Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.03.2022 klo 20:21

Itkuks se meni tämäkin ilta ja surumieliseksi. Mitään ei ole tapahtunut, mut ajatukset kävi niin syvällä että ne satutti mua.  Kun puhutaan musta äitinä tai tytöstä, olen aika herkillä välillä. Tytön sanat on saanut joskus satutettuu, mutta ei hän niitä tarkoita. Ei, ei hän ole mua tänään satuttanut.  Hän on ollut kavereiden kanssa ostoskeskuksessa shoppailemassa. En tiä muuta ku että hän on kotona. En tiä onko hän ok ja miten kaupoilla on menny.

Isästä en sellai tiä mitään. Äiti ei vastaa, jos kysyn. Päivällä kuulin isän äänen yli viikon tauon jälkeen. En ees muista koska olisin isän viimeksi nähny tai kuullu. Olen huono tytär. Illalla jos soitan, niin sanoo et isä nukkuu jo.

Ihan hyvin kuulemma menny kaupoilla, laitto tyttö viestiä. Toivon ja rukoilen, ettei hänellä huomenna ole kovia kipuja.

Olen aika väsynyt, masentunut, kipuinen hiukan. Silti en taho mennä nukkumaan. Huomenna laitan taas kellon soimaan ja pakotan itteni nousemaan. Huomenna pitää jossain vaiheessa tehä ruokakin. Tehdä ruuasta hyvää, sillä ketsuppi jäi kauppaan. Ehkä on välillä ihan hyvää syä ilman sitä lisäainetta. Pitää vaan maustaa jotenkin hyvin laatikko. Jauhelihaakaan ei ole kun 400g. En jaksanut kattoo sen 700g kilohintaa, olis varmaan tullu halvemmaksi.Ihan sama mitä mä suustani pistän alas.

Söin levyllisen suklaata tänään ja se teki huonon olon. Join litran kolaa ja se teki pahaa. Jääkaapissa on 8 mignon-munaa, mun tämän vuoden ehkä ensimmäiset ja viimiset. En tiä koska niitä syön, kun ei tee mieli ollenkaan syä mitään. Söin pari suispalaa iltapalaksi, mut koko ajan on paha olla. Tiedän että tä on henkistä ennemmin, kun fyysisesti, vaikka olen oloa fyysisesti helpottnut.

Tyttö kysy, syökö nachoja vai hapankorppua. Hän haluaa helpottaa oloani, vaikka ei tiedä että itken täällä. Mulla on vaan tunne että menetän hänet. Että jotain pahaa tapahtuu ja se vie isän ja äitin ja tytön, että jään ihan yksin.

Ei tästä tuu mitään, en pysty nyt järjellä ajattelee. KOitan alkaa tota pipoa neuloo ja kattoo striimii ja peliä. Yrittää rauhottuu...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 17.03.2022 klo 08:25

Aamulla heräsin vastenmieliseen oloon. En haluaisi tätä päivää. Söin aamiaista ja yritän jotenkin päästä liikkeelle. Laitoin koneellisen pyykkiä pyörimään. Pitää kohta jaksaa ripustaa ne kuivumaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.03.2022 klo 11:56

kurkku on, ku ois partateriä syöny, mut toiselta puolen. Join 1,5 litraa lähdevettä, jos se olis kuiva, mut ei auttanut. Nyt täytyy tämän tunteen kanssa vaan olla. Laitoin äitille jo viestiä, et olisko jo iskenyt. Pääkin tuntuu kipeeltä heti aamusta. Mut sen näkee tässä sit ajan kanssa.

Sain tehtyy nopeen makaronilaatikon uuniin. Laskin et 15 minuuttia meni että sain sen uuniin. Tällä kertaa yritin maustaa sitä currylla, valkosipulilla, sipulijauheella, suolalla, paprikajauheella ainakin. TOivon että siitä tulee syötävää.

Saa nähä mitä jaksaa tänään tehä sitten. Tota pipoa yritän väliaikoina neuloa, että saisin sen joskus valmiiksi. Koitin tota pikku pätkää, mitä oon neulonut, se menee jopa mun päähäni.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 17.03.2022 klo 15:01

Kävelin kaupoissa ja kävin hakemassa postipaketin. Söin samalla valmista ruokaa. Väsähdin sen jälkeen ihan kokonaan. Nyt olen kotona ja mietin, mitä teen loppupäivän. Ehkä en tee oikein mitään, kun ei jaksa. Uupunut olo on.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.03.2022 klo 18:15

Ruuasta tuli ihan hyvää, uppos ainakin tänään. Levite mitä ostin, on pirun valkosipulista. Mietin, mihin sitä upottais. Kyl se voileipien päällä menee, mut niitä ei montaa syö tukehtumatta ja levitettä ei voi paljoo laittaa. Olen sortunut 2 mignon munaan tänään. Nyt en syö ku tunnin päästä iltapalan. TOi voileipäkeksi oli kokeilu et sopiiko ne.

