Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.04.2022 klo 16:50

Tyttö soittaa ja kysyy mitä tarkoittaa pesupulverin pakkauksessa oleva merkki. Mietittiin kahdestaan sitä ja sitten sanoin että otan selvää. Tyttö on ensimmäisen koneellisen pyykkiä pessyt. Huomenna hän ja poikkis lähtee hesaan, toivottavasti tajuavat ilmoittaakun pääsevät perille ja jne. TOivon todella ettei ole liukasta huomenna päivällä eikä mikään lumikuuro iske tolle matkaa.

Join mukillisen teetä ja maha kertoi melkein heti et "ahaa, säjoit ja nyt mä näytän miksi ei oliskannattanut". Mut olin niin jäässä.

Aamulla laitoin "kasvihuoneeseen" hupun päälle ja vettä pohjalle. Ettei ne kuivu. EIlen laitoin paprikoihin vettä, kun äiti ei ole ees sitä tehnyt.

Tein hyvää salaattia päivällä ja söin 4 mignon munaa sen jälkeen. Äklöä teki,mut tehköön. Nyt söin salaatin krutongit, joista tuli ihme mullan maku. En tiä johtuuko mausteesta,mut ei ne huonoilta näyttänyt. Ollaan sit mahapuruissa yön, jos ne oli huonoja. Iltapalaleivät vielä, ni sit on tämän päivän ruuat syöty.HUomenna teen,josjaksan nakkikeittoo taisitsyön ton toisen salaatin.

Ostin uuttakasvojen pesuainetta.Pakkoon ees kerran päivässä pestänärasvatpois. Yleensä se on iltaisin.Hetkisitten laitoin vasta ekaa kertaatänään rasvaakasvoihin, saa imeytyy vielä4 tuntia ainakin, sit putsaan pois.Ostin jotain herkkäihoiselle,en jaksanut katella.Kerroin tukarille va, mitä tarviin tai mikä on ajatus.

Kauppareissu oli kaaosta mun pääni sisällä. Koko ajan sain pieniä poissaolo kohtauksia ja mikään ei onnistunut. Miettisin 2 perunapussin välii kumpaa otan, otin molemmat. Kassalla piti tavarat kassiin pakata,muttuntu ettei siitäkään mitään tullu. Apteekissa sain taas vaan yhden paketin lääkettä jajouduin lisähinnan siitä maksaa, kun oli kalliimpaa. Pakko oli ottaa, jollen jaksa lähtee 3 päivän aikana apteekkiin tai jollei omassa apteekissa ole sitä lääkettä. Olis pitänyt eilen soittaa apteekkiin ja tilata se,että sit olisin saanut sen 3kk annoksen enkä 56 pillerin / 2tbl. pvä. Vois kattoo miten omaan apteekkiin saa tilattuu tota mömmöä, niei tarvii joka kerta kävellä sinne.

Taidan jatkaa matkaani eteenpäin, keksiijotain tekemstä tai vaan olla ja möllötellä. Join liikaa vettäkerrallaan, joten se teki pahaa. Yritän vaan kestää olotilaani.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 07.04.2022 klo 07:46

Uuvuttava aamu. Väsytti. Väkisin tein aamutoimet. Nyt on nälkä. Pitäisi ottaa aamiaista mutta en jaksaisi tehdä mitään. Huonoja päiviä yksi toisensa perään on nyt.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.04.2022 klo 11:21

Jaksoin kilon perunoita ja porkkanoita kuorii ja pilkkoo, nyt ne on tuol kiehumassa ja sitten lisään nakit siihen. Sit mut on hetkeks ruokaa.

Inhottavaa kipua alaselässä ja munasarjoissa. Ei pysty suorana lähtee liikkuu heti. No tä on tätä päivää ja huomenna ehkä alan vuotaa.Mut vittumainen kipu.

Tänään en pysty tekee mitään, ilmeisesti. Uusia varsia aloitin ja kattelin lisää jämälankoja kätköistä. Kuka niitäkin viljelee täällä. Jotenkin haluais ottaa yhet varret ja alkaa tekee lapasia siitä. Ehkä mä vielä tänään saanki älynväläyksen alkaa tekee. Pitää vaan hakee puikot ekana.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 07.04.2022 klo 18:33

Söin kunnolla ja menin kävelemään lenkin. Siellä tuli hirveän huono olo ja toivottomuus ja mietin vaan kuolemaa. Mitään ei ollut tehtävissä ja piti vaan päästä kotiin, mutta olin aika kaukana. Kotona otin lääkettä ja nyt on vähän tasaantunut olo. Pitää varoa kävelylenkkejä. Jos on huonoa oloa, se moninkertaistuu liikunnasta, kevyestäkin.

