Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä Hantzki kirjoittanut 12.03.2022 klo 11:21

Tässä minun flunssassa, joka sitte testin mukaan sitten korona ilmotti niiku olevasa, ni huono puoli on se että on kipeä eikä saa mennä minnekään....

Ja hyvä puoli on se että on kipeä eikä saa mennä minnekään..

• Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 11 kuukautta sitten. Syy: Muokkaus
Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.03.2022 klo 12:18

Sain riisisuklaan tehtyy, joten jotain herkkua tähänki päivään. Kyl se voimia veikin. Äiti äskön kehuskeli kun siivoo parvekettaan ja tekee sitä ja tätä, eikä oo ku 2 h enemmän nukkunu ku mä. Missä mun se voima on? entä jaksaminen? Jalat on spaghettia ja sormet puupölkyt. Haluaisin vaan nukkumaan, mut sohva on niin huono ja sänkyyn en mene. Ai niin, piti ne langatkin kattoo. Mahanko jaksaa nostaa tota sohvaa, että saan sen kaadettuu ja saan vuodevaatelaatikon esiin. TIedän et tahon voimalla ja kiukulla se menis.

En ole mitään yhteyttä pitänyt tuttuun. Yleensä olen sille soittanut jo monta kertaa. Miksi mun täytyis se aloite tehä?

MÄ taidan mennä kattoo, jos saisin ton sohvan laitettuu...

Käyttäjä Hantzki kirjoittanut 12.03.2022 klo 13:51

Jaahas........... 😀 🙈🤔 hehh........

Onko nyt niin että minä olen kirj väärään ketjuun. Niin mun tapaistani sähläystä. Näinköhän se lehmus55 täältä sitä löytää. Oliskohan se aamukahvi pitänyt aamulla jättää väliin sittenkin kun tuli niin huono olokin päivän mittaan..

Lilluttelin itseäni kauan suihkussa ja aijai se kyllä helpotti.

Nyt justiinsa join teetä jotta tasottaisi tätä perkeleen oloa. Ei löydy sanoja ni tulee kirosanoja, pahoittelut siitä! Teehen pistin flunssalääkkeitä joukkoon: inkivääriä, hunajaa ja sitruunaa. Eilen pistin kanakastikkeeseenkin hunajaa. Valkosupulia olisin kans pilkkonut sinne sekaan mutta sitä ei ikävä kyllä ollut. No, mutta sille ei nyt minkään voi. Hyvää päivänjatkoa jokaiselle joka tapauksessa!

Käyttäjä Hantzki kirjoittanut 12.03.2022 klo 14:05

Saloka hetken mietin mitä olin kirj. Koska sun teksti oli ihan ku mun teksti. Munki äiti soitti juuri että oli pessyt parvekkeensa! Ja käynyt kirpparilla. Ja mä yritin päästä sen ajatuksen juoksuun mukaan. Että kai minäkin tässä puhelussa jotain voin sanoa ettei mene yksipuoliseksi 😊 niin kamalan pirteältäkin äiti kuulosti. Plus noi muutkin ajatukset ihanku mun päästä.

Koita jaksaa <33333333333333

Käyttäjä Hantzki kirjoittanut 12.03.2022 klo 15:20

Kävin parvekkeella kuuntelemassa kun kevät tulee...:) kun ei jaksa kävellä mutta haluaisi olla ulkona niin parveke mihin pirskottaa aurinko säteitään on ihan jees.

No, mun äiti saa energiaa auringosta ja sen hymy ja tekopirteys tai ihan oikea pirteys kasvaa sitä myöten. Vaikka joskus se haukkuu myös aurinkoa. Joskus se saa minuunkin tarttumaan sitä pirteyttä. Mutta masennussairauden olemassaolon kieltäminen on vähän huono juttu hältä. Kaikkiin tilanteisiin se leveääkin leveämpi hymy ja yritys mahdollisimman ilosella äänellä piristää ei auta. Hänen omaa oloaan se yleensä kylläkin auttaa.

Äiti soittaa mulle, koska mä kuuntelen sitä ja juttelen sen kanssa. Ja miksi en juttelisi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.03.2022 klo 15:59

Hantzki, Kivaa että kirjoittelet täälläkin. Kyl Lehmus täällä joskus on käynyt, jollen muista väärin. Eikä se haittaa, vaikka sekoitat ketjut ja kirjoitat. Täällä saa ajatuksiaan kirjoitella, sekavia ja selviä. Kukaan ei ole täydellinen.

Katon samalla yhtä striimii, jossa se henkilö kokoo legoa, kenkää. Telkkarista tulee urheilua.

Äiti kiehuu, kun isää ei taas hoideta sairaalassa ja isä on sekaisin. Mun tyttö on kuulemma perjantaina käyny ottamassa isältä verikokeen. Telkkari huutaa, ja kaukosäädintä ei löydy. Hampaat on saanut, mut parta ja kuulokoje on hoitamatta. Ihmettelee, kun ketään ei käy, mut sit hänelle on sanottu ettei sinne saa kukaan mennä. Voin kuvitella sen isän hyläneisyyden tunteen.

