Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.11.2021 klo 19:53

sukat on vaikeempa osio suoritettu ja nyt on toinen vaikea, eli kuinka pitkälti neulon ennen kun alan kaventaa.

päätä särkee ja on ihmeen kuuma. Varpaat ihan jäässä, mut muu kroppa on kuuma. Yritän pärjätä ilman lääkettä.

En tiä onko täällä niin huono ilma tai miksi on taas vaikeaa. TOivottavasti  ensi yönnä saan nukuttuu...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 06.11.2021 klo 21:19

Minäkin pärjäsin ilman lääkettä koko päivän, vasta illalla otin nyt. Kävin pienellä kävelylenkilläkin. Luen edelleen. Kunpa saisin nytkin nukuttua edes jonkin verran. Viime yö oli niin hyvä, että nyt jaksaa taas hetken, vaikka tulisi huonompi yö. Söin vähän liikaa jäätelöä, mutta muistin syödä myös oikeaa ruokaa.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 07.11.2021 klo 09:30

Tuli jo toinen peräkkäinen paremmin nukuttu yö tuli. Tämä on äärimmäisen harvinaista. Saa nähdä, jaksanko tänään lähteä mihinkään. Syön kohta aamiaista. Olen vain lukenut tähän asti. Nyt alkaa olla nälkä jo.

Välillä tulee ahdistusta ja kauhun tunteita, niin kuin eilenkin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.11.2021 klo 10:12

Alle 8h mittarissa. Illalla ei saa mitenkä unta ja sit heräilet uniin koko ajan. Välillä et tiedä ootko hereillä vai unessa.

Sukkia pitäis mennä kutoo. Aivotyöskentelyä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.11.2021 klo 14:49

Sukat valmiit. Jos seuraavaksi tekis isälle taas sukat. Kuhan äiti vastais puhelimeen ekan.

Päätä särkee taas. Alko heti ku nousi, kun naapurin käryt tuli tänne.

En o syöny mitään vielä, eikä o oikee nälkäkään. Juonu oon teetä monta mukillista.

Pitäis keittiö siivota ennen pe aamua. Piti leipoo juustosarvia nyt vkl:na, mut en jaksa pääni takii.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 07.11.2021 klo 17:16

Onpa kurjaa, ettet saanut kunnolla nukuttua, saloka. Toivottavasti saat syötyä jotain. Se usein tekee hyvää, jos pystyy jotain suolaista syömään edes vähän.

Pystyin lähtemään kauppoihin tänään. Lopuksi kävin ruokakaupassa ostamassa isot kassilliset ruokaa ensi viikkoa varten. Tytölle pitää tehdä ruokaa jo huomenna. Olin ihan hiessä ja väsyksissä lopuksi. Äsken vasta tulin kotiin. Söin matkan varrella salaatin ja pärjäsin aika hyvin sillä. Sain pari joululahjakirjaa ostettua, en muuta. Kiersin kyllä monessa kaupassa. Tavallaan teki hyvää olla ihmisten ilmoilla ja katsella.

Olen netistäkin yrittänyt etsiä, mutta se on ollut vaikeaa. Tykkään mieluummin mennä kauppaan ja selailla kirjoja ja katsella tavaroita, mitä ostaisin. Niistä saa paremman käsityksen. Silti en tiedä edelleenkään, mitä keksisin lahjaksi. Jotain kohtuuhintaista mutta sellaista, että olisi mieluista saajalle. Yritin kysyä lasten äidiltä, mistä ovat kiinnostuneita, mutten saanut vastausta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.11.2021 klo 23:31

Mulla ärty selänpuolisko taas pahasti. Saa nähä pääseekö huomen sängyst ylös tai ees liikkuu.

Makoilin aika kauan sohvalla tänään. Ei yhtään sais pysähtyy, va pitäis koko ajan olla menossa. Ja siihen mun voimat ei riitä nyt.

Tuleva viikko on ahdistava. Isän lääkärin pitäis vissiin soittaa. Sit äiti ja isä menee 3. Piikille ja influenssa rokotteelle. Mun pitäis siivota täällä pe mennessä. Sit äiti suunnittelee mökille lähtöö isän kans.

Mul sattuu koko molemmat takaa lantioluut, häntäluu, pakarat, vasen alakylki ja -selkä. Ristiselkä. Aamulla voi olla vaikeeta. Vois ol ehkä parempi ottaa lääke nyt illalla, et saa ees vähän nukuttuu.

Mun täytyy kattoo tapaanko tukaria. Jos toi kipu yltyy, on haettava kuuri taas. Ja silloin en viikkoon kotoota lähe mihinkään.

Tyttö oli päivällä kauhian väsynyt. En viittiny enempää häntä häiritä. Toivottavasti se asettuu siitä.

Oli taas vaikeuksia jakaa lääkkeitä. Haluis puolittaa annokset.

Tyttö käski soittaa hänel jos meen uv:na psykoosiin. En varmasti soita. Mä pidän sen omana tietonani niin ku sh oireilunki.

Sain syötyy va ruuan tänään, pastaa hiukan, porkkanaa ja ryynärin. Nyt pitäis keksii 2 päivää ryynäristä viel ruokaa. Pitääkö mun vajota ja tehä kaveriksi porkkanapottumuusii. Juu mul on nyt porkkanaa, kun menin ostaa 2kg säkin. Faces tuli idea tehä ite keittojuureksia pussiin. Mä va tarviin jotain muutