Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.11.2021 klo 12:32

purjevene  En tiä mistä se uni tuli. En oo sellaisia ohjelmiakaan kattonut. TÄ ei ole eka kerta kun näen sellaisia unia.

Söin äskön jo ruuan. AJattelin, jos se vähentäis pahaa oloa. Mut syömisestä tuli paha olo ja nyt yritän kärsii sitä kunnialla.

Tossa oli chat ja aika rankka aihe mulle. Silti olin siellä. Yritän vaan pois sulkee sen mielestäni, lapsuuden ja nuoruuteni. Yritän elää tässä hetkessä.

En o kysyny vielä mitä vanhemmille kuuluu, enkä tytölle. Pitäis varmaan soittaa äitille,ku ei se muuten ite soita. Saan ainakin jotain mielenrauhaa siitä. Inhottaa olla se ihminen, joka aina kyselee toisen kuulumisia.

Tein eilen illalla kauppalappua, mitä pe pitää kattoo ja ostaa. Pieni on lista kun siinä on ehkä tavaroita aika paljon. Sanoin tukarille että voi olla, että lähen tyhjin käsin kun en osaa mitään ostaa tai sit ostan koko kaupan tyhjäksi. Mua ei kyl yhtään huvita mennä shoppailee, mut ei ole muuta mahdollisuutta mennä sinne.

Kotikin pitäisi siivota ennen joulua. Kukat on edelleen ilman vettä. Ei ainakaan yks kämmekkäorkidea (?) kärsi kuivuudesta, kun tekee kukan alkuja. Ihmettelin ihme nystyröitä varressa ja äiti sano et niihin tulee kukkasia sit joskus. Niitä siis kyttäämään. Pitäisikö kauppalappuun lisätä kukkapurkkeja, et saa noi kukat juurtumasta purkkeihin? Multaa saa varmaan lähikaupasta.

TÄnne on satanut ensi lumi ja nyt aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta. En ole pahemmin ulos täältä korkealta katellu, mut sen verran et tarkistin et on valkoinen maa ja liukkaan näköinen. Ja mun pitäis huomenna mennä vanhemmille, taitaa jäädä haaveeksi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.11.2021 klo 22:45

Korona on iskeny tännepäin suomee aika voimakkaasti. Rokotettuja käsketään pitää maskeja. Ilmoitin äitille et mun ison kaupan reissut on tänä vuonna nähty. Lukittaudun kotiin ja meen ulos, vain jos on pakko.

Sain syötyy 3 kertaa tänään, kun otin varmuudeks hapankorppua toiseks iltapalaks.

En sit tiä mitä huomen teen. Kamalan paljo on tekemistä, enkä tiä mistä purkaa. Mistä huomenna aloitan.  No sen näkee sit huomenna.

Nyt on taas aikaa uppoutuu kirjaan, et saan sen joskus luettua. Toinen kirja oottelee jo kuumeisesti. Olen hidas lukemaan. Äiti lukee illas ja yössä yhden tollaisen kirjan. Mulla menee 6kk ainakin. Siks en voi kirjastosta lainata mitään.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 24.11.2021 klo 08:06

Eilen oli tosi liukasta. En mennyt ulos ollenkaan sen jälkeen, kun hain lehden postilaatikosta.

Sain nukuttua enemmän, kun otin illalla lääkkeitä, mutta kello herätti taas, kun tytöllä aikainen kouluaamu. Nyt olisi paljon tehtävää ja edelleen on ainakin jossain määrin toimintakykyinen olo. En vaan tiedä, mitä yrittäisin tehdä. En pysty tekemään suunnitelmaa ja aloittamaan. En osaa valita. Eli ei ole kovin hyvä olo kuitenkaan. Ei toimi aivot millään tässä kohdassa. Jos toimii, pystyn ihan hyvin arvioimaan, mitä pitää hoitaa seuraavaksi.

Ruokaa ja kaikkea on kaapissa edelleen. Tänäänkään ei ole pakko lähteä mihinkään.

