Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 29.03.2022 klo 13:23

Kiitos, Eieiei!

Pyykit pitää kohta ottaa koneesta ja sitten on mentävä viemään tyttöä harrastukseen.

Olo on taas aika huono. Itselleni en jaksanut laittaa ruokaa. Illaksi pitää laittaa.

On taas sellainen olo, että on liikaa kaikkea.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.03.2022 klo 13:32

Sain laatikon uuniin, mut mulla on ongelma. Vasen alakylkee vihloo sähköiskuina ja nyt alkaa jaloissa tuntuu että ne lähtee alta. Vessas ku kävin, oli pytyllä istues olo et kohta lähtee taju. Eli tämmöinen päivä tänään sit näköjään. Ei paljoo tuu tehtyy mitään, eikä mentyy. Saa nähä millainen olo huomenna on, kku pitäis aamusta siivota. Koko ajan nytkin istues on polvesta alaspäin, varpaisiin asti sellaista ärsyttävää tunnetta, kihelmöintiä tai jotain sellaista.

Tein vaan nopeen normi suolalla maustetun lootan. Sain sen 13 minuutissa uuniin ja nyt pitää vaan kattoo että se kypsyy ja saa pois. TOivon että saan sen uunista pois, ilman ongelmia.

Äiti ilmoitti eilen, että isä tarvii hoitoa ehkä lauantaina, kun hän lähtee siskoni kans messuille. Sanoin, et koronaa metsästää.  Nyt joutusin antaa varoituksen että, voi olla etten ole käytettävissä silloin. Tiedän että äiti ei paljoonka välitä, onko mulla pää kainalossa, mut sanoin kumminki ja vasoitin jo nyt. Jotenkin tuntuu, ja toivon että on vaan tunne, että tä ei lähe yössä pois.

Onneksi tukari tulee huomen aamusta tänne, et joku tulee viikon aikana mua kattoo.

Mut joo, ei tässä tämän ihmempää. Maha on sekaisin ku seinäkello. Pitäis lopettaa teenjuonti.

Aloitin uuden pipon tekemistä, tällä kertaa mustaa ja valkoista. Menee miehelle ku naisellekin. Sama tylsä malli.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 29.03.2022 klo 19:15

Minä en ole soitellut pianoa moneen päivään kunnolla eli suunnitelmallisesti. Se masentaa minua ja en uskalla aloittaa. Ikään kuin hävettää esittäytyä pianolle että olen pettänyt sen ja itseni ja että en osaa ja että olen unohtanut monet kappaleet. Olen luuseri, paska ääliö. Nynny. Lisäksi erityisesti vasen etusormeni nykii itsekseen, mietin onko se oire alkavasta parkinsonista. Kissa nukkuu vierelläni.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.03.2022 klo 22:23

Ajattelin, jos alkais menee jo nukkumaan. Jalkatuntemukset ovat jalkapohjissa enää ja varpaissa, selkää ei vihlo ainakaan nyt. Aamulla on kumminki 9 herätys, pitää ettiä puhtaat vaatteet päälle ja olla valmis siivoomaan kun tukari tulee. Saisin täs reilu 10h yöunet, jos saan unesta kii ja jos nukun.

Aloitin sit tekee 2 pipoa. Teen ekana yhtä vähän matkaa ja sit toista ja jne. Mä jotenki arvasin et tä menee tähän.

Mietin vielä, otanko huomenna jo sitä uutta lääkettä kokeiluun. Jos se ei sovi, ni en tiä mitä teen sitten.

Mut kai sitä on koitettava alkaa nukkuu...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 30.03.2022 klo 08:37

Tänään taas huono aamu. Oli vaikea päästä sängystä ylös. En jaksaisi nousta suorittamaan taas aamurutiineja ja koko päivää. Kaikki tuntuu vastenmieliseltä. Yritän silti kahlata tätä päivää läpi taas. Kunpa olo paranisi päivän mittaan.

Saloka, ikävää, että sinullakin on noin huono olo ja kylkikin kipeänä.

Eieiei, voimia. Satunnainenkin pianonsoitto on ihan hyvää ja riittävää.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 30.03.2022 klo 12:33

Kävin syömässä kunnolla. Nyt on vahvempi ja jaksavaisempi olo ainakin vähän aikaa. Silti vähän väliä tulee kauhuntunteita ja takaumia aiemmista tapahtumista.

Nyt olen kotona, eikä ole ihan pakko heti tehdä jotain. Laitoin pyyhkeet jo pesukoneeseen. Illalla voin lämmittää vanhoja ruokia vielä. Huomiseksi pitää keksiä jotain uutta. Perunat on loppu. Pitäisi varmaan taas käydä ruokakaupassa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.03.2022 klo 12:58

Sain kun sainkin siivottua, hiukan otti kunnon ja olon päälle. Palkaksi pääsin autolla kauppaan. Nyt on täydennys tavaraa ostettu taas hetkeksi.

Mietin tässä, pitäiskö mennä leipoo sitruunamuffineja. Ne olis helppoja ainakin ja tässä on 4 tuntii loppoo aikaa. Pitää kattoo, onko mulla kaikki ainekset.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.03.2022 klo 14:17

Pitäis varmaan rauhottuu ja alkaa kattoo telkkaa ja kutoo. Leivoin niitä sitruunamuffineja. Laitoin astiakoneen päälle. Maha on hiukan kipee, joko kanasalaatista, tai kolasta tai sit siit uudesta lääkkeestä. Mulla taas hyvä ruokavalio tänään, jep.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 30.03.2022 klo 19:33

Yritin lukea sanomalehteä, mutta tuli koko ajan huonoa oloa. Mikään ei oikeastaan lehdessä edes kiinnostanut. En oikein saanut luettua.

