Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.06.2022 klo 13:36

Menin sit n. 7.30-8.00 nukkumaan ja heräsin klo 13 kun puhelin piippas kun siihen tuli joku ilmoitus. Eli olen 2 yön aikana nukkunu yhteensä n. 8 tuntia. Eli psykoottisuutta odotellessa. Eiks ne yleensä univajeessa tule?

En sit jaksanut leipiä illalla syä, eli söin vaan sen salaatin eilen. Onneks se oli makkaran osalta aika ruokaisa.

Kohta alkaa formulat, saa pari tuntia keskittyä niihin. Sen jälkeen onkin melkein ruokailu.

Joutusin tohon oik. pohkeeseen ottamaan eilen tai yöllä särkylääkkeen. Sattu niin paljon pohje ja polvi ettei mitään rajaa. Omitusta oli että kun olin lääkkeen ottanut, se vaikuttiheti. Olispa pääsäryssäkin samalla tavalla. Mut joo, kipu hellitti eikä ollu tulppaan tai mitääntappavaa.

Mut nyt on niin silmät sikkuralla, en ees näe mitä mä kirjoitan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.06.2022 klo 18:22

Onko tänään, mikä päivä? Jos on su, on lääkkeiden jako. Ihmeen nopeesti aika on tänään hurahtanut, tai sit se johtuu siitä että olen ollu hereillä vaan 5 tuntia. Olo on semmoinen, että voisin ihan hyvin mennä kohti sänkyä pikku hiljaa ja mennä nukkumaan.

Jouduin ostamaan pirkan mustaa teetä ja yllätys oli, et se oli ihan juotavaa. Ei yhtään karvasta tai sellaista. Ja niissä oli pussit,mis oli naru.

Olen vähän aikaa jaksanut kutoa. Mut huomaan että käsistä on voimat ihan finito. Silmät painuu välillä kiinni ja kiinnostus menee kaikkeen.

Soitin äitillekkin. Ehdotti et lähtisin aamulla hänen kans kirpparille. Ei kovin paljoo kiinnosta.

Ihme haju taas palasi nenääni. Nyt tutkisin tutun kanssa, puhelimessa. Tultiin siihen tulokseen et kun tässä talossa asuu ulkolaisia,heillä on väkevämmät mausteet ja yleensä mausteet annetaan "kypsyä" öljyssä. Että tämä maustejuttu tuoksuu välillä jopa palaneelta, jos heovat vahingossa polttaneet sen. (niin kun yks päivä haisi). En tiä onko tässä mitään järkeä. Haluan vaan uskoa tähän enkä siihen että saan psykoosikohtauksia melkein joka päivä. Mut se on mysteeri, miten se haju tulee. Ulkona ei haissu kun just ja just. Keittiössä vaan likaset astiat, vessas ei mikään ihmeellistä. Rappua en tällä kertaa tutkinut, mut tietokoneesta lähtevä jatkojohdon haistoin, siis juu, mä otin käteen ja haistoin sitä.

Pitäis tosiaan mennä ne lääkkeet jakaa ja sen jälkeen mennä nukkumaan pikku hiljaa, vaikka kello on vasta n. 18.30. En vaan jakssa enää olla hereillä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 12.06.2022 klo 18:51

Saloka, kurjaa ettet ole saanut nukuttua. Unettomuus on kamalaa, ja päivistäkin tulee hirveän raskaita, kun uni on jäänyt olemattoman vähäiseksi.