Olen välillä pienen pieniä lapasia tehnyt. Langat sain hiukan laitettuu tonne mustaan lipastoon. Olen syönyt loput sopasta, eli huomenna pitää tehä ruokaa. Väsy painaa silti....

Käyttäjä kirjoittanut 12.03.2022 klo 16:10

Hantzki, luin viestisi tässä ketjussa. Itsekin menin sekaisin mihin ketjuun pitää kirjoitella Ukrainan sodasta.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 12.03.2022 klo 17:08

Mukavaa, että on niin paljon viestejä täällä!

Olen ajellut autolla hoitamassa asioita. Nyt yritän rauhoittua ja pestä pyykkiä. Purin eilisiä kauppakasseja. Imuroin vähäsen. En oikein jaksa enää mitään.

Tuntuu, että aamulla pitää heti tehdä asiat, jos jotain yritän jaksaa tehdä. Muuten on kaikki voimat jo kulutettu loppuun.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.03.2022 klo 15:27

söin itteni ähkyyn, mut nyt ei tarviikka syä moneen tuntiin.

Olen koko päivän neulonut pipoa. Äiti tossa kävi ja menin puoleen matkaan vastaan. Vielä on kauppamatka ihan jäinen puolet matkasta, joten pysyttelen ihan suosiolla kotona vaan. Rupee vaan ideat loppuu tukarin kanssa, että mitä täällä vois tehä.

Isän hoidon kanssa on ongelmia. Ne vie sitä pyörätuolilla vessaan, Kun on helpompaa. Ihmisen pitäisi joskus kotiin tulla ja päästä kotona vessaan kävellen.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 13.03.2022 klo 15:41

Nukuin enemmän. Vaikka aamu oli huono ja meinasin jäädä makailemaan sänkyyn, sain lähdettyä liikkeelle. Kävelin kaupungilla ja ostin lopuksi ruokatäydennyksiä.

Nyt alkaa väsyttää. Myös mieli on rauhattomampi. En tiedä, mitä tekisin. Mikään ei taaskaan kiinnosta. Pitäisi pestä lakanatkin, mutten enää näin myöhään jaksa aloittaa sitä urakkaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.03.2022 klo 19:27

En oo vieläkään keksinyt, mitä aloittaisin seuraavaksi, tai aloittaisin huomenna. En mä enää tänään ala mitään tekee. Ehkä otan lehdestä vähän mittoja ja teen aikuisten tai vähän isomman lapsen pipon noista äitin tuomista langoista.

Söin iltapalaa just, vaikka ei ollu nälkä. Tarviin sitä energiaa tällä hetkellä. Ajatuksena olisi huomenna mennä kattoo, olisiko pesutuvalla aikaa, mennä koneellinen pyykkiä pesee taas. Tiskit tarvis hoitaa. Lakanat tarvis jossain vaiheessa vaihtaa. Suihkussakin pitäisi käydä, mut huomen en voi. Ne asentajaräppänämiehet tulee EHKÄ käymään. TUli perjantaina va lappu. Siinä sit oottaa koko päivän, et tuleeko tai ei. Ja sit ne tulee just ku mä oon pahassa paikkaa. JOs ne ees tulee.

HUomenna ajattelin, jos löytäisin pakkasesta kasvispussin, lämmitän sen vähän ja sit paistan pyttärinä ja lisään loput ryynäreistä joukkoon.

On ollu ihan ihme olo koko viikonlopun. Aivastelen välillä ja aamusin on nenä et saa avata tai tyhjentää sen. Päivisin on jaksamaton ja väsynyt, mut yöllä ei saa unta ennen aamua. Yks päivä oli kurkku koko ajan kuiva, mut ei enää. Nenän limakalvot tuntuu kuivalta, kun hengittäminen nenän kautta ottaa päähän välillä ja hajuaisti on herkillä. TÄ voi olla allergiaakin, onhan siellä jo siitepölyä ilmassa.

Nyt mulla on kasaamista vaille valmis pöytä parvekkeella. Vielä kun saisin sinne sellaisen löhötuolin, että voisin kuunnella musaa kuulokkeista ja kutoa samalla kun puol istuvalteen makaan.

Käyttäjä Hantzki kirjoittanut 14.03.2022 klo 06:18

Saloka, ihanaa että sinulla on tukari <3

Ja kiitos sanoistasi muutenkin.

Heippa lehmus55!

