Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 26.02.2022 klo 09:51

Saloka, minä sain kasteltua kukat eilen. Toivottavasti sinulla olisi voimia kastella tänään. Saat niin paljon käsitöitä ja ruokaa tehtyä, vaikka voimia on vain vähän. Ihmeellistä, että jaksat tehdä.

En saanut eilen juuri muuta tehtyä kuin kasteltua kukat. Tiskikoneen sain käyntiin toissapäivänä. Pitäisi imuroida. On sellainen olo, etten millään jaksa.

Onneksi vielä ei ole niin paljon pyykkiä, että pitäisi pestä.

Eieiei, sota tuntuu minustakin ahdistavalta.

En tiedä, mitä teen tänään. Söin juuri aamiaista. En pysty mielessäni tekemään mitään suunnitelmaa edes siitä, yritänkö imuroida ja mistä. Vai keittäisinkö ensin kahvia. En tiedä. Kaikki on "en tiedä".

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.02.2022 klo 11:17

Heräsin ite 9ltä kun aurinko porotti ikkunasta sisään. Pitäis vaihtaa verhot.

Hetki sit laitoin astiakoneen päälle ja kastelin ne kukat, mitkä tarvi vettä.

purjevene ei se tytölle ruokaa tehdes ni kivaa ja nautinnollista ollu. Koko ajan oli olo et jalat lähtee alta ja voimat menee. Käsitöiden kans on toinen juttu. Sillon voi istua täs rikkinäisellä tuolilla ja tehä vaa.

Tost tuolist tuli mieleen, et vois äitil sanoo et he vois kimppa synttärilahjan antaa mulle uuden kässätuolin. En mä muuta tarvii.

koht on toi yks pipo tehty. Sit tarvis 3 pipoa päätellä, kun 2 löysin kätköistäni.

Join pitkästä aikaa teetä, palkinnoksi kukkien kastelusta. Saa näjä mitä maha tykkää.

eieiei mä en oo paljoo uutisia kattonu enkä lukenu. Jos telkkarista tulee, vaihan kanavan. Jne. Yritän säästää mun harhoja ym.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 26.02.2022 klo 14:43

Saloka, uusi tuoli kuulostaa tosi hyvältä lahjaidealta. Ei tulisi mitään turhaa vaan varmasti suoraan käyttöön tarvittavaa, jos edellinen on rikki jo.

Sain aikaiseksi imuroida kaikkein pahimmat kohdat. Olin siitä tyytyväinen. Pystyin jotain tekemään. Vielä pitäisi pyyhkiä pölyjä, mutten millään jaksa. Myös olohuoneesta osa on imuroimatta. Mietin, jos yrittäisin vielä toisen kerran aloittaa tänään ja siivoaisin vähän lisää. En tiedä.

Siivoamisen jälkeen lämmitin vanhaa pastaa ja keitin kahvit vasta sen jälkeen. Nyt alkaa taas olla sellanen olo, ettei oikein kiinnosta mikään.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 26.02.2022 klo 20:35

Sain jatkettua siivoamista vielä kuitenkin. Pyyhin pölyjäkin. Nyt on siistimpää vaikkei kaikkea ole siivottu. Aika paljon sain tehtyä.

Huomisesta en vielä tiedä. Riippuu paljon siitä, millainen olo tulee.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.02.2022 klo 22:17

Maha ja selkä on hiukan kipeenä. Epäilen että kun ei o n. Viikkoon munuaiset saanu tehä kunnolla tehtäviä ja tänään kun join teetä "vähän" enemmän, ni ei ne oikee tykänny asiasta.

Sain sen pikku pipon valmiiksi ja aloin heti tekee uutta. Samalla merkitsin töitä missä on villaa ja missä kokonaan akryylia.

Äiti tulee ehkä huomenna. Miettisin, jos herättyäni menisin suihkuun ja sitten katon, jaksanko tuvalle mennä koneellisen pyykkiä pesee. Tiedän että mul on enemmän, mut se koneellinenki auttaa paljon. Enkä taida jaksaa rampata koko aikaa siellä.

Mut kaikki riippuu yöstä ja aamusta. Jos on paska olo, ni linnottaudun tuolilleni tekee käsitöitä va. Juoden teetä.

Poikkis ja tyttö meinas joutuu autokolariin. Joku tompeli oli koittanu tulla kylkeen suoraan eteen, ilman vilkkua. Onneks poikkis ehti jarruttaa ja keskittyi ajamiseen.

