Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.05.2022 klo 16:36

sain kaupassa käytyy. Joutusin kyl pari kertaa takasin tulles happea ottaa. Nyt on sokeria.

Ajattelin kokeilla mörköä. Koetella sitä. Söin salaatin.Saa nähä mitä sen aiheuttaa sit illan aikana kun syön leivät vielä tänään. Mut en voinut vastuttaa tota salaattia.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.05.2022 klo 20:18

MÄ sain sen salaatin syötyy ja leipää iltapalalla, JES! Mut en silti iloitse vielä, sillä mörkö voi tulla ihan koska vaan.

Sisko toi tytön vanhan kirjoituspöydän, osissa. Kivaa nyt on makkari täynnä osia.

En o tehnyt tänään kässätöitäkään. Oon jotenkin ollu kylmissäni ja otinki toisen peiton jalkoihin.

Jos huomenna sit kässätöitä enemmän, kun illalla tulee pelikin.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 04.05.2022 klo 21:46

Älä lannistu Saloka🌞. Voita mörkö. 👍

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 05.05.2022 klo 07:14

Salaatti kuulostaa hyvältä, saloka.

Minulla ahdistusta paljon nyt aamulla. Päätä myös särkee vähän. Yritän kohta laittaa aamupalaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.05.2022 klo 09:56

Tärisen ja tärisen. Ei mulla kylmä sellai ole. Mut mä va tärisen.

Koht tukih. Pitäis tulla. En tiä mitä teemme. Haluaisin va olla rauhassa täs kylmäs kämpässä. Vaik lämmintä onki 20.1. Onneks parin h päästä saa lämmintä teetä jua. Jos se auttais tähä tärinään.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 05.05.2022 klo 10:20

Vieläkin särkee päätä. Mietin, pitäisikö ottaa särkylääkettä. Toivoin, että se menisi ohi itsestään, mutta ei ole mennyt ainakaan vielä.

Taas on vaikeeta myös päästä ovesta ulos. Välillä se ei ole niin vaikeaa ja välillä on lähes mahdotonta. Yritän päättää, olisiko sittenkin parempi väkisin yrittää lähteä syömään jonnekin, vaikkei tee mieli mennä ovesta ulos ollenkaan. Tuntuu kuin olisi seinä vastassa, oman pään sisällä. Vastentahtoiselta tuntuu.

Saloka, miten sinä pärjäät?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.05.2022 klo 12:45

tilasin 30 minuutin lääkäri ajan kesäkuulle ja ootan, koska ne peruvat sen. Se paikka mihin lääkäri silloin marraskuussa ohjasi, ni se ei ollu semmoinen mitä mä tällä hetkellä tarviin. Jos ne peruu tämän ajan, tulee tukari sit ja soittaa sinne tai suoraan sossu soittaa sinne.

Puhuttiin ihan pöljä juttuja tukarin kanssa. Kerroin kokemuksistani ja sit ajatukset aaltoili vähän muualle.

Käytiin taas kaupassa ja unohin taas jotain kauppaan. Pitäisi lisätä se lista johonki jääkaapin oveen ja siitä aina kattoo mitä tarvii.  Nyt mietin, jos järkkäis tytön tuomaan mulle soijajuomaa ja banskua.

Nyt jäädyn taas. Söin tossa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.05.2022 klo 17:18

mä oon niin happy. Tyttö tuli ylläri käynnille ja tulee sunnuntainakin käymään. Näen 2 kertaa hänet tällä viikolla. Jee.

Söin taas salaatin ja olen sipsejä popsinu. Ilman pahaa oloa. Nyt nakertelen krutonkeja.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 05.05.2022 klo 18:16

Kiva, saloka, että tyttösi tuli käymään!

Mulla oli ahdistus niin paha, että otin lääkettä. Nyt on vähän nukuttava olo, mutta ei ahdista juuri ollenkaan.

Söin juuri hyvän vegejäätelön. Suklaa & pähkinäkinuski. Sekä kuorrutus että sisus oli hyvää.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 6 kuukautta sitten. Syy: -
Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.05.2022 klo 19:10

pitkästä aikaa jopa mulla ja tytöllä on suht hyvä olo yhtä aikaa. Mulla vaan on alkava pääkipu.

Tyttö siellä omassa kodissaan kokoo sitä pöytää jonka täältä haki. Poikkis joutui hakemaan ruuvit täältä viellä ja samalla annoin mukaan vähän muutakin.

Sanoin tytölle että pelkään että hän menettää hermonsa sen pöydän kanssa, mut kuulemma nyt se on kasattu ja hän alkaa sitä täyttää.

Tyttö kysyy vähän välii, koska meen sinne. Tossa puhelussa sanoin et tarvisko huomenna lähtee tulee, ja vastaus oli ettei tarvii tulla. Hän haluaa mut sinne, mut ei halua. Omituista. Mahtaako tyttö itekään tietää mitä haluaa.

