Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.03.2022 klo 15:36

Tarpeeksi teetä ja sokeria kropassa, kun alkaa suunnitelmat vilistä päässä ja halu tilata kaikkea.

Nyt haluisin tehä neulehupparin itelleni. Mutta ohje on eri asia. Langatkin jo ajattelin, mut en tilannu viel. Mintun vihreä ja vaalean sininen.

Äitille lupasin maksaa lankoja,jos löytää yhestä nettikaupasta. Näin varmistan ettei hän niiden takii katko niskoja.

Sit on se heijastinreppu, jota kuolaan edelleen.

Tuttu käski ostaa uusi pesukone. Ihmettelen, miksi. Tä tupasysteemi on tällä hetkellä mulle paras vaihtoehto, samalla pystyn joka kerta voittamaan monta pelkoa, mitä muut eivät ymmärrä.

Mietin, uskaltaako teetä vielä juoda.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.03.2022 klo 17:26

Kun kukaan ei halua jutella mun kanssa, nyt kun pärisee päässä vähän liikaa, ni otin chatti viestin yhteen aspaan. Sieltä henkilö kysyi, voiko soittaa mulle kun on vähän asiaa. Annoin luvan. Kiva "setä" soitti, ilmoitti että tietää missä mulla on vika (telkkari/ digi box). Mulla kuulemma toi boxi vetää viimisiä ja saan heiltä uuden ilmaiseksi ja paljon helppokäyttöisemmän ja  ja ja. Samalla mun kanavapaketteja katottiin ja sain nekin uudistettuu ja halvemmalla. Sanoin, kuhan urheilu näkyy, millään muulla ei ole välii.  Kun lopetimme puhelun, soitti hän uudelleen ja alko operaattoria kysyy. Mä vastasin että äitin, ja näin puhelu loppui lyhyeen.

Äiti sano että miksi sanoin noin operaattorista, sanoin että se on totta ja olen huomannut että silloin ne aina lopettaa heti kyselyn ja tarjousten annon.

SIt oli miettiminen, miten saan alku viikolla sen boksin postista. SIsko. EI muuta ku viestiä sille ja kysely. Hänellä olis ma ja ti vapaa ja seuraavaksi pe. Pe pääsen itsekkin tukarin kanssa, jos tahdon. SOvittiin että ilmoittelen ma ja ti, jos se boksi tulee.

Nyt täytyy toivoo että ilmat lämpenee ja jäät sulaa, eikä pakkasia tule. Etupiha ja parkkipaikka on ihan jäässä, ainut missä uskallan kulkee on takapihalla, jossa on tasanen maa, mut sielläkin on jäätä ja lunta ja ja ja.

En ole paljoo tehnyt kässätöitä tänään. Pitäis mennä valot sytyttää, että näkee jotain. Sit vois alkaa kässätöitä tehä samalla kun kattoo peliä ja striimiä. Peli telkkarista ja striimi tietsikalta. Kroppa tärrää aika paljon, kun pärisyttää. No puretaan tänne sitten, kun ei kukaan muu halua kuunnella mun pärinöitä jne. Ajatusten purkua ääneen.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.03.2022 klo 20:07

mietin, mistä tässä tekis. Menisikö tunnin päästä jo nukkumaan, tai lukemaan. Tekis siihen asti noita tossukoita. Jos sais hiukan kierroksia alemmas.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 06.03.2022 klo 10:13

Oli taas raskasta nousta ylös aamulla, mutta sain aamutoimet tehtyä. Kohta pitää alkaa laittaa ruokaa. Nyt on vanhat ruuat syöty loppuun. Teen kanapastaa. Toivottavasti kanansuikaleet on vielä hyviä. Niissä on käyttöpäiviä jäljellä vielä monta, mutta olen huomannut, että jos ostan ne muutamaa päivää aiemmin jääkaappiin valmiiksi, ne menee usein huonoksi. Varmaan ne vähän lämpenee kotiin kuljetettaessa. Toivottavasti ei kauppaan tarvitsisi lähteä vaan saisin noista tehtyä.

