Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 24.03.2022 klo 12:52

Lämmitin vanhaa ruokaa ja söin. Jäätelön söin jälkiruuaksi. Ei tullut yhtään parempi olo. Pyykit on koneessa ja pitäisi ripustaa. En ole saanut tänään mitään tehtyä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 24.03.2022 klo 13:57

Olen vaan ollut kotona ja maannut sängyssä. Tänään piti tehdä vähän töitäkin. Ei onnistunut. En pysty mihinkään keskittymään. Lukeminenkaan ei onnistu. Toivoton päivä ja toivoton olo. Ei auta lääkkeetkään eikä mikään. On vaan huonoa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.03.2022 klo 17:30

purjevene  <3  en osaa mitään muuta sanoa tai kirjoittaa.

Ei tarvinut mennä isää hoitaa, mut mun päiväni meni pilalle. Olisin voinut mennä tuvalle, mut ei ku ootin äitin soittoo että ehtiikö hän bussiin vai ei ja sitten ku se soitto tuli, oli jo turhan myöhä mennä. Ehkä huomenna meen sitten. Huomenna pitäis ruokaakin tehä.

Join taas kolaöverit, mut tällä kertaa liian nopeesti. Mut eipä oo täysnäinen olo enää.

Nyt loppui vihdoin se valkosipuli sosekeitto. Ei enää uudelleen sitä. Tyydyn perinteiseen vaan.

Pitäiskö jatkaa telkkarin kattomista ja ottaa kutimet käteen. Sais vielä viikonloppuna uuden pipon alulle.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 24.03.2022 klo 20:26

Jostain syystä olo parani. Väsyttää muttei ole niin huono ja masentunut olo. On vain tavallista väsymystä. Lämmitin lihamakaroonilaatikkoa ja syötiin sitä. Jaksoin ihan hyvin laittaa ruuan pöytään. Salaattiakin jaksoin laittaa. Nyt luen vielä vähän, kun kirjan lukeminenkin onnistuu.

Kohta voi mennä nukkumaan. Huomisesta ei taas tiedä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 25.03.2022 klo 08:33

Huono aamu, hirveän ahdistunut olo. Pakottauduin ylös ja laittamaan aamiaista. En olisi halunnut herätä tähän päivään. Vihaan itseäni ja elämääni.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.03.2022 klo 12:52

Sain lakana ja pyyheliinat vietyy koneeseen. Nyt ootellaan et kone käy ja sit haen ne.

Täällä haisee pahalle. Pitää metsästää se haju, onko se eilinen tyhjä kattila tai mikä. Kukat tarvii vettä ja istutukset myös. Vois ton kultaköynnöksen istuttaa myös.

Äitin pitäis tulla käymään, ei o mitään hajuu koska.

Naapuri aivastelee. Ekana nainen ja sit mies. Istun hiljaisuudessa. Kuulen kaikenlaisia ääniä.

Tänään pitäis ruokaa tehä. En jaksa mitään monimutkaista. Eikä mulla ole aineksiakaan.

Jos ottais kutimet ja jatkais kerrostaloelämää kuuntelemista.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.03.2022 klo 14:42

äiti kävi ja yhessä haimme pyykit. Nyt ne on kopassa eteisessä, kun kerään voimia että jaksan ne laittaa kuivuu. Ruokakin on tekemättä, kaikki muukin on tekemättä. Äiti vei yhen kultaköynnöksen, joten yksi kukka vähemmän. Mul on enää 6 köynnöstä.  Pitäis varmaan mennä ottaa sulamaan se kasvispussi ja sitten kun se on sulanut n. 30 minsaa, ni tehä ruokaa.

Miten voikaan olla näin väsynyt. Ei olis kannattanut sitä munkkii ja teetä ottaa.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 25.03.2022 klo 16:28

Minäkin söin jäätelöä ja alkoi väsyttää entistä enemmän. Kurja olo on. Kävin kaupassa hakemassa tuoretta kalaa. Pitäisi laittaa taas ruokaa. En millään jaksaisi.

Jostain syystä on nyt huonoja päiviä koko ajan. Ahdistaa liikaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.03.2022 klo 17:40

Miten ihmisen muisti voi olla näin huono. Tossa miettisin vessas istues, et mitä mun piti tehä. Sit muistin, et pyykit on edelleen korissa märkänä. Onneks ei alhaalla tuvassa. Ei muuta ku niitä laittamaan kuivuu nyt sitten. Onneksi se oli pikku homma ja hoitui nopeesti, mut ketutus oli sitäkin isompi.

Suoka oli ihan ok:ta. teen huomennakin sitä, mut jätän ne sokeriherneet, mitä lie pois. En oikee tykänny niistä.

Sain nyt keittiön kukat kasteltuu kaikki. Huomenna kastelen olohuoneen ja yritän jaksaa raahata noi 2 isoo kukkaa vessaan ja kastella ne. Huomenna ehkä istutan uudelleen ton köynnöksen.

TÄnään en tee enää mitään kotitöitä!

Istun tässä tuolissani, joka on rikki. Telkkarista tulee pikku kakkonen (yllätys) ja puikoille meni uusi pipo, tällä kertaa jämälangoista pipo lapselle. Katon, jos pystyn tekee suht samalla mallilla kun toi isompikin on.

Huomen aamulla saa nukkua taas, jos sitten saisi voimia taas jaksaa jotain tehä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 25.03.2022 klo 20:19

Sain ruuan tehtyä, vaikkei voimat meinanneet riittää, ja syötiin. Väsyttää ihan hirveästi. Minun ei edes tehnyt mieli ruokaa, mutta söin silti väkisin vähän.

On nääntynyt olo. En ole saanut oikein mitään tehtyä. Pakollisimpia kotitöitä yritän väkisin tehdä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.03.2022 klo 02:24

Kello on koht 2:30 ja mä vielä ylhäällä, tai oon mä 21 asti sängys ollu, mut.... tulee vaikea päivä. Olen iloinen jos saan ees jotain tehtyä.

Ruuaksi otin kanaa sulaa. Teen siitä ja riisistä sotkotuksen taas muutamaks päivää. Onneks on helppo tehä.

Päätä alkaa sattuu, joten kai on parempi jäädä kuuntelee myrskyn ääniä ja yrittää nukkua, ees vähän...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 26.03.2022 klo 09:12

Nukuin katkonaisesti yön. Tuuli kolisutti jotain, mihin heräsin jatkuvasti. Oli vaikea nousta sängystä ylös. Aamutoimet tuntuivat ylivoimaisilta kuten joka aamu. Nyt olen suorittanut ne eli pukenut vaatteet päälle, pessyt hampaat ja laittanut aamiaista. Tuntuu tyhjältä eikä mikään kiinnosta. Seuraavaksi on pakko jaksaa laittaa ruokaa.

Tuntuu kamalalta. Pakollisten kotitöiden lisäksi ei ole kuin tyhjää, koska mikään ei kiinnosta. Kiinnostusta ei pysty pakottamaan.

En jaksaisi maata koko päivää, mutta en pysty muuhunkaan. Päivät ovat toivottomia.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.03.2022 klo 13:07

Vaikka kui tekisin samaa ruokaa, samalla ohjeella. Silti pelkään et sairastun siitä. Nytkin on tahtojen taistelu, että saan ruokaa naamaani.

Niin ku yöllä sanoin / kirjoitin, tänää on vaikea päivä. En o jaksanu mitään tehä. Ruuantekokin oli jo tuskaa.

Toi tuuli pelästyttää mua. En yhtään tykkää siitä.

Ehkä mä vaan olen tänään...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 26.03.2022 klo 15:29

Minullakin ruuan laittaminen oli tuskaa, vaikka vaan lämmitin vanhaa. Itsellä ei edes ollut vielä nälkä.

Tuuli kolisuttaa edelleen ikkunoita ja ovia ja joka paikkaa.

Olo parani jonkin verran. Pystyin lukemaan kirjaa. Nyt yritän leipoa sämpylöitä. Kun olo jo vähän parani, kokeilen jos tekisi hyvää tehdä käsillä jotain käytännöllistä. En ole vuosikausiin tehnyt sämpylöitä. Etsin netistä yksinkertaisen reseptin ja kokeilen.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 27.03.2022 klo 10:09

Saloka 💚 Varmasti vaikeaa pelko sairastumisesta, jos se ottaa kiinni ruokaan ja ruuanlaittoon. Pelko voi ottaa kiinni melkein mihin tahansa, olen huomannut. Sitten kaikki siihen liittyvä on vaikeaa.

Taas uusi kamala päivä. Nukuin huonosti ja aamulla oli vaikea päästä sängystä ylös. Väkisin taas pyöritän arkea. Olen niin väsynyt tähän.

Sain kasteltua kukat. Väkisin tein. Oli pakko. Osa oli jo nuupahtanut veden puutteessa. Pari heitin roskiin. Nyt tuntuu, etten jaksa enää mitään.