Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 06.02.2022 klo 18:32

Teitä kiinnostaa urheilu. Kunpa minuakin kiinnostaisi. Olen niin harvoista asioista kiinnostunut.

Väsyttää kamalasti. Torkahtelin sohvalle. Tekisi mieli syödä jotain, vaikkei ole nälkä.

Heräsin aamulla jo neljältä. Ehkä siksi väsyttää. VIelä ei voi mennä nukkumaan tai herään keskellä yötä enkä saa nukuttua enempää.

Miten jaksan pysyä hereillä vielä pari tuntia.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.02.2022 klo 18:34

Nyt on päivän juomiset ja syömiset hoidettu. Mietin, leipoisko huomenna sämpylöitä vai paistaisko lettuja. Pannukakku loppui nyt.

Olen tytön kanssa puhunut todella paljon tänään. Ihan niitä näitä juttuja. On ollu ihanaa puhua hänen kanssa, kun emme näe.

Katson jouluisia ohjelmia tallennuksesta.

Olen koittanut kutoo noita tossukoita. aa nähä koska saan n e valmiiksi. En jaksais alkaa kerroksia laskea, mut kohta sekin on edessä.

HUomenna vois suihkuun mennä. En tänään jaksanukaan, ni kun en ole jaksanut oloh. kukkasiakaan kastella. Jos huomenna sit. Enää en tee muuta kun rauhotun. Aamulla on kumminki aikanen herätys kun tulee jotain telkkarista, kai. En ees muista koska herätys on.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.02.2022 klo 21:34

Miksi yksi ihminen voi saada toisen näin kipeeksi, vaikka hän ei ole ees yhteydessä? Ex on pommitellu tyttöä jo jonkin aikaa. Tyttö ei tahdo olla missään tekemisissä isänsä kans. Hän on sen sanonut sen kaikille. Tä ei o yhen hetken ajatus, vaan monen monen vuoden. Nyt ex on löytäny mun siskon facest ja laittanu sille viestiä. Se ex on ku iilimato, mikä imee verta ja pysyy kiinni. En tiä tekeekö iilimato tommosta, mut kuitenkin.

Hän on mulle paha ihminen. Olen avoimesti täälläkin kertonut miksi. Tyttö on tehnyt omat päätökset, heti kun kykeni niihin. Nykyään hän on sanonut ettei hänellä ole isää. Isää puhutaan nimellä vaan, vaikka mä en sitä osaa, vielä.

Tyttö laittoi osoitteensa salaiseksi. Puhelin on jo, koska on mummin liittymä. Hän ei tosiaan halua isää elämäänsä enää.

Nyt mä hunteeraan ja pelkään et ex tulee oven taa. Hän tietää missä asun ja ite hän asuu tossa lähistöllä. Ihme ettei olla törmätty vielä, tai sit ollaan mut...

Mut jotain iloista. Vika kortisonit naamas. Viikon tauko ja kattoo miten menee ja jos huonosti, ni uudestaan viikko. Mä niin inhoon laittaa tota vaseliinipohjaista tököttiä naamaani. Nytki toinen käsi on siin töhnäs, kun nojaan käteen. Mut huomen saa illal laittaa toista tököttiä, ehkä paremmin imeytyvää. Pitää varmaan laittaa huomen suihkun jälkeen tota kevyempää. Ei toi kortisoni ole vieny punotusta, mut kuivuuden on vienyt. Tai sit mä oon niin sokee et näen joka kerta peilistä punaisen leuan ja suunympäristön. Mut katotaan mitä kortisonin jälkeen tapahtuu.

Aamulla on taas hiihtoa, vissiin ampumista. Sen jälkeen ei tuu mitään ennen chättiä. Siinä on hyvä aika tehä iltapala ja suihkussa käydä ja jne.

