Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.01.2022 klo 12:22

Purjevene on ompelukone ihan hyvä. Opettelua se tarvii vielä ja paljon, mut kai se siitä.

lehmus mitä rasvaa? En käytä rasvaa ku leivän päällä ja sekin harvoin. Lihat paistan omassa rasvassa. Ehkä se on sit syy siihen. Tosin kuulin eilen äitiltä et hänel ja isällä on lääkitys kolesteroliin. Pitää varmaan poistaa sekin rasva, mitä nyt syön. Olla rasvaton loppu elämän. Onneks sokerit oli ok. Sain taas äitiltä paasauksen siitä.

KÄvin varaamassa huomiseksi pesutuvan. Äiti tulee auttaa koneen kanssa. Samalla mun täytyy ettii kaikki pyykkikätköt. Huuhteluaineen toivon äitin tuovan. Sitä mulla ei ole. Pulverikin on iso klimppi, mut huomenna tai joku päivä otan ja kaadan sen lopun pussiin ja murskaan se jauheeksi.

ompelin tos siskon juttua. Nyt pitäis 10m 65.5 cm ommella suoraa.  Sisko käski pitää taukoa, kun kerroin et selkään otti.

Jossain vaihees pitää hamppari ja ranut tehä. Saa nähä mitä maha sanoo.

Nyt lankatöitä ja urheilua tv:stä loppu ilta.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 29.01.2022 klo 13:55

Kykenin puhdistamaan pyykkikoneen, ainakin jossain määrin. Siihen oli kertynyt limaista tummanharmaata likaa. Ihmettelin, mistä tuli harmaita raitoja valkoiseen pyykkiin. Sain liasta suurimman osan pois rätillä, ja nyt se pyörii pesuaineen kanssa ilman pyykkiä. Pitää muistaa ostaa lisää puhdistusainetta. Onneksi sain tämän jotenkin tehtyä. Nukkasihtiä en enää jaksanut. En enää muista, miten se avataan. Muistaakseni aiemmin siihen ei ollut kertynyt juuri mitään. Isoin ongelma on ennenkin ollut tuo tummanharmaa lima, jota kertyy muovitiivisteiden väliin. En ole muistanut pitkään aikaan pestä sitä. Enkä jaksanut.

Taas väsyttää. Nyt en enää uskalla juoda kahvia. Ei tee mieli mennä uloskaan.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 29.01.2022 klo 17:07

Lehmus55, jos kolesterolilääkkeestä tulee paljon haittavaikutuksia, lääkäri ehkä voi vaihtaa sen johonkin toiseen, paremmin sopivaan lääkkeeseen.

Söin alkuviikolla tekemieni ruokien jämät ja jostain syystä väsähdin sen jälkeen ihan kokonaan. Aloitin uuden kirjan. Taas on hiukan vaikea keskittyä.

Pesukone on nyt puhtaampi, mutta siihen jäi puhdistusaineesta hirveä haju. Pesen sitä nyt pelkällä huuhteluohjelmalla vielä ja toivon, että haju lähtisi sillä. Muuten se voi tarttua pyykkeihin.

Pesutupa kuulostaa tosi hyvältä idealta, saloka!

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 30.01.2022 klo 08:13

Hirveästi lunta! Raskasta suojalunta ja koko ajan sataa lisää.

Täytyy tehdä ruokaa. Ajattelin lihamakaroonilaatikkoa tehdä. Pitää aloittaa, jotta saan sen uuniin, ennen kuin tyttö tulee. Oikeasti haluaisin vain mennä takaisin sänkyyn peiton alle ja olla tekemättä mitään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.01.2022 klo 13:42

Pyykit pesty ekan kerran tuvalla ja ripustettu.

Äitin kans otettu yhteen ainakin 2 kertaa tänään. Lopulta mä lähin tuvalle ja äiti kotiin.

Tänään taitaa olla kasvispäivä. En uskalla tikkupottui tehä, ku eiliset laitto närästää. Kai mä laitan pussin kasviksia mikroon ja syön sen ja myöhemmin sit leipää.

