Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 10.03.2022 klo 07:55

Heräsin vastenmieliseen tunteeseen ja väsymykseen. En haluaisi tätä päivää alkavaksi. Oli vaikea päästä sängystä ylös. Tein aamutoimet mutten ole vielä jaksanut syödä mitään. Väsyttää ja tuntuu vastenmieliseltä elää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.03.2022 klo 09:30

Harmaata ulkona. Mustaa ja tyhjää sisältä.

Keittiö pitäis siivota, mut taidan tehä sen tukarin kans. Tai yksin mä teen, mut seuran kans.

Olen väsy ja tuntuu et olisin voimaton. Jostain tarvii ettii voimaa 2 tunniksi ja sit saa olla taas omassa rauhassa.

Tänään pitää ottaa yhteyttä sinne aspaanki. Ei jaksais, mut ku on pakko.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.03.2022 klo 13:12

ivosimme keittiön ja oloh. pöydän. Tukarin jälkeen aloin tekee nakkisoppaa, se kiehuu tuolla iloisesti. Aspa on ruuhkautunut, joten en saa vielä sieltä apua. Saa nähä koska saan. Äiti soittaa isän lääkärille tänään jossain vaiheessa. Isä on syöpäosastolla, vissiin. Tytön rahat on menny muualle kun hänelle. Kaikki tuntuu tänään menevän päin mäntyy. Olen niin väsynyt tähän, että mikään ei tunnu luonnistavan. Toivottavasti toi keitto sentään onnistuisi. 5 litraa sitä melkein tulee, eli loppu viikon.

Olo on väsynyt. Uskalsin pari nakkia syä ja jua vettä. Aivastelen, en tiä miksi. En jaksa kirjoittaa enempää...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 10.03.2022 klo 16:12

Saloka, nakkikeitto kuulostaa tosi hyvältä. Alkoi tehdä mieli sellasta. Ehkä teen seuraavaksi ruuaksi juuri nakkikeittoa, en ole pitkään aikaan tehnyt.

Kauhea aamu oli. Nyt on parempi olo. Toivottavasti sinullakin saloka olisi edes hiukan parempi. Tiedän nuo päivät, kun monta pientä asiaa menee mönkään. Sitten ei vaan enää jaksa yhtään mitään. Oikeastaan ei tarvita kuin kaksi asiaa peräkkäin, niin se tuntuu jo siltä, että mikään ei onnistu ja kaikki on turhaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.03.2022 klo 17:15

Ei sieltä aspasta saanu apua. Käskivät soittamaan helppiin jonka minuuttitaksa on 2,50 euroa. Onneksi muutaman kymmentä tekstaria ja kuvan ottamisen jälkeen ja tytölle soiton jälkeen hoksasimme,miten mun boksi tallentaa, JIPPII.

Tytön rahat on kaikki menny vuokran antajalle ja edelliselle asuinpaikkaan. Onneksi tytöllä on hoitaja tai tukihenkilö, joka auttaa häntä.

isän tilanne on huolestuttava, jalat ei oikeen kanna. Labrat ym on ok.

Mun olo meni sit oksentamiseen. Menin ahmimaan melkein koko mutakakun ja juomaan melkein 1,5 litraa vettä päälle. Ei siitä tullu huonoo oloo, mut se henkinen huono olo tuli ja väsymys. Nyt pari tuntia sipsiä ja sitten iltapalaa.

Yököttää kattoa itteäni peilistä. Kasvot ja läskit. En halua olla tämmöinen.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 10.03.2022 klo 19:59

Voimia sinulle Saloka. Ja perheellesi. Samat sanat myös sinulle Purjevene. Minä voin ehkä hiukan paremmin. Katkaisin toivon mukaan lopullisesti välit erääseen ihmiseen joka oli minulle julma. Tein sen mielestäni korrektin kohteliaasti, jopa vielä kertoen syvistä tunteistani häntä kohtaan.

Mutta minä ihmettelen teidän molempien sisua. Ja myös minulle alkoi tulla nälkä. Saloka, olet selvästi mestariruuanlaittaja!👍 Mitä leipää kuuluu syödä näkkikeiton kanssa? Jälkiuunileipää? Entä juomaksi maitoa? Ruoka on suuri lohdutus, lohturuoka, lämmin ruoka.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 11 kuukautta sitten. Syy: kirjoitusvirheitä
  • Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 11 kuukautta sitten. Syy: kirjoitusvirheitä
Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 11.03.2022 klo 07:41

Sain aamutoimet tehtyä. Söin aamiaistakin. Nyt on tyhjä olo. En tiedä, mitä tekisin. Tekee mieli ryömiä takaisin peiton alle.