Hitto ku maha ja kroppa on kipeenä. Mut kai ne hellittää täs kun laittaa rentoutusmusaa ja alkaa lukee kirjaa...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 07.02.2022 klo 08:56

Uupunut olo. Aamiaisen sain laitettua ja syötyä. Väsyttää ihan hirveästi. Ahdistusta on aika paljon. En tiedä, mitä yritän tehdä. Keitän kupin kahvia ehkä ensiksi. Yritän lukea jotain.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.02.2022 klo 11:38

Purjevene

Mun alkuyöstä ei tullu mitään. Pyörisin ja hyörisin. Nukahin ja heräsin. Lopulta sain unesta kiinni.

jaon langan jo seuraaviin tossukoihin. Hain teetä. Maksoin laskut. Katon urheilua.  Mietin koska meen suihkuun.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.02.2022 klo 17:05

Meen keskiviikkona tukarin kanssa kauppaan.Teen jo nyt listaa siihen. Huomaan ettäajattelen,mitä muut tarvii,enkä sitä mitä ite tarviin. Eniten tyttö saa tavaraa, jos niitä on vielä siellä silloin. Haluan että muilla on hyvä olla.

Äition murheinen. Ei oikee suostu puhumaan. Samoin tuttu. Aina niillä on jotain muuta.Miksi mä aina muka soitan kun ne on menossa vessaan tai syömään tai jotain. Tuntuu pahalta.

Tyttö sentään puhuis mun kans vaikka 9 tuntia putkeen. Mut ei se silti tunnu hyvältä.

Tunneittelläni on hylätty ja sellainen että livenä ketään ei kiinnosta mun tekemiset eikä olotilat. Jos kuolisin,ei kukaan kiinnitä huomioo siihen moneen päivään, ainoastaan tukih. kun en avaa ovea enkä vastaa puhelimeen. Muille taidan olla ihan sama. Kyl tyttö yrittää välittää, mut mun tarvii vähän suodattaa asioita. En voi epätasapainossa olevalle alkaa ripittäytyy omista ongelmista.

Mut joo, tälläinen pieni purkaus tällä kertaan. Käperryn tietsikan alleja otan kutimet käteen ja vietän siinä loppu illan....

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 07.02.2022 klo 18:15

Saloka 💚Jotenkin luen viestistäsi/kuvaamastasi tilanteesta rivien välistä miten tärkeä olet monelle, miten omaan elämään vaikutat ja miten montaa ihmistä pyrit auttamaan. Vaikka he eivät aina sitä ilmaise, tai pysty olemaan saatavilla silloin kun sinä tarvitsisit lohtua tai tukea. 

Purjevene, miten päiväsi on mennyt?

Olen työreissulla, majoitun itsekseni vanhassa puutalossa keskellä maaseutua. Nukuin viime yönä vähän tai ehken lainkaan, ja olo on sen mukainen. Lähden ehkä kohta käymään kaupassa, pitää ostaa vähän ruokatarpeita vaikken tänään välttämättä mitään erityistä tarvitsikaan.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta sitten. Syy: korjaus
Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 08.02.2022 klo 09:07

Jotenkin selvisin eilisestä päivästä. Tyttö raivosi ja huusi koulun jälkeen melkein iltaan asti. Raivo tulee aina koulutehtävistä ja ne kohdat, joita hän ei osaa, ovat minun syytäni. Mikään ei auta. Tunteiden sanoittaminen pahentaa raivon moninkertaiseksi. Saman tekee myötätuntoinen suhtautuminen. Jos olen välittämättä mistään, raivo pysyy samana. Jos yritän yhä uudelleen palauttaa tilanteen käsillä olevaan asiaan, raivo pysyy samana.

Voin valita, pysyykö raivo samana vai voimistuuko se moninkertaiseksi. Muita vaihtoehtoja ei ole. Itselleni työläintä ja turhauttavinta on hakea apua, koska se ei auta vaan pahentaa tilannetta, ja se vie lisää voimia minulta. Itselleni helpointa on vihata koko lasta nyt ja aina. Se vie vähiten voimia ja tuo jotain järkeä sisälleni.