Huomen aamulla täytyy 8 autossa lähteä. Pitää vissiin herätä 7 aikoihin.

Nyt ei ole loppu päivään mitään erikoista. Ei ainakaan vielä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.01.2022 klo 17:43

kävin vielä suihkussa ja laitoin hiuksiin 2 lettiä. En ees muista, koska olisin letittänyt hiukset viimeksi. Nyt äskön tein salaatti voileipää. Oli hyvää. Otin broilerinsuikaleita sulamaan samalla, huomiseksi ruuaksi. Huomenna on kanaa ja riisi sekoitusta. Pitää kattoo, jos joudun menee apteekkiin huomenna, ni voin samalla mennä kauppaan. Mut muuten en mene. Kyl mä näillä pärjään, mitä mulla kaapissa ja pakkasessa on. Menen sit perjantaina tukih. kanssa.  Muutenkin tarvii pakkasia tyhjentää ja kaappeja.

Tuli halu tehdä korvapuusteja, mut en rupee nyt tänään tekee. Katotaan millainen olo huomenna on, jos vaikka innostuisin. Tai sit jätän väliin. Pitäis niitä runebergejäkin tehä ja ostaa niihin tarvikkeet. Pitää ettiä sopiva ohje netistä ja tehä. Tyttö vaan tahtoisi ja mitä äiti ei tekis tytön halulle. KAupan maksaa maltaita ja niissä on nykyään jotain appelsiinipaloja ja kaikkea muuta. Tyttö ei halua mantelia, joten joudun sen jättämään ja vaihtamaan korppujauhoksi. Ja niistä pitää tehä maidottomia.

Huomasin tossa että äitin sukat valmistuu ihan kohta. Sit kun olen tota kauluria tehnyt, oon tehnyt sitä päin mäntyy. No tulee tällä kertaa tollainen kauluri sit. Äitin sukkien jälkeen pitää itelle tehä jämälanka sukat. Mä ku voin käyttää noita jämälankoja. Niit on ihan sairaan paljon joka puolella olohuonetta.

Maha on vähän kipeenä, vaikka oon syönyt. Ehkä toi todella kylmä mehu tekee mahalle hallaa. Annan se vähän lämmetä tossa.

Huomenna vois kokeilla kylmää teetä. Ei toi maha rauhottunut kun silloin tällöin teettömänä ollessa.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 30.01.2022 klo 19:51

Saloka, sinulla on taas niin hyvältä kuulostavia ruokia!

En ole ikinä edes yrittänyt tehdä Runebergejä itse. Tulee varmaan hyviä itse tehtynä.

Tein tänään tavallisen lihamakaroonilaatikon. Siitä onneksi riittää vielä huomiseksi.

Huomenna pitää palauttaa liian pieni paita kauppaan. Samalla hoidettava muitakin asioita. Ehkä keksin käydä syömässä jossain valmista ruokaa. Kotonakin on kyllä nyt paljon kaikenlaista ruokaa onneksi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.01.2022 klo 07:26

Kukkuu kukkuu... sanoo kukko ku "herätti" mut 4:30 . Nyt täytyy va pysyy hereillä siihen asti kun pääsen kotiin.

Ei ees jännitä lääkärille meno. Enemmän jännittää marraskuun jälkeen linja-autoilu. Onneks tähän aikaa on ehkä hiljaista tolla autolla. Takasin täytyykin tulla vissiin erii reittiä.

Nälkäkin mahassa olis, mut olkoon. En uskalla syä enkä jua mitään, en ottaa ees lääkkeitä. Kummiski maha menee ympäri.

Eilisistä leteistä tuli ns. Kikkarat. Puolet hiuksista on säkkyrää ja puolet sileetä. Piti kiinni laittaa et eteensä näki.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.01.2022 klo 13:51

Vasen puoli selästä kipee. Otin jo relaa ja codia. Helpotti vähän, mut vasen käsi tuntuu raskaalta. Toivon et parissa päivään toi jumi laukeis.

Tein ruokaa 4:lle päivää. Broileria, riisiä, soijakermaa, vettä, kurkumaa, currya, suippopaprikaa ja pari palaa pinaattia. Pitäis lisätä suolaa vielä.

Olen viesteilly tukih. Kanssa ja saanu kannustusta.

Lääkärireissu meni ihan ok, vaikka automatka ahdisti, sielä olo ahdisti ni et jalat vispasi. Se oli opetuspuoli. Dg ilmeisesti atooppinen iho vain kasvoissa ja selässä. Sain kortisonia ja perusrasvaa. Kortia nyt viikko ja sit perusrasvaa. Ja toivotaan parasta. Ja ootellaan kesää, jollon paranen taas ja ens talvena "sairastun". Joutusin kävelee toiselle auton pysääkille ja auto tuli heti.

Kävin isää moikkaamassa pitkästä aikaa. Sain kankaita, lehtiä ja kirjoja äitiltä.

Kaupassakin tuli pyörähdettyy ja ostettuu 2 kassillista ruokaa. Ei tainu toi vasen puoli kestää sitä kantamista.

Nyt ei ole muuta. Vois kattoo, pystyykö kutomaan noit äitin sukkia, vai tuleeko tästä lepopäivä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 31.01.2022 klo 17:37

Onpa sinulla ollut paljon tekemistä tänään, saloka. Hienoa, että lääkärireissu meni hyvin.

Ruoka on nyt syöty ja tiskikone päällä. Nyt voi hetken hengähtää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.01.2022 klo 18:51

kipu on onneksi laantunut ja olen voinut istua suorassa. Pitää silti illalla ottaa relaa ja huomenna aamulla ja illalla ainakin. Pitäis tutustuu niihin lääkärin antamiin rasvoihinki. Onneks mulla on resepti, muuten en muista miten niitä käytetään. Sen muistan että jos kortisonia laittaa, täytyy oottaa 15 min ennen kun laittaa perusrasvaa. Ja kortia ei saa käyttää kun viikon ja sit viikon tauko ja taas viikko jos tarvii, jollei sitten auta 3 viikon päästä, on otettava yhteyttä. Mut perusrasvaa ei tarvii kortin kanssa käyttää, vissiin, mut väliviikkona ainakin.

Tyttö yrittää auttaa mua ja ymmärtämään mua, miksi olen tämmöinen. Se kyselee mun sairaushistoriaa ja lukee niitä. Hän on aina tykännyt siitä. Pienenä oli lempi kirjana joka kodin lääkärikirja. Sitä luettiin ja katottiin kuvia niin paljon että kannet lähtivät. Harmi vaan kun lääkäri ym. tarvitaan niin pitkä koulutus. Muuten hänestä olisi tullu hyvä lääkäri tai hoitaja.

JOin tos kolaa, enkä saa sitä hiilihappoo mahastani pois. Inhottava tunne. Sorruin ostamaan. TOivottavasti lähtee ilmat pois ennen kun meen nukkumaan. Kohta on iltapala aikakin.

Mulla on jotenkin epämukava olo pään sisällä. Tulee joku ihme juttu päähän, kun näen eteisessä jätesäkin. Pitää vissiin siirtää se pois, etten saa itteäni psykoosiin jäteräkistä. Olen jo kuvitellut sitä miksi milloinki, kun sivusilmällä näen.

Alkaa pikku hiljaa väsyttää, oonhan ollu jo kohta 12 h hereillä ja aika aktiivinen aamu ollu. Viime yö kun meni niin pienillä unilla. Saa nähä saanko kuinka paljon nukuttuu ensi yönnä. Herätys kumminki vissiin klo 10.

