Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.02.2022 klo 21:13

Sain pitkästä aikaa pestyy hampaani. Se oli iso saavutus mulle. Pitäis useammin, kun on noita pillereitäkin. Mut en saa va aikaiseksi.

Tulin jo nyt sänkyyn, odottaa et melatoniini väsyttää. Rupeen kohta laittaa rentoutusmusaa ja lukemaan. Aamulla on taas ennen 9 herätys.

Tyttö oli saanut kaupasta, mitä tarvis.

Jännittää ja hermostuttaa muutto. Jos siinä onkin jokin ongelma. Tyttö kun kävi, oli vessa/kylppäri purettu ja sit sinne pitäis seinät uusii olohuoneeseen.

Sain taas yhet tossukat melkein valmiiksi. Huomenna ne valmistuu. Mitä sit alan tekee? Lisää tossukoita? Mul olis hiukan ohuempaa lankaa, jos tekis ohuemmat tossukat. Pitää va miettii silmukkamäärät ekana. Löysin mä anttila tavaratalon omaa lankaa, mun kätköistäni. Vissiin yli 10 v. Vanhaa.

Mut kaipa se olis lukemista kirjasta, ettei tuu tätä "sinivaloa" silmiin. Muutenki ois kivempi saada toi kirja jonkus luettuu, et pääsen varesta lukee....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 13.02.2022 klo 11:26

Hampaiden peseminen on tosiaan hyvä juttu. Sekin tuntuu uuvuttavalta urakalta silloin, kun on huono olo. Teen sen väkisin aika usein. Ja käyn suihkussa, vaikken jaksaisi. Myös ruokakaupassa on pakko joskus käydä. Kaikkea muuta voi jättää tekemättä.

Kävin juuri aamulla ruokakaupassa. Ostin aineksia pitsaan. Teen huomenna. Tänään voisi paistaa jo jauhelihan valmiiksi, niin ei huomenna tarvitse jaksaa niin paljon.

Ajattelin kohta yrittää lähteä kaupunkiin. En tiedä jaksanko. Söisin siellä salaatin tai jotain. Vaihtelua. En tiedä jaksanko.

Saloka, olet hirmuisen tuottelias käsitöissä. En ymmärrä, miten ehdit noin paljon tehdä.

Onko tyttösi uusi koti vielä remontissa ennen muuttoa? Jos on niin ei ihme, jos ahdistaa, miten kaikki menee ja valmistuuko ajoissa. Kaikki keskeneräiset remontit ovat minusta raskaita, kun ei tiedä, mitä niissä vielä tulee vastaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.02.2022 klo 12:24

Purjevene juu oli se silloin kk sit remontissa vielä. Ehkä mä saan käsitöitä valmiiksi ku mitään muuta en saa.

Sain suht hyvin nukuttuu ja illalla unesta kii. Katon toi vikan erän kiekkoa ja sit meen suihkuun, sen jälkeen lämmitän ruuan ja syön. Sit ootan toista kiekko-ottelua. Sen jälkeen meen ehkä kirjoittaa kirjettä ja jakamaan lääkkeet sänkyyn. Ei tässä päivässä mitään erikoista ole. Ulos ei o asiaa. Taivaalta tulee lumiräntää taivaan täydeltä. Huomen on varmaan inhottava kävellä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.02.2022 klo 14:08

Sain suihkus käytyy ja söin. Mietin, eikö mahani hyväksy sosekeittoa. Soitin tytölle. Hän itki puhelimessa. Kuulemma niin väsy ja ärtyisä ja jne. Sanoin että se on varmaan muutto, mikä tämän aiheuttaa. Käskin pitää lepopäivän, kun ei ole mitään ohjelmaa. Tyttö on menny nyt kauan yli voimavarojen. Mä niin toivon että muutto sujuu ja tavaroiden purkaminen. Tyttö ei kestä yhtään vastoinkäymistä. Olen niin huolissani tytöstä, mut en voi tehdä mitään. Hän ei halua et osallistun muuttoon, kun tietää ettei musta ole hyötyy. Olen kyl monta kertaa ehdottanu et menisin auttaa.  Laitoin hänelle viestin puhelun jälkeen että huolehtii perusasioista tänään, eli ruoka, juoma ja lääkkeet. Muuten on vaan. Hän soittaa tai laittaa viestin, kun on parempi olo.

