Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.11.2021 klo 15:48

Silmä on vieläkin hiukan kipeenä, mut pärjään sen kanssa. Jää seuraamaan sitä.

Aloitin tekee isälle TAAS sukkia. Helppo tehä kun voi samalla urheilua katella ja striimii. Nyt taisi alkaa talviurheilukausi, ni tulee vissiin joka viikonloppu jotain urheilua.  On isälläkin jotain kattelemista.

8. pvä olen hiukan aikaa isän hoitajana. Äiti menee siskonpojan inttijuttuun. Ei siinä mene kun muutamia tunteja.

7. pvä pitäis sossun tulla käymään. Saa nähä tuleeko.

laitoin pe tukarille viestiä, mut ei hän reagoinu siihen mitenkään. Voi olla ettei ollu töissä enää..

Yö meni jotenkuten. Heräilin kyl, mut ihmeen hyvin jaksoin nousta. TOsin menin heti sohvalle ja meinasin nukahtaa siihen. Sit hoksasin että voi mennä tuolille istuu, niin aloin piristyy kun oli jotain tekemistä ja sai jua teetä taas litra tolkulla. Nyt ei oikee enää kehtaa jua,muuten voi mennä yöunet. Mut onneks on kaakaota.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 20.11.2021 klo 20:26

Voi saloka, onko sulla silmäkin kipeä. Mikähän siihen on tullut.

Meillä naapurit taas riehuu. Näin, kun kantoivat sinne hirveät määrät kaljaa ja väkevämpiä juomia. Sitten juopottelevat siellä koko yön. Kauhea meteli jo tähän aikaan. Huutavat ja kiljuvat nyt, kohta on musiikki täysillä. En saa nukuttua ensi yönä. On huono olo jo nyt huomisesta. Tulee niin huono päivä, kun ei ole nukkunut. Ne riehuvat aina jonnekin aamuneljään, joskus pidempäänkin. Minulle taas aika säännöllinen unirytmi on välttämätön, jotta mitenkään selviän näistä päivistä.

Ymmärrän saloka, jos sinulle tulee ihan hirveä olo niistä hajuista, joita olet kertonut naapurista tulevan. Minulla tämä yöllinen kännijuhlien pitäminen on vähän vastaavanlaista. Se saa minut voimaan pahoin vielä pari päivää sen jälkeenkin, ennen kuin uni tasoittuu. Tarvitsen enemmän lääkkeitä, eikä sekään oikein auta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.11.2021 klo 00:23

Purjevene en oikeastaan tiä mikä silmässä on. Se sattuu vähän kun laittaa kiinnu ja jos koskee. Äiti sano et tarvii seurata tilannetta.

Nyt ei o hajuja tullu. Onkohan ne saanu korjattuu sen vekottimen. Huoneiston lämpötila tippu ainakin 20.4. Mitähän se on, ku pakkaset tulee. Olen tääl hupparis ja villapuseros peittojen alla.

tänään on maha ollu taas erii mieltä. Mut tiedän ettei broilerpyöryköitä enää mulle. Huomiseks tarvis keksii j.lihasta jotain. Mahtaako olla tarpeeksi makaronia, jos tekis laatikon.

Sain isän sukkia ihmeen paljon tehtyy, mut sit alko sormet lukkiutuu, oli pakko lopettaa. Huomenna sit taas.

En ole mitään järkevää tehny tänään. Kukkia pitäis taas kai kastella. On muutaman viikon tauko vissiin. Niitä juustosarvia pitäis tehä, mut ikin ei o joko aikaa tai jaksamista. Täytyykin kattoo, koska se juusto menee vanhaksi. Et ennen sitä teen.

Aamul pitäis 10 aikoihin raahautuu ylös, ku alkaa hiihto. Joo tiiän. Voihan sitä muutenki herätä ajoissa. Saa ma taas nukkuu pitempään hiukan. Mul ois hiukan yli 9 tuntia nukkumista vielä, mut ei väsytä yhtikäs. Jippii.

Mitähän täs alkais tekee...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 21.11.2021 klo 09:07

Päätä särkee. Valvoin pahasti yöllä, koska naapurit metelöivät. Huuto oli ihan hirveää vielä kahden jälkeen yöllä. Heräsin silti aikaisin. En enää saanut unta. Kävin sitten heti aamusta kävelylenkillä. Oli kylmä ilma mutta rauhallista. Suurin osa ihmisistä vielä nukkui. Jaksoin kävellä. Viileä ilma tuntui lisäämän jaksamista. Ei satanut.

Söin aamiaista. Yritän mennä päivällä kauppoihin. Myös ruokaa pitää ostaa. Mitähän laittaisin huomenna. Tytölle pitää laittaa jotain. Ja itsekin tietysti syön sitten sitä samaa.