Jospas koittais noita äitin sukkia ja sitten miettis koska tota vihreää alkais laittaa ja koska alkaa päättelee niitä. EI enää kovin pitkä matka siihen. Keskiviikkona voi kokeilla taas ompelua, jollei huomenna ole aikaa.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 01.02.2022 klo 13:21

Nukuin enemmän kuin edellisyönä. Kävin syömässä valmista ruokaa. Kaikki maistui hyvältä ja söin vähän liikaa. Nyt tyttö on koulussa. Pesen pyykkiä.

Pitäisi imuroida, mutten millään jaksa. Pölypalleroita leijuu jo seinien vierustoilla. Ei vaan ole voimia. Vai pystyisinköhän imuroimaan vain yhdestä huoneesta vähän. Jos ihan pienissä määrissä saisin vähitellen imuroitua pahimpia villakoiria pois. Yritän sitä. Imuroin ihan vähän. Sitten luen kirjaa. Se hiukan tuntuu rauhoittavan.

Saloka, minullakin taatusti mielikuvitus lähtisi laukkaamaan, jos olisi jossain näkyvillä puoliksi täytetty jätesäkki. Siitä voi kuvitella vaikka mitä outoa.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta sitten. Syy: -
Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.02.2022 klo 14:23

Yö meni taas harakoille. Nukuin alku pari tuntia ja sitten heräsin 3.30 aikoihin ja valvosin 6 asti ja nukuin koiran unta vähän vaille 10 asti.

Uusi korti auttaa. Ei kesi iho enää. Toi perusrasvan jotai sain, on niin paksua että en voi käyttää sitä kun kotona, muuten olen valkoinen naamastani 😀 onneks silloin voi käyttää kevyempää.

Ootan et äiti tulee. Saa noi sukkansa saman tien. Jatkoin kaulurin tekoa. Sen jälkeen varmaan joko virkkaan tai sit teen itelleni sukkia muutaman.

Maha on ollu kipeenä tämän päivän. Relassa on maitoa ja peruslääkityksessä on maitoa. Luulin et maha menee kuralle, mut ei, on vaan mahassa epätodellinen olo, ihan ku koko ajan olisi hätä. Onneks toi selkä on jo aika redi, niin voin lopettaa huomenna relaksit kokonaan ja kattoo, auttaako.

Tänään on ollut tälläinen hiljaisempi päivä. En oo mitään oikeastaan tehnyt, ruuan lämmitin. Mut joskus näitäkin pitää tulla, että jaksaa sitten taas.

Mut mä taidan hiukan aikaa kutoo, ennen kun jumitun taas 2 h chättiin...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 02.02.2022 klo 13:52

Sain eilen imuroitua enemmän kuin olin toivonut. Se alkoi sujua, kun pääsin vauhtiin. Pahimmat pölyt on lattioilta nyt pois.

Jatkan kirjan lukemista. Tuntuu, etten jaksa juuri muuta nyt. Ahdistusta on paljon. Kohta pitää hakea tyttö ja tehdä välipalaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.02.2022 klo 15:45

Jotenkin tuntuu etten olisi "sairas", että mitään masista ei olisi, vaikka tiedän että se on mussä koko ajan. Se jarruttaa mua. Se laittaa mun laiskaksi. Tekee tyhmäksi. Saamattomaksi.

Ompelin hiukan heti kun heräsin. Lopetin siihen kun ylälanka katkesi. En jaksanut enää alkaa langottaa yms. Sain mä muutaman kymmentä senttiä neulottuu.

Tyttö muuttaa 18 pvä. Saa nähä miten muutto menee.

Aloitin itelleni sukkia, nilkkasukkia, tekee. En jaksa tällä hetkellä isompia tehä.

Huomenna pitää neuloa enemmän. Pitää saada toi työvalmiiksi. Sisko tarvii sitä kohta. Sit tarvis niitä pussukoitakin neuloo.

Pitäiskö tehä pannukakkua tänään? Leipä loppuu /loppu. Ehkä mä meen kohta tekemään, onhan mulla ainekset. Lettuja en jaksa alkaa paistamaan. Ei oikee selkä tykkää seisoa paikoillaan, vaikka letut olis ruper hyvii.