Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.04.2022 klo 21:41

illalla kuulokkeet laturiin ja huomenna yritän siivota. Olen sit loppu jos olen, sille ei voi sitten mitään. Vessa tarvii ainakin siivota ja keittiö. Kukat hoitaa, laittaa toi ison köynnöksen paikoilleen.  Nukun aamulla niin pitkään kun pystyn. Otan ihan iisisti, jos sellai saan apua.

Kauhulla ootan huomista päivää, mut musiikin tahdissa se taitaa mennä ihan hyvin.

Oireilen isän näkemisestä. Ei vaan pää kestä nähdä ja olla sen kanssa. Onko se huono omatunto tai mikä.

En olekaan kertonut, kun yksi yö näin unta että miten kerron taatan poismenosta. Että äiti tuli sen mulle kertoo ja mun piti miettii miten hoidan jatkon. Heräsin siihen kun miettisin. Puhuin saman aamuna tytön kanssa asiasta, kuuntelin hänen toiveitaan asiasta.

Mut nyt taitaa olla sopiva hetki vetästä melatoniini naamaan ja alkaa kömpiä sänky kohin. Vielä on kasvojen pesu ja rasvaus. Hampaat vois koittaa jaksaa pestä. Olen taas laiminlyönyt senkin.

Hyvää yötä ja huomenta jos aamulla luet tämän tylsän tekstin. En tiä koska huomenna olen koneen ääressä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 15.04.2022 klo 09:18

Parempi aamu. Heräsin päänsärkyyn, mutta pystyin lähtemään ruokakauppaan varhain. Sain ostokset jo tehtyä. Kaupassa ei ollut juuri ketään vielä. Nyt en tarvitse enää muuta.

Edelleen tuntuu siltä, että saattaisin jaksaa tehdä jotain. Yritän vähän siivota ja järjestellä tavaroita.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.04.2022 klo 13:07

Siivous keskeytyi itkemiseen ja siitä ei tuu millään loppua. Kiitos vaan äitille. Eihän äiti tiä et mitä isä merkitsee mulle ja pelkkä sana isä saa mut itkee melkein. Yritän keräillä täs itteäni, et saan jotain aikaiseksi. Astiat sain koneeseen ainakin ja puutarhajutut kateltuu ja kasteltuu.

Mun munuaiset toimii taas ihanasti. Juon ja juon ja silti ei o pissahätä. Olen eilen ennen klo 21 käyny viimeks. Tähän vois kiroilla.

Kun valot sammuu, tyhjä va tyhjä huone jää. On yhen räpis. Jotenki tuntuu myös siltä.

Ei maar... meen ton vessan kimppuun.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.04.2022 klo 17:42

Siivousinto lopehti kokonaan, itkuun. Koitin kukkia vähän järjestellä ja kun sain ton ison köynnöskukan tohon ikkunan eteen, tuli tenkkapoo. Onneks Rakas tyttäreni ehotti että laitan sen verhonipsujen kanssa roikkumaan, ne köynnökset. Hän kuulemma tulee joku kerta auttamaan mua, kuhan ekana tervehtyy.

Tytön koronatesti oli nega.

Sain mä puhtaita lautasiakin.Sain koneellisen tiskejä tiskattuu. Huomenna tai joku päivä vois kokeilla jaksaa tyhjentää ja täyttää taas.

Aloitin tekee apupupua tytölle. Voi armas kun siitä tulee pieni., ainakin näin kun kattoo jalkoja. No tulis ees jotain. Noilla langoilla mitä teen, tulee pieniä pupuja ja sitten isommilla puikoilla ja paksummalla langalla tulee isompia.  Saa nähä miten mun projekti menee loppujen lopuksi.

Tyttö lähti poikkiksen luokse. Nyt ei munkaa tarvii huolehtia ja huolestua niin paljoo hänestä, kun hänellä on 3 aikuista vierellä, jotka pystyvät auttamaan.

Mut nyt sipsii ja loppu kolaa, chätti ja peli.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 15.04.2022 klo 19:57

Tämä päivä oli parempi. Liikuin enemmän. Sain imuroitua lisää. Järjestelin tavaroita.

Huomenna menen ostamaan pari kukkaa, jos jaksan. Pitää leipoa myös kakkupohja valmiiksi. En tiedä, teenkö sen huomenna vai vasta ylihuomenna. Kai se jääkaapissa säilyy, jos teen huomenna.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.04.2022 klo 23:24

Mietin, lukisiko vai sammuttaisko valon ja koittais nukkuu..

Huomisesta ei ole suunnitelmia. Ehkä ompelen pussukoita tai sit neulon apupupua. Pitää muistaa et huomen on lauantai.kai.

Pikkunen nuha on. Ehkä mä alan nukkuu...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.04.2022 klo 14:21

13-14h tuli unta palloon, pelästyin oikee kun kelloa katoin. Luulin sen olevan vasta 9. Näin monenmoista unia.

Nyt oon yrittänyt tota apupupun hihoja tehä, mut en saa niistä millään kauniita. Pitääkeksiiseuraavaan pupuun jokin kikka siihen taas.

Vielki väsyttää, mut ei viitti mennä nukkuu.  Täon näköjään tämmöinen väsypäivä sit,jolloin mitään ei saa aikaiseksi.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 16.04.2022 klo 17:32

Näin jotain kamalaa painajaista, kun heräsin kuudelta, mutten enää muista mitä se oli. Olin helpottunut, kun se ei ollutkaan totta vaan unta.

Pystyin siivoamaan omaa pientä pihaa vähän. Keräsin tuulen irrottamia oksia ja käpyjä ja kuivia lehtiä ja vähän siistin. Sitten kävin ostamassa pari kukkaa tytön synttäreitä varten. Näyttää hiukan kauniimmalta. Päätin leipoa kakun vasta huomenna, niin on ainakin tuoretta. Enkä tänään oikein enää jaksa.

Siivosin eteisessä ja vein roskiin muutaman tyhjän pahvilaatikon, joista en ole osannut päättää, tarvitsenko niitä johonkin vielä vai heitänkö pois. Entisiäkin on ihan tarpeeksi.

Lopulta kävelin läheiseen ruokakauppaan ostamaan pelkästään kahvia tarjouksesta. Samalla ostin noita kukkia.

Huomenna pitää laittaa ruokaa ja leipoa kakku. Melkein kaikki siivoaminen on tehty onneksi. Pölyt pitäisi vielä pyyhkiä. Sitä en jaksanut. Toivon, että tyttö tekee sen kun tulee.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.04.2022 klo 15:33

Nukuin pitkään taas, enkä olis tahtonu nousta.

Ruuan tein ja söinki jo.

Apupupua olen neulonu koko päivän. Aijon saada tänään valmiiksi.

Huomen pitää yrittää hiukan siivoilla, et  on ke sit jotenki siivotun näköinen kämppä. Tänään en jaksa.

Pyykkiäkin tarvis pestä jossain vaiheessa taas. En ehkä kehtaa huomen lähtee tuvalle, ku on pyhä.

Mul on koko ajan tunne, et isä kuolee kohta.  Sen unen jälkeen tullu.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 17.04.2022 klo 16:27

Nyt on siivottu loppuun se mitä pitikin, ainakin suurin piirtein. Laitoin yksinkertaista ruokaa. Kakkupohja on paistettu. Pesen pyykkiä. Kohta pitää taas laittaa jotain ruokaa. Tuntuu, etten mitään muuta teekään kuin laitan lisää ruokaa pöytään ja korjaan pois tiskejä tai tyhjennän tiskikonetta.

Ahdistus on aika suurta. En pysty oikein keskittymään mihinkään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.04.2022 klo 19:15

Sain apupupun valmiiksi ja tossa se on pussissa toisen pupun ja lapasten kanssa, jos äiti huomenna tulee.

Yritän huomenna saada aikaiseksi jotain kodin osalta. Lattia tarvis keittiöstä pyyhkii ja muutenkin koko kämppä pyyhkii. Kukat kastella. Roskat korjata ja ja  ja....

Mietin tässä, meniskö sänkyyn jo jakamaan lääkkeet ja sitten kirjoittelee kirjeitä, ni äiti sais huomenna viä postiin. En tiä.Eijaksaoikee alkaa tekee kässä juttujakaan ja muutenkin olen jo väsynyt.Jos pääsisin ajoissa nukkuu, ni ehkä heräisin aamulla ennen 12. En tiä.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 18.04.2022 klo 14:45

Kiitos Saloka sinulle elämäsi kertomisesta. Voimia. Tulee nälkä kun luen leipomuksistasi ja kokkailuistasi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.04.2022 klo 15:53

Eieiei kiitos kommentista. Kiva et joku jaksaa lukea mun selostuksiani.

Sain kerättyy roskat, tyhjennettyy/täytettyy astiakoneen, siivottuu, pyyhittyy lattia. Sit kävin suihkus ku haisin ihän ällölle. Sit äiti tuli, eikä mun siivoukset riittäny, va piti jatkaa. Onneks siskonpoika soitti ja äiti lähti.

Keitin makaronia ja söin viimiset jauhelihat. Ei mitään 5 tähden ruokaa.

Nyt loppu ilta oleskelua

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 18.04.2022 klo 20:16

Huono päivä oli. Jotenkin selvisin. Lämmitin taas purkkiruokaa, kun en muuta jaksanut.

Korjasin suurimman osan juhlatarjottavista pois. En vaan jaksanut kaikkia. Osan heitin roskiin. Ei tule syötyä. Kaikki tuntui kauhealta mutta on onneksi suoritettu nyt. Seuraavat kauhut tulevat vasta seuraavina päivinä.

Naapurit ovat alkaneet taas riehua pihalla. Minun pitäisi muuttaa tästä pois. En tiedä miten sen ikinä saisin järjestymään. Usein tuntuu, etten jaksa tätä elämää enää.

Vielä ei voi mennä nukkumaan, vaikka väsyttää tosi paljon.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 19.04.2022 klo 08:55

Uusi raskas aamu. Väkisin nousin sängystä ylös. Piti viedä tyttö kouluun. Päivä tuntuu hirveän raskaalta. Kaikki ahdistaa ja tuntuu kauhua.

En jaksaisi mitään tehdä. Yritin lukea lehteä, mutta ajatus ei pysy siinä. Tuntuu kuin päivät olisivat vierineet ohitse ilman että saan kiinni mistään.

Väsyttää koko ajan eikä mikään kiinnosta.