No, mikäs nyt on kun en saa unta? Tässä vaan kukun valveilla jo toista tuntia. Yskähän se minut herätti. Kurkku kuiva mutta ei älyä ihminen nousta juomaan vaan yskii vaan. Vai pitäisikö tässä kohtaa olla justiinsa armollisempi itseään kohtaan? Että hoidetaan itteään jahka keritään. Käytin koirat ulkona, aivastin siellä ja niistin kunnolla. Vaikka välillä tuntuu ettei järjen hiventäkään lähteä ulos aamuyöstä, et normi ihmiset nukkuu, niin sitten tykkään siitä kun ei siellä ole yhtään ketään. Tytsy voi mennä vapaastikin ja kaikkea oikein mukavaa. Olen minä työkokeilussakin tottunut olemaan jo klo 6 työvaatteet niskassa. Ni jos työni jatkuvat niin parempi vaan tottua näihin aikaisiin aamuihin. Aikaisissa aamuissa ei ole mitään vikaa sitten loppujen lopuksi ollenkaan. Ulkona on rauhallista ja tuulen henki käy ja sitä voi jopa ajatella että olen jo tähän aikaa ylhäällä ja menossa, hoo! Ja niin olen monesti ajatellutki! Jostain muusta syystä ne aikaiset aamut vaan tuntuvat vaikeilta. En tiedä miksi mutta jostain syystä. Ehkä siitä koska kuulee monesti ihmisten stressaavan aikaisista aamuista? Pitää olla siihen ja siihen aikaan sitten ylhäällä  Työpäivä menee yleensä vikkelään ku aamusta alottaa ja se on ohi että huis vaan. Mutta loppupv saattaa tuntua aika pitkältä sitten kotona ehkä. Jos ei osaa rauhoittua, jos ne "kierrokset" jää töistä päälle, tai nukkua pvunia. Onkos tämä sitä ajatusten virtaa mitä ne kehottaa kirjottamaan kun tekstiä vaan pukkaa? 😅 nyt kun kirjotan tätä lausetta ni klo on 6 ja ulkona näyttäs kajastavan jo, asrkaliini se nousee tänäki päivänä, mä nään sen sarastuksen tuolla puiden välissä jo. Istuisko parvekkeella tänäkin päivänä hetken? Minun pitää soittaa työpaikalle ja myöhemmin työterveyteen, kunhan se aukeaa. Noh, mistä tämä jännitys nyt johtuu? Johtuuko se siitä että arki ja maanantai alkaa ja valmistaudun lähtemään töihin. Mutta en ole kuitenkaan menossa röihin. Olen sairaslomalla. Ja olen niin pitkään kun oireet jatkuvat.

Käyttäjä Hantzki kirjoittanut 14.03.2022 klo 06:39

Noniin, puhelu työpaikalle hoidettu. Ehkä vähän liian aikaisin? Mutta mitäpä väliä sillä oikeastaan on, että milloin sen soittaa kun siellä jo on ihmiset paikalla... Turhaa hermoilua, sanoisi joku. Yritinkin pitää ääneni mahdollisimman semmosena ettei se auheuta mitäön paniikkia. Olen työkoklassa joten se ei auheuta mitäön paniikkia. NYT ymmärrän miksi aina olen jännittänyt soittaa olevani kipeä: koska se saattaa auheuttaa paniinkkia. Noh, työntekijä jää pois, mitä muut tekee, kääks. Mut edelleen ni sairaudelle ei voi mitään. Tympäsee kun jännitän puheluita. Noh, yritän kehittyä niissä. Pitää ajatella sitä joskus että miksi näin.

Teen kauppakassi tilauksen vaikka nyt ni pysyy pää kasassa. Soitan työterveyteen kunhan se aukeaa.

Mä yleensä juon kahvit ennen jännittävää puhelua ni pysyn skarppina puhelu  ajan. Mutta eihän kipeenä juoda mitään kahveja ensiksi. Siksi mulla meneekin nää puhelut vissiin vähän niin ja näin. Ku pitää muistaa et en oo ainut jännittäjä vaan se toinenkin osapuoli saattaa jännittää. Olkoonkin että mulla on joku keuhkotauti (no ei oo) ja toinen on terve (vai onko).  Rauhaa ja rakkautta kaikille, peace and love.

Tämmönen minä olen. Mahakin rupes kurnimaan.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 11 kuukautta sitten. Syy: Lisäys
Käyttäjä Hantzki kirjoittanut 14.03.2022 klo 07:10

Nyt tuntuu jo paremmalta. Ruokatilaus tehty. Pienet aamusumpit laitettu valumaan. Kylläpäs saa terv.huoltoln odottaa 😯 paljon on jonossa muitaki ku mä.

Millastakohan se on sitte vanhana ku nyt tällästä 😅

• Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 11 kuukautta sitten. Syy: Lisäys
Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 14.03.2022 klo 08:30

Heräsin päänsärkyyn jo puoli viideltä. Ahdistava olo on. En pysty miettimään, mitä tekisin. Ei kulje ajatus. Luin lehteä, mutta nyt en ikään kuin pääse eteenpäin. En saa mitään aloitettua.

Aamiaista söin ja keitin kupin kahvia. Silti päivä ei ikään kuin lähde käyntiin ollenkaan. On epämääräinen olo, että on paljon asioita tehtävänä, mutten muista niistä yhtään enkä pysty aloittamaan. Taidan olla aika ahdistunut vaikken huomaa sitä kunnolla.

Ihanaa saloka, että sulla on parveke, jonka saat laitettua sellaiseksi kuin haluat.