Jos vaikka ottais kutimet käteen ja kattois tota peliä. HUomenna pitää maksaalaskut ja se onkin muistaminen. TOsin voisin nytkin sen maksaa. Pitää miettii...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.05.2022 klo 20:33

Saanko purkaa? Mun aivot käy ylikierroksilla ja tekee koko ajan mieli vaan puhuu ja puhuu. Olen puhunut tytön kanssa, jopa aroista omista asioistanikin. Pyysin häneltä anteeksi viime viikonlopun hiljaisuutta. Sanoin että painisin sh kanssa ja oireilin niin pahasti, että ketutti. Sanoin hänelle, että hän tietää mitä se oireilu on, etten halua sitä hänelle sanoa. Sanoin että olen nyt ollu monta päivää "kuivilla" ja syönyt jopa 3 kertaa päivässä ja tänään sipsii. Puhuttiin tytön kanssa mun psykoosistakin ja masennuksesta. Lääkityksestäni. Tulevasta lääkärin käynnistä. TYttö kehotti mun puhumaan tukarille asioita, joita en pysty puhumaan. TYttö on aina mua kuunnellut ja koittanut auttaa.

Puhuin mä tutunkin kanssa, puuta heinää. Äitikin sai osansa.

Nyt kun kirjoitin ton,mitä puhuttiin tytön kanssa, saa mut itkemään. Tuntuu kurkussa kuristavan ja on huono olo. Haluaa purkaa tämän, mut mä en tee sitä. Otin 2 rivaa, mut ei ne auta rauhottumaan, muuta kun sellai että ajatukset saa pois peloista ja jännityksestä.

Olen aamulla jättänyt vahingossa lääkkeet syömättä. Se on tosiaan vahinko. Kirosin itelleni oikeen ääneen.

Mut nyt äiti huutaa jotain faces, joten tarvii kattoo mitä sillä on....

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 05.05.2022 klo 22:15

Voi Purjene! Kunpa pääsisit äkkiä pois ahiksesta. Voimia sinulle. Olen myös ahdistunut mutta ikään kuin pienellä tulella hautumalla. Ahdistusta melkein ei huomaa mutta se on siellä koko ajan, sisälläni, olemisessani, ajatuksissani, teoista ja tekemättä jättämisissä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.05.2022 klo 01:36

Niinhän se kaikki hauskuus ilo loppuu lyhyeen. Aloitetaan huomenna taas 1. Päivästä. Jos se menis paremmin tällä kertaa. Nyt yritän va nollata ja unohtaa. Aamulla nukkua ja sit alkaa ehkä siivota ja tekee ruokaa, jos selkäni suostuu siihen.  Nyt pikaiset facet ja yksi biisi ja sit nukkuu..,

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 06.05.2022 klo 10:18

Minulla oireet pyörii kehää. Juuri nyt on kohtalainen ahdistus, ei liian paha. Meillä ei ole mitään suunnitelmia äitienpäivän viettämisestä. Aika usein olen käynyt äitini luona, mutta nyt tyttö ei halua lähteä sinne ollenkaan. Pitää alkaa laittaa ruokaa kohta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.05.2022 klo 14:06

Sain siivottua makkaria ja tehtyy ruuan muutamaksi päivää, ennen kipuja. Nyt ootellaan vaan, tuleeko kuinka pahat kivut tässä kuussa.

Ruoka meni niin penkin alle. Kaikki osaalueet siinä meni metsään. Anut mikä ehkä onnistu oli suippopaprika. Pohjasta tuli liian ohut ja mureneva tai hajoava. Se sit höyrysti leivinpaperin niin et kääriessä leivinpapru hajosi. TÄytettä oli aivan liikaa, siitä liha ei meinannu kypsyy ollenkaan ja porkkanaraaste palo melkein pohjaan, ehkä. Kääriessä tai nostaessa piti rulla leikata kahtia ja silti se levis ku empun eväät. Lopulta mulla on 2 pientä rullaa ja 2 pientä täytekasaa.

Nyt on vaan ongelmana se, etten uskalla syä tekemääni ruokaa. Kerään rohkeutta siihen ja yritän saada pelon pois. Siinä on ihan sallittuja aineksia, joten sinänsä sopii mulle. Mut kun sh estää. Yritän tässä maha kurnien saada rohkeutta.

Isä ja äiti on käynyt yhen puuta koristelemassa. Joka vuotinen perinne täällä äitienpäivänä. Äiti oli isän puolesta tehnyt koristeet.

Tänään ei sellai olis enää ku jälkien korjaus keittiössä. Heitin tiskialtaaseen vaan kaikki. Tiskikonetta en jaksa tänään laittaa käyntiin, jos huomenna laitan sen kun herään, jos täytän tänään sen.

Olo on väsy ja voimaton.