Mun kasvotkin alkaa olee okei, mut punottaa vielä. Kohta loppuu kortisonikuuri. Mä en tiä miten saan ton punotuksen pois. Naama on ku olis happimaski ollu kasvoilla liian kireellä ja liian kauan. Pitää varmaan laittaa lääkärille kysely, mitä tehä, jos kortisonin jälkeen taas iho menee huonommaksi. Tällä kertaa en syö tomaattikastiketta.

Huominen ruokakin on puoliksi tehty. Muutama porkkana ja peruna likoo jääkaapissa jo valmiina. Ei tarvii ku vähän kuivata, öljytä ja yrttisuolata ja laittaa pellille ja uuniin. Sit loppu puolella laittaa makkaraa kyytipojaks.

Perjantaina olis aikainen herätys ja ruuanteko ja leipominen. Saa nähä tuleeko äiti "talkoihin" mukaan. Kyl mä yksinki pärjään. Teen sarjatyönä vaan kaikki. Onneks mulla on 3 peltiä. Niiden piirakoiden kanssa onkin erinlaista. Niihin ei saa kovin korkeaa pohjaa tehdä ja jogurttitäytettä tarvii olla sopivasti ja mustikoita.

Jossain vaiheessa tarvii istuttaa noi mun juurtumassa olevat alut. Se hoituu hyvin tukihenkilön kanssakin. Pitää toivoo et multaa on tarpeeksi, onneks on lekasoraa, et voi käyttää jatkeena. Tänään en laittanu keittiön kukille viherravinnetta. Saivat orkideat olla rauhassa siltä. Odotan kun yksi orkidea tekee kukkavanaa, koska siihen tulee kukkasia ja joulu (tai mikä lienee) kaktuksessa on taas yksi kukan nuppu. Tänään haistoin ekan kerran et maaorkidean kukat tuoksuu jollekkin. Se pitäis kipata ja puolittaa koko höskä. Luulen et siinä on isot juuret jo menny läpi. Purkki on ainakin ihan täynnä alkuja. Pitää jostain kaivaa 1-2 altakasteluruukkua ja hajoittaa se niihin. Lukea netistä, miten sen saa kauniisti laitettuu puoliks tai 3 osaan.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 27.02.2022 klo 09:38

Vaihdoin yhteen viherkasviin mullan. Se meinasi jo kuolla, mutten ole jaksanut tehdä sille mitään. Nyt väsyttää ja mietin, yrittäisinkö vielä jotain saada tehtyä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.02.2022 klo 10:51

En ainakaan vielä jaksa tehä mitään. En ees suihkuun mennä. Istun ja juon teetä. Teen pikku myssyjä ja katon rallia. Kroppa on väsyneen kipee. Kipukohtia siellä täällä. Heräsin taas aurinkoon. Tosin pystyin nukkuu tunnin pidempään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.02.2022 klo 17:38

tänään ollu voimien keräily päivä, jos huomenna jaksais sit panostaa kotiin ja itteeni. Niin väsynykin on, mut en saanut unta ku koitin. Illalla pitää lääkkeiden kanssa pelleillä, eli jakaa.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 28.02.2022 klo 07:48

Nukuin kohtalaisen hyvin, mutta väsyttää silti. On sellainen olo, etten jaksa oikein mitään. Tänään pitää laittaa ruokaa tytölle ja itsellekin. Ainakin se pitää jaksaa. Olisin halunnut pestä lattiat, mutta en viikonloppuna jaksanut.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.02.2022 klo 12:16

Tupa varattu. Puhtaat pyykit kaapissa. Pyykit lajiteltu, mitkä menee nyt pesuun. Kohta tuvalle. Suihkussa käyty.

Sit...

Vispipuuron tekoa. Astiakoneen tyhjennystä ja täyttöä. Pyykit kuivumaan.

Olen ihmeen väsy ja nenä vuotaa hiukan. Joko toi viima teki mut kipeeksi. Pitää vaan jaksaa tämäkin päivä taas eteenpäin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.02.2022 klo 13:25

Pyykit koneessa, tiskikone hoidettu niin et ku tuun saan päälle, vispipuuro vatkaamista vaille valmis...

...sit...

