Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 02.05.2022 klo 08:21

Taas oli vaikeaa saada unta, ja aamulla kello herätti kesken unien. Väsyttää. Ahdistustakin on enemmän. En haluaisi yrittää selvitä tästä viikosta.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 02.05.2022 klo 09:50

Voimia Purjevene, ja kaikki muutkin, Saloka jne. Minulla myös ahdistusta jonkin verran kun työviikko alkaa. Haluaisin olla vain pianon ääressä. En haluaisi olla minä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 02.05.2022 klo 10:21

Kiitos, Eieiei, voimia sinullekin!

Tuli uusi ongelma. Tytön koulu menee kiinni lakon takia. Tulee lisää työtä, kun pitää ruokaa tehdä koko ajan. Ensin koronan takia ja sitten vielä lakko. Kuinka paljon nuorten elämää voidaan vaikeuttaa. Samalla se vaikeuttaa minunkin elämää. En millään jaksaisi enempää taakkaa raahattavaksi, mutta tähänkään ei voi vaikuttaa. Vielä vaikeampaa kuitenkin on pienten lasten yksinhuoltajilla.

Tuntuu aataminaikaiselta keinolta mennä lakkoon. Tulee mieleen, että eikö nykyaikana mitään muita järkevämpiä keinoja ole käytettävissä asianmukaisten työolosuhteiden ja palkkauksen neuvottelemiseksi. Ilmeisesti ei ole.

Ahdistusta on enemmän. Mietin, jaksaisinko lähteä syömään jonnekin halvan lounaan. Se varmaan kannattaisi nyt yrittää tehdä, koska kohta on jaksettava taas laittaa ruokaa päivästä toiseen. Myös ruokakaupassa pitää käydä. Yritin äsken keksiä ruokia, joita teen, kun tyttö ei menekään kouluun, mutten keksinyt mitään. Selasin reseptejä, mutten jotenkin saa kasaan ajatuksiani. Aivot eivät toimi kunnolla.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 2 kuukautta sitten. Syy: -
Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.05.2022 klo 13:06

purjevene noi lakot on sieltä jostain. Täällä on linja-autotkin lakossa, osa vuoroista ei ajeta ollenkaan. Ootan sitä koska mä saisin mennä lakkoon tai joku, joku sitä todellisuudessa tarvisi.

Sain suihkus viimein käytyy. Mietin suihkussa,miksi se on niin pirun vaikeaa mennä ja käydä siellä. En keksinyt mitään järkevää syytä.

Kohta tarvii ruokaa mennä lämmittää ja loppu ruoka pakkaseen. Mitähän ssitä keksis huomenna ruuaksi. Ei ole kun jauhelihaa tai kanaa pakkasessa. Ehkä tällä kertaa käytän kanaa ja mulla on yks soijakerma vielä. Jos tekis kana-riisi sössöä.

Tääl on tosi kamalia meteliä, kun ne remppaa noita asuntoja. Suihkussakin oli "kiva" olla ku kuulosti et hakataan putkia. Tälläsenä pelokkaana ja äänistä ahdistuneena saa noi äänet pään sisällä soimaan ku kirkon kellot.

Mut mä taidan mennä sitä ruokaa lämmittää....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 02.05.2022 klo 16:00

Saloka, hienoa, että jaksoit käydä suihkussa. Minun pitäisi pestä hiukset, mutten millään jaksa.

Ai siellä on linja-autotkin lakossa. En vielä tiedäkään, mitä kaikkea täällä on lakossa. Eniten elämään vaikuttaa koulun sulkeminen. Taitaa kirjastojakin olla lakossa. Onneksi ehdin hakea varaukseni ennen sitä. En tiedä, mitkä on auki ja mitkä kiinni.

Kana-riisi-sössö kuulostaa hyvältä. Sitä varmaan on helppo myös lämmittää jälkeenpäin.

Yritän nyt tehdä sitä jauhelihakastiketta kohta. Kerään vielä voimia. En millään jaksaisi aloittaa.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 02.05.2022 klo 18:54

Tuli huono olo, kun satuin lukemaan ikäviä viestejä. Ei täällä vaan muita viestejä. En millään olisi ruokaa jaksanut laittaa mutta väkisin tein. Saatiin syötyä. Vieläkin on masentunut olo, vaikka mieli on jo vähän rauhoittunut.

Tekisi mieli kaivautua peiton alle ja jäädä sinne jo yöunille, mutta vielä ei voi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.05.2022 klo 21:29

Kirjoitin aikaisemmin, mut yhteys tukinettiin katkesi. Aika usein mulla katkee ja sitten pitää uudelleen kirjoittaa, jollei ole kopioinut sitä viestiä. Harmi.

En jaksa alkaa kirjoittamaan enää uudelleen. Ei oikee jaksa muuta ku istua tässä tuolilla ja painaa pää toiselle olalle mellkein. Telkkarista tulee snookeria, oivallista masentavaa ohjelmaa. Ei mitään järkeä siis siinä. TIetsikalla tulee jokin peli, jota striimaaja pelaa, aivotonta siis sekin. Voi hyvin olla ja istua tässä vaan.