Pitää pestä pyykkiä. Sitä on kertynyt. Ehkä yritän saada yhden koneellisen pyörimään. Pitäisi jaksaa kerätä kuivia pyykkejä pois alta. Jaksaisinko vähän tehdä niitä. Yritän. Ei tee yhtään mieli. Mitään ei tee mieli.

Saloka, miten sinulla päivä on lähtenyt käyntiin?

Käyttäjä kirjoittanut 11.03.2022 klo 08:49

Saloka, ruukaatko koskaan tehdä kanakeittoa? Millaisen teet? Kana näyttää olevan sellainen ruoka mitä aina on tarjouksessa ja minä en juuri koskaan sitä ole syönyt. Voisiko ostaa vaikka kokonaisen grillatun broilerin ja siitä tehdä keiton vain miten?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.03.2022 klo 12:39

eieiei En mä mikään mestari oo, mut kiitos sanoistasi. Kiitos myös voimia annosta. Mä lähetän täältä sulle kovasti voimia.  Sopan kanssa en syö melkein ikinä mitään muuta.

lehmus Oon mä joskus tehnyt kanakeittoo, mut en tiä onko se oikein tehty ja kuinka hyvää. Tein ihan nakkisopan ohjeella, eli perunaa ja porkkanaa ja sitten kanaa, ja ehkä jotain muuta vihannesta.  En oo sellasta paksua tehnyt, en oo saanu ees kanaviilokista sellaista paksua kun koulussa oli. 

purjevene  Ööö, pitkät yöunet. Yli 12 h. Oli kyl tarpeen, mut silti väsyttää vielä. Piti tänään mennä tuvalle, mutta saa nähä jääkö se pois ohjelmistosta ja siirtyy viikonlopuksi.  Oon vaan niin poikki että joka paikkaa sattuu. Kaikki tuntuu painavalta ja raskaalta.  Katon mitä tässä alan tekee, jos mitään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.03.2022 klo 16:16

En sit jaksanut mennä suihkuun enkä tuvalle. En ees yritä. Syömään jaksoin / pääsin vasta äskön. Söin lopun mutakakustakin. JOin pitkästä aikaa teetä ja siitä vasta maha kerto olemassa olonsa.

Äiti kävi pitkästä aikaa kylässä. Isä on pystynyt kävelee vessaan ja takas, hoitajan avustuksella. Tuttu hoitaja ollut, mut isä ei enää muistanut.  Ihana hoitaja ollut.

Tytön rahat löytyivät ja osan on saanut takasin jo. Osa mennyt toiselle tilille, mikä on jälkihuollon takaa.

Kai ne asiat sit loppujen lopuksi järjestyy. Omat asiat ei oikee järjesty millään. JOs jostain sais voimia lisää, ni olis ihan hyvä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 11.03.2022 klo 17:57

Kiitos, Eieiei, voimia sinne sinulle myös paljon!

Pääsin liikkeelle ja hoidin asioita kaupoissa. Ostin kuramaton ja paristoja ja sellaista kaikenlaista, mitä puuttui. Myös paristoradion ostin, kaiken varalta, mutten saanut sitä vielä. Tarvitsen sellaista muutenkin, ja tätä voi käyttää myös normaalilla sähkötöpselillä. En tiedä, onko äänenlaatu kelvollinen, jotta musiikkiakin viitsisi kuunnella siitä. Toivon, että on. Ajattelin ottaa sen päivittäiseen käyttöön, kunhan saan sen. Se tulee jostain toisesta myymälästä, jossa niitä oli vielä jäljellä.

Kävin syömässä valmista ruokaa ja kävelin loputtomat matkat kaupasta toiseen ihan hikisenä ja väsyneenä. Ehkä kuitenkin oli hyvä, että liikuin paljon. Nyt olen kotona. Ainakin tuli tehtyä jotain muuta kuin maattua huonovointisena.

Saloka, onpa hyvä, että kerrankin sait nukuttua enemmän! Toivottavasti sinäkin olet jotenkin selvinnyt tästä päivästä.

