Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 08.12.2021 klo 07:22

Kiva että nukkumisen suhteen on ollut ainakin muutama parempi yö, ja formulan katsomisesta isän kanssa jäi (ilmeisesti) hyvä mieli 🙂

Vieras kysyi lupaa viipyä päivän tai parin alun perin suunniteltua pidempään, juuri kun olimme keskenämme sopineet että ehkä nyt olisi aika kysyä hänen seuraavista matkasuunnitelmistaan. Tuntui vähän ärsyttävältä ettemme ehtineet ottamaan asiaa puheeksi aiemmin - näillä pakkasilla ja melko myöhään illalla ei tuntunut siltä että meillä olisi ollut aidosti mahdollisuus kieltäytyä. No, ehkä se (alunperin sovitun aikaikkunan ylittäminen) oli vain huolimattomuutta hänen taholtaan - ekstrovertille ei ehkä tule mieleen että vieraan läsnäolo kotona on jonkinlainen rasite.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 2 kuukautta sitten. Syy: lisäys
Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.12.2021 klo 13:20

Eieiei kiitos. Voimia sullekkin.

Soroppi aikataulumuutokset on inhottavia. Mä en tykkää niistä ollenkaan.

Hiukan keuhkoihin ottaa, kun olin vanhemmilla ja kaupassa. Vanhemmilla kiristin kissan kiipeilypuun ja sit tuolitkin tuli kiristettyy. Äitin kanssa katottiin käsitöitä. Ja muuten pölistiin.

Sit isän lääkäri soitti. Isä joutuu ensi vuonna TAAS tutkimuksiin, nyt aletaan tutkii suolistoo ja siksi miksi hän oksentelee ihan yks kaks. Kuulin että isä tarvii ihan kaikessa nykyään apua.

Kaupasta ostin joulujuttuja (torttutaikinat, hillot ja jauhelihat) ja sit itelleni herkut jätskit ja wiener nougattia. Ajattelin repästä, mut jätski meni pakkaseen ja suklaasta otin 2 palaa ja ei oikee nappaa. Ostin mä pepsi maxia ja yritän sitä juoda.

Olo on kipeä. Päätä sattuu. Nyt alkaa kylmyyski vaivaa, vaikka sisällä on lämpöä 21 ja mulla on 2 kerrosta vaatetta päällä. Eilinen painaa ja se, et menin faceen kirjoittaa siitä. Mut äiti ei ole kommentoinut mitään siitä, ehkä hän tajusi että kaikki ei ole okei.

Mietin, koska sitä alkais syömään. Siinä on parsakaalia (eli vihreää) joten se menee läpi minkä kerkee.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 08.12.2021 klo 16:57

Edelliset päivät on olleet täynnä kaikkea. Sain flunssankin. Se tuntui jo menevän ohi, mutta ei sittenkään. Ehkä tytöltä sain. Juon lämmintä kamomillateetä, sellaisenaan, kupillisen toisensa jälkeen. Teepusseista laitan. Väsyttää. Ahdistus on juuri nyt kohtuullista.

Huomenna pysyn vain kotona. Onneksi on ruokaa. En jaksa nyt mitään tehdä.

Olo on tosiaan kipeä minullakin, mutta eniten ehkä flunssan takia. On muutenkin huono olo. Ei kuitenkaan mahdottoman huono. Pärjään. Yritän lukea.

Aikataulumuutokset on minullekin tosi vaikeita, jos sellaisia tulee.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 09.12.2021 klo 08:38

Tänään on vielä kipeämpi olo kuin eilen. Väsyttää ja nenä valuu taas enemmän. Heräsin aamuyöllä tosi aikaisin. Väsyttää mutta ei tule uni.

Miten joulukuu voi mennä näin nopeasti eteenpäin. Yhtäkkiä on jo joulu ja kaikki on tekemättä ja makaan kotona nuhaisena ja uupuneena. En voi mennä nyt edes mihinkään nuhan takia. En kyllä tänään jaksaisikaan mennä.

Pelkään miten selviän. Ruuasta ja joulusta ja kaikesta. En aio laittaa joulua mitenkään, mutta tavallista ruokaa pitää hankkia. Tytön takia pitää laittaa koristeita ja varmaan kuusi hankkia. Ja ne harmilliset lasten lahjat, joista osa on edelleen hankkimatta.

Saloka, mua myös kylmyys vaivaa nyt sisällä. Mittari näyttää 20-21 astetta huoneesta riippuen. Olohuoneessa on noin 21. Mullakin on pari kerrosta vaatteita ja vielä niiden päällä villasukat ja villatakki, oikein paksu.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 09.12.2021 klo 11:29

Vähän on nälkä jo. Yritän miettiä joululahjoja ja netistäkin katsoin jotain, mutta pää on ihan tukossa nuhasta. En löytänyt mitään. Makailen sohvalla. Ehkä nyt on hyvä aika syödä. Kanaa, einestä. Tai pasta bolognesea. Onneksi on eineksiä valmiina.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.12.2021 klo 13:27

voi purjevene, kun sait nuhan. 💗

Mulla on puoli kiloo torttutaikinaa sulaamassa. Laitoin kilosta puolet takas pakkaseen. Ajatus olisi laittaa tai tehä kohta niitä torttuja.