Pitäisi käydä kirjastossa. Sinne on tullut varaus. En vaan millään jaksa lähteä enää kävelemään mihinkään. En halua lisää huonoa oloa. Väsyttääkin kovasti.

Söin jäätelöä iltaruuaksi. Ajattelin, että kun jo aamiaisen ja lounaan söin järkevästi, nyt voin herkutella.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.04.2022 klo 11:33

Yritän tappaa tämänkin päivän jotenkin, saa nähä miten onnistun. Ei oikee jaksa mitään. Koitan tossa, jos saisin käsitöistä jotain iloa, muuten meen sohvalle maate vaan....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.04.2022 klo 10:54

menin viime yönnä joskus 5-5.30 nukkuu, taisain unen päästä kii ja ekan kerran heräsin klo 8 ja sit loikoilin 8.45. Ei siis montaa tuntia menny viime yönnä. No otetaan teetä tääpäivä, vaikka se tekeekin pahaa oloa ja mahan sekaisin menoa. Tarviin va sitä kofeiinia, että pysyn hereillä.

Vime yönnä mua ketutti yks asia, mut onneks sain sen puhuttuu tutulle ja hän jopa kuunteli. En viitti täällä siitä puhuu, kun on internet juttuja.

TÄnään aamulla kun katoin, oi ihana aurinkoinen päivä, vois vaikka kauppaan eksyy tai jotain.Sit katoin ikkunasta alas ja siellä oli TÄYS TALVI. joten ollaan ihan kiltisti tämä päivä taas sisällä. Siellä on jäitä siellä täällä ja siihen tota pakkas lunta niin en mee rikkoo luitani.

Kukat tarvis kastella tänään, niin moni säiliö on tyhjänä tällä hetkellä. TOi yks kuoleman kielissä ollut kukkakin on alkanut virkoomaan ja alkaa näyttää kukalta. TOi kultaköynnös tarvis siirtää pöydälle ja asettaa siihen hienosti. Samalla kattoo, jos siihen löytyisi hiukan isompi alunen muualta kukista. Mut vettä noi kukat tarvii! Olisko täällä vapaana kastelijaa?

KAsvotkin tarvs rasvata. En tykkää rasvata ku kädet tulee semmoiseksi ällöksi. Eikä vesi auta asiaan yhtään, mut pakko kai se on rasvata.  Äiti toi Ceralan plussaa, jota laitan öisin, mut voi olla että vaihan noi  purkit kun toi tuntuu rasvasemmalla ku toi makkarin aqualan plus (muistaakseni). Näin ei tarvii sit päivisin olla klähmäs pitkii aikaa ja saa illalla rasvattua ennen kun nukahtaa.

Olen juonut 2 mukillista ( n.8dl) teetä jo ja alkaa tuntuu hiukan pärisevän hiukan. Mut hei! muistin aamupillerit sentään ja ehkä muistan syä jossain vaiheessa. EIlen meinaan unohin ja söin vasta klo 15 jälkeen ekan kerran.  Tosin tässä on pari tuntia enää ku voi alkaa lämmittää ruokaa.

Mitäpä viel... suhkussa pitäis käydä ja sain tehtyä aikuisten lpaset valmiiksi justnäin aamuksi. Piti teehakureissulla hakee pakasinpussi, että saa langanpätkät sit sujuvasti johonkin ja sitten siitä roskiin kun pussi täyttyy.

Olen taas runoillu niin penteleesti tähän. EIlen ei oikee tehnytmieli kirjoitella kun joko netti kettuili tai sit tukinet. Sain ton pienen viestin lähetettyy ja sit kaatu koko tukinet. Saa nähä kaatuuko nytkin. Onko mulla liian raskasta tekstiä ettei sivustot kestäsitä 🙂

Mut mites muilla meneepi?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.04.2022 klo 16:55

En oo saanut tätä isoo ahteriani tästä tuolista yhtään mihinkään, kun vessaan ja sen jälkeen hakee lisää teetä. Olen muistanu jopa syödä, alko maha sattuu liikaa.

