Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.06.2022 klo 14:58

Kiitos Keskustelua. Samoin Juhannusta sullekkin ja KAIKILLE muillekkin.

Söin salaatin äskön ja söin sen. Iso kulhollisen. TÄllä kertaa siinä oli makkaran tilalla perunaa, jonka olin uunissa paistanut. JOs se tästä pikku hiljaa syöminenki alkaa sujuu. Mut voi käydä niinkin, että tämä salaatti on ainut ruoka mitä syön, niin on monta kertaa käynyt. Juoda pitäis....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.06.2022 klo 17:50

Koko ajan tekee mieli syä jotain, mut en taho syä. Ristiriitaisia tunnelmia pääni sisällä. Yritän niitä selvitellä ja tulla niiden kanssa toimeen. En muista ees mitä päivää vietetään, mut kai me jotain vietetään. Juhannusta, mut viikonpäivä on kadoksissa. En jaksais sitä kalenterista kattoa. Onko sillä sellai ees väliäkään, enää.

Olen koittanut kutoskella tossa ja kohta meen varmaan sänkyyn. Mitä järkee mun on olla ylhäälläkä.

Paha olla henkisesti kun lukee ja näkee facessa isoisia ilmeitä ja iloisia ihmisiä. Vois jokaiseen kirjoittaa et painukaa v...., mut en mä viitti. Mä pidän ensi kuun puolessa omat juhlani ja vedän kaikki juomat mitä mulle tuodaan ja mitä mä löydän. Olen joko sekaisin, tai sit ei tapahu yhtään mitään. Mä en jaksa välittää. Mä en jaksa enää välittää mistään.

Nostan maanantaina masislääkkeen tuplaan. Saa nähä kunka hulluksi tulen ja mitä ensi viikolla tapahtuu. Mul on niin paljo noita pillereitä, etten haluis yhtään niitä syä, mut aina kysytään niistä. Ihan ku ne ois henki ja elämä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 24.06.2022 klo 20:53

Päivä meni paremmin kuin edelliset. Käytiin tytön kanssa kävelemässä pidempi lenkki. Laitettiin ruokaa. Saa nähdä tuleeko uni ensi yönä. Toivon että saisin nukuttua kunnolla.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.06.2022 klo 13:46

yö meni suht hyvin. Pitäis vaan täällä siivota, jos tyttö on tulossa. Ruokaakin tarvis tehä, mut onneks perunat saa äkkiä uuniin ja makkara perään. Ne eiliset perunat oli tosi hyviä, pitää vaan tänään tehä lisää.

Kuka tulis siivoo tänne? pyykkiä pestä?

Isällä on taas jotain ongelmia. En viitti äitiltä ees kysyy asiaa. Kyl äiti sit soittaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.06.2022 klo 18:31

Paha olla, fyysisesti ja henkisesti.

Sain mä ruuan tehtyy, mut sille suurimmalle osalle kävi huonosti. Sain tskikoneen tyhjennettyy, täytettyy ja käyntiin. Harmittaa ku piti niin paljon muuta tehtyy. Ei tä kuumuus vaikuta oloon, ku nytkin on peitto melkein korvlla.

Jalka sattuu. Jotenkin tuntuu että ei tunnu paikalta. Olen ihan naatti. Väsynyt tähän päivään jo. Mun pitäis isälle taas tehä uudet sukat, ku äiti antaa langat. Isä pitää vallan mun tekemiä sukkia, olkoon kesä tai talvi. Talvella paksumpia ja kesäisin ohuempia. Niissä on jarrut, niin ei liukastu. Olen varmaan tästä kertonutkin täällä.

Mietin, pitäisikö vaan luovuttaa ja mennä sänkyyn makoilemaan. Tai sit kiduttaa itteäni ja koittaa vaan jotenkin jaksaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.06.2022 klo 20:10

Pakko tulla tänne rauhottuu. Just tunti sitten ajattelin, että olen pari päivää saanu olla ilman hajuhaittaa, kunnes nyt se tarttui mulle taas. Olen ihan paniikissa. Otin tietokoneen pois virrasta, vaikka se eikä jatkojohto haise. Mä en kässää, krillaako joku ulkona parvekkeella tai mistä hitosta toi haju tulee. Mä kohta vedän itteni johonki... Parvekkeella, tos ikkunan toisel puolella ei haise mikään. Taidan painua sänkyyn kohta itkemään....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.06.2022 klo 21:35

