Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 15.01.2022 klo 12:06

Kävin hoitamassa asiat. Liukasta oli. Ostin samalla reissulla lisää valmisruokia, ettei tarvitse laittaa mitään itselle. Tykkään enemmän itse tehdystä, yksinkertaisestakin ruuasta, mutta en jaksa nyt.

Ostin myös silliä. Jostain syystä teki hirveästi mieli. Söin jo yli puoli purkkia suoraan purkista. Näissä oli aika makea liemi. Ihan hyvältä maistui, mutta yllättävän makeaa oli. Yleensä silli on suolaista. Valitsin umpimähkään hyvältä näyttävän purkin.

Varasin kirjastosta lisää kirjoja. Pari on vielä lukematta. Ne riittävät viikonloppuun.

Taidan keittää kahvit ja mennä sohvalle lukemaan. Pystyisinkö rauhoittumaan. Vähän nälkäkin on jo, sillistä huolimatta.

Huomasin miettiväni, etten saa tänäänkään mitään aikaan. Oikeastaan tein jo aika paljon. En saanut kaikkia asioita hoidettua, mutta jotain sain. En yleensä tee näinkään paljon.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.01.2022 klo 15:07

Se on ku sähköisku tai puukko kun tohon selän puoliskoon laitetaan. Otin codia, mut ei vieny kun lepokivun pois.

Suunnittelen yhtä ompelukoneen tilaamista. En jotenki uskalla ennen äitin hyväksyntää. Mulla on ompelukone, mut vissiin yli 15v vanha.

Yritän istuu ja virkata...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.01.2022 klo 20:32

Olen pettyny itteeni. Olisin voinu vaikka mitä tehä, mut en ole saanu aikaisekdi. Onneksi selkä on parempi.

Sisko tulee huomen hakee tavarat. Äiti tulee muuten va.

Söin iltapalaa liikaa ja tuli myöhemmin huono olo. 2 h myöhemmin.

Mietin täs meniskö maate jo. Lukemaan vaikka tai jotain. Vai puolittaisko ton viimisen lankakerän, et saa huomenna alkaa neuloo äitin sukkia.

En osaa oikee tehä päätöksiä tällä hetkellä. Tarviin niissä toisten apuu ja ne toiset eivät ymmärrä sitä. Sukkien värivalikoimakin oli vaikea päättää. Se ompelukone. Liian isoja päätöksiä. Hyvä ku selviin siitä, et mitä ruokaa syön milloinki. Maanantaina on taas se vaikeus, jollen tee sit samaa italianpata tyyppistä ruokaa. Kohta mulla loppuu liha pakkasesta, joten olen aika nesteessä sitten.

Mut meen lämmittää nuudeleita, jos olo paranis

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 16.01.2022 klo 09:55

Saloka, päätöksentekokyky minultakin menee heti, kun ahdistusta on vähänkään enemmän. Melkein koko ajan sitä on liikaa. Vatvon samalla tavalla kaikkia päätöksiä, pieniäkin. Ompelukoneen ostaminen kuulostaa aika isolta päätökseltä. En itsekään osaisi tehdä päätöstä millään. Jään jumiin siihen, että toisaalta mutta toisaalta.

Oli vaikeaa saada unta. Lopulta otin lääkettä ja sain nukahdettua ja nukuttua lyhyen yön.

Laitoin tiskikoneen päälle. Inhottava ääni siitä tulee. Pesukonekin on päällä, mutta se ei kuulu tänne juurikaan. Tiskikone oli ihan täynnä.

Heräsin aika varhain mutta tuntui todella väsyneeltä. Loikoilin sängyssä pari tuntia. Sitten keitin aamukahvin ja aloin lukea. Tuntuu, etten nyt jaksa tehdä mitään. Tänään ei ole ihan pakko tehdä juuri mitään. Rauhaton olo on. Taidan tehdä kupin lämmintä kamomillateetä ja palata lukemaan.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 16.01.2022 klo 12:41

Luin kirjaa mutta sitten tuli viesti yhdestä taloyhtiön asian hoitamisesta. Piti kaivaa esille vanhoja papereita, ja siitä tuli huono olo. En saa nyt millään oloa tasaantumaan.

Tiskikonekin meni jo läpi. Tyhjensin sen. Otin pyykit koneesta ja ripustin kuivumaan. Tein tämän kaiken robottimaisesti eikä se vaikuttanut oloon mitenkään. Heti kun lakkaan tekemästä, ahdistus palaa ja tuntuu, että olen ylikierroksilla. Kirjaan on vaikea keskittyä. Onneksi kuitenkin on noita kirjoja.

Hain sanomalehden ja huomasin, että ulkona ei ollut niin liukasta kuin eilen. Ei silti tee mieli lähteä kävelemään mihinkään. Jostain syystä tekee mieli vetäytyä sisälle. Se on jonkinlainen häpeäjuttu taas. Se oli jo aamulla. Eilen varmaan tapahtui jotain.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.01.2022 klo 14:39

Menin tilaa sen ompelukoneen. Vielä ei harmita muu ku et en tilannu samalla puolia. Kone on singer. Normisti yli 200e, mut tänään sai vielä 50e vähemmällä. Muistin sentään lisäneuloja tilata.

Äiti laitto siivoo 2 kaappia. En ois halunnu, ku sieltä löytyy ihan mitä vaa. Esim. Jätesäkillinen lankaa. Pieniä takkeja meni siskon kassiin. Lasten käsineitä myös. Haikee olo.  Samalla tuli huomattuu, et astiakone tarvii lisää tabletteja ostaa kohta.

Syöny en ole vielä. Ootan siskon tuloa ja sit. Äiti toi lisää munia ja ilmeisesti perunoita (keitettyjä) ja jotain lihaa. Mun on hirveen vaikee laittaa ruokaa siitä lihasta. Tuli heti EI reagtio.

Pitäis alkaa äitin sukkia tekee. Eilen sain langat puolitettuu. Ehkä vois nyt alkaa tekee ja samalla kirjoittaa muistiin...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.01.2022 klo 19:18

Oli pakko munia paistaa, että sai jotain iltapalaa. Ei ne kovin hyvii ollu, kun suola alkaa loppuu, mut tuli jotain mahan täytettä. HUomenna voi kyl olla vähän maha kipeenä.

HUomenna tarvii tehä hiivattomia sämpylöitä, et saa leipää. Onneks ne on helppo tehä, sekoittaa vaan ainekset ja lusikoi pellille ja uuniin.

Vois muutenkin kattoo, jos huomenna tekis sitä gragolaa. mitä lie.  Jos ottais semmoisen keittiöpäivän huomenna. Muutenkin pitää herätä jo 8 aikaa aamusta ja joutuu oottaa huoltomiestä,mitä lie, asentamaan yhtä hemmetin rasiaa seinään. Mua aletaan seuraamaan täällä enemmänki. Ei ku ilman lämpötilaa ja kosteutta seurataan etänä.

Jos vielä vähän aikaa neulois äitin sukkii ja menis sitten jakaa lääkkeet ja menis koittaa nukkumista....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 16.01.2022 klo 19:52

Singer-ompelukone on luultavasti oikein hyvä ja kestävä. Puolia saa ostettua myöhemminkin lisää. Saloka, ihanaa, että osaat tehdä noita käsitöitä!

Lähdin sittenkin ulos kävelemään. Joka paikassa ei ollut niin liukasta. Osa jalkakäytävistä oli hiekotettu oikein kunnolla. Paksusti oli hiekkaa ja hyvä kävellä. Paikoin oli jäistä. Yritin tosi varovasti mennä ja tarrauduin kaiteisiin jäisissä kohdissa, etten kaadu. Mietin, pitäisikö ostaa nastat kenkiin. Tihuutti vettä vähän muttei haitannut. Ulkoilun jälkeen tällä kertaa oli parempi olo. Jaksoin taas maata sohvalla ja lukea.

Aika yksinkertainen päivä on ollut tänään. Laitoin pyykkejä ja tiskejä, mutten juuri muuta jaksanut. Ei ole kuitenkaan ollut hirveän huonokaan olo. Jaksoin pestä hiuksetkin vielä äsken. Se tuntuu usein vähän samanlaiselta urakalta kuin lakananvaihto. Tiedän, kuulostaa älyttömältä, mutta tällasta se usein on, ettei paljon ylimääräistä jaksa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.01.2022 klo 21:15

Ei onnistunu äitin sukat, liian vähän silmukoita. Mut äiti kiels purkamasta.

Pitäis alkaa pikku hiljaa nukkuu. Jalat va sattuvat tosi paljon. Väsynyttä särkyä.

Tunnen itteni hylätyksi. Ei äitin vierailu tuonu lohtua ollenkaan, kun patisti tekee sitä ja tätä. Muita täällä ei käykä. Tytön vierailusta kohta kuukausi. Sisko tulee va alaovelle. Mitä järkee on pitää kämppää pystyssä.

Se lääkäri ehkä vastAa huomenna, jollei o unohtanu. Koht on labra ja pelottaa saada ne tulokset.

Olo on toivoton. Jä kaikkea muuta maailman väliltä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.01.2022 klo 08:15

Rikkonainen ja pitkä yö takana. Mahoinko nukkua ollenkaan. Aikaisin aamulla tekstailin tytön kans. Hän toivo kuolemaansa. Siinä meni viimisetki unen rippeet ja huoli kasvoi. En jaksa enempää kirjoittaa. Katon jäänkö maate vielä vai nousenko..

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.01.2022 klo 12:34

Äijät kävi ja olivat 10 sek ja lähti. Kiroan.

Olen ihan voimaton, kun leivoin 4 sämpylää pariksi iltaa.  En mä sellai väsy ole, pirun uupunut.

Ruokaa pitäis lämmittää. Kuorii äitin tuomia perunoita. Seistä hellan ääressä. Tällä hetkellä tuntuu ylivoimaiselta.

Lepään jonkun aikaa ja toivon voimien palaavan.

Toivon ettei noi sämpylät o raakoja. Pohja oli ainakin ruskehtava. Mausta en tiä, laitoin jonkun verta suolaa ja hunajaa.

Mahtaisko jaksaa kutoo... kokeilen...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.01.2022 klo 14:39

Sain yhden kankaan leikattuu valmiiksi, siskon työtä varten. En ees tiedä onko noi palaset suorat yms. En jaksa välittää.

Puhuttiin siskon kans. Se on mahatauti karanteenis, ettei tartuttais ketään, jos iskee. Töiden takii.

Ruoka on edelleen tekemättä. Ajattelin, jos hakis perunat tähän olohuoneeseen ja pilkkois ne ja sit yrittäis paistaa ruuaksi...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.01.2022 klo 18:03

Sämpylöihin olis saanu hiukan enemmän suolaa laittaa, muuten maistuu aavistus hunajaiselta. Mietin nyt, miksen laittanu fenkolia tai anista tai porkkanaa joukkoon. No seuraavalla kerralla sit.

Olen kärsiny mahaongelmista tänään. Ilmeisesti nyt alkaa rauhottuu.

Neuloskelin tos hiukan aikaa, mut aikanen aamu alkaa verottaa ja väsy iskee. Kello ei o paljo mitään, mut olisin silti valmis nukkuu. Huomen aamulla saa nukkuu 2h pidempään, jos nyt saan unta yhtään.

Menen su piikille. Joudun herää aikaisin ja lähtee kävelee 8 aikoihin jo. Sit kävelen sieltä takas kotiin pikku hiljaa. Onneks voi kävelles kuunella musiikkia, ni matka menee nopiaan.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 18.01.2022 klo 08:37

On ollut hirveä kiire. Eilinen päivä oli ihan mahdoton. En pystynyt juuri mitään töitä tekemään, kun koko ajan tuli keskeytys. Tuntui että hajoan. Sitten tuli tyttö koulusta ja hänellä oli monta epäselvää asiaa, joita hän kiukutteli ja silti halusi, että opettaisin niitä. Ruuan sain laitettua. Illalla olin kamalan väsynyt ja melkein nukadin istualleni sohvalle, mutta en saanut unta, kun menin sänkyyn.

Heräsin kamalan väsyneenä ja oli pakko alkaa aamutoimia nopeasti tekemään, kun koulu alkoi kahdeksalta tänään. Tärisen vieläkin kaikesta tuosta ja eilisestäkin. Uni jäi huonoksi. On vaikea jaksaa.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 18.01.2022 klo 12:20

Hain valmista ruokaa. En uskaltanut jäädä paikan päälle syömään, vaikka sain koronarokotuksen toissapäivänä. Eihän se vielä vaikuta kunnolla.

Yritän lukea, ennen kuin tyttö tulee koulusta ja on taas liikaa kaikkea.

Saloka, sämpylät on hyvä idea. Ne on hyviä, varsinkin vasta paistettuina. Pakasteestakin sulatettuina ihania. Kunpa jonain päivänä jaksaisin kaivaa reseptin esille ja tehdä itsekin niitä.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 1 kuukausi sitten. Syy: -