Mikään ei kiinnosta edelleenkään. Yritän väkisin tehdä kotitöitä, joita on pakko tehdä. Laitoin koneellisen pyykkiä pyörimään. Pitäisi jaksaa kerätä kuivuneet pois, jotta saisi uutta tilalle. En millään jaksa. Lukeminenkaan ei kiinnosta.

En tiedä, miten tämän päivän saisi menemään. Ahdistaa toisaalta ajan kuluminen ja eteneminen. Tulee uusia vaatimuksia, joista pitää selvitä. Toisaalta tuntuu, etten saa päivää kulumaan. Se on ristiriitaista.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 06.03.2022 klo 10:59

Taidan pelätä koko ajan uusia eteen tulevia tilanteita, joista pitää selvitä. Muistan saaneeni aiemmin ohjeen keskittyä vain tämän hetken asioihin. Se on vaikeaa.

Nyt pitäisi ottaa pyykit koneesta ja laittaa uudet pyörimään. Ja sitten pitää laittaa ruokaa. Tähän asti on selvät ajatukset. Nyt vaan pitäisi jaksaa toteuttaa ne vielä. En tiedä, kumpi on pahempaa: tällaisten tehtävien väkinäinen tekeminen vai se, kun ei ole mitään selvää pakollista tehtävää eikä mikään kiinnosta. Luulen, että vähän vähemmän kauheaa kuitenkin on suorittaa väkinäisesti jotain. Joskus se alkaa sitten sujua. Aina ei ala.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.03.2022 klo 12:58

Sain VIHDOIN noi juurtumassa olevat kukat purkkeihin. 5 kukkaa tuli lisää, mut epäilen et en hyödy niistä mitään. Äiti jo haukkana nokkimassa itelleen kaikki.

Jäljetkin sain siivottuu, ainakin luulisin.

Kukat kastelin samalla kaikki, jotka vettä tarvis. Isot kukat on vielä ilman vettä.

Lämmitin eilistä ruokaa ja söin. Koitan säännöstellä teenjuontii, ettei lähe pärisyttämään.

Aamulla sain tossukat puikolta. Pitäis alkaa langanpäät päätellä ja kuvata.

Olen va hikinen ja väsyny, rtten oikee mitään jaksais enää, mut silti pää huutaa et pitäis tehä kaikkea. Pitäis niitä pussukoita tehä tytölle myös.

Taidan ottaa pikku levot. Ja sit miettii mitä tehä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.03.2022 klo 14:21

Väsy otti hetkeks otteen...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.03.2022 klo 15:28

Kroppa haluaa lepoa, mut pää haluaa nousta ja tehä jotain hyödyllistä. En tiä kumpaa tottelen.  Ehkä mä katon pelin ja sen jälkeen alan pillereitä pyörittää ja mennä lukemaan. Katon, jos jaksan kässätöitä tehä vielä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 06.03.2022 klo 16:25

Hyvä saloka, että sait kukat purkkeihin!

Minulla on edelleen sellainen olo, että mikään ei kiinnosta. Minunkin pitäisi kastella kukat. Jospa yritän sen tehdä. Ruuan sain laitettua puoliltapäivin ja syötiin. Pyykitkin on ripustettu. Kurja olo tämä, kun ei mikään kiinnosta.

Yritin olla tekemättä mitään. Varmaan puoli tuntia tai kauemminkin vain istuin ja odotin, jos mieleen olisi tullut jokin ajatus, mitä haluaisin tehdä. Ei tullut. Kahlaan tätä päivää läpi nyt tekemällä väkisin jotain asioita, mitä jaksan aloittaa. Kukkien kastelu voisi onnistua. Mullanvaihto ei onnistu. Sen tiedän jo nyt. Liian raskasta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.03.2022 klo 19:30

Potuttaa. Sisko on sit altistunu koronalle, joten ei voi mua kuskata. Onneks poikkis voi. Lupasin bensarahaa antaa. Miks kaikki tarvii mennä niin ku ei suunnittele.

Kirjoittelin ylös kirjoja, mitä olen lukenu. Alan merkkaa ne ylös aina. Näin pysyn hiukan kärryillä.

Juttelin tytön kans pitkään nyt alkuillasta. Huomenna hän menee mummille hoitaa asioita.

