Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 09.02.2022 klo 20:06

Väsyttää tosi paljon. Kohta voi mennä nukkumaan. Saisinkohan vielä vähän luettua.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.02.2022 klo 20:08

Kaupassakäynti teki ahdistuksen aamulla, mut onneksi se helpotti heti kun sieltä pääsi pois. Muisti vaan ei ole kirkkaasti palautunut, vaikka en saanuyhtään poissaolokohtausta. Halusin vaan tavarat mitkä olin kattonut, kassalle ja tavarat kassiin ja pois.

TÄssä mietin, jaksanko pari ohjelmaa telkkarista katella vielä. vai meniskö suosiolla jo sänkyyn.

Nilkka mulla sattuu, enkä tiä miksi.Lepokipua. Liukastuin hiukan tänään, mut pysyin pystyssä, meni kai siinä jotenkin jalka kumminki,muuten en ymmärrä.

Pitäis toi lääkärilaskukin maksaa, yritän muistaa huomenna maksaa.En jaksa masentua tilin saldosta enää ja siitä että kuinka paljon rahaa kulutin tänään.

Vieläkin tokmannin tavarat on kasseissa ja ämpärissä. En jaksa niitä purkaa enää. TOsin yhdestä kassista ei tarvii ku mun tavarat ottaa poisja jättää tytön tavarat.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 10.02.2022 klo 07:58

En meinannut päästä sängystä ylös. Väsyttää hirveästi edelleen.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.02.2022 klo 08:53

Lyhyet yöunet, saa nähä kuinka kauan jaksaa. Lepään sohval hetken ja sit meen tekee sukkaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.02.2022 klo 17:09

Mieli on jotenkin toivottoman musta. EI jaksa kiinnostua mistään. On tyhjä olo. TÄllästä ei ole pitkään aikaa ollu. Samalla syön itelleni pahan olon.Maha eisaisi täyttyä ollenkaan. En jaksa kontroloida mitään,esim syömisiä.

Sain mä astiakoneen tyhjennettyy ja täytettyy ja päälle. Se on jo ohjelman pyörinyt, joten mulla on puhtaita lautasia taas, hetkeks.

Samaan aikaan lajittelin kestokasseihin äitin tavarat ja tytön tavarat. Pesuaineita en lajitellut muuta kun tytölle tiskiaineen.

Paljon olen saanut aikaiseksi, mutta silti tyhjä olo.

Sain mä toisen sukan puikoilta pois ja kohta tämän jälkeen alan toista sukkaa päättelee ja sit langan päät päätellä. Sen jälkeen otanki koukun esiin ja alan virkkaa itelleni käsien kuivaus liinoja.

Pitäis niitä pussukoitakin ommella jossain vaiheessa.Ekana suunnitella minkä kokoisen tekee ja sitten siitä jatkoa. Onneks mulla on paloja, et ne helottaa hiukan. Vetoketjuja ei taida olla ku 5, joten enempää en voi tehä.

Mut mä taidan etsiä kadonnutta sisältöäni ja väriä siälleni puikoista...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 10.02.2022 klo 19:00

Olen lueskellut iltapäivän. Pesin koneellisen pyykkiä ja sain ripustettua kuivumaan. Mietin, mitä söisin vielä nyt illalla. Alkaa olla nälkä.

Tänään on ollut helpompi olo.

Minullakin usein jää ostokset purkamatta kasseista. Ruuat puran, mutta muut ostokset saattaa jäädä moneksi päiväksi kasseihin enkä saa aikaiseksi purkaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.02.2022 klo 21:27

Oon hiukan saanu paremman olon. Olen yrittäny soitella, mut tuttu ja äiti ei halua kuunnella. Tyttö sentään puhuu mun kans ja puhuu mulle., vaik mä en vastaiska hänelle aina.

Sain tehtyy ne tossukat valmiiksi ja aloitin tekee varmaan 5 erinlaista / väristä käsipyyhettä / tiskirättiä. Nyt en tartu puikkoihin vähän aikaa.

Muhun iski joku pelko viedä toi roskasäkki roskiin. Tai onko se häpiä. En vaa saa sitä vietyy. Täytyy varmaan oottaa kunnes äiti tulee kaupunkiin ja tulee tänne, ni viemme kahestaan se. Tai mä vien, mut äiti on henkisenä tukena.

Ehkä ensi viikolla näen tytönki pika vilkaisulla. Hänel on 8 pvä päästä muutto. Toivon kädet ristissä että se menee hyvin. Onneks on muuttomiehet ja auto. Mulla taitaa olla tukari ehkä silloin. Jos on, miten mahan selvitä siitä ahdistuksesta.

Aamulla on taas ennen 9 herätys. Jos nyt pystyis kattoo kisat, ilman et nuokun sohvalla puol unessa. Isää harmittaa kun ei ole lehtee, mist näkyis mitä telkkarista tulee. Kerroin äitille että hiihto alkaa 9 maissa. Jne.

