Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 18.12.2021 klo 19:58

Saloka, mahtavaa, että sait tontut tehtyä!

Olen vienyt kaikki lahjat. Tänään tein paljon. Väsyttää kovasti nyt. Tytölle vielä pitää paketoida lahja, jonka sain mummilta.

Minulla pysyy yöunet suurin piirtein oikeassa ajassa lääkkeiden avulla silloin, kun menee pahaksi. Nyt on liian vähäiset unet. Ahdistusta on paljon. Herään liian aikaisin aamuyöllä, mutta näinkin on ihan kelvollista.

Kunpa vaan päivällä ei tulisi pahoja kauhukohtauksia.

Eieiei, miten sinun päiväsi meni?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.12.2021 klo 20:13

Tyttö sanoi äskön mulle puhelimessa, et mul olis hypomania päällä. Googletin sen "oireet" ja soitin tutulle ja kysyin siltä ennen kun kerroin miksi, oireita. Loppujen lopuksi hänki kallistu siihen. Et on kivaa. En saa ees rauhottavalla itteäni kondikseen. Saa nähä miten yö menee.

Tyttö on väsynyt, mutta haluaa auttaa. Lupasin tytölle, etten koske tiliin ollenkaan. Lupaan teillekkin.

En ole syönyt ku yhen makkaran ja vähän makaronia. Iltapala on syömättä. Ei ole nälkä ees. Leipä taitaa homehtuu jääkaappiin, kun en ikin' sitä syö.

Löysin facesta serkkuni kuvan. Se näyttää ihan valtteri bottakselta, jos joku tuntee tai on nähnyt sen formula kuskin joskus.

Mä tadan puskaa olooni tohon virkkaukseen. Ennen kun menetän loputkin järkeni....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.12.2021 klo 00:15

Pitäis joten kuten saada itteni nukkumaan. Kaikki lääkkeet otettu.

Oli tä päivä taas semmoinen hulivili päivä multa. Mitään suutempia en saanu aikaiseksi, mut pää hakkas kierroksia. Ja ainut joka mua ymmärtää on tytär. Hän va oli liian väsy kuuntelee tai auttaa. Eikä hänen kuulu auttaa mua.

Katotaan mitä yö tuo tullessaan ja millainen päivä alkaa huomenna...

Käyttäjä kirjoittanut 19.12.2021 klo 07:06

Hei Saloka, 🌲🎄 hypoa voi kokea jokainen jolla kyky innostua. Jos se saa vallan itsesuojelusta huolimatta (jos ei ehdi/malta ajatella ennen toimimista) voi olla kyse kyvystä maanisuuteen. Kyvystä tai taipumuksesta tehdä jotain mitä ei tekisi ollessaan täydemmissä voimissa. Itsellä myös nyt hypomaanista aikaa, en malttais nukkua vaan tämäkin aamu alkoi aikaisemmin kuin kukkokaan kiekui. Minua auttaa kun huomaan merkkejä ja rauhoitan mieltä hengittämällä syvään kunnes alkaa tuntua että pysyn rajoissani.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 19.12.2021 klo 09:01

Saloka, teet arvokasta työtä, tontut ja kaikki. Minä en osaa kutoa / neuloa / ommella, mutta pitäisi kokeilla auttaisiko se masikseen. Tai käsityöt yleensä. Esim. puutyöt. Askartelu ja piirtely jäi lapsuuteen, muistan tehneeni eritoten joulukoristeita. Jossain vaiheessa lukiolaisena ja opiskeluvuosien alussa piirtelin ja maalasin, mutta ikäänkuin aikuismaisesti nykytaidetta, abstraktia.

Tuo väsymyksenne ja ahdistuksenne saa minut miettimään teille ja itselleni keinoja päästä eteenpäin. 