Otin ohutta lankaa valmiiksi. Puikotkin on jo. Silmukkamäärä on joten kuten katottu. Toivon ettei tulis liian kireet 60:lla silmukalla. Mietin vielä, etsisinkö langasta saman kohdan, vai tekiskö eripari tossukat. Punasävyisestä langasta.

Mut mä alan kattoo tota lankaa ja kutomaan taas....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 13.02.2022 klo 17:21

Saloka, hyviä ohjeita sulla oli tytölle! Sinusta on varmasti apua, kun olet läsnä ja puhut hänen kanssaan. Luulen, että hän tarvitsee juuri sitä, että kerrot, mikä on juuri nyt tärkeää ja riittävää.

En minäkään saa oikeastaan mitään valmiiksi, en edes käsitöitä. Tällaista tämä elämä on. Koko ajan pitää tehdä kotitöitä, mutta eihän siitä mitään valmista tule ikinä. Toisaalta kun tulee toimeen aika vähällä, ei sitten kuluta luontoakaan niin paljon.

Söin valmiin ruuan päivällä. Kohta pitäisi jotain keittää jauhelihakastikkeen lopun kanssa. En jaksaisi mitään keittää. Olen ihan väsyksissä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.02.2022 klo 19:04

Purjevene parhaani yritän.

Laitoin tunti sitten tytölle viestin, et miten jakselee, mut vielä ei ainakaan ole vastanut siihen. Ehkähän sitten vastaa, kun on valmis.

Huomenna olis apteekkiin lähtö ja kauppaan. Menen kohta sänkyyn tekemään iltahommat ja sitten nukkuu,että saan nukkua tarpeeksi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.02.2022 klo 13:01

Nyt on luisteltu tarpeeksi. Mua ei tonne ulos saa vähään aikaa. Meinasin parin metrin  luistelun jälkeen, kääntyy takas, mut en sit kääntyny. Sain hoidettuu lääkkeet itelleni. Sain kaupastakin jotain pientä. Nyt pärjään kotona vaikka kuukauden. Roskis on kyl vielä viemättä.

Lenkki sai aikaan pääkivun /migreenin (?). Saa nähä kuinka kauan jaksan olla hereillä tai istua tässä. Meinasin vanhempien sohvalle jo nukahtaa ja kaupan häly otti päähän.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.02.2022 klo 16:06

Onneks pääkipu laantu, mut väsy otti vallan. Ei jaksa ees käsitöitä tehä.makaan sohvalla, 2 peiton alla, kattoen lätkää.

Voi olla et meen taas aikasemmin nukkumaan, ni ku eilen illalla menin. Huomen on kumminki viimeistään vähän vail 10 herätys. Tosin olin tänääki ennen 10 jo ulkona.

Huomenna ja ke on lepoa. To siivoamme tukarin kanssa vissiin kaappejani., keittiöstä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 15.02.2022 klo 13:24

Liukasta tosiaan on ulkona. Hyvä ettet kaatunut, saloka. Vaikeaa on varoa liukkaita paikkoja.

Eilen oli minulla huono päivä, tänään tuntuu olevan vähän parempi. Ehkä luen vähän aikaa. Ja lepään.

Tein eilen jauhelihapitsan, koska tyttö tykkää siitä. Sitä jäi vielä aika paljon. Lämmitän tänään sitä, niin ei tarvitse paljon laittaa mitään. Siitä riittää molemmille vielä ainakin yhdeksi kerraksi.