Minulla on myös kukat kastelematta. Hyvä, että mainitsit, saloka. Teenkin sen nyt ensiksi, kun sen verran pystyn. Kastelen kukat ja katson sitten, mitä seuraavaksi kykenisin tekemään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.11.2021 klo 12:56

kokeilin isän sukkia omaan jalkaan ja ainakin mun jalassa ne tuntu ihan hyviltä. Mietin vaan, teenkä sen oman jalan pituudeksi tosta pohkeesta vai teenkö sen 40 cm. Ne on leveämmät mitä edelliset ovat.

Sisko tulee tänään kattoo mun tietsikkaa, kun siinä joku lisenssi umpeutuu. En mä ymmärrä tietsikan päälle mitään.

Huomenna olis nimpparit, huomenna olis siskon synttärit ja mauno koiviston synttärit, jos se eläis.

Yö meni ihmeen hyvin, vaikka heräsin ja aamulla heräsin närästykseen. Aamuteekin poltti ruokatorvea niin että pahaa teki. No otin lääkkeet jo ennen kun nousin ja päätin että mun elimistö ei tykkää ilmeisesti hapankorpusta.

Päivän ruokailu menee johonki klo 18 asti. Sitten vasta ku sisko lähtee pois.

En sit tehnyt vielä mitään. Ulos en mee, kun näyttää niin pääkallokeliltä. JOs tunnin päästä saisin itteni liikkeelle ja tekisin jotain ees. No tiskit sain siivottuu oloh. keittiöön. Jippii.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.11.2021 klo 14:27

Housut sain pestyy sopivasti ennen ku tuli yks kappale kuulokkeista.

Nyt pitäis mennä tiskit laittaa. Oon ihan hikinen.

Ikävä tyttöä. En tiä nähdäänkö ennen joulua. Hän tietää et ikävöin.

Jäin taas jumittaa. Käyn niin kierroksilla taas, ettei tosikaa. Yritän jotenki va pärjätä.

Mut nyt keittiöön...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.11.2021 klo 16:31

Tiskit hoidettu. Leivoin vihdoin ne juustosarvet. Kirjoittelin tos jumppaohjeita ylös. Kiroon puhelintani. Nyt jos yrittäis rauhottuu ja keskittyy yohon telkkaan.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 24.11.2021 klo 20:48

Sain joitain asioita hoidettua. Nyt väsyttää. Pesin jo hampaat ja kävin suihkussa, kun alkoi niin väsyttää. Nyt voi jo mennä nukkumaan. Tuntuu, etten pysy enää hereillä. Olin ajatellut lukea vielä, mutta väsyttää liikaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.11.2021 klo 22:45

Mitä sitä kirjoittais. En kai mee tällä viikolla vanhemmille. Yritän järkätä ruokapuolen jotenki, jollei pe mennä kauppaan. Löysin vissiin eilen pakkasest kasvispihvejä. Niitä syön huomenna sit.

Alkaa väsy painaa jo. Meen ehkä tunnin päästä nukkumaan, jos väsyttää viel ni ettei jaksa lukea.

Katon bb:tä. Ne ompelee sielä. Tekis niin mieli itekki kokeilla taas ompelua, vaikka t-paidan. Mut en tiä missä kunnossa mun ompelukone on ku se on ollu äitillä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.11.2021 klo 13:10

Äiti keksinyt taas jotain askartelu juttuja ja tulee tänään niitä näyttelee innoissaan. VArmaan laittaa mut niitä tekemään.

En jaksanu tänäänkä lähteemihinkään. Olen edelleen samoilla vaatteilla, ollu varmaan viikon kohta. Ei jaksa vaihtaa, eikä puhtaita ole. TÄytyy huomenna katella varmaan alkkareita kaupasta, vanhat alkaa olee jo vanhoja ja nytkin nä mitkä on, menee rikkinäisenä suoraan roskiin.

Löysin pakkasesta kasvispihvejä. Jotain saan purtavaajossain vaiheessa. En kyl tiä mitä sen kanssa laitan, keitänkö pastaa tai sit syön semmosenaan.

Äiti varmaan huutaa roskapusseista. En jaksa viä niitä. Oon 2 vko sitten vienyt roskat. Ei paljoo voi mua syyttää jätekuluista, kai.

Haluaisin vaan takasin nukkumaan. Olen liian onneton tähän päivään.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 25.11.2021 klo 16:14

Pystyin tekemään vähän töitä tänään. Nyt särkee niskaa ja väsyttää tosi paljon. Pitäisi liikkua mutta ulkona on pimeää ja märkää ja olen liian väsyksissä.