Jos ruokakauppaan menee liian aikaisin, siellä ei ole vielä kalatiski auki. Haluaisin nyt ostaa jotain kalaa, jonka voisi laittaa uuniin. Katson kohta tarjoukset ja päätän sitten. Jaksanko. Yritän. Edelleen on melko toimintakykyinen olo, vaikka päätä särkee ja uni jäi vähäiseksi. Jos en jaksa ryhtyä mihinkään vaivalloisempaan ruuanlaittoon huomenna, lämmitän sitten vaikka valmislihapullia uunissa. Vaikea päättää mitään, kun olo voi yhtäkkiä heilahtaa toiseen äärilaitaan ja huomenna voi olla ihan mahdoton olo. Sitten minulla on joku kala, jota en jaksa millään paistaa. Tämä aina vaikeuttaa asioita.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.11.2021 klo 13:02

Sain just makaronilaatikon uuniin. Kuinkahan kauan se siel on, katotaan.

Yö meni pienillä unilla. Nukahin sohvalle aamulla. Jaksoin nousta vasta ku menin ruokaa tekee.

Silmä on edelleen omituinen, mut en anna sen häiritä. Selkä ei tykänny suorasta, piti tuolin nojan taakse laittaa tyynyjä, et pystyy istuu.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 21.11.2021 klo 16:13

Kävin kaupoissa ja löysin yhden joululahjan. Oli liikaa ihmisiä. En jäänyt pitkäksi aikaa. Ruokaakin kävin ostamassa. Huomenna pitäisi jaksaa laittaa.

Nyt on väsynyt olo. Viime yön valvominen alkaa tuntua. Päänsärky lähti lopulta särkylääkkeellä.

Saloka oletpa paljon jaksanut, kun makaroonilaatikkoakin itse teit! Vaatii se aika paljon voimia, että saa tehtyä ruuan. Sitten on kyllä kiva, kun on lämmintä ihanaa ruokaa. Ja seuraavinakin päivinä voi lämmittää. Kyllä se aina einekset voittaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.11.2021 klo 18:00

Ei jaksa kutoo, istuu tai mitään muutakaan. Olen 2h maanu sohvalla ja haluisin nukkua. Yritän hörppii novelle prota, et jotain nestettä joisin.  Oon ollu tänään tosi väsy.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 21.11.2021 klo 20:25

Minäkään en jaksa enää mitään. Pesin hiukset ja siihen meni loput voimat. Yritän vielä lukea kirjaa ja syödä vähän iltapalaa. Hörpin tässä kamomillateetä. Se ehti jo kertaalleen jäähtyä, kun unohdin sen pöydälle. Lämmitin mikrossa. Ihan hyvää se edelleen on.

Kohta voi onneksi mennä nukkumaan. Kunpa nyt tulisi pitkä yö ja saisi nukuttua.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 21.11.2021 klo 21:53

Hyvää iltaa Saloka, Purjevene ja muut ketjuun kirjoittaneet. Luen kirjoituksianne siten että ne toimisivat terapeuttisina minulle. Kuvauksia ihmisten iloista ja suruista, kamppailua masennusta vastaan. Kuin katselisin kärpäsenä katossa elämäänne, niin lähelle pääsen todellisuuttanne, koska itse ymmärrän jotain niistä tuskista joita teillä on, koska niitä tuskia on minullakin. Toisaalta en tietenkään ymmärrä kaikkea ja näen vain osan tai vaikutelmani muodostuu toisenlaiseksi kuin se on teillä itsellänne. Tuska on silti sama kaikilla ihmisillä, ilo ja rakkaus sama kaikilla. Kirjoitan tässä myös siksi että saisin itseni toimintakykyiseksi. Apatia kahlitsee minut ja vetää syvyyksiin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.11.2021 klo 00:11

Lääkkeitä lajitelles, miettisin et mitä v mä ñiitä syön, kun en apua saa enkä muutakaan. Ihan sama yrittää ilman niitäkin.

Olen aika pahassa mielentilassa. Ehkä on parempi olla ķirjoittamattaenempää ja koittaa mennä nukkuu...

Käyttäjä Hantzki kirjoittanut 22.11.2021 klo 11:10

Tää on tragikoominen biisi 😅😥

https://m.youtube.com/watch?v=Olq2LHKkT4M

Sit ku oot kuunnellu ni kerro auttoko? Vai kenties paheniko olo?

Mulla auttoi vähäsen

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 3 kuukautta sitten. Syy: Lisäys
Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.11.2021 klo 14:23

Hantzk  Pitää kuunnella jossain vaiheessa. Kiitos.

Äskön join vasta aamuteen. Äiti kävi tuomas verhoja, vaikka sanoin etten vaiha niitä. Mut tuli sit seikkailtuu tuolla katon rajassa ja mietittyy, koskakohan kaadun täältä selälleni alas. ALko silmissä heittää ja selkä ei tykänny asennosta. Mut nyt on oloh. verhot vaihettu. Keittiöön tarvii vielä, APUA.