Viikonloppu on kulunut äitin luona höpötellessä. Olen myös edistynyt pianokappaleen kanssa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.12.2021 klo 14:52

Mietin tässä,mitä kirjoittaa. Tein tossa yhen pikku tontun jo, taas. eihän mun pitänyt niitä tehä enää tänä vuonna. Nyt taidan vaan keskittyy noihin liinoihin loppu päivän.

Hiukan on huono olla. En ole syönyt mitään vielä, mut oon juonut senkin edest.

Oon edelleen hiukan sekava. Ajatukset lentelee joka suuntaan ja pitäisi tehä miljoona asiaa yhtaikaa. Eilisestä on hataria muistikuvia. Kaikki mitä olen tehnyt, on joku muu tehnyt kun minä. Mähän kuljen jarrulla, en kaasulla.  Kohta täytyy mennä lämmittää makaronia hiukan ja makkaran. En tiä miten menee mun syömiset, kun ei viitti oikee ruokaa tehä säästöön kun 23. pvä teen sitä soppaa.  Tosn voin tänään ja huomenna syä  makaronia ja makkaraa ja sitten loppu ajan sen pari päivää perunasilppua. Kattoo pussista että niitä pottuja riittää sit jouluksikin.

Tiistaina on aikanen herätys, kun tukari tulee jo klo 9. Me varmaan siivotaan toi makkari, laitetaan pyykit kaappiin ja jne, jollen mä ehi huomenna tekee sitä jo.

Olen päivistä ihan sekaisin. Eilen olin sunnuntaisessa ja tänään en oikee viel tiedä missä päivässä olen.

Yöllä tein testejä. Olen testien mukaan valtavan uupunut ja vaikeasti masentunut, mut kaks siintainen oli nega. Muita testejä en löytänyt.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.12.2021 klo 16:21

Mitä ihmettä mä oikeen teen. Haen teetä lisää, vaikka vieressä on litra kaakaota. Ajatukset ihan solmussa ja teen ihan ihme juttuja. Uppoudun johonki niin paljon, etten keskittymään pysty toiseen. Peli menossa telkkarista, mut en ees tiä tulosta tällä hetkellä. En ole kuunnellu enkä paljoo kattonut koko ottelua. Olisiko parempi vaan sulkee koko telkkari. Striimi tulee ja en oo sitäkään seurannut.

WC-pytym sain sentään desifioituu. Mulla on sellaista ainetta. Nyt on se hoidettu jouluksi. Laitoin hajusteen/pesuaineen samalla. Vielä pitää lattiakaivo pestä/putsata/ desifioida.

Taidan jatkaa uppoutumaan noihin rätteihin. ainakin 5 teen yhtä aikaa suunnilleen. Saa nähä kunka monta niitä tulee. Äiti kehui mun pikku tonttuani. Kehitettävää siinä on vielä, ja paljon.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.12.2021 klo 20:45

iltaa kohden näköjään kierrokset kiihtyy, eikä siihen tarvii edes teetä näköjään. OLo on kurja, koska haluais puhuu, mut ei ole juttukaveria joka jaksais mua kuuntelee.

Voitin pari kymppiä tossa yhdes arvonnassa. Jippii.

Olen monta liinaa aloittanut ja muutaman saanut valmiiksi astikki.

Ei tästä tuu mitään. Pitää yrittää ite pärjätä. Täristä ja olla ku tulisilla hiilillä. TOivottavasti rauhottavat alkaa joskus auttamaan, tai onko toivo menetetty kun aikaa on kulunu kohta jo 2 h. ?

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 19.12.2021 klo 21:39

Kauhea päivä, ahdistava. Yritin valmistautua huomiseen kokoukseen. Hirveästi tietoja hain ja yritin miettiä, mikä on minulle tärkeää ja mitä pitäisi muistaa sanoa.

Söin päivällä mutta sitten unohdin. Äsken söin appelsiinin ja pari ruisleipää. Nyt ei enää ole nälkä, mutta liian pitkästä syömättömyydestä tuli päänsärkyä. En huomannut ajan kulumista.

Minulla ei ole maanisia vaiheita ollenkaan. On vain huonoa vaihetta. Välillä on tasapainoinen hyvä olo, mutta pääosin on ahdistusta ja masennusta. Minullakin tulee ahdistus- ja masennustesteistä aina paljon pisteitä. En ole taas vähään aikaan kokeillut tehdä niitä.

Minullakin on välillä se olo, että tekisi mieli puhua jonkun kanssa mutta ei ole ketään, kenelle voisi jutella.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.12.2021 klo 22:56

Jos vaikka lukeminen rauhottais. Laittais samalla puhelimest rentoutusmusaa soimaan. Jotain on keksittävä. Lääkkeet on otettu jo.

Huominen päivä on avoin vielä. Laittaisko noita pyykkejä kaappiin jo valmiiksi. Tai mitä tekis. Viimiset makaronit menee huomen ainakin ja makkara. Tosin voisin ottaa pienen jauhelihan sulaa huomen, mut mitä teen siitä 2-3 päiväksi.hitto ku ri muista päiviä, koska mikin on.

Mut ajattelin uppoutuu kirjaan maailmaan. Saa nähä mitä kello on, ku meen nukkuu...

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 19.12.2021 klo 23:00

Heippa Saloka, kerrot arjestasi tarkkaan, intensiivisesti. Minä en osaisi kertoa noin. Ts. mielestäni sinä olet erittäin aktiivinen ja ahkera. Minä taasen olen flegmaattinen, apaattinen, ikävystyttävä. Sinä kerrot niin mielenkiintoisesti todellisuudestasi, sekä siitä todellisuudesta joka on ympärilläsi että siitä joka on mielessäsi. Ja huomaan myös pahanolosi. Ruoka, uni, lääkkeet, telkkariohjelmat, omaiset, tukihenkilö, muodostavat todellisuutesi. Edelleen nostan peukkuja sinun käsityöharrastuksestasi. Pystyisitkö myymään niitä netissä? Voimia sinulle alkavaan viikkoon.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 20.12.2021 klo 06:04

Eieiei, sanoit edistyneesi pianokappaleen kanssa. Mitä kappaletta harjoittelet tällä hetkellä? Vai sävellätkö itse sitä?

Saloka, pystyt tekemään uskomattoman paljon käsitöitä. Minun pitäisi löytää myös tuollainen vastaava tekeminen. Kokeilen sitä piirtämistä, kunhan on tarpeeksi pitkä vapaa hetki eikä tarvitse yrittää jaksaa mitään muuta. Sain kirjastosta pari kirjaa taas varauksesta. Nyt pitäisi riittää lukemista jouluksi, kun olen yksin. Se helpottaa tilannetta.

Heräsin liian lyhyiden unien jälkeen päänsärkyyn tänäkin aamuna. Keitin jo kahvia. Päänsärky menee varmaan kohta ohi. Miten jaksan tämän päivän. Tyttö tulee ja pitää laittaa ruokaa ja on se kokouskin.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 20.12.2021 klo 12:15

En sävellä, vaan se on tämä:

https://youtu.be/GQ1aE_c0efY

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 20.12.2021 klo 14:30

Joutsen?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.12.2021 klo 14:38

Pitää varmaan mennä nuudeleita tekee ja makkaraa. Osan pyykeistä sain jo kaappiin, osa on sängyllä. Päätä vaan sattuu aika paljon, joten yritän olla rehkimättä. Mut millä se onnistuu, kun energiaa on tai vauhtia on. NYtkin jalat tärrää jakädetkin.

Pitkästä aikaa vasen puoli päästä sattuu. Koko vasen. OLisiko jotain miggen tapaista. Pitää mennä lepää, jollei ruoka auta. Onneks tänään, ettei huomenna.

Mut nyt ruuan tekoon...