Lämmitin vanhaa ruokaa tytölle. Itse en jaksanut syödä enää, kun päivällä söin niin paljon lounaskahvilassa.

Vähän väsynyt olo jo on, rauhaton. Voisin yrittää lukea kirjaa. Huomenna paljon asioita hoidettavana. Tuntuu, etten jaksa enkä pysty kaikkeen.

Hyvä, saloka, että sait sitruunamuffineja tehtyä. Tuliko hyviä?

• Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 10 kuukautta sitten. Syy: -
Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.03.2022 klo 17:10

Enhän mä mitään ole tänään saanut aikaiseksi. Koneella roikkunut ja olen jopa muistanut syödä tänään.

Mietin millä saisin vasemman korvan auki. Se on niin paljo töhnää että on menny lukkoon. AIne vois auttaa, tai sit ei. Pitää illalla kokeilla ja olla huomenna sit tosi kuuro. TK:hon kun ei pääse kun ne pirun hoitajat aikoo lakkoilla. Tytön suht tärkeä hoitajakäyntikin peruuntu sen vuoksi. TYttö oli odottanut sitä.

Olennoita pipoja hiukan tehnyt. En oikee tykkää tosta toisesta pipon alusta ja sillon kun en tykkää jostain, on sen tekeminen niin vaikeaa ja takkuavaa.

Huomenna saa olla vielä. LAuantaina on vissiin isän hoito. En tiä mitä hoitoa isä tarvii, tarviiko mun kävellä sinne ja takas ja todeta että siinä se.

Yks chätti olis vielä tälle iltaa. Telkusta tulee nyt aivotonta pikku kakkosta. On sekin muuttunut 20 vuodessa. Tunnin päästä tulee peli, joten sitten alkaa tulee telkastakin jotain. TOivon että nyt tulee selostus ja kuva yhtä aikaa, eikä yli 3 min viiveellä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 31.03.2022 klo 20:13

Kiire päivä oli. Piti käydä monessa paikassa. Ehdin nopeasti ostaa ruokaakin matkan varrelta. Perunoita, maitoa ja jugurttia ostin. Perustäydennystä. Kaikkea muuta pitäisi olla vielä tarpeeksi. Mitä ruokaa tekisin huomenna. Nakkeja olisi vielä jääkaapissa kokonainen paketti. Tekisinkö uudelleen nakkikastiketta. En tiedä. Keittoakin siitä voisi tehdä.

Aamulla oli hirveän masentunut olo, mutta jotenkin siitä päivä lähti käyntiin. Huomenna pitäisi herätä aikaisin. En jaksaisi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.03.2022 klo 23:07

Pitäis varmaan alkaa ruveta nukkuu, kerranki ennen aamua....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.04.2022 klo 12:08

Vein pyykit tuvalle ja nyt nautin tästä hiljaisuudesta. Vain kello tikittää ja ulkona kuuluu ääniä. Kun oon pyykit hakenu, syön ja sen jälkeen laitan kuivat kaappiin ja märät narulle.

Huomenna olis isän ruokkiminen. En oikee innolla oota sitä. Mä jotenki ahistun isän seurassa. Pelkään kai liikaa.

Jos vaikka kutois tän reilu tunnin ja sit kattois muuta.

Fiilis on väsy ja epätoivoinen. Eilen tein taas hallaa itelleni.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.04.2022 klo 19:51

Ovkello soi,enkä tosiaan avaa ovee kenellekään,kun tiedän että tänne ei oo ketään tulossa. Se oli pitsakuski, joka oli erehtynyt ositteesta. Vähän aikaa se mun ovella oli, kunnes älysi lähtee pois. Ja mä en avaa ovea enkä ota toisten tilauksia.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.04.2022 klo 13:45

Tunnen että olen epäonnistunut isän hoidossa.Olin siellä n. 30 minuuttia,kun en pystynyt olla kauemmin. Parempisekin ku ei mitään. En saanut isää syömään. Sano et äiti tekee syötävää kun tulee. En rupee pakolla toista syöttää.

Kotimatkalla kävin kaupasta ostamassa herkkuja ja ruokaa. AJatus olisi huomenna tehä lihapullia, vaikka kaupankin ostin. Ostin edelliskerralla kaupasta maustettua korppujauhoja, ja tekee mieli kattoo millaista pullia siitä tulee. Ostin 800g jauhelihaa vissiin, eli ei heti lopu pullat sitten. Laitan vissiin pakkaseen neetä sitten myös. Joudun kyl syömään ne makaronilla tai kasvissekoituksella. Katoin kaupan perunoita ja näytti aavistuksen vihertäviltä,joten jätin kauppaan.

Ostin jätskiiki pitkästä aikaa "palkaks". Sit meijän kauppaan on tullut minttukaakaojuomaa, siis jauheena. Se onniin best. Saan nyt minttukaakaota juua.

Tää päivä kuluu tässä. Muutaman tunnin päästä alkaa peli telkkarista taas ja siinä se päivämenee. Teen kau salaatin lihapullista, kanasta ja salaatinlehistä. Ja syön sen ruuaks.