Maha ja selkä on hiukan kipeenä. Epäilen että kun ei o n. Viikkoon munuaiset saanu tehä kunnolla tehtäviä ja tänään kun join teetä "vähän" enemmän, ni ei ne oikee tykänny asiasta.
Sain sen pikku pipon valmiiksi ja aloin heti tekee uutta. Samalla merkitsin töitä missä on villaa ja missä kokonaan akryylia.
Äiti tulee ehkä huomenna. Miettisin, jos herättyäni menisin suihkuun ja sitten katon, jaksanko tuvalle mennä koneellisen pyykkiä pesee. Tiedän että mul on enemmän, mut se koneellinenki auttaa paljon. Enkä taida jaksaa rampata koko aikaa siellä.
Mut kaikki riippuu yöstä ja aamusta. Jos on paska olo, ni linnottaudun tuolilleni tekee käsitöitä va. Juoden teetä.
Poikkis ja tyttö meinas joutuu autokolariin. Joku tompeli oli koittanu tulla kylkeen suoraan eteen, ilman vilkkua. Onneks poikkis ehti jarruttaa ja keskittyi ajamiseen.
Mun kasvotkin alkaa olee okei, mut punottaa vielä. Kohta loppuu kortisonikuuri. Mä en tiä miten saan ton punotuksen pois. Naama on ku olis happimaski ollu kasvoilla liian kireellä ja liian kauan. Pitää varmaan laittaa lääkärille kysely, mitä tehä, jos kortisonin jälkeen taas iho menee huonommaksi. Tällä kertaa en syö tomaattikastiketta.
Huominen ruokakin on puoliksi tehty. Muutama porkkana ja peruna likoo jääkaapissa jo valmiina. Ei tarvii ku vähän kuivata, öljytä ja yrttisuolata ja laittaa pellille ja uuniin. Sit loppu puolella laittaa makkaraa kyytipojaks.
Perjantaina olis aikainen herätys ja ruuanteko ja leipominen. Saa nähä tuleeko äiti "talkoihin" mukaan. Kyl mä yksinki pärjään. Teen sarjatyönä vaan kaikki. Onneks mulla on 3 peltiä. Niiden piirakoiden kanssa onkin erinlaista. Niihin ei saa kovin korkeaa pohjaa tehdä ja jogurttitäytettä tarvii olla sopivasti ja mustikoita.
Jossain vaiheessa tarvii istuttaa noi mun juurtumassa olevat alut. Se hoituu hyvin tukihenkilön kanssakin. Pitää toivoo et multaa on tarpeeksi, onneks on lekasoraa, et voi käyttää jatkeena. Tänään en laittanu keittiön kukille viherravinnetta. Saivat orkideat olla rauhassa siltä. Odotan kun yksi orkidea tekee kukkavanaa, koska siihen tulee kukkasia ja joulu (tai mikä lienee) kaktuksessa on taas yksi kukan nuppu. Tänään haistoin ekan kerran et maaorkidean kukat tuoksuu jollekkin. Se pitäis kipata ja puolittaa koko höskä. Luulen et siinä on isot juuret jo menny läpi. Purkki on ainakin ihan täynnä alkuja. Pitää jostain kaivaa 1-2 altakasteluruukkua ja hajoittaa se niihin. Lukea netistä, miten sen saa kauniisti laitettuu puoliks tai 3 osaan.