Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 27.06.2022 klo 10:30

Sain leikattua pihalta ruohoa. Olin ihan hikinen jo pienen tekemisen jälkeen. On tosi kuuma ilma. Oli pakko käydä suihkussa. Nyt on tyytyväinen olo siitä, että sain tehtyä edes tuon verran, mutta en tiedä, mitä seuraavaksi.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 27.06.2022 klo 14:13

Ruoka on laitettu ja syöty. Tytöllä oli kova nälkä. Hyvä että maittoi ruoka. Kastelin kukat. Laitoin pyyhkeet pesukoneeseen. Olen saanut jotain tehtyä tänään. Silti on rauhaton olo. En keksi oikein mitään tekemistä, mistä jaksaisin kiinnostua.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2022 klo 14:53

Tukari tuli juttelee ja kyselee. Tunnin me juteltiin ja mä yritin vakuuttaa että kaikki on okei. Äiti tuli sitten vielä. SIivoskeltiin äitin kanssa loppuun ja vein roskat. Viimiseksi äiti kysyi, oliko eilen sitä hajua. Että hän on tytön kanssa eilen puhunu siitä. Mä oon hiukan kiukkunen, ku nyt tyttö on taatasta ja musta huolissaan. Olis vaan pitänyt olla hiljaa koko ajsiasta. Tukari kysy, osaanko hakea apua, sanoin etten koska en taho kotoota lähtee mihinkään.

Lääkäriltä ei ole tullu vielä mitään. Vastaa ehkä vasta loppu viikolla. En tiä miten sekään reagoi siihen asiaan, miten kirjoitin. Aika sekavaa tekstiä oli, kun tänään luin.

Mietin, mitä ruokaa tekis tänään. Mul olis pottuja, mut niiden kans ei mitään. Mut voihan mä pelkkii pottujakin syä. Huomenna vois ehkä tehä puuroa muutamaksi päivää, ettei kerma mene vanhaksi. Noi munatkin tarvis tarkistaa, et mitkä kävelevät jo.

sain mä muutaman kukan kasteltuu. Ne on taas oman onnensa nojalla ollu, vettä ei oo säiliöissä ollenkaan. Pitäis jaksaa vaan kantaa sitä vettä niille.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2022 klo 16:36

jotenkin ahdistus alkaa nousee, tuleeko harhoja myös. Saa nähä. Sit sen tietää että ne on keskenään yhdessä.

Tein tossa uunissa perunasilppua. Ei se järin hyvää ollu, mut sain jotain syötyy. Juonu olen aika paljon, vaikka vessas en ole käyny.

Päätä sattuu, kai väsymyksestä. Pitää kattoo, jos tänään pääsis ajoissa nukkumaan. EIlenki meni melkein 2 että nukahin. ja sit kello herätti 10.20. Muuten olisin taas nukkunu va.

Nyt ku olen paikoillaan, ei ole kuuma ollenkaan. Mut silti silmät painuu kiinni. Jos otan pienet noppaunet...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 27.06.2022 klo 17:29

Saloka, hyvä että tukarikin kävi ja että sinulla on sellainenkin kontakti olemassa. Kunpa hajuongelma lähtisi pois. Se on minusta kuitenkin hyvä, että olet voinut puhua siitä kaikille. Se usein tasapainottaa oloa ainakin itselläni.

En jaksanut enempää mitään tehdä tänään. Ei ole kovin huono olo silti vieläkään, vaikken mitään enää ole tehnyt. Luin vähän lehteä. Istuin ja olin tekemättä mitään. Ei tehnyt mieli aloittaa minkään tekemistä.

Kohta pitäisi taas laittaa jotakin ruokaa. Lämmitän vanhoja. Söin välipalaksi ruisleivän juustolla ja kananmunalla, eikä itsellä vielä ole nälkä.

Vielä täksi illaksi riittää vanhaa ruokaa. Huomiseksi pitää ostaa jotain uutta. Jäljellä on vain perunoita, pari sipulia ja kananmunia.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2022 klo 20:59

ahistus ei tullu voimakkaana, mut jätti pääkivun jälkeensä.

Mietin, pitäisikö jo mennä sänkyyn ottaa unta vastaan. Oon niin hikinen, väsyny ja jaksamaton.

Huomiseksi pitää ettii uudet shortsit, ettei tarvii puolalastomana täällä kulkee.Mul ei o yhtään tietoakaan, missä ne toiset on. Jossain päin mun vaatekaappia.

Taidan sulkee koneen ja mennä sänkyyn....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 28.06.2022 klo 07:31

Tuli huonompi yö. Väsyttää kovasti. Tänään pitää käydä ostamassa ruokaa. En vieläkään tiedä mitä laittaisin. Ensin on laitettava aamiaista. En jaksaisi laittaa mitään. Ruoho pitäisi leikata loppuun pihalta. Jos yrittäisin nyt aamulla.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.06.2022 klo 11:36

30 astetta ulkona ja mä oon ihan poikki ja tajunnan rajamailla. Mietin, jos uskaltais mennä suihkuun ja menis sitten sänkyyn vähäksi aikaa pötköttää. Jos sais itteni virkomaan hiukan ees. Olen täs 1+ asti nuokkunu tuolilla, vältelly nukahtamasta. Silti huomaan et silmät menee kiinni, vaikka ei väsytä sellai. Vessas ku kävi, hengästytti koko matka niin paljo et vähän aikaa puuskutti sitten.

Mut mä meen kaivaa sortseja kaapista ja vaikka hihatonta paitaa. Ja meen koittaa sitä suihkua... Palataan sitten....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 28.06.2022 klo 16:42

Käytiin syömässä ja ruokakaupassa. Ostin huomiseksi kalaa. Yritän jaksaa paistaa sen huomenna.

Tänään on ollut parempi päivä, vaikkei ahdistus kokonaan ole kadonnut. Jaksoin tehdä pihalla vähän siistimistä aamulla. Ihan rauhassa yksikseni tein. Heti ulkoa tulemisen jälkeen ahdistusta oli vähemmän, mutta nyt se alkaa taas nousta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.06.2022 klo 17:43

Sain vasta syötyy jotain.  Olin aamulla hereillä, menin suihkuun ja sen jälkeen nukahin n. 2 h sänkyyn. Sen jälkeen oon nuokkunu tässä tuolilla ja tietsikalla ja peläten että ukkonen tulee.

Lääkärikin vastas mun juhannus viestiin. Kysy onko joku muu haistanut sen hajun, syönkö lääkkeitä ja onko muita harhoja. Laitoin tohon ekaan että asun yksin ja ei ole vielä tulipaloo näkynyt, joten ei ole ketään todistamassa. Ketuttaa kun aina epäillään mun lääkkeiden syöntiä. Tähän mennessä en tunnista muita harhoja. Saa nähä mitä se sanoo nyt...

Ei mulla sellai kuuma ole... Taipeet on kyl hikiset. Olen vaan äärettömän väsynyt ja mun pitäis vielä tässä viimeistään ensi viikolla mennä apteekkiin taas lääkkeitä ostaa. Saa nähä miten se käy kun lääkäri ehdotti etten nosta annosta eli jatkan 5 mg:lla ja mulla ei ole sitä montaa pilleriä, mut 10 mg:n resepti olis. Otanko mä sen 10mg ja puolitan sen sitten joka päiväksi? vai pyydänkö noita 5 mg:n pillereitä lisää? EI oikee mun aivot kerro mitä tekisin.

ei tästä tuu mitään. Taidan kohta sulkee tietsikan ja mennä sänkyyn maate. Mitä sitä muuta tässä tekis.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.06.2022 klo 19:41

Tein rohkean vedon ja otin jauhelihaa sulamaan. En kyl yhtään tiä, mitä siitä huomenna teen. Ainekset on ns. Loppu.

Jääkaappi pitäis siivota oikee kunnolla. Se haisee omituiselta. Vaikka siel ei mitään muuta ole ku munia. Ne pitäis tarkistaa.

Kukat huutaa vettä, mut oon niin pirun laiska. Ei ne kauan elä mulla.

Tulin sänkyyn, ku tietsikka alko olee hiukan lämmin. Onhan se ollu päällä jo kauan.

Hiukan meinas hajuharha tulla, mut ei tullukaan. Aamupäivällä joku kävi tupakalla, sen tunnistin.

En jaksa pienen ruuan jälkeen iltapalaa, ainakaan vielä. Voi olla et meen myöhemmin tekee.

Nyt on aika sanoo heipat. Tuun takas, jos jotain sattuu...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.06.2022 klo 23:04

Niinhän siinä kävi, et äiti ja tyttö on huolissaan mun terveydestä. Ei ihme et äiti soittelee. Puhuin tytön kanssa. Hän haluis vissiin viä mut hoitoon. Mut mä en suostu siihen. Tytön kanssa puhuttiin semmoisia asioita, jotka laitto mut itkee lopulta. En kertonu hänelle et haistoin sitä hajua makkaris, jossa olin, mut en oikee muualla. Eli se on mun päänsisäinen haju. Nyt se varmistu. Mut miten pääsen siitä eroon, on toinen asia.

Ilmeisesti mun synttärisuunnitelmatkin muuttuu. Ja siitä oon vihane. Itelleni. Tyttö ei tahdo ottaa riskiä ja ymmärrän sen....

Käyttäjä kirjoittanut 29.06.2022 klo 03:29

Saloka, mihin päädyit tbl ien suhteen, 5 vai 10mg?

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 29.06.2022 klo 08:01

Saloka, jos niitä pillereitä pystyy puolittamaan, niin 10 mg puolittaminen toimii varmaan ihan hyvin. Ei tarvitse hankkia uutta reseptiä. Mutta joissain pillereissä ei ole valmiina uurretta keskellä, ja sellaisia on vaikea puolittaa. Niistä ei tietysti etukäteen tiedä, millaisia ne on.

Nukuin nyt enemmän ja paremmin. Toivottavasti jaksaisin tämän päivän. Kirjastossa pitäisi käydä. Ja ruoka pitää laittaa. Ehkä kirjastoon voisi aamupäivällä yrittää jaksaa mennä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.06.2022 klo 15:09

grr... sivu päivittyi ja tekstini katoi samalla 😥

laitoin lääkärille viestiä siitä 5mg lääkkeestä. Toivon että saisin sen pien. Lääkäri sano että seurataan mun tilannetta vaan. Tyttö ei oikee tykännyt. Hän pelkää, äiti pelkää ja mä pelkään.

Paistoin tos jauhelihaa ja laitoin 3 osaan pussillisen kasviksia. Vielä on 2 annosta jäljellä. Niihin sekoitan makaronia tai kasviksia, miltä tuntuu.

Päätä sattuu. On vissiin ukkosta ilmassa. Mietin pitäisikö mennä nukkumaan, vai mitä tekis.