Täällä oli kamala lumipyry. TUli pelottavan pimeetäja sit taivas aukeni ja maa täyttyi valkoiseksi, just kun alko edelliset lumet sulaa. Missä se vesisade on???? Mä tahtoo sellaisen just ja NYT.

Olen pikkuisia lapasia tehnyt. Ei ne kauniita ole, mut kai jonkun lapsen sormia suojelee. On niin vaikeaa ite miettii miten silmukat jakaa, kun teen intialaisen peukalokiilan.

Kukkia en oo hoitanut, ne varmaan kuolee kohta.

Mut nyt peli....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 09.04.2022 klo 18:34

Ei minullakaan kovin hyvin mene. Tänään oli kuitenkin hiukan parempi päivä. Sain lähdettyä kauppakeskukseen. Söin siellä salaatin ja join kahvit. Levähdin kahvilassa.

Join varmaan liikaa kahvia liian myöhään siellä kahvilassa, enkä saa ensi yönä unta. En mieti sitä vielä. Olen yksin, ja silloin on helpompi valvoa yöllä.

Pitäisi siivota ja järjestellä vähän tavaroita. En jaksa. En jaksa tänään enää mitään. Sain joitain asioita hoidettua kaupoissa tänään. Se saa nyt riittää. Pesukoneessa on vielä pyykkiä ja tiskikone pitäisi tyhjentää. Jaksoin tyhjentää siitä alimman tason, kun tulin kotiin vasta aika äskettäin. Enempään en nyt pystynyt. Yritän huomenna lisää. Pyykit on pakko ottaa pois koneesta vielä.

Keitin äsken kaurajyviä, vaikken millään olisi jaksanut ajatellakaan mitään ruuanlaittoon liittyvää. Lämmitän kaurajyvien kanssa alkuviikolla tekemääni kanapataa. Kohta pitää syödä. Ehkä senkin takia väsyttää, kun en ole syönyt kunnolla. Päivällä syömäni salaatti oli kyllä ihan kunnollista ja siinä oli lohta ja kanaakin, mutta siitä on jo pitkä aika. Ja aika kevyttä se oli. Pitää yrittää nyt jaksaa lämmittää ruokaa ja syödä. Jospa siitä vähän saisin voimia.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 09.04.2022 klo 18:35

Saloka, minullakin on kukat kastelematta. Pahimmin lurpahtaneille olen pakottanut itseni lorottamaan vähän vettä, mutten millään ole jaksanut kaikkia kastella.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.04.2022 klo 03:08

Kello on taas yli 3 ja herätys on ennen 8. Jää viikonlopun nukkumiset aika lyhyeen. Mitähän tukari siitä sanoo, jos kuulee.

Pakko yrittää nukahtaa. Se onnistuu joko heti tai tunnin päästä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 10.04.2022 klo 09:08

Saloka, oletpa valvonut pahasti. Väsymys on niin kamalaa sitten sen jälkeen.

Itse satuin saamaan sitten unta kuitenkin. En ollut juonut liikaa kahvia ilmeisesti. Kymmenen aikaan alkoi väsyttää kamalasti ja nukahdin jossain vaiheessa aika pian.

Aamu oli taas kauhea. En pääsisi millään sängystä ylös. Söin äsken vähän aamiaista. Tein väkisin, jotta pääsisin liikkeelle. En saa mitään asioita hoidettua. Pitäisi keksiä synttärilahjaa kahdelle eri lapselle. En keksi mitään. Tuntuu ylivoimaiselta koko asia.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.04.2022 klo 12:32

Siirryin 8lta sohvalle "nukkuu" koiran unta. KOhta pitäisi vaan syä, mut ei o nälkä yhtään, voi johtuu teestäkin.

Koitan aktiivisoida itteäni neulomalla lapasten ranneosuuksia. En tiä kuinka hyvä nä on, jostain lapasista tulee ihan järkyttäviä, mut haittaakseen?

Väsy painaa vieläkin. Ihana laittaa silmät kii,mut pelottaa että nukahan samantien.

Ulkonaontäys talvi taas. Ihanaa et toiaurinko ees paistaa.