Taidan mennä vaan lukemaan kirjaa. On niin uupunut olo.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.11.2021 klo 17:29

Pärinä käy, vissiin olen liikaa juonut teetä ja kun laitan siihen sokeria, ni ne yhessä laitto energiatasot korkealle. Ei haittaa kylmyys eikä mikään muukaan. VAikka mittari näyttää 63 askelta, ni olen tosi paljon enemmän kävellyt. Se ei ole vaa reagoinut kaikkeen.

Olen isän sukkia neuloskellut. Mietin vaan niitä kavennuksia. Liikaa silmukoita ja liian vähän kerroksia. Kai mä jotenkin sen mysteerin selvitän.

Söin tos loput sarvet. Tuli paha olo. Olis pitänyt ennemmin olla syömättä kokonaan. Mä en halua ton pahan olon takii syödä.

Pitäis se pantakin neuloo.

Soitin aamulla vahingossa tytölle. Pahoittelin. Ei hän kai kamalan kiukkunen ole.

HUomenna sit kauppaan. Listaa on ja listaa pitää tehä. Pitää ottaa kestokasseja mukaan. Ei kyl yhtään tee mieli mennä kauppaan. Pelkään että mulla menee kaikki rahat tai sit en huoli mitään.

Gggg... tätä oloa. TÄytyy varmaan laittaa striimi päälle netistä ja katella sitä ja samalla koittaa kutoo isän sukkia.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 25.11.2021 klo 19:02

Voimia toivon ja rukoilen teille. Samoja asioita myös mun arjessa. Mietin meenkö kauppaan ostamaan jotain syötävää. Mutta syöminen ei poista mun suruja ja masista. Lojun vaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.11.2021 klo 12:44

Kiitos eieiei.

Ei se 2 päivän olo kofeiinista johdu. Olen taas kierroksilla, vaikka en o teetä juonu.

Kauppa meni niin ku vähän pelkäsin. Tuli ostettuu sitä tätä ja tota. Tukari ei jarruttanu ollenkaan. Rahaakin sit meni. Mut nyt on joululaijat ostettu, kaikki.

Vaikka mulla oli lista molempiin kauppoijin, ni unohin silti ostaa asioita. Mutta järjesteĺyllä selviää.

Tänään syön lankkupottui ja makkaraa. Taidanki mennä laittaa uuniin jo....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 26.11.2021 klo 15:12

Kiitos, Eieiei. Yritä sinäkin jaksaa, vaikka olisi tosi huono olo. Päivät voi olla ihan kamalia. Vaikka syöminen ei poista suruja eikä masennusta, on kuitenkin tärkeää syödä joka päivä jotain kunnollista. Muuten tulee vielä huonompi olo, vaikka on vaikea kuvitella, miten se voisi olla vielä huonompi.

Sain aikaiseksi käydä syömässä halvan lounaan ja samalla toin valmista ruokaa kotiin. Tuli syötyä ja sain vähän energiaa uuvuttavalle loppupäivälle. Tyttö on kipeänä. Se vaikeutti elämää entisestään. Toivottavasti en itsekin tule kipeäksi.

Sitten menin vielä isoon ruokakauppaan ja toin kolme kassillista ruokaa. En millään olisi jaksanut purkaa niitä kaappeihin mutta oli pakko, ainakin jääkaappiin ja pakastimeen menevät. Usein ihmettelen, miten me voidaan syödä näin paljon vaikka meitä on vain kaksi. Ostan kuin suurperheelle ruokaa. Me syödään aika paljon hedelmiä ja vihanneksia. Ja maitoa menee. Ehkä siitä se tulee. Silti me kyllä syödään melkein kaikki eikä juuri mitään mene hukkaan.

Olin ihan nääntynyt kauppareissun jälkeen. Olen edelleen ihan nääntynyt. En tiedä miten viikonloppu menee. Olen siitä vähän huolissani.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 26.11.2021 klo 15:14

Saloka, ihan mahtavaa, että olet saanut kaikki joululahjat ostettua! Mulla homma on vielä ihan kesken. En etene ollenkaan. En tiedä, mitä ostaisin enkä löydä mitään.