Pyykit kuivuu, puuron vatkaus, roskien vienti (?),

Olo on väsy, mut kyl mä jaksan. Tein 1.5 litraa kylmää piparminttuteetä. Rupeen juomaan sitä kun pyykit on hoidettu kotiin. Puurosta tuli alka laimeeta, mut ei se haittaa. Tein 1.5 litraa sitä plus vatkaus. On ainakin hetkeks puuroo. Pitääkin kohta ostaa lisää mannasuurimoita.

Mietin täs, pitääkö mun ilmoittaa tukarille et on vähän nuhaa ehkä. Tai katonko vielä huomisen päivän.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.02.2022 klo 19:28

jotenki on kipee olo, mut ei sellai ole kipee. Saa nähä millainen huomenna on olo. Olen yrittänyt levätä tässä tuolillani aamupäivän aherruksen jälkeen, josta en muista oikeastaan mitään. Vessas tuoksuu vaan kirpeä omena, joka antaa osviittaa että pyykkiä on pesty, Roskapusseja ei näy missään, joten ne on viety. Huomiseksi sai laittaa puurolautasen jääkaappiin, joten olen saanut syötyy.

Jalkoja hiukan sattuu, en tiiä onko se kylmyyttä vai asento.

Tyttö on ostanut Tens-laitteen. Hänellä on kovia lantiokipuja lihaksistossa. Hän on saanut kokeilla sellaista ja näköjään tykännyt ja se on auttanut. Puhuttiin eilen siitä ja sen vaikutuksista ja jne.  Mietin, pitäiskö itekkin laittaa 50 euroo siihen laitteeseen.

Reilu tunnin päästä loppuu peli ja sitten pääsee sänkyyn. Pitää vaa muistaa ottaa pyykkikori sieltä pois. TÄnään ei tarvikaan kortisonia laittaa enää. Punotusta se ei vienyt, mut kuivuuden vei. Nyt katotaan kuinka kauan kasvot on punotuksia lukuunottamatta okei.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.03.2022 klo 11:33

Äiti alko kiukuttelee, kun en lähtenyt hänen mukaansa isoon kauppaan. Hän on näyttänyt ite, että pärjää ihan hyvin ja enkä mä jaksa talutushihnassa kävellä.Olen vieläkin eilisestä väsynyt.

En vissiin tullu kipeeksi. Ei ainakaan olo pahemmaksi ole tullu.

Nyt haen teetä lisää, jos sais siitä jonkun nautinnon ja sitten jatkan telkan kattomista. Tunnin päästä vois lämmittää puuroa hiukan ja syyä se. Huomenna voisi tehä hernekeittoa pariksi päivää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.03.2022 klo 17:07

aloin tekee lapasia n. 90 senttiselle lapselle. Niistä sit tuli vastasyntyneen palaset 😀 onneks nekin tulee käytettyy ehkä joku. TÄytyy toivoo että lanka riittää, ettei tarvii purkaa ja ottaa toista lankaa tilalle tai rinnalle. Teen jämälangoista noita lapasia ja pipoja. Eilisestä piposta tuli ihmeen kaunis, vaikka siinä on 3 erii langan loppua ja yksi siitä kolmivärinen.

Tyttö pääsi soittaa häkeen, kun luuli et murtovarkaita tulee. Ovisilmä oli peitetty ja rapinaa kuulu. Soiton jälkeen hetken päästä oli nähnyt että ne oli työmiehiä, jotka oli oven nimen vaihtanut. Soitti sit kiltisti uudestaan häkeen ja kerto mikä oli tilanne ja pahoitteli soittoa. Sanoin tytölle, et kyl ne hullumpiakin soittoja on joskus kuullu ja kaikki ei ehkä soita takasin kun tilanne raukee. Tyttö oli ihan paniikissa. Mut loppu hyvin, kaikki hyvin.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 01.03.2022 klo 20:09

Hirveästi väsyttää. Jotenkin selvisin tästä päivästä. Pitäisi päästä nukkumaan. Olen yrittänyt tänään ihan liikaa asioita. Ihan vielä ei oikein voi mennä nukkumaan.

En jaksa enää mitään. Ruuan jaksoin vielä laittaa. Onneksi tyttökin söi niin hyvin, ettei jaksa enää muuta.

Yritän jotenkin sinnitellä vielä vähän aikaa ja sitten nukkumaan.

Hyvä saloka, ettet lähtenyt äitisi kanssa kauppaan, jos et jaksa. Toivottavasti et tullut kipeäksi!