Missä mun villasukat on???? nilkat ihan jäässä. Pitäiskö jaksaamennä makkariin kattoo.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.04.2022 klo 13:49

MIkä kumma unitautiporukkaan on iskenyt täällä???  Tuttu valittaa väsymystä, isä nukkuu, äiti makaa, tytöstä eikuulu mitään (nukkuu kai) Ja sit mä, Olen täällä kun peipponen kevät hangilla. Pärisen päästä kun hullu. Mut ei mua silti kiinnosta mitään tehä oikee. Söin tossa ja sain suht ajoissa senkin. Oon juonu teetä "muutaman desin". Olen kutonut ja kattonut telkkaa ja striimejä.

Mut kai toi toisten "unitauti" joskus loppuu ja sitten varmaan mä masennun ja lamaannun.

Pitäiskö alkaa enemmänki kerää univelkaa, ku näköjään sit oon energinen (kai).

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 10.04.2022 klo 15:59

Lähdin kauppoihin. Ensin ei lähtenyt mikään käyntiin. Söin siellä keiton ja keräsin voimia. Sain yhden lahjan hankittua kirjakaupasta. Kuuma oli, enkä olisi jaksanut.

Ruokakaupassa oli käytävä samalla reissulla. Yritin kerätä välttämättömät ainekset nopeasti mutta meni siihen silti aikaa. En enää olisi jaksanut ruokakauppaa ollenkaan, mutta ennen huomista oli pakko ostaa jotain, mistä voin tehdä tytölle ruokaa. Ostin lohisuikaleita. Niistä saa nopeasti jonkinlaista pastaa. Teen huomenna. Toivottavasti siitä tulee siedettävän makuista.

Nyt olen kotona. Jalkoja särkee. Tuntuu, että tein valtavan suuren työn, vaikken tehnyt juuri mitään. Pelkkä käveleminen uuvutti. Ehkä sekin vähän tuottaa huonoa oloa, etten paljon saanut asioita hoidettua. Kaikki tuntuu olevan niin vaikeaa ja hidasta eikä mikään etene. Silti aika menee kauhean nopeasti enkä saa mitään tehtyä.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 10.04.2022 klo 19:19

Täällä ollut ihan perusmukava viikonloppu, kiitos kysymästä. Käytiin taas kiipeilemässä, mikä oli huippukivaa vaikka tarkoittaakin väsymystä loppupäiväksi. Eilen meinasi tulla pientä parisuhdekriisin poikasta mutta molemmista kerroista taidettiin selvitä - ensin minä ärähdin kumppanin antaessa hyvää tarkoittavan neuvon huonona hetkenä (joo, tiedän että pankkikortin tunnusluku pysyisi paremmin mielessä jos kieltäytyisin systemaattisesti käyttämästä lähimaksua - mutta jos asia ei koskaan tule maksaessa mieleen, se on helpommin sanottu kuin tehty...) Jälkimmäisellä kerralla kumppanin sietokyky ylittyi yhtä stressaavaa asiaa miettiessä - onneksi hän tajusi sanoa ääneen ettei halua miettiä asiaa niin että minäkin tajusin että jatkaa asiaa joskus kun aihe tuntuu helpommalta. Lomasuunnitelmien tekeminen tai molemmille hyvältä tuntuvan ajankohdan etsiminen tuntuu usein vähän hankalalta.

Purjevene, oot ollut mielessä. Olen sinusta huolissani - se että kuolemaan liittyviä ajatuksia tulee mieleen enemmän kuin tavallisesti (jos niin käy ilman että siihen on mitään erityistä ajankohtaista syytä) kuulostaa mahdolliselta masennuksen oireelta.

Olen joskus miettinyt että itsensä pakottaminen liikkumaan silloin kun ei yhtään tuntuisi siltä on mulle aika hyvä tapa saada paniikkikohtaus. Silti sitä välillä teen - ajatus liikkumisen tai raittiin ilman terveellisyydestä on kai iskostunut jotenkin niin syvälle, että joskus niitä ajautuu robottimaisesti suorittamaan - tervehtyäkseen, laihtuakseen tai vaikka vaan tunteakseen ylpeyttä siitä että sai jotakin tehtyä - niissäkin tilanteissa joissa ei ehkä kannattaisi.

Saloka, toivottavasti saat kerrytettyä unta ensi viikolla! Mulla myös kasvit vähemmällä hoidolla, piti koulia pitkänhonteloiksi venyneitä auringonkukan taimia vähän väljempään, omiin ruukkuihinsa, mutta saattaapi olla että niistä ehtii kuolemaan riittävän moni että tila kyllä riittää tuossa taimilaatikossakin 😆