Mun petarikin on liikkunu taas ja tyynyt uppoo syvälle seinän ja sängyn välii. Inhottaa.

Pitäis kukkia kastella. Vois antaa niille vähän ravinnetta. Kiitokseksi vaikka et elävät vielä. Mul on 2 erii ravinnetta. Toinen pumppupullos ja parempi annostella ehkä. Mä toivon ettei mun kukat kuole siihen ravinteeseen.

Parin kk sisällä varmaan saa istuttaa jo noita köynnöksiä, jotka on koko talven ollu maljakossa. Purkitki niille jo on. En vaa ehtiny ennen talvee.

Puhtaat pyykit komeilee vieläkin narulla. Onneks ne on täällä kotona, eikä tuvassa. Pitäis ja pitäis. Mut ei saa aikaiseksi millään. Äiti ku tulee, on pyöremyrsky valmis ja sit se haukkuu ku en saa mitään tehtyy.

Mietin vieläkin sitä apteekin reissua, miten hoidan sen.

Haluaisin va käpertyy tähän sänkyyn ja jäädä tähän. Mut mun luonne on liian vahva ja se pakottaa mut nousemaan joka päivä ylös. En sit tiä onko se hyvä vai paha asia.

Mut kaipa sitä vois käpertyy peiton alle ja koittaa nukkua.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.02.2022 klo 12:29

Sain jo ku kipukohtauksen. Kamala kipu tissien välis ja ylämahas. Ihan niin ku sappikohtaus, mut se on mahdottomuus.  Samalla selässä oli epämiellyttävää tunnetta. Voimat alko menee kun ei saanu happea, kun ei pystyny hengittää. Laitoin silmät kii ja yritin pikku hiljaa hengittää rauhallisesti. Sain aina vähän enemmän happea. Kipu alko laantuu.. nyt on se tunne vaan tos rinnan päällä, kun olis joku tiiliskivi sen päällä. Voimia en oo saanu vielä takas, mut sain jatkettuu ruuan tekoo. Nyt on olo et vois nukahtaa. Mut en voi...

Sain pilkottuu ja kuorittuu porkkanoita, bataatin ja perunoita. Ne on nyt kiehumassa hellalla. Varmaan tasaan mennes saan ruokaa lautaselle.

Sain kasteltuu kukatkin, paitsi isot 2 kukkaa. Laitoin niihin vähän lannotetta tai ravinnetta. En sitä sallittua, va 1/3 osaa vaan siitä. Ennen kun ajattelin, olin kaatanu sitä vettä orkideoille ja juurrutus maljakoihin. Saa nähä kuoleeko ne nyt sit.

Kello ei aamulla herättäny, mut onneks näin iivon hiihdon siitä huolimatta.

Tyttö kärsii mahastaan. Yritämme keksiä keinon, että hän pääsis normaaliin elämään taas. Ilman pelkoa. Sanoin tytölle et koittaa syödä vähän 2-3h välein, jos se auttais. Mulla on maha ollu nyt ihan ok, jollei kipuja oteta huomioon. Mut epäilen niidenki olevan sitä tervettä kipua. Olen huomannu myös et jos syön puolilta päivin ruuan, ni maha ei sekoitu. Vaikka olisin aamulla ottanu laktoosia sisältäviä pillereitä. Sit kun oon ruuan syöny, voin sen jälkeen syä muutaman kerran vielä.

Tänään ei ton ruuan jälkeen ole mitään ohjelmaa. En ala ton kohtauksen takii tekee mitään isompaa. Otan rennosti vaan ja koitan hengitellä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 11.02.2022 klo 16:29

Sain tehtyä töitä vähän. Keitin kunnon kahvit ja sen voimalla pystyin tekemään jonkin aikaa.

Onneksi jääkaapissa on vanhoja ruokia. Syön niitä. Keitän vähän riisiä tai jyviä lisäksi. Kaurajyviä on parhaillaan kiehumassa. Jauhelihakastiketta riittää vielä.

Nyt ei tänään enää ole pakko jaksaa oikeastaan mitään. Voiko se olla niin. Tietysti peseytyä pitää ja hampaat pitää pestä, mutta muita vaatimuksia ei tänään ole.

Sattuu niskaan ja hartioihin. Läppärin ääressä olen ollut huonossa asennossa. Olen nytkin. Pitäisi parantaa ergonomiaa. En pysty enkä jaksa miettiä, mitä pitäisi tehdä.

Nyt ei tarvitse tehdä mitään. Syön, kunhan jyvät kypsyvät. Katson sitten, mitä jaksan. Kahvia en enää uskalla tänään juoda, ettei mene yöunet. Olen aika herkkä kofeiinille.

Hyvä saloka, että sait kukat kasteltua! Kuulostaa hyvältä tuokin, että laitoit vähemmän ravinnetta kuin purkissa sanottiin. Minulla on joskus kasvit kärsineet, kun laitoin liikaa ravinnetta, vaikka yritin olla varovainen. Varmaan hyvä ratkaisu laittaa vähemmän.