Selvisin jotenkin tästä päivästä. Kävin ruokakaupassa huomista varten. Teen huomenna uutta ruokaa. Nyt yritän syödä vanhoja jämiä pois. Jauhelihakastiketta jäi vieläkin. Laitoin sen pakastimeen. Olisi pitänyt pakastaa heti tuoreena, mutten osannut arvioida. En vaan pysty syömään sitä enempää nyt. Ihan hyvää se vielä oli.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 13.06.2022 klo 00:22

Harjoittelin tänään melkein apinan raivolla yhtä pianokappaletta, jota opettelin viime vuonna kovasti. En kylläkään istunut koko päivää pianon ääressä mutta useita lyhyitä istumisia. Huomenna tutkiskelen erästä toista kappaletta joka on vielä tämänpäiväistäkin vaikeampi.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 13.06.2022 klo 09:45

Raskas viikko tulossa. En tiedä miten selviän. Ahdistaa. Söin aamiaista. Kohta pitää laittaa tytölle ruokaa. En millään jaksaisi. Kaikki lihakset tuntuvat veteliltä. Kaikki tekeminen on vastenmielistä. Huono aamu. Miten tästä pääsisin jalkeille.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.06.2022 klo 16:10

n. 9 h yöunet ja siitä n.3 h päikkärit. Silti voimat on pois. En ole tosin juonu kun mukillisen teetä. Pitäis syä ja ennen kaikkea jua. En oo vessassakaan käynyt ku kerran herättyäni.

Teen tänään taas niitä leipiä. Huomenna vois kokeilla jotain ns. ruuan näköistä koittaa. En lupaa mitään. Keittiöön meno ei oikee houkuttele, kun astiat haisee niin pahalle. En o jaksanut tyhjentää ja täyttää tiskikone.

Nyt alkaa päätä jomottaa. Kivaa. Olen vieläkin väsynyt.

Huomenna on isällä sellainen päivä, surullinen meille kaikille. Sieltä saattohoidosta tai jostain tulee ihmisiä ja kertoo miten nyt asiat menee.

Sisko ei tietääkseni ole vieläkään kysynyt mitään. Ei isästä sanaakaan. Hän on muuttanut meskaverinsa kanssa yhteen. Sisko siis ei tiedä et isä on saattohoidossa. Häntä ei kiinnosta näköjään enää isän jutut.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 13.06.2022 klo 17:33

Väsyttää ja ahdistaa. Pitää vielä lähteä liikkeelle, kun on lääkäriaika illalla. En millään jaksaisi. En ole saanut tänään mitään tehtyä paitsi ruuan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.06.2022 klo 18:13

Pitäis varmaan alkaa syömään leipää. Oon 27 tuntiin syöny vissiin palan unelmatorttua ja leivät. Ei sitä juotavaaka o menny. Vähän on hunningolla meikäläinen nyt.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 14.06.2022 klo 07:53

Eilinen oli hirveän raskas päivä. Sain nukuttua aika hyvin, mutta heräsin päänsärkyyn. Vieläkin vähän särkee, mutta se on menossa jo ohi. Nyt pitäisi jaksaa laittaa aamiaista.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.06.2022 klo 13:12

Isällä on tä päivä aikaa päättää, meneekö tai alkaako hän käymään yhessä paikassa intervallissa. Se paikka on meren lähellä ja kaunis paikka. Mut kun isä ei tykkää kun olla kotona. Muuten ilmeisesti palaveri meni hyvin, äiti sai ohjeet ja isä on vapaa. Jos mökillä sattuu jotain, pitää äitin soittaa ilmeisesti häkeen ja sieltä lanssille näyttää yhtä lappua. Se lappu täytyy kulkea koko ajan mukana ja antaa, jos sitä tarvitaan. Kuulostaa monimutkaiselta, mut on ehkä kätevä. Isällä on nyt oma lääkäri ja sairaanhoitaja, mut vara sairaanhoitajia on kans.

Täällä on 11 aikoihin pieni ukkoskuuro. Meni ohi heti ku sain virrat katkastuu (johotpois). 4-5 kertaa se jyrisi aika terävästi. Mut salamoitia en huomannut.  Vettä tuli ku saavista ois kaatanut.

Pitäis tosiaan jua enemmän. Pitäis jaksaa teetä hakea. Olen väsy, vakka olen nukkunut. Taidan mennä kohta sohvalle nukkuu taas...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 14.06.2022 klo 15:44

Ahdistaa. Erilaisia ahdistavia tulevia tapahtumia vilisee mielessä. En mieti niitä, mutta ne pyörivät päässä ahdistuksen mukana.