Aivastelen, kurkku tuntuu paksulta, ei partateriltä enää. Äiti sano heti ettei ole koronaa, että ei eilen ole voinu tarttuu. Sit muistin, et olinhan mä maanantaina tuvalla. On mikä on, tarttunu sit tai ei. Jos ti on jotain oireita, peruun ke tukarin. Muuten vietän yksikseni täällä kotona, toivon ainakin että yksin. Ei tyttö tule, mut äiti voi tulla. Se jo tossa aamulla kerto että hän on pipo lankoja mulle laitellu.

Päätä sattuu edelleen, niin ku koko päivän. Koskakohan se loppuu... Onneks huomenna saa aamulla nukkua....kai

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 17.03.2022 klo 20:07

Saloka 💚 Kunpa päänsärkysi hellittäisi.

Minulla keskinkertainen olo tällä hetkellä. Onneksi kohta voi mennä nukkumaan. Kävin jo suihkussa. Kohta väsähdän ihan kokonaan.

Huomenna pitää miettiä viikonlopuksi jotain ruokaa ja käydä ruokakaupassa.

Käyttäjä kirjoittanut 18.03.2022 klo 07:43

Enpäs ole voileipäkeksiä vuosiin syönyt. Mulla ei kyllä voi kotona olla suklaamunia vaan söisin ne kaikki samana päivänä. Mignon ei ole mun suosikki vaan joku sellainen töhnämuna tai Kinderi. Jos ei tule vieraita pääsiäiseksi, jätän munat syömättä tänä pääsiäisenä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.03.2022 klo 11:55

JOtenkin on kipee olo, vaikka ei ole kipee. enemmän kipeempi mitä eilen. Tai sit olen vaan väsynyt. Nukuin aika pitkään, kävin vessas ja painuin takasin sänkyyn. En jaksanut nousta, en ottaa lääkkeitä. Nyt nousin, tein teetä itelleni ja joinkin sen jo. Ruoka-aika olis tunnin päästä, mut voi olla et se siirtyy. Pitää jäsenet ekana saada kivuttomaksi. Sormet tuntuu puupölkyltä.  KOko ajan menee silmät kii.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 18.03.2022 klo 15:46

Sain ostettua ruuat. Lämmitin tytölle jo entistä ruokaa, koska hän oli kamalan nälkäinen koulun jälkeen ja halusi heti syödä.

Minulla kohtalainen olo. Mikään ei kiinnosta, mutta juuri nyt ei tarvitse selvitä mistään, koska sain tuon ruuan jo tarjolle. Tiskikone pitää vielä käynnistää ja sitten purkaa. Yritän saada tytön purkamaan sen.

Väsyttää. Sain vähän kylmää, kun kävin kaupassa ja jäin vähäksi aikaa juttelemaan tutun kanssa siihen ulos. Laitoin villatakin päälle, mutta vieläkin on kylmä olo. Keitänkin vähän teetä, jotta lämpenen.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.03.2022 klo 16:38

Äiti soitti tunti sitten ja vittuillakseen kysy, onks sul korona, ku eilen sanoit. Sanoin etten ole missään vaiheessa noi sanonut. Ja et olen hemmetin jaksamaton, en jaksa ees puhuu. Jos jotain kertoo olosta, niin olen koittanut ainakin 5 x jo tehä käsitöitä. Ei oikee onnaa tekeminen. Koitan sokeria saada koneeseen, mut ei sekään tee kun pahaa oloa.  Äiti tokas et sit tarvii nukkuu, sanoin että olen nukkunut. Äiti kun ei ymmärrä uupumusta tai mitään muutakaan juttua mitä mulla on.  Häntä vaa ketuttaa varmaan se, että ei ole tänne päässy mua laittaa henkihieväriin.

Sammutin striimin kattelunkin. Ei oikee kiinnosta sekään. Puolen tunnin päästä alkaa chätti, jos siellä jaksais sen tunnin olla ja sitten sammuttais koneen ja menis maate sohvalle ja kattomaan peliä. Pelin jälkeen menis sänkyyn lukemaan.