Roskiksen viemiseen voi tulla joskus häpeä, niin kuin mainitsit, saloka. Mullekin joskus tulee. En tiedä, mistä se aina tulee. Silloin on ihan mahdotonta mennä.

Nyt menen syömään jyviä ja jauhelihakastiketta. Saan ehkä siitä vähän lisää energiaa. Tuntuu, että on energiat ihan lopussa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.02.2022 klo 22:14

Ilta kului virkaten. Huomenna jatkuu.

Suunnittelen ma lähtöä kauppaan /apteekkiin ja vanhemmille. Pitäis tytölle hakee tavaraa sielt, ku täältä on helpompi hakee.

Saa nähä herättääkö kello huomen aamulla. Jollei, ni mä älähän.

Huomen vois kattoo, jos jaksais suihkussa käydä päivällä. Sais puhtaat vaatteet päälle taas.

Olen ihmeen väsyny. En jaksanu telkkaa ees kattoo. En jaksa lukea. Taidan alkaa kohta jo nukkuu.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 12.02.2022 klo 09:31

Nukuin paljon. Pitäisi pestä lakanat. En jaksa. Väsynyt olo edelleen on.

En tiedä, mitä tänään tekisin. Mikään ei innosta.

Ulos ei tee mieli lähteä. Minullakin on nyt se vaikeus viedä roskista. Myös sanomalehtiä pitäisi viedä paperiroskikseen. En halua mennä ovesta ulos. En yritä väkisin. Ei ole ihan pakko mennä nyt.

Kunpa olo muuttuisi paremmaksi jossain vaiheessa.

Käyttäjä kirjoittanut 12.02.2022 klo 10:54

Mitenkä vanhoja teidän tyttönne on? Mulla kohta täyttää 19v ja aina huolettaa mitä hän nyt seuraavaksi aikoo tehdä. Välillä muutti jo kotoa pois, sitten taas takaisin, kun lähti armeijaan. On kyllä tilaa missä asua, varsinkin kesällä kun voi asua pikkutalossa. Mutta töitä ei täältä kyllä löydy ja kohta meillä menisi jo riitelyksi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.02.2022 klo 14:30

Lehmus  mun tyttö täyttää tänä vuonna 20v.

EI oikee saa tätä päivää käyntiin. Vessa reissuja joutunut harrastaa, kun maha on kipeenä.  Huomenna saa vielä ehkä olla vielä ja sitten maanantaina olis urakka mennä kauppaan, apteekkiin ja vanhemmille. Jollen huomenna mee suihkuun, tarvii sekin maanantaina tehä. Kasaan näköjään maanantai päiväksi taas niin paljon urakkaa, että tiistaina ja loppu viikon olen koomassa.

Ihan hyvää sosekeittoa oli vielä tänäänki. Maanantaina tarvii kattoo kaupasta, olisko siellä jotain lihan tapaista.

Tyttökin jaksaa taas enemmän, kun sai poikkiksen vierelleen. Niillä on ollut täys tapaamiskielto toista viikkoa, vissiin. Ainoastaan puhelmen kautta saanut yhteyden.

Urheiluaon tullu katottuu.

Mut kai mä otan kutimet käteen, juu laitoin koukun pois.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 12.02.2022 klo 17:11

Sain pestyä lakanat. Viimeiset on pesukoneessa.

Olen syönyt vaikka kuinka monta kertaa jauhelihakastiketta. Keitin äsken nauhapastaa sen kanssa. Tagliatellea se kai oli. Pussin pohjalla oli sellaista. Alan kyllästyä ja kohta kastike loppuukin.

Kävin pienellä kävelylenkillä, mutta oli tosi liukasta. Piti varoa melkein koko ajan, ettei kaadu.

Sain lopulta roskiksenkin vietyä.

Lehmus55, tyttöni on 13.

Edelleen on saamaton olo eikä oikein mikään kiinnosta. Tekisi mieli syödä jotain makeaa. Onneksi kaapeissa ei ole oikeastaan mitään herkkuja. On vain ruokaa. Pakastinkin on täynnä ruokaa. En jaksa nyt tehdä mitään. Tuoreita sämpylöitä tekisi mieli, mutten millään jaksa tehdä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.02.2022 klo 18:51

tä kaupunki on ihan perseestä. TÄällä ei aurata eikä hiekoteta. Saa nähä katkonko maanantaina luita, kun lähden liikenteeseen.

Laitoin tytölle viestin ja kysyin saiko mitä haki kaupasta. Ehkä hän joskus siihen sitten vastaa.

Olen vaan ollu tänään, neulonut tossukoita ja juonut teetä,ni etten varmasti saa unta illalla ees melatoniinilla. Huomenna tarvii kattoo, mitä lääkkeitä tarvii ostaa apteekista maanantaina. Kaupasta vois jotain vaan kattoa.

Hiukan rintojen välistä sattuu ja sattuu selkään myöten. Tosin olen koko päivän istunut ei ergonomisesti.