Minkä sitten valitsen. Kuoleminen on ainoa todellinen vaihtoehto, joka muuttaa tilanteen. Kun minua ei ole, ei ole kohdetta kelle raivota. Ja minun kärsimykseni loppuu.

Olen ihan lopussa. Elämä tuntuu ylivoimaiselta taakalta ja vihaan itseäni.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 08.02.2022 klo 14:07

Jotenkin selvisin tähän asti. Sain syötyä. Sitten kävin kaupassa ja nyt lopulta kotona. Kauheasti väsyttää eikä mikään oikein kiinnosta.

Käyttäjä kirjoittanut 08.02.2022 klo 16:20

Purjevene.

Joudut kyllä olemaan kovilla, miten ihmeessä olet kestänyt?!

V o i m i a!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.02.2022 klo 17:12

soroppi niinhän se vähän on.Annan toisille 100 ja takasin saan alle 50.

purjevene voimia. Mä tiiän millaista on elää teinin kanssa, se ei ole helppoa. Eikö tytön isä voi auttaa jotenkin, keskustelemalla, tai jotenkin?

keskustelua moikka

Yritän tänään kerätä voimia huomiseen. Maha on kipeenä taas ollu. Ehkä mä jännitän ja hermoilen tytön muuttoa ja hänen vointia. Hän on tänään päässy naapuri kaupunkiin kaupoille, ihan yksin. JOtenkin tunnen itteni epäonnistuneeksi,kun mä en kye siihen ilman apua... Mut sit taas olen iloinen kun tyttö pystyy suht normaalia elämää elää nyt.

Alan miettii noita chättejäkin. Mikä tarkoitus niillä on mulle. Kannattaako mun olla siellä enää. Alkaa va yks ihminen ottaa päähän,mut hyvin nykyään ohjaajat ovat ajan tasalla. Mä tietenkin yritän olla välittämättä hänen teksteistä yms. Mut kaikki on okei.

Olen tottunut siihen että mun teksteillä ja snoilla ei ole mitään välilä.

Olen ollu tänään väsyneempi, kun en ole teetä juonu yhtään. Kaupan jälkeen huomenna ajattelin jua. Ruuaksi tein tänään sotkotussoppaa. Josta tuli ihmeen hyvää. Sit tein pari sämpylää iltapalaksi.

Muuta en sit olekaan tänään tehnyt, enkä tuu tekemäänkä.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 08.02.2022 klo 19:47

Purjevene, on varmasti ihan tosi ymmärrettävää että vanhemmuuteen liittyy myös vihan tunteita. Se on varmaan jossakin määrin tabu, mutta on ihan tosi luonnollista että aiheettoman raivon kohteena oleminen herättää suuttumusta - se on terve, vaikkakin epämiellyttävä reaktio vaikeaan tilanteeseen.

Pidä huoli itsestäsi.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta sitten. Syy: lisäys
Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.02.2022 klo 12:45

Kaupoissa käyty. Ekana Tokmannilla ostamassa parikassiaja yksi ämpäri täyteen tavaraa. Sit ruokakauppaan, 1 reppu ja 1 kestokassi täynnä tavaraa. Silti jätin housut ostamatta ja yks vempain oli loppu.

Olo on väsy. Söin 2 runebergiä tossa. Suutuin kaupassa ittelleni,kun en löytänyt omaa jätskii, otin sit kolapullon. Kun olen ton sopan syönyt tänään tai huomenna niin sit seuraava ruoka on kasvissosekeitto bataatista, poskkanasta ja perunasta.

Pakasin tarvis kattoo, mitä se on syönyt, jos siellä on vaikka sosejäämiä vielä. TÄytyy kattoo joku kaunis päivä. Siellä on ainakin jotain pitsoja, mitä en voi syä.