Laitoin lääkärille viestiä. Laitoin tukarille viestiä. Soitin äitille ja puhuin 26min, tai äiti soitti mun viestin jälkeen. Soitin tutulle, mut se nauro. Oon paniikissa. Äiti sano et kyl se palo näkyis jo, jos semmoinen olis. Otin telkkari sydeemistä johot pois. Mistä hitosta se haju tulee? Mul ei o yhtään turvallinen eikä rauhallinen olo. Tuttu jankkaa ilmastoinnista, mut ei liesituuletin eikä vessa haise. En uskalla huoltoon laittaa viestii, et kävis ylhäältä kattoo onko kaikki koneet kunnossa. Mä nielen itkuani, niin hitosti pelkään nyt. Toivon va et lääkäri ymmärtää sen mun viestin. Miksi hitossa mä sen kirjoitin. Tukarillekki meni raamatun pituinen teksti, ainakin näytti siltä. Äiti ois tarjonnu yösijan, mut en ottanu tarjousta vastaa.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 26.06.2022 klo 07:54

Saloka, tosi kurja tuo hajujuttu. Varmaan hirveä ahdistus tulee, kun sitäkään ei tiedä, onko se oikeaa hajua vai mielen sisäistä. Voihan se jostain tulla oikeasti.

Uuvuttava aamu on ollut. Yritän jaksaa alkaa laittaa aamiaista. Väsyttää.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 26.06.2022 klo 10:18

Minulla ahdistus ottaa kiinni koko ajan ihan samaan tapaan kuin kuvaat hajuun liittyvää paniikkia, Saloka. Tulee sellainen ahdistuskauhu, jolle ei voi oikein mitään.

Tänään tai huomenna pitää käydä ruokakaupassa. En millään jaksaisi.

Onneksi juhannus on nyt ohi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.06.2022 klo 13:47

Jaksoin vasta 13.30 avata silmäni kunnolla ja nousta. Meni turhan pitkälle tämä herääminen, mut minkä sille tekee. Vielä muistan eilisen illan. Sen pelon ja ahin.

Piti mennä suihkuuki, mut oon niin nuutunut ja väsy, etten jaksa mennä. Ehkä myöhemmin sitten. Ruokaakin pitäis uskaltaa tehä tänään. Pysyy sit jos pysyy. Yritän ainain että pysyy.

Mul on pieni vesipullo tos, pitäis sekin jua. Et saa yöllä menetetyt nesteet ees hiukan korjattuu.

Olen ihan vieläkin väsynyt. Voisin ihan mennä vielä nukkumaan takas. Täytyy kattoo millainen päivä tänään tulee ja miten jaksan. Noi kukatkin tarvis vissiin taas vettä. En ees muista koska oon viimeks ne kastellu.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 26.06.2022 klo 14:44

Sain jotain ostettua ruokakaupasta, maitoa ja kananmunia ja kasviksia. Tuoretta kalaa ei ollut. En ostanut mitään pääruoka-ainetta. Huomenna tai tiistaina pitää mennä uudelleen kauppaan.

Sitten katsoin vähän telkkaria ja makailin sängyssä. Väsyttää hirveästi, enkä saa mitään tehtyä.

Toivon, että aurinkoiset päivät menisivät ohi mutta pahemmaksi vaan taitaa kuumuus tulla.

Käyttäjä Friendly kirjoittanut 26.06.2022 klo 16:20

Ei näin kova helle kovin mukavaa ole. Juuri muuta ei voi tehdä kuin viilentää oloaan kylmillä juomilla. Meillä on täällä maalla vain pieni pöytätuuletin, saadaan tosin ristivetoa ikkunoista. Ulkona ei jaksa tehdä mitään ennen myöhäistä iltaa, ja UV-säteilykin on vaarallisen voimakasta.

Koetetaan kestää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.06.2022 klo 17:21

voisko mennä jo nukkumaan? onko se sallittu jo 4 tuntia heräämisen jälkeen? onko se sallittu klo 17? Ei vaan jaksa.

Söin risottoo ja sain sen pysyy mahassa. Ei siitä kyl energiaa tullu.

TYttö on käynyt yksin isovanhemmilla. Poikkis on hiukan kipee, ni ei menny sisälle asti. Äiti oli sit antanut sitä ja tätä ja tota mukaan. Saa nähä koska mä nään tytön. En pakottanut häntä tänne tulemaan tänään, kun kerta poikkiski oli kipeenä.

Pitäis varmaan sammuttaa tietokone ja mennä sohvalle lepämään...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 26.06.2022 klo 18:29

Saloka, kyllä voi mennä nukkumaan silloin, kun väsyttää, jos ei mitään pakollista aikataulua ole. Yritän yleensä jaksaa yhdeksään asti ja menen sitten nukkumaan kun alkaa väsyttää.

Hyvä, että risottoa sait syötyä.

Pahin uupumus meni hiukan ohi. Tänään on ollut väsymyspäivä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 27.06.2022 klo 08:00

Nukuin paljon ja yö oli parempi. En heräillyt keskellä yötä. En tiedä mitä tästä päivästä tulee. Haluaisin jaksaa edes jotain tehdä.