Mun piti tänään pestä lakanapyykit, mut en olis jaksanut paneutuu niihinkä. Pitäis ekana saada pulveriklöntti pienemmäksi. En viitteis heittää sitä roskiinka. Sit pitäis ottaa vanhat ja vaihtaa uudet petivaatteet. Mennä kattelee onko vuoroa ja sitten viä ja hakee lakanat. Ehkä maanantaina jaksan, jos teen esivalmisteluita sitä ennen. Lakanathan voi poistaa ja vaihtaa ihan koska vaan.

Jos säännöstelen ruokaa, riittää toi loota maanantaihin, eli maanantaina pitäisi uutta tehä.

Koitin eilen illalla lukea, mut ei siitä oikee tullu mitään. Suljin kirjan ja aloin nukkumaan. Olis ollu kivaa lukea pitkästä aikaa. Katotaan jos tänään onnistuisi sitten paremmalla yrityksellä.

TYttö on saanut uuden puhelimen. Rahat "säästöstä" ja poikakaveri haki.  No vanhasta lähti takakameran suojus jossain kohin veks ja etupuolen lasi oli halk ollu pitkään. SIt kun hän ei ole päässy moneen vuoteen sillä kelan sivuille ym kaupungin sivuille, mut muiden puhelimella pääsee. Jos joku keksis syyn, ni kertokaa.

mut joo, vois kokeilla taas neuloo vaikka tasaan asti ja sitten chätätä...

Käyttäjä Hantzki kirjoittanut 18.03.2022 klo 18:27

Saloka

Mulle ne kaikki valkosipulit! 😀 Mä syön tässä just leipää joka ei maistu yhtään miltään! Mut kiitti vsipulivinkistä🧄 mun työkokeilu pv meni ihan hyvin. Kävin kerran valittamassa pomolle että en jaksa tätä maskia pitää, hengittäminen tuntuu niin vaikealta! Hän sanoi että pitää terv.kesk. tai jotain kautta saada todostus missä saa vapautuksen maskista et hän ei voi luvata et saan nyt yhtäkkiä olla ilman sitä. Ajattelin kokeilla ja sinnitellä. Olin yhdes vaihees vessas hengittelemäs ilman maskii..

Nyt mä oon kotona. Pientä jännitysnäytelmää toiki jäinen pyörätie huhheijjaa. Mutta nyt sekin on tehty

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 3 kuukautta sitten. Syy: Lisäys
Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.03.2022 klo 19:30

Oon jaksanut vähän puhuu puhelimessa jo ja tehä käsitöitä. Söin just iltapalan, joten tänään ei tarvii enempää ahtaa kurkusta alas.  Huomenna saa onneks aamulla taas nukkuu, ehkä. Varmaan herään kamalaan vessahätään, niin ku tänäänki. Pitäis varmaan sänky laittaa kuntoon tänä yönnä. Petarit liukunu melkein lattialle ja tyynyt ihan missä sattuu.

Iltapalaksi ku söi lämmintä leipää ja teetä, ni nyt on lämmin. TOivottavasti ei tuu tukahduttavan kuuma.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.03.2022 klo 02:02

Päätä särkee....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 19.03.2022 klo 09:44

Raskas päivä. Tyttö huutaa ja syyttelee ja kiukuttelee, kuten aina. Hänellä on jotain vaikeita koulutehtäviä, joita ei osaa ja joihin pitäisi nähdä vaivaa. Siitä tulee aina se, että hän syyttelee minua mitä mielikuvituksellisemmilla tavoilla. Ja huutaa. Miksei hän voi tajuta, että hän ei itse osaa niitä tehtäviä. Jatkuuko tämä aikuiseksi asti vai loppuuko ikinä.

Kohta pitää alkaa laittaa ruokaa. En millään jaksaisi. Lannistun vielä lisää tuosta huutamisesta. Muutenkin on vaikea selvitä päivistä. Yksinkin on vaikeaa. Jokainen päivä on kamala tällä hetkellä. Olen aina uupunut, kun herään, vaikka olisin nukkunut aika paljon.

Saloka, sinullakin kuulostaa olevan tosi huono olo.

Yritetään jotenkin selvitä tästä päivästä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.03.2022 klo 13:00

Olo on taas kipeä, mut ei ole kipeä. Mitä kummaa tämä on. JOhtuuko käsityölangoista tai mistä. Jotenki tuntuu että kohta alkaa pääkin särkee.

Ruoka-aika olis, mut mä otin pari viimistä suklaamunaa ja teetä. Katotaan, koska jaksan perehtyä syömiseen.

Tyttö herätti mut joskus 10-11 aikoihin, kai. Olin 4ltä menny nukkuu suunnilleen. Tyttö menee tai meni poikkiksen synttäreille ja jännittää niitä ihmisiä siellä. Maha tietenkin reagoi.

Vois soittaa äitillekkin. Kysyy miten siel menee....