Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 29.06.2022 klo 15:29

Hyvä että sait jauhelihan paistettua, saloka. Usein on vaikea jaksaa tehdä mitään ruokaa.

Kävimme tänään syömässä valmista ruokaa. En millään jaksanut laittaa. Illaksi kala pitää nyt laittaa, ettei mene huonoksi. Yritän jaksaa paistaa sen. Tämä on vähän sama tilanne kuin jauhelihan kanssa. Jos se on sulana, pitää saada paistettua ettei pilaannu. Jos sattuu olemaan oikein huono olo, on pelkkää kärsimystä pakottaa itseään tekemään.

Olen lukenut tänään paljon. Kirjastossa tuli käytyä ja ostin samalla mansikoita. Oli hyvä, että sain varauksesta saapuneen kirjan noudettua samalla kun palautin entisiä. Kaivoin hyllyistä muutaman uudenkin, tuleviksi päiviksi. Kävellen menin. Olin sen jälkeen ihan väsyksissä, mutta asiat tuli hoidettua. Aamulla ei ollut vielä niin kuumaakaan.

En oikein saa aloitettua mitään. Mikään tekeminen ei nyt tunnu yhtään kiinnostavalta. Jostain täytyy kerätä voimia vähintään kalan paistamiseen.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 30.06.2022 klo 10:13

Ahdistaa eikä mikään suju. Kiinnostusta ei ole mihinkään. Tuntuu väsyneeltä vaikka ihan kohtalaisen hyvä viime yö oli.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.06.2022 klo 11:06

Sain itteni ylös sängystä, mut oli pakko tulla sohvalle. Oon ihan hikinen ja voimaton. Heräsin toppi märkänä ja hiukset märkänä.

Mitä tästäkin päivästä tulee? Pelottaa tä jaksamattomuus.

Taidan ottaa tai jatkaa unia täs....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.06.2022 klo 13:46

toiset sanoo ettei saa nukuttuu ja mä sanon etten pysy hereillä oikee. Nousin nyt vasta sohvalta kun nukuin muutaman tunnin siinä.

Äiti suunnittelee mun pakkastimien tyhjennystä periaatteella että, vanhat pois ja uusille tilaa. Hän teki omalle jo. Käski mun tehä omalle, mut sanoin että olen niin voimaton ettei siitä tule mitään. Hän tulee sit viikonloppuna auttaa.

Ei tästä kirjoittamisestakaan tuu mitään. Kirjaimet hyppii ja tulee painettuu mitä milloinki ja sit pyyhittyy pois.

Syödä pitäis, mut söin eilen illalla sen lopun jauhelihan, joten ei oo sitäkään enää. Tosin en jaksais mitään syyäkään. Jotenkin jalat on heikot, vaikka oon syönyt ja juonut muina päivinä ihan hyvin. Tänään juonut yli 5 dl vettä jo ja lipitän sitä tossa vähän välii koko ajan.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 30.06.2022 klo 15:16

En saa mitään tehtyä. Vähän luin lehteä. Ei ole päivä oikein lähtenyt käyntiin tänään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.06.2022 klo 16:59

Tulin sänkyyn. Mietin, jaksaako sitä alkaa lukemaan samalla ku makoilee. Tai ottaisko pikku päikkärit. En tiä. Oon niin poikki etten jaksa ku nukkua....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 30.06.2022 klo 17:01

Sain chatista vähän voimaa. Yritän tehdä hetken ajan jotain, ennen kuin väsähdän taas. Jospa saisin nyt ensiksi pyykit haettua pesukoneesta kuivumaan.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 01.07.2022 klo 08:29

Uusi ankea päivä tulossa. Siltä tuntuu. Haluaisin jaksaa tehdä jotain mutta on liian väsynyt olo. Nukuin kohtalaisesti, mutta se ei tunnu auttavan nyt. Vaatteita pitäisi lajitella mutten tiedä jaksanko. Ehkä pitää aloittaa ja kokeilla. Jos se ei lähde käyntiin, sitten menen vaan takaisin sänkyyn ja yritän kerätä voimia. Viime aikoina voimia ei oikein ole ollu.