Laitoin yöllä äitille viesstin. Se tuli va tarkistaa, tiedän sen. TUkari laitto aamulla viestin et soittaa tänään vielä. Ehkä unohtanut sen.

Selkä ei tykkää tänään mistään. Pitää vaan aina kärsii ja kitua.

Äiti valittaa isän laitteen pitämästä aanestä. Meinasin sanooet siitähän sä tiiät onko ukko hengis tai et.

Tyttö haluais et tekisin sen poikkiksen koiralle tonttulakin. Mun pitäis niin paljon tehä kaikkea sille koiralle, mut eikaa ei oikee ole.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.11.2021 klo 23:27

Laitoin taustalle jotain rentoutusmusaa. Pitää jotenki saada fiilikset kuntoon.

Eilen tai viimeyönnä näin unta et joku tuli taas rynnäkkökivärin kanssa ovesta sisään. Heräsin siihen. Arvaa va, uskallanko ovesta mennä ulos tai ees lähelle ovee.

Puhuttiin hetken tukarin kans. Tein virheen kun en ole koko totuutta hänelle kertonu, voinnista. Mut hän on mulle uusi vielä. Sovittiin et puhutaan pe lisää ja ku sossu tulee, jos tulee, puidaan asiaa enemmän. Että miten tästä voi jatkua ja jne.

Mul on molemmat kyljet sattuneet tänään ihmeen paljon, enkä tiedä miksi.

Sain isän sukkia aika paljo eteenpäin tänään, vaikka jaksaminen on ollu nolla. Iltapalaksi suunnittelin tekeväni mansikkajogurttia, mut jugru oli menny vanhaksi. Söin sit kohmeiset mansikat sokerilla. Huomen vois vatkata soijavaahtoo mansikoiden kera. Tuleepa pakkaseen tilaa.

Huomen olis 10 herätys. Pitää kohta puolin alkaa koittaa nukkumista. Mistä sen tietää missä tänä yönnä lentelen tai ketä näen. Osittain ootan innolla uniani, mut samalla kauhulla, jos ne onkin jotain kamalia. Olis ihanaa nähdä jotain ihanaa ja ikimuistoista unta, mut ei.

Mut kai mä käyn viel vessas ja sit alan koittaa mennä höyhensaarille.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 23.11.2021 klo 09:46

Heräsin tosi varhain. Vein tytön aamulla kouluun, kun oli liukasta ja satoi jotain räntää. Paluumatkalla kävin kirjastossa hakemassa lisää luettavaa. Yksi kirja oli tullut varauksesta, ja toisen löysin esittelyhyllystä. Nyt on taas vähän luettavaa.

Saloka, voisiko kyljet tulla kipeiksi verhojen laittamisesta? Verhoja on aina kamalan hankala laittaa sinne ylös ja helposti tulee vaikka mitkä lihakset ihan kipeiksi. En ole itse tehnyt verhoille mitään varmaan kymmeneen vuoteen. En ole edes pessyt. Minusta ne eivät näytä erityisen likaisilta. Joku olisi varmaan ihan kauhuissaan.

Saloka, rynnäkkökivääriunestasi tulee mieleen, että onko joku yrittänyt sotkeutua sinun asioihisi jollain tavalla edellisinä päivinä. Minulle tulee tuontapaisia unia silloin jos on. Tosin minulla niissä ei ole rynnäkkökivääriä aseena mutta idea on sama.

Ulkona on liukasta mutta mietin, että menisinkö kävellen käymään jossain lähellä. Tekisi mieli vaan käpertyä sohvalle. Jääkaapissa on eineksiä ja tyttö syö koulussa.

Sain kalan paistettua eilen. Olin tyytyväinen, että sain sen tehtyä, vaikkei siitä ole kovin paljon vaivaa. Pitää kuitenkin tiettynä päivänä sitten jaksaa paistaa se heti ettei pilaannu. Siitä aina olen huolissani, että jos olo muuttuu tosi huonoksi, on vielä tuska jostain kalasta joka mätänee jääkaappiin. No, se ei toteutunut vaan sain sen tehtyä. Siitä riittää ruokaa ainakin vielä täksi illaksi. Vain perunoita pitää jaksaa keittää.

Nyt on kyllä kohtuullinen olo. Ei ole ihan niin raskasta tämä olo kuin on ollut yleensä. Jos tällaisena pysyisi, niin voisi elää. Ei ole mitään epätoivoa nyt. On vain vähän väsymystä ja sellaista oloa, etten tiedä mitä tekisin. Mikään ei juurikaan kiinnosta ja väsyttää.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 23.11.2021 klo 09:49

Eieiei, juuri tuo se on ongelmana, että miten saisi itsensä välillä toimintakykyiseksi edes vähäksi aikaa. Minullakin kirjoittaminen auttaa usein.