Taidan ottaa kirjan ja alkaa lukemaan. Kuluttaa aikaa, kunnes meen nukkuu...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 07.03.2022 klo 07:17

En saanut illalla millään unta. Kävin kävelylenkillä liian lähellä nukkumaanmenoa. Pitää välttää jatkossa.

Aamulla väsytti ja oli uupunut olo, sellainen, etten haluaisi herätä tähän päivään. Tuntuu, etten jaksa millään kahlata näitä päiviä läpi. Mikään ei kiinnosta. On pelkkiä ikäviä velvollisuuksia.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.03.2022 klo 11:27

Suihkussa käyty. Vielä pitäis vaihtaa petivaatteet.

Tyttö on hoitamassa mummilla asioita. Saa nähä miten ne onnistuu.

Kasvoni kuivuu. En tiä mitä tehä niiden kans. Ottaako yhteyttä lääkäriin, vai ei. Pystyykö sekään enää auttaa.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 07.03.2022 klo 11:58

Vein tytön kouluun ja kävin kaupassa. Ostin suutarista nastat kengänpohjiin, irrotettavat nastapohjat. Toivottavasti ne auttaisivat vähän liukkaalla kelillä. Pienen matkan jo tulin niillä ja tuntui pitävän paremmin kuin ilman niitä.

Nyt olen takaisin kotona. Söin ostamani eineksen ja keitin kahvia. Silti väsyttää eikä mikään kiinnosta. Miten löytäisin edes jotain mitä tekisi mieli tehdä.

Saloka, kasvojen kuivuminen kuulostaa ikävältä ongelmalta. Olen itse laittanut vaan perusvoidetta, mutta se ei varmaan auta, jos iho on pahasti kuivunut. Lääkäriin yhteyden ottaminen ja neuvojen kysyminen kuulostaa hyvältä ajatukselta. Ehkä hän voi määrätä jotain tehokkaampaa voidetta, jota ei välttämättä ilman reseptiä saa tai huomaa edes kysyä. Yksi vaihtoehto voisi olla pyytää lähete ihotautilääkärille, jos et ole ihan äskettäin käynyt. Ihotautilääkärit osaavat usein paljon paremmin hoitaa iho-ongelmia kuin yleislääkärit.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 11 kuukautta sitten. Syy: -
Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.03.2022 klo 13:20

purjwvwnw, en mä ihotautilääkärillä ole ollu, mut tk-lääkärillä olen ollut ja antoi silloin kortisonivoidetta, mikä auttaa sen viikon ja sit kuivuus alkaa taas.  Pitää kärvistellä niin kauan että ulkona pystyy liikkumaan ja sitten laittaa lääkärille viestiä.

En ole syöny vieläkään mitään, enkä tiä mitä söisin. AJatus oli mennä kauppaan, mut en halua. En ottanut mitään sulamaanka. Olen teetä litkinyt ja siirtänyt näläntunnetta pois. Pitäis varmaan mennä kattoo, onko tuolla pakkasessa jotain leiton näköistä valmiina. Yks säilyke hernekeitto olis, mut en uskalla sitä syä jos huomenna on menoja.

Äiti tuo jotain taimikasvatusta juttua mulle joku kerta, en tiä. Mietin vaan, mihin saan ne mahtumaan. Keittiön tasot on täynnä kukkia. Ainut on keittiön pieni pöytä.

ALkaa pää sattuu, ruuan puutetta. Pitää vissiin mennä kaivamaan sitä pakastinta...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.03.2022 klo 14:02

pakkasen kätköistä löytyi soseita. Tein sosekeiton 2 päivää joka sisältää...kesäkurpitsaa, kyssäkaalta, parsakaalta, porkkanaa, fenkolia ja palsternakkaa veteen tehtynä. Ei toi herkullisen näköistä ole, mut jos se kurkusta menis tänään ja huomenna alas, ni olen iloinen. Samalla huomasin että mulla on enemmänki noita soseita pakkasessa, ainut että porkkanaa ja perunaa ei ole enää, joten niitä tarvii tehä lisää sinne.  Mut nyt koitan syödä tota, et saisin ravintoa hiukan kroppaani, voiko kasviksista saada ees.