Eieiei , mä en paljoo käytä sokeria teen ulkopuolella. Teehen laitan sitä, jos on mustaa teetä. Makuteehen en laita. Harvemmin karkkia ostan. Leivonnaisia sillon tällön. JOs teen smoothien niin en lisää siihen sokeria ollenkaan. Mut toi tee vie miin paljon sitä jos juon 2 litraakin päivässä.
Sain VIHDOIN noi 2 isoo kukkaa kasteltuu. Ei ne ollukaan ku 2kk vissiin ilman vettä. Osa pikku kukistakin olen kastellut, noi keittiön kukat kahta vaille on kasteltu. Enää tarvii ne kaksi ja nä oloh. kukat kastella. Mut pikku hiljaa.
Ulkona on "pikku" pakkanen. Onneks sinne ei tarvii mennä, ni ei tarvii koittaa talvitakkia.
Kurkku on ihan ok taas, mikä lie eilen oli. Kyl kävi kaikki korona jutut mielessä ja suunnitelmat, miten saan lahjat annettuu eteenpäin, jos oon tiedoton. Mut onneks kaikki on okei.
Olen aamusta asti isän sukkia neulonut ja tuun neulomaan tänään niitä. Haluan että ne valmistuu tänään niin että huomenna saan päätellä langat ja laittaa jarrut.
Ruokaakin tarvii tänään tehä. Mietin, teenkö perunaa vai kasviksia jauhelihan kanssa. Liha on jo valmiina, joten puoliksi on ruoka tehtynä. Kasvikset valmistuisi mikrossa huomaamatta ja saisin ehkä pakkaseen tilaa. Olis muutenkin hyvä kasviksia syä joskus, muuta kun perunaa. HUomenna teen pitkästä aikaa kanaa. Vissiin sit kastiketta ja riisiä. Saa nähä miten tykkään. En ole pitkään aikaa syönyt kanaa, muuta kun broilerpyöryköitä kokeilin (eihän niissä ole kanaa) ja kerran koittanut syödä koipireiden. Nyt on 5 pkt fileesuikaleita pakkasessa, joten ne on pakko syä, tykkää tai ei.
Yö meni ihmeen hyvin. Heräilin kyl ja aamulla heräsin tunti ennen ku kello soi. En tiä johtuuko teestä, mut en tunne itteäni tällä hetkellä kovin väsyneeksi. Pientä väsyä on. Mut ei sellai kuoleman väsyä että pitäisi sohvalle mennä maate.
TÄnään tulee illalla 2 ohjelman finaalit. On jotain jännitettävä. Mietin mitä mä sit alan kattoo, kun ei enää klo 21 jälkeen tuu mitään ohjelmaa. Katoin 2 jaksoa temppareita, mut en tiä, onko se kattomisen arvoista. Ehkä alan menee sit klo 21 sänkyyn ja lukemaan sinne aina iltaisin. Silloin kun ei ole peliä, ni mennä vielä aikaisemmin. Mut onneks kohta alkaa nuorten mm kisat ja pääsen illalla ja yöllä niitä kattomaan. JOs ennen sitä ottais unta kaaliin jet jaksaa sit taas kääntää pariksi viikoksi unirytmin.
Mitäpä vielä. KOrvien kutinakin on alkanut loppumaan, mut ei ole loppunut. Mut ei ne sellai kutia että tarvii korva kaivaa ulos tai pulloharjalla rassata. Joo en mä noita tee. Onhan se jo kohta 2 vuotta kutinut.
Töitä olisi. TÄnään soitin äitille ja sanoin että joko ompelukone tänne tai mä tuun sinne jossain vaiheessa ompelee, kuhan sisko materiaalit tuo. Noiden sukkien jälkeen pitää tehä äkkiä se koiran pantasuojus, mitä tyttö halus. Se ei onneks ole kun parin tunnin tai illan juttu. Sit täytyy alkaa noita tonttuja neuloo, heti kun äiti tuo materiaalit. Äitin pitäisi tuoda materiaalit siihen mihihameeseen ja ranteenlämmittimiinki. Että töitä olisi. Noista viimisistä en tiedä, kuinka kiire on, mut muut tarvis ennen jouluu kai tehä.
Mistä saisi lisää tunteja päiviin? Nukkuakin pitäisi. Sit joskus kun pääsen tästä työmäärästä, pitää itelleni sukkia alkaa neuloo. JOhonki kumman paikkaan mun omat sukat on kadonneet jonnekkin tai yksi pari löytyy, mut ei toista. Olis se kiva pitää tai koittaa pitää jalat lämpimänä itelläkin.
Taas tuli tekstiä ku mitäkin, mut en tiä onko tässä päätä tai häntää. Olen kai liikaa ollu puhelimen varassa, jutellakseni jonkun kanssa. Tulee sit tässä juteltuu.
KOhta on piikkipäiväkin, vissiin keskiviikkona, jos se on 1. pvä. Onneks ei tarvii mihinkään mennä, eikä tarvii äitin apua, kun voi ite pistää itteäni. Pitää alkaa ettii niitä ruiskuja ym jostain, et tarviiko äitin apteekista mennä hakee. MÄ en mee, sillä ne kattoo mua kun halpaa narkkaria siellä. En mä mikään narkkaria ole, vaikka piikitänkin itteäni. Se on lääkettä.
Koht tulee taas vuokranmaksu eteen. Pitää sekin muistaa maksaa, ni ku netti ym. St saa taas rahaa tuhlata, vaikka en mä sitä mihinkään tuhlaa, kun en mihinkään mene. Isän hoitokin tulee kohta ja sossun palaveri. Isän hoito mua jännittää, kun isä ei oikee syö. Mitä mä sille antaisin ruuaksi. Äiti antaa 2 x pvä puuroa jonkun soseen kanssa. Sit voi kahvipullaa syä. Muuta se ihminen ei syö. Mut tänään äiti kokeilee makkarakeittoa, jos isä söis. Me ei tiedetä miksi isä ei syö. Kertoo vaan että kurkussa on joku tai jotain semmoista. NIelemisvaikeutta se ei voi olla, kun pystyy vielä ottamaan pillerit ja juomaan ilman että kuolaa ym. Mut onneksi kaupassa on nykypäiväni erinmakusia monia soseita, ni isäkin saa vaihtelua puuroihin. Äiti oli yks päivä tehnyt ruispuuroo ja lisännyt siihen kaurahiutaleita hiukan että ei ihan velliä olis. Sit oli päällä kanelisokeria. Isän kommentti, liian suolasta. Äiti ei ollu tippaakaan laittanut suolaa siihen. Kyl me tiedetään et etenevä muistisairaus tekee tenät ja isä on päässy todella helpolla. HÄn muistaa edelleen meidät, vaikka joskus voi nimet mennä sekaisin. Hän muistaa muitakin asioita. Lähimuisti temppuilee joskus, mut pitkämuista (tai miksi sitä sanotaan) on aika hyvä. Yhtenä päivänä isä sano mulle, et mulla oli se kaveri (avokki). Ei olla kyseistä ihmistä mainittu melkein 20 vuoteen, ja isä muisti sen. Tai no miksi ei muista, eihän haikaroita ole, joten miten tyttö olis maailmaan tullu.
Mut nyt on pakko mennä vessaan välillä ja alkaa sukkia kutoo....