Olen yrittänyt miettiä, olisiko jotain mukavaa tekemistä kotitöiden sijaan, mutta ei ole. Ei ole mitään, mikä tuntuisi kiinnostavan juuri nyt.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 01.07.2022 klo 11:00

Sain lajiteltua kaksi pinoa sekalaisia vaatteita, joille ei enää ole käyttöä. Pieniksi olivat jääneet ja osa oli ihan puhki kuluneita. Seuraavaksi ne pitäisi viedä kierrätykseen ja huonoimmat roskiin. Olen tyytyväinen, että jotain sain tehtyä tänään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.07.2022 klo 13:45

Laitoin itteni äärirajoille. Kävin kaupassa kävellen. Ei sinne meno, va siellä olo ja sit ku tuli kotiin tuntu ettei henkee saa. Jotenki sain veltot jalat rukoilemalla pysymään kropan alla ja pääsin kotiin. Söin pikarillisen jätskiä, joten sain kropan viilentymään.

Ajattelin, jos vaik ottais pikku unet ja sen jälkeen kattois elämää taas rteenpäin.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 01.07.2022 klo 16:04

Sain aikaiseksi käydä kauppakeskuksessa hoitamassa asioita. Monta pientä asiaa hoidin, ja on parempi olo siitä, että tuli tehtyä. Korjautin silmälasit, nostin käteistä rahaa ja palautin puseron ja kaikkea sellaista tein. Samalla hiukan kiersin kaupoissa alennusmyynneissä, mutten tällä kertaa löytänyt mitään.

Nyt on jalat ihan väsyneet, mutta liikkuminen teki hyvää. Siellä oli myös viileää sisällä.

Taidan jatkaa kirjan lukemista. Tuntuu, etten jaksa tänään enempää.

Käyttäjä kirjoittanut 01.07.2022 klo 17:03

Mitä kirjaa luet, Purjevene?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.07.2022 klo 17:31

2 h päikkärit tuli sit otettuu. Nyt on paljon pirteempi olo, vai johtuuko tosta kolasta, mitä litkin. Ei ainakaan vielä ole pissittänyt vaikka söin ennen päikkäreitä sen jätskipikarin (5dl vissiin) ja tota kolaa nyt. Miettisin tossa pitäiskö yrittää syä tänään jotain. Ostin kana-ceasar salaattia, jos sitä tuunais makkaralla tai lihapullilla ja kurkulla ja paprikalla. Tai onko se liian isotöinen työ. Otanko va lihapullapaketin ja lämmitän sen ja mussutan sitä. Ei jaksais mitään ylimääräistä tehä nyt.

Mulla on toista päivää telkkarikin kiinni taas. En tiä mikä siinä on, ku yhdistän jotenkin tohon sen hajun. Tosin aamulla heräsin suorastaan bensan hajuun. Siis ihan siihen ku joku olis valellu kämpän sillä. Rapussa lähties haisi kusi ja paska, joten sieltä se ei tullu, enkä muutenkaan nähnyt ovessa mitään sellaista että joku ois postiluukusta laittanut.

En uskalla ees kenellekään tota sanoo. Tyttö huolestuis ja äiti myös. Tuttu naurais vaan. mä en ymmärrä tutun reagointia. JOs sanon tollasia niin hän vaan nauraa.  Tyttö pelkää mun terveyden puolesta ainakin kun suunnittelen känni iltaa tos parin vko päästä. Me puhuttiin tytön kanssa siitä. Tyttö puhuu et olisin osittain psykoosissa, mut se et tiedostan että missä olen, on hyvä.

Mut mä taidan mennä hakee niitä lihapullia, jos niitä saisin syötyy. Ostin Kivikylän lihapullia testiin....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.07.2022 klo 20:04

Ei ne sit lihapullat pysyneet 🙄, Mut yritän juua vettä tässä, et saisin tämän huonon olon pois. En haluais mennä sänkyynkä. Maha ei tykkää eilisestä hernekeitosta. Mut kaipa se mahakin rauhottuu yöhön kohen. Ja olokin paranis.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 01.07.2022 klo 20:56

Keskustelua, luen tällä hetkellä Knausgårdin Aamutähteä.

Saloka, kurjaa nuo hajujutut. Kunpa löytyisi vaikka joku lääke mikä auttaisi ja veisi ne pois.

Kävin suihkussa ja mietin, mitä söisin iltapalaksi. Ei vielä nukuta, vaikka en mitään enää jaksa tehdä. Tänään sain paljon tehtyä. Pelkään, että huominen on huonompi. Ei pitäisi miettiä sitä vielä vaan katsoa vähän kerrassaan, millainen päivä tulee. Vaikka aamu olisi huono, olo voi muuttua minkälaiseksi tahansa. Usein vaan vähän jaksavaisemman päivän perään tulee huonompi. Saa nähdä, miten tällä kertaa käy.