ENsi viikolla pitää lääkkeitä hakee ja sitten tukarin kanssa ehkä siivotaan mun kuva-aine kaappi ainakin.

Siivottavaa olispaljon, jos vaan jaksais. Laiskuusko on iskenyt?

Tyttöön on purru virkkaus-kärpänen. Onhienosti virkannut. Salainen taito hänellä näköjään.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 09.02.2022 klo 13:15

Nyt on parempi olo, ihan kohtuullinen. Oli aika vaikeita päiviä. Tänään on helpompaa. Pahin on ohi tältä erää. Sain syötyä. Kohta pitää hakea tyttö koulusta.

*Kiitos saloka, keskustelua ja soroppi* myötätuntoisista sanoistanne! Niiden lukemisesta tuli parempaa oloa ja läsnäolon tuntua.

Saloka, sinun teksteilläsi ja sanoilla on paljon väliä ainakin minulle. Se, että kirjoitat usein tänne, luo jotakin tärkeää jatkuvuutta ja sitä kautta toivoa silloinkin, kun sitä ei itsellä ole ollenkaan.

Varmasti tytön muutto ahdistaa. Sehän on iso juttu.

Saloka, nuoremmat jaksaa tehdä monia asioita, mitä me vanhemmat ei jakseta tai pystytä. Hienoa, että tyttösi voi käydä kaupoissa toisessa kaupungissakin. Minusta on hyvä, jos hän pystyy olemaan noin itsenäinen myös. Ei haittaa, vaikka me ei itse pystytä tai jakseta jotain. Toivottavasti meidän lapsista tulisi pystyvämpiä ja paremmin voivia kuin me itse ollaan.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta sitten. Syy: -
Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.02.2022 klo 16:46

purjevene arvostan tytön kauppaan menoa siksi todella paljon ja yritin sitä hänelle sanoakki, kun hänellä on ollut vaikea vuosi kipujen kanssa. Kesä kului sängynpohjassa ja samalla hän kärsii masennuksesta ja ahdistuksesta. TIedän kuinka vaikeaa hänen on mennä linja-autoon ja ihmisten ilmoille, yksin. Mutta ilmeisesti hän on jotenkin keksinyt keinon että hän pääsi. Itelläni ei noita keinoja ole. TÄnäänki  tärisin kauppojen kassoilla ja kaupoissa meni niin että en tiä miten meni. EI paljoo ole muistikuvaa niistä. Halusin vaan äkkiä pois.

Hiukan tukala olo. Join 1,5 litraa kolaa ja söin keittoa, ilman vessaressua. On vähän tota nestettä kehossa. Kaipa se joskus sieltä sitten lähtee.

Katon oloh. ikkunaa ja mietin, et toikin pitää pestä keväällä, niin ku koko talven juurtumassa olleen alut. Se kuivakaappi tyhjentää ja siivota, muutkin kaapit siivota ja laatikot. Perjantaiset pyykit laittaa kaappiin, niin ku sitä edellisetkin pyykit. Lattian vois kunnolla pestä joku kerta, oikeen hyvän tuoksusella tolulla, muuta mul ei ehkä olekaan. Vessa pitäisi pestä kun on tota pölyä ja moskaa kertynyt joka puolelle. Nyt kun mulla on jotain hankausainetta ostettuna. Tosin en tiä, onko mulla pesusientä pesua varten, kun unohin ostaa sen, vaikka eessä oli. Kamala listajo, mitä pitäisi tehä. Mut teen sitten kun jaksan ja jossain voi äitikin taas auttaa ja tukarikin. Mut huomenna tarvii saada astiakone tyhjennettyy ja täytettyy ja laittaa käyntiin, mulla ei ole puhtaita lautasia enää... Justhan se kone kävi... Onneksi pyykkejä ei tarvii tällä viikolla pestä.

Mut nyt peli telkkarista ja koitan soittaa äitille. Yksi chättikin tulee kohta ainakin vielä.