Kävin ostamassa ulos kaksi pelargonia. Ne varmaan kukkivat syksyyn asti.

Kohta pitää laittaa iltaruokaa. Haluaisin vain käpertyä sänkyyn. Väsyttää eikä oikein jaksaisi mitään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.06.2022 klo 18:44

Voi v, mun siskoani. En tiä haluaako hän loukata äitiä tahallaan, Vai mikä tämä nyt taas on. Tyttö oli ilmoittanut siskolle että he menis mökil jussina ja hakevat vanhemmat mökiltä. SIsko oli ottanut siitä herneen nenään ja ilmoittanut että kiitos tiedonkulun ja jotain muuta sellaista. Hän ei edelleenkä puhunu tai kysynyt sanallakaan isästä. Äiti on puhunu hänen kanssa puhelimessa. Nyt äiti on hermraunio, kun ei muutenkaan jaksa.

Isä ei ole vieläkään tehnyt päätöstä. Hän pelkää ettei pääse sieltä kotiin enää. Lähetin äitin kautta isälle terveisiä, että äiti sanoisi ne isälle. Että jos isä menis kerran vaikka kokeilemaan.

Olen niin väsynyt ja huono olla. Tekis niin mieli mennä jo sänkyyn, mut en viitteis mennä vielä. Iltalääkkeet pitäis hakea ja ottaa. Iltapalan söin jo 17 aikoihin. En o mitään tehnyt tänään...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.06.2022 klo 00:18

Selkään ja mahaan sattuu ni pirusti.

Juttelin tytön kans illalla. Hän halus kertoo mitä kaikkea oli tehny. Sanoin hänelle, et ehkä mun tarvii harkita hänen lääkitystä, ku ei tästäkään mitään tuu. En saa yht astiakonetta päälle tai vaatteita vaihdettuu. Ei se lääke o ainakaan ihmeitä tuonu. En tiä mikä tois ees. Vaikka kuinka yrittää olla posi. Yrittää iloita niistä mitä tekee. Ni silti epäonnistuu. Kässäjutut on pakkopullaa välillä, enkä näe sitä kauneutta. Tulee mieleen va " tulipa tänään tääkin lopulta valmiiksi, mitäs seuraavaks tekis"  jos ennen meni sukkapariin n. 2pvä, nyt menee 2vko. Enkä mä enää joka päivä kudo.

Meinasin seota kun sammutin tv:n. Ei se tykänny sammua mistään. Lopulta ku tarpeeksi alko vituttaa, otin johot pois ja takas. Se resetoi itsensä itekseen. Sain jopa telkkarin niin sekasin ettei se löytäny boksiakaan enää. Mut kaikki hyvin, valot sammu telkkast ja mä pääsin sänkyyn.

Huomen aamulla saa onneks nukkuu...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 15.06.2022 klo 13:06

Saloka, minullakin on välillä juuri tuolla tavalla hirveän huono olo, ettei mitään jaksa eikä mikään onnistu. Yksinkertaiset asiat on ylivoimaisia. Se on kauheaa. Toivon sinulle kovasti edes vähäsen parempaa päivää ja voimia jaksaa 💚

Minulla on nyt parempi olo. Kitkin rikkaruohoja pihalta. Tyttö on vielä kaverinsa kanssa. Illaksi pitää laittaa ruokaa. Muuta en varmaan tänään jaksa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.06.2022 klo 14:12

Sain tiskikoneen päälle, saan ainakin puhdasta astiaa jokusen tunnin päästä.

Yöllä näin unta että hampaat tippuu suusta pikku hiljaa yhtäkkii, ilman verta. Vaan kuopat jäi. Aamulla tai herättyy piti tarkistaa et ne on tallella vielä.

Pyykkiä pitäis pestä koneellinen joku päivä, kuhan jaksaa.  Pitäis ekana saada nukuttuu ja levättyy. Eilenki tuli hiukan valvottuu, ja viikonloppuna tulee kans.