Aurinko alkaa laskea. Teki hienon valon hetkeks olohuoneeseen.Nyt alkaa pimenee niin että ei pysty kässätöitä tehä. Sain lapaset peukkua vaille valmiiksi.

Olo on ihan ok. Ei ole huono olo. Olen saanu tänään syötyy 2 kertaa, eli normisti. En ole oireillu 2 päivään. Mieli on jotain, mitä en osaa sanoa. Ei se ole huono, mut ei hyväkään. Haluaisin vaan pois kaikkien silmistä. Ei tälläistä ketään jaksa kattoa. Pääkin sattuu, taas.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 03.05.2022 klo 13:03

Kävin taas aamulla kaupassa ostamassa edelliskerralla unohtuneita ruokatarvikkeita. Sitten lämmitin eilistä jauhelihakastiketta ja pastaa ja syötiin sitä. Nyt ahdistus taas on lisääntynyt. Join kupin aamullista kahvia mikrossa lämmitettynä ja oli yhtä pahaa kuin ennenkin vanha kahvi on ollut. Join sen silti, koska en halunnut heittää hukkaan enkä jaksanut keittää uutta. Yritin lukea kirjaa. Keskittyminen on vaikeaa.

Käyttäjä kirjoittanut 03.05.2022 klo 13:45

Snookerinhan sanotaan olevan älykkäintä biljardia mitä on.... Kun miettii linjauksia ja kulmia, siinä niissä onnistumisissa sen viehätys. Kovin oli rauhallisen tempoista, olin nukahtanut kesken pelin...

Käyttäjä Friendly kirjoittanut 03.05.2022 klo 16:54

Minusta snooker on koukuttavaa katsottavaa. Sitä lyöntipalloa pitää koko ajan kuljettaa itsen kannalta mahdollisimman oivalliseen ja vastustajan kannalta inhottavaan asemaan.

Odotan kesää, että voisi pitää edes vähän lomaa. On ollut rankka työrupeama. Lomaa olisi sekin, jos menisi muutamaksi päiväksi Tampereelle. Suunnittelen matkaa Espanjaan syksyksi, mutta se tuntuu vielä toivottoman kaukaiselta.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 03.05.2022 klo 17:06

Luin kirjan loppuun. Söinkin jo vähän. Tyttö sanoo, ettei hänellä ole vielä yhtään nälkä. En halua turhaan laittaa ruokaa tarjolle.

Kirja oli surullinen. Itkinkin vähän.

Ahdistusta on välillä enemmän, välillä vähemmän. En millään jaksaisi tätä viikkoa. On raskasta, kun ei ole normaalia rytmiä ja koulua.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.05.2022 klo 17:13

Äiti kävi kääntymässä. TOi mulle 3 kaverin vege jätskii. Enhän mä sitä pystynyt hänen ollessa syömään, vaan laitoin pakkaseen. Ruokaa tein samaan aikaa ja söin vasta kun äiti lähti. Jätski oli kuorrutus hyvää, mut muuten se keskusta pahaa. Makuna oli salmiakki&vadelma.

En oo jaksanut tänään tehä oikee mitään muuta. Äitin kanssa hiukan siivottiin roskia ja laitettiin tiskit kaappiin.

Edelleen olo on kumma. Saa nähä jaksanko huomenna mennä aamusta kauppaan. Jaksanko herätä ja kävellä. Sokeri loppuu seuraavan mukillisen jälkeen. Pitää huomenna jos menen, ottaa kärrykassi mukaan. Osittain mun pitäisi mennä, sillä yksi lääke loppuu tällä viikolla.

Aloin kokeilemaan tekemään tossukoita itelleni. Alku ainakin on hankalaa. Saa nähä mitä tulee vastaan, kun tulee eteen kantapääym. Saanko ne tuolta maailmasta kaivettuu.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.05.2022 klo 19:20

Uskallanko sanoa, että mörkö on vissiin pois. Se pahin oirehtiminen on loppunut ja olen ollu "kuivilla" 3 päivää ainakin. Siltijokainen syöminen pelottaa ja jokainen tilanne.

Huomenna on pakko mennä kauppaan. Kävellä toi mäki ylös. Täältä pääsee 3 erii kautta ja jokaisessa on mäki. Mä olen sit loppu, jos vedän itteni piippuun huomenna.

To tulee tukari. Saa nähä onko se soittanut sinne yhteen paikkaan. Hänestä ei ole kuulunut 2 viikkoon mitään.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 03.05.2022 klo 22:38

Saloka, hyvä! 👍🌞

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 04.05.2022 klo 14:12

Jaksoin jotenkin lämmittää ruuan. Aamusta asti on ollut hirveän ahdistunut olo. En mihinkään pysty keskittymään.

Saloka, jaksoitko kauppaan?

Minuakin pelottaa jokainen tilanne ja kaikki ja koko elämä. Ahdistusta on paljon. En tiedä miten selviän näistä päivistä. On niin paljon asioita, joista pitää selvitä yksin.