Olen pitkästä aikaa nukkunut HYVIN. ai että oli ihana kattoo kelloo joka oli yli 12. Mut silti ei tunnu et olisin pirtee. Joku mättää.

Isä on vissiin kerhossa. Äiti touhuu omiaan. Elämä menee kovaa vauhtia eteenpäin...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 09.12.2021 klo 16:58

Saloka, torttuja, nam! Jaksatko tosiaan itse tehdä. Niistä tulee ihana tuoksukin, kun ottaa ne uunista! En ikinä jaksa tehdä itse mitään tuollaista ylimääräistä herkkua. Laitatko niihin sisään luumuhilloa vai millaisia teet niistä?

Ihanaa, että olet nukkunut hyvin. Edes joskus olet saanut nukkua! Joo tunnistan tuon, ettei silti ole pirteä olo. Lääkäri sanoo aina, että ei se niin nopeasti korjaannu, kun on paljon huonoja öitä takana. Ei siis huolta vaikkei ole pirteä olo. Hyvä että silti sait nukuttua paremmin.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 09.12.2021 klo 20:03

Kamalan nuhainen olo on, vaikka koko päivän lepäsin sisällä kotona. Tuntuu kuin tämä flunssa vain pahenisi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.12.2021 klo 20:04

Mieli maassa, itkinki tossa jo. En tiä olenko jo väsynyt, vaikka en ole hereillä ollu kauan. Syönyt olen va joulutorttuja. Sekin retuperillä.

Pelkään aloittaa uutta käsityötä. Jos saaja olekaan tyytyväinen.

Operaattorin ongelma on yön aikana korjaantunut, kun eilen yli tunnin jonotin ja lähin jonosta haneen.

Pitäisikö vaan tuttua ja turvallista pölyliinaa alkaa tekee, vai ettiskö puikkoja jostain. TOsin olen aika välinpitämättömässä tilassa, että en tiä mitä teen. On hällä välii jokainen asia. Jokainen tekeminen.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 10.12.2021 klo 10:16

Saloka, kurja olotila tuo, kun kaikki tuntuu siltä, että hällä väliä. Mullakin on välillä tuo olo. Toivottavasti se menisi sulla ohi pian. Se on niin ankea olotila.

Kävikö sinulle jo niin, ettei saaja ollut tyytyväinen? Eihän sitä voi tietää, miten saaja kokee asiat. Ei voi muuta kuin itse tehdä parhaansa. Jos hän ei ole tyytyväinen, enempää ei voi tehdä. Tuntuu se silti kurjalta, jos niin käy. Älä mieti, mitä saaja ehkä ajattelee. Yritä vaan tehdä omasta puolestasi parhaasi, ja anna saajan kokea mitä kokee. Jos menee mönkään hänen mielestään, ei voi mitään. Tai jos menee mönkään omasta mielestä, ei silloinkaan voi mitään.

Helppo sanoa tässä, kun ei ole nyt juuri tuo tilanne. Minusta varmaan tuntuisi ihan samalta, jos olisin itse tekemässä jollekin toiselle.

Minusta on tosi hienoa, että osaat tehdä itse noin paljon asioita ja vielä toisillekin teet. Osaisinpa itsekin käsitöitä paremmin. Tekisin mielelläni joululahjoiksikin jotain itse. En koskaan opetellut koulussa kunnolla enkä sen jälkeenkään ole harrastanut. Tuntuu myös vuorenkorkuiselta ongelmalta selvittää netistä ohjeet ja sitten mennä kauppaan ja yrittää ostaa lankaa ja puikot tai jotain kangasta. Ompelukonekin olisi, mutten ole sitä koskaan käyttänyt, sellainen perusmalli, mutta sillä voisi ihan hyvin ommella. Sen pitäisi toimia. Lankojakin olisi. Olen Lidliltä ostanut pari sellaista pakkausta, jossa on eri värejä. En osaa pujottaa lankoja enkä tajua, miten ne menevät. Käyttöohjekin löytyisi, mutta se oli kauhean vaikeaselkoinen. Joskus yritin mutta en jaksanut selvittää loppuun. Ehkä joku päivä yritän sitä uudelleen.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.12.2021 klo 13:44

Muutaman kerran heräsin yöllä, mut aamulla sai nukkua pitkään. Silti sain nyt vasta astiakoneen päälle ja aamuteet juotuu.

Tytöllä on tullu omituinen tunne yöllä ja laittanut mummille ja mulle viestiä. Tytölle oli tunne et taatalla ei ole kaikki okei. Sain nyt iltapäivällä vasta mummin kiinni. Oli sillä taatalla jotain rintakipua ollu. Mutta oli menny ohi itsestään.

Sain eilen hameen langat kerittyy parempiin keriin ja tänään laitoin alulle sitten. KUn ton toi chät loppuu, ni alan tykittää käsitöitä. Ajatus olisi saada toi hame tällä viikolla valmiiksi.

Annoin tytölle joululahjarahan tänään. Joten nyt on kaikki hoidettu. Pitää vielä tarkistaa ettei tavaroissa ole hintalappuja ja että ne on koottu oikeisiin pusseihin. Sit ei muuta kun sulkea kestokassi teipillä.

ilma on nollassa. Ulkona taitaa olla aika liukasta. Eli en ole menossa sinne.

JOulutortuista eilen sain mahan hiukan kipeeksi täksi päivää. Osasin odottaa sitä. Mut kyl tämän kans pärjää.

Mut nyt oottaa chättiä...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 10.12.2021 klo 14:09

Saloka, hienoa että sait tiskikoneen päälle. Minäkin sain omani aamulla. Nyt ne kuivuu tuossa koneessa vielä. Yritän saada tytön tyhjentämään sen, kun tulee kohta. Olen ihan väsyksissä. Jotenkin pitää saada hoidettua iltaruoka tytölle ja itselle.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.12.2021 klo 15:36

Kamala olla. Tiedän että pitäisi syä ja tehä ruokaa, mut ei kiinnosta eikä maistu. Tiedän että pitää vaatteita vaihtaa, mut ei kiinnosta. Tä välinpitämättömyys ja kiinnottamuus on kamalaa ja vielä kamalampaa on se, et ite sen sanon ja tiedostan sen.

Olen mä saanut alulle ton hameen. Siinäkin on koko ajan päässä, että ei ole hyvä ja epäonnistun siinäkin ja jne.

Mä joka tykkään urheilun kattomisesta, en ole tänään yhtään kattonut lempilajiini kuuluvaa ampumahiihtoo. Nytkin taustalla tulee, mut en tiedä yhtään mitä siinä on tapahtunut. Miesten kisassa suomalainen oli kuulemma 11. Senki kuulin vahingossa naisten kilpailun alussa.

On niin paska olla et itkettää. Kyyneleet valuu silmistä ja raskas paino on rinnassa. Vaikeaa hengittää, kun yrittää pidättää itkua. En näe yhtään tätä tekstiä, kun silmät niin märät. Varmaan alkaa kohta pääkin sattuu.

Jos tunnin päästä laittais ruokaa, tikkuperunoita ja makkaraa uuniin. En keksi mitään muutakaan ja pakastin täytyy tyhjentää, et voi täyttää taas.

Taidan tukahduttaa oloni käsitöihin...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.12.2021 klo 18:44

Sossu soitti pari tuntia sitten ja kyseli asioita vielä. Samalla tuli sit sanottuu ongelmista lääkkeiden kanssa. Ei ei, en ota niitä liikaa, mut pirun kova halu olisi. Se kyseli kaikkea mitä on menneisyydessä ollu. Ihme ettei isästä kysynyt. Sano laittavansa tukarille viestiä noista lääkejututista. En tiä kyl, mitä se hyödyttää, sillä se on vaan mun korvien välinen juttu. Mä joko laitan lääkkeet dosettiin tai suuhun tai sit otan dosetista ajallaan, tai en. Kuka siihen voi muuta auttaa, ku että tietää.

Olo on vähän helpottanut. En oo ku syönyt tässä ja roikkunut tietokoneella ja kattonut telkkaa. Ja kutonut sitä hametta. KOhta saa vaihtaa väriä hameessa, tumman ruskeasta joko sähkön siniseen tai sähkön vihreään. Katon kumpi sopii ennemmin.

Isä on menny taas aikaisin nukkumaan. Äiti paistanut lettuja ja saanut palohälyytyksen aikaan. Onneks ei siinä sen enempää kun laittaa patterin pois hälyyttimestä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.12.2021 klo 12:47

jotenkin pelottaa toi ku sossu soitti ja kyseli asioita. Jotenki halusin että ne on vaan mun asioitani, enkä olis halunnu kertoo niitä toisille. Kumminki jotain tapahtuu. Mut nyt on hölösuu ollu ja olen puhunut ja pitää kestää seuramukset.

yöllä tuli heräiltyy ja valvottuu taas jonkin verran. Olo on epätoivoinen. En yhtään jaksais äitiä kattoo tänään, mut saa nähä tuleeko se ees tänään.

Olen koittanut tota hametta neuloa. 17 cm jo neulottu 180 silmukkaa. / krs. Onneks urheilua tulee telkkari täydeltä tänään....