Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.01.2022 klo 11:12

Menin myöhemmin nukkumaan ja sain jotenkin nukuttuu 4-5 tuntia ja sitten alko heräämiset ja nukkumiset ja heräämiset jne.

Kävin suihkussa, mut huomasin siellä että ei taida kannattaa sielläkään käydä enää. alko heikottaa ym niin et joutu seinästä pitää kii.Enkä ees pistäny päätäni alas enkä kastellut siinä vaiheessa päätäni. Vesikään ei ollu kovin kuuma,kun olin vasta hakemassa lämpöä. Kyl se olo siinä sit alko tasaantuu, äkkiä sitten vaan aineet päähän ja vartaloon ja huuhtelu ja lähtö.

Pitäis mennä tekemään jauheliha-perunasoselaatikkoa. En keksi mitään muuta tähän hätään, jotain erinlaista. Mietin voiko ton soijajuoman laittaa siihen, vai laitanko pelkkää vettä. Ehkä laitan vettä vaan.

Mut ei tässä tähän asti mitään muuta tällä kertaa...

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 26.01.2022 klo 13:29

Hei saloka! Kuulostaa siltä että sulla on ollut taas kriisiytyneitä tilanteita siellä. Isän kuntoko vaikuttaa vai joku muu?

Satuin lukemaan jostain toisesta ketjusta että olit jaksanut kävellä muutaman kilometrin mutta illalla oli ollut paha mieli - toivottavasti se ei latistanut ylpeyttä jota saat tuntea siitä että ulkoilit, se ei ole mikään vähäpätöinen asia se 🙂

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.01.2022 klo 16:00

soroppi, se taitaa olla tä joka yönen valvominen tai vähäinen nukkuminen Toki isän jututkin häiritsee ja sit jännitän miten tytön muutto menee ja miten hänen asuminen ilman "valvotusti" onnistuu.  Olen vaan koko ajan niin väsynyt, etten paljoo jaksa mitään tehä. Yritän silti jotain tehä koko ajan, ruuan, suihkun yms.

mut meen lepämään tunniksi...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 26.01.2022 klo 16:12

Saloka, kirjoitit, että pitäisi vaan jaksaa ja jaksaa vaikkei jaksa. Juuri siltä minustakin on tänään tuntunut. En tiedä miten olen jaksanut tähän asti. Piti hoitaa monta asiaa ja hakea tyttö koulusta ja kaikenlaista. Olin ihan hikinen ja nääntynyt.

Nyt kun yli voimien tekeminen on hetkeksi loppu, ahdistus nousee valtavaksi.

Hyvä että suihkussa jaksoit käydä, saloka, vaikkei siitä parempi olo tullutkaan. Yritän minäkin tänä iltana jaksaa. Olin niin hikinenkin päivällä, että on pakko pestä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.01.2022 klo 21:34

Haluan ton pesukoneen pois. Olen tullu siihen tulokseen. Joka kerta ku meen vessaan ja näen sen, ahdistus nousee. Vaikka se ei ole päälläkään.

Pesin pitkästä aikaa hampaani. En o jaksanu niitäkään hoitaa. En o jaksanu kasvoja pestä enkä rasvata. Oon ihan yököttävä.

Vaihdoin petivaatteet. Nyt pitäis kiikuttaa noi lakanat äitil, sillä mulla ei o yhtää lakanaa puhtaana. Omistan 3t lakanat. Pitäis päästä yhel kirpparil, kun siel on tämmösii lakanoita, ainakin nä oon ostanu sieltä.

Laitoin ruuan jääkaappiin. En sit syöny tänää ku ruuan ja 2 mehujädettä. Ei mul o ees nälkä. Juominen on hankalaa. Sitruunavesi ilmeisesti ei sovi, niin ku ei appelsiinimehukaan. Jädessä oli appelsiinia. Sekamehussa on omenaa, joka taas ainakin täysmehuna oireilee. Tuntuu että toi maha oireilee kaikesta. Kaurasta,mustikasta, maidosta, tomaatista. Mut tomaatti ei ole niin paha. Nii ja vihreestä, olkoon ihan mikä vihreä va, smoothiet on pahimpia.  Yritä keksiä sit jotain syötävää. Huomen teen riisipuuroa iltapalaksi, et jaksan pe aamulla sit.

Käyttäjä kirjoittanut 27.01.2022 klo 10:00

Hei saloka. Oletko koskaan mitannut miten paljon juot päivässä? Kun minä yritin juoda nesteitä yli 1.5 litraa päivässä, voin todella pahoin ja olin kamalan turvoksissa. Mulla kyllä on sydämen vajaatoiminta mikä selittää oireeni.

Olen ihmeellisesti näköjään allerginen appelsiinin kuorille mutten appelsiinille. Käsissä on ihottumaa ja kirvelee.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.01.2022 klo 17:48

Lehmus, nykyään juon vissiin liian vähän. TÄnäänkä en ole paljon mitään juonut.Vettä hain äskön, jos ton alle litran sais juotuu ennen klo 22.

Langoitin ompelukoneen tänään. Nyt sen pitäis olla valmiina ettäpääsen ompelemaan,mut vähän epäilen langan kireyttä. Mut kai se sit näkee kun aloittaa lauantaina ompelee.

Tein riisipuuroa iltapalaksi, jonka jo söin, siis iltapalan. Huomenna täytyy kattoo, jos menis kaupassa käymään, jos tukihenkilö suostuu siihen. Lippu mun täytyy ainakin mennä ostaa ärrältä maanantaiksi. TOivon vaan että mun hatara muistikuvani pitää paikkaansa ja että kertalippn voi ostaa ärrältä, kun linja-autosta sitä ei saa.

Mul on valtava tiskivuori, joka pitäis huomenna purkaa. Tänän en enää jaksa. Muutenkin pidennän nukkumista vaan koko ajan. Olisin ihan valmis nukkumaan.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 27.01.2022 klo 18:21

Lehmus55, tosiaan hyvä huomio, että jos juo liikaa vettä tai mitä tahansa nesteitä, myös siitä voi tulla huono olo.

Minulla päivä meni jotenkin. Tein vähän töitä. Ensin oli todella vaikea keskittyä mutta sitten sain kuitenkin tehtyä. Nyt väsyttää. Söin jo vanhoja ruokia, mutta vieläkin on nälkä. Söisinkö pannukakun loput vielä. Ehkä syön.

Mietin, pitäisikö tänään pestä hiukset. En millään jaksaisi, mutta on sellainen olo, että se tekisi hyvää. Tuntuu rasvaiselta ja likaiselta.

Voi saloka, oletko varma, ettet tarvitse pesukonetta vielä. On aika kätevää, jos kotona on edes mahdollisuus hätätilanteessa pestä pyykkiä. Jos vaikka tulee joku vatsatauti ja oksentaa, pystyy heti laittamaan vaatteita tai lakanat pesukoneeseen. Harmillista, että pesukone aiheuttaa niin paljon ahdistusta. Sille ei oikein voi mitään. Ahdistus voi tulla vaikka mistä uskomattoman voimakkaana.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 28.01.2022 klo 07:40

Kävin luomassa lumet. Sitä ei ollut paljon mutta oli raskasta ja vetistä.

Nyt pitäisi tehdä vähän töitä. Tuntuu, etten jaksa keskittyä. Sitä ennen pitäisi varmaan syödä aamiaista. Kahvia jo keitin, mutta se ei auttanut. Väsyttää kamalasti edelleen.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.01.2022 klo 12:00

Äiti tulee tänään ja tuo isän takin. Pitäis uudella ompelukoneella heti alkaa vetoketjua ommella. Jännittää.

Labra reissu meni hyvin. Matka oli pitkä, vaikka saman tein su. Olin ihan poikki kun kotiin pääsin. Matkalla hidastelin, kun ei enää jaksanu kävellä.

Kävin kaupassa ostamassa vkl ruoka-aineksia. Hampurilaisia ja ranuja ajattelin. Hamppariin va lihapihvi (valmis) ja salaatti. Ostin mehuakin lisää. Bussilippukin on ostettu.

Nyt lepään....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.01.2022 klo 16:09

Tulokset tuli. Kolesteroli vähän koholla. Munuaisarvot koholla ja sit on vähän muutakin joista en ymmärrä. Sokerit ja maksa voi vissiin hyvin.

Sain ommeltuu isän takkiin jatkopalat ja vetoketjun. Äiti auttoi vetoketjun kanssa. Nyt sano et mun täytyy enemmän ommella vaa, et kyl se siitä.

Äiti joutuu tavaroita pakkaa, kun siellä tulee listojen saumaaja. Heillä on n. 18 astetta koko ajan. Koitetaan kuulemma ikkunoita teljetä ja listoja.

Jotenki oon pirtee, vaik päätä vähän sattuu. Koitan juoda. Illemmalla vois tehä hampparin ruuaks. Tai iltapalaks.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.01.2022 klo 19:10

Lähin äitin ja siskon kans hanakaupoille. Sain lisää askelija. Nyt on 4610 ja se on mulle tosi paljon.

Lämmitin loppupuuron ja pitäis syä se.

Katon tallennuksia ja alan syömisen jälkeen kutoo hiukan aikaa.

Siinä tämä ilta meneekin. Huomenna oon varmaan ihan poikki. Mut onneks vasta ma aamusta menoa.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 28.01.2022 klo 20:52

Saloka, oletpa paljon jaksanut! Onko uusi ompelukone hyvä?

Väsyttää, mutta ihan vielä ei voi mennä nukkumaan tai muuten en nuku aamuun asti, vaikka sattuisi tulemaan hyvä yö.

En jaksaisi enää mitään. Yritän käydä suihkussa ja tehdä iltatoimia, vaikkei yhtään tee mieli. Haluaisin vaan antaa kaiken olla. Tuntuu, että on liikaa asioita koko ajan.

Käyttäjä kirjoittanut 29.01.2022 klo 08:49

" Kolesteroli vähän koholla." Nyt sinun saloka, pitäisi myös alkaa kiinnittämään rasvoihin huomio. Ettet joudu lääkitykselle ja sitten vasta ongelmat alkavatkin. Mutta älä samaan tiukkaan kuuriin lähde mitä minä. Itseäni kaduttaa etten vuosia sitten tehnyt ruokavalioon mitään muutoksia vaan jatkoin vaan samalla ja joudun nyt syömään kolesterolilääkkeitä ja niiden sivuoireet eivät ole mukavia.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 29.01.2022 klo 09:12

Sain nukuttua aika hyvin. Olen lukenut kirjaa. Sain juuri kirjastosta varauksesta. Odotin, että se olisi parempi. Olin lukenut jostain kehuja, että se olisi ollut vaikuttava.

Tuntuu, etten tänäänkään herää millään. Sain puettua ja pestyä hampaat, mutta en jaksa mitään muuta. Ehkä keitän lisää kahvia ja yritän herätä.