Lehmus ja Saloka, kanakeitto minuakin houkuttaisi tehdä. Teillä on niin herkulliselta kuulostavia ruokia! Olen joskus tehnyt valmiin reseptin mukaan sellaista kanakeittoa, johon laitetaan raakoja kanansuikaleita ja nuudelia. Edellisestä kerrasta on pitkä aika. En ole koskaan tehnyt kypsästä broilerista, mutta olen kuullut, että monet tekevät. Se olisi varmaan kätevämpää ja tulisi maukkaampaa helpommin. Jos tosiaan ostaisi kokonaisen paistetun broilerin ja pilkkoisi sen keitoksi. Se maistuu hyvältä sellaisenaankin. Tulisi ainakin tarpeeksi kanaa. Tykkään siitä, että kanakeitossa on tarpeeksi kanaa ja nakkikeitossa tarpeeksi nakkeja.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.03.2022 klo 20:25

Alko ketuttaa tutun käytös mua kohtaan ja laitoin faceen yleisesti viestin, että miksi yksi ihminen kiusaa mua, mitä pahaa olen hänelle tehnyt. Hän sit paino tykkää nappia. Hän ei kässää että hänestä puhutaan. En mä jaksa sitä kuunnella että hän kysyy aina mitä vanhemmat, mitä tyttö, mut ei ikinä mitä minä. Tai jos sanon et mulla on joku, ni hän sanoo voi voi, tyyliin. Tossa viime kuussa sanoin että mulla ja tytöllä on IM toiveita ja ajatuksia. Hän oli vaan et jaa. Saa nähä koska hän ottaa jotain yhteyttä muhun. Mulla tulee olemaan huomenna suht rankka päivä, kun siirtelen lankojani ja kattelen niitä, mitä alan käyttää ja mitä en.

Mut joo, tälläinen pieni purkaus taas.

Ai niin, laitoin mä isännöitsijällekkin viestiä, kun taas joku kävi tupakalla parvekkeella. Kävin kattoo, mut en havainnu mistä se tuli. Sai ainakin mun pääni sattumaan loppu illaks. Täällä on täys kielto tohon tupakointiin ja epäilen ettei tänne 5 kerrokseen tuu tuolta maantasalta sitä hajua.

Postiluukusta tuli taas ilmoitus, että jotkut ukkelit tulee EHKÄ maanantaina kattomaan ilmanvaihtojuttuja. Eli jos nyt on siedettävän lämmintä ollu, niin maanantain jälkeen sitä ei ole. TÄällä on koko ajan alle 22 astetta, nyt tosin 21.3. Ei tarvii olla peitto korvilla, eikä turkki päällä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.03.2022 klo 01:38

Kello 1.38 ja mä vielä kukun. Ei vaikuttanu iltalääkkeet tällä kertaa. Kurkkua kuivaa koko ajan. Ehkä on parempi alkaa nukkuu...

Käyttäjä Hantzki kirjoittanut 12.03.2022 klo 10:49

Lehmus55 hei vaan! 🙂 meni jostakin syystä ohi tuo tervehdysviestis..

Jaaha, aamiaiseksi tuli syötyä niitä pahvin palasia elikkäs riisikakkuja. Paistettua munaa ja makkaraa päällä. Maustamaton tuorejuusto sopi pohjalle yllättävän hyvästi. En yleensä tee tämmöisiä aamupaloja kyllä itelleni tai munia kyllä teen... siis ainakin siitä asti, kun rupesin tätä ketjua lukemaan.

Joskus pitää oikein pitkään miettiä että miten sitä seuraavan aterian rakentaisi... jos on proteiini selvänä niin lisukepa ei välttämättä.

Ulkona on superkaunis auringon paiste..

Tsemppiä on jo niin kulunut lause, mutta tsemppiä loppuparanemiseen! <3

Rupean tässä väsäämään päiväruokaa..tai väsämisessä ei mene kauhean kauaa kylläkään, koska se on jo eilen tehty valmiiksi... pieniä lisäksyiä teen siihen, mm.tuoreen kukkakaalin lopun laitan että menee alas ennekun nahistuu.

Mun valkosipulihapankaalirasia meni vanhaksi... saa nähdä koska ostan taas seuraavan.:/ maussa en huomaa mitään eroa mutta ulkonäössä huomasin. Se on kyllä niin hapanta tuotetta mitä olemassa olla voi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.03.2022 klo 11:09

4 jälkeen sain vasta unta ja nyt ollu jo jonkin aikaa hereillä. Tästä tulee vaikea päivä.

Kasvot näyttää ja tuntuu pahalle. Kumpa tyttö sais ostettuu sitä bio oilia kokeeks jostain. En kehtaa mihinkään mennä ilman maskia, eikä ketään kehtaa mun ans olla.

Nyt ei jaksa enempää. On huono olla ja väsyttää...