Kävin vaatekaupassa pitkästä aikaa. Kiertelin ja sovitinkin joitain. Löysin yhden puseron. alennusmyynnistä. Oli hyvää vaihtelua hypistellä vaatteita ja kulkea siellä. Väsähdin kyllä aika nopeasti.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.02.2022 klo 17:09

pitäiskö viiä astiat keittiöön. Pitäiskö tyhjentää tiskikone, Pitäiskö täyttää se. Pitäiskö roskia korjata, pitäiskö pitäiskö...

Odotan jos näkisin tytön. Yöllä aloin unissani laulaa yhtä biisiä,,, samalla heräsin ja tyttö laittoi viestiä. Oli sitä ennen laittanut 2 viestiä, mut kolmanteen heräsin vasta. En o kenellekään kertonut tästä biisistä ja viesteistä. Mulla taitaa olla todella kova ikävä tyttöä jo.

Äitini on hoitanut tytön kanssa aamulla tytölle vakuutuksen uuteen kämppään. Nyt on sekin murhe pois.

Nyt mul soi päässäni se biisi koko ajan. Ne sanat, vaikka en osaa kun mielessäni ne ulkoa.

Ehkä mun kannattaa siivota hiukan....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 15.02.2022 klo 19:07

On aivan liikaa kaikkea. En jaksa millään. Olo huonontui iltapäivällä. Olen vaan maannut sängyssä. Yritän nyt nousta ylös ja tehdä iltatoimia.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.02.2022 klo 09:19

Kerroin tutulle ja tytölle tosta biisistä. Tuttu ei ymmärtäny, mut tyttö hymähti ja kysy mikä kappale. Sanoin ettei kuulu hänen musamakuun.

Yö oli taas hiukan huonompi. Heräilyä.

En näe tyttöä tänään, enkä tällä viikolla. Poikkis tulee lukon hakee tänään, kuulemma. Tyttö ja poikkis alko eilen pakkaamaan siellä

Taidan jatkaa urheilua...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.02.2022 klo 11:58

En tiä onko meillä / mulla ollut huono kasvatustyyli, mut tyttö on saanut melkein kaiken minkä on tahtonu. Ennemmin tai myöhemmin. Äitini sano just et hän on painottanu lapsenlapsille ettei varastamaan ryhdy. Mä oon kertonu tytölle et kyl kaikki järjestyy, ennemmin tai myöhemmin. Ehkä siksi me ei tytön kanssa olla riidelty oikeastaan ikinä.

Eilen tytön isä otti yhteyttä muhun. Tytön pyynnöstä, en vastaa hänelle mitään. Tyttö ei halua isäänsä elämään enää. Hänellä on kaikki mitä hän tarvii.

Tomaatti ilmeisesti saa mun huulet rikki. Mut kun siitä tulee hyvää nopeeta kastiketta. Tarvis kattoo joskus cittarista jotain maidotonta kastikejauhetta ja luopuu tosta tomaatista.

Ylihuomen vois tehä broiler ruokaa. Taas sitä samaa, mitä aina ennenki. Tosin sopivia kasviksia ei taida olla.

Nyt jatkan kiekkohulluuttani....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 16.02.2022 klo 12:29

Pitäisi imuroida mutten jaksa. Pyykit ripustin. Pitäisi pestä lisää.

Väsyttää kovasti vaikken ole mitään erityistä tehnyt.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.02.2022 klo 14:44

TOmaatti, toi pahin vihollinen mulle. Nyt vasta tajuan, mitä se mulle tekee. Harmi vaan, ettei enää tuu nopeita kastikkeita eikä pitsaa. Pitää keksiä jotain muuta tilalle. En tiä kehtaanko illalla kuinka hyvin antaa ton kassin siskolle, joka on täynnä tomaatti murskaa ja sosetta. Ehkä hän ymmärtää, tai sit ei ymmärrä.

Poikkis kävi hakemassa kassit. Maljakoita en ehtinyt antaa. Ne saa annettuu myöhemminki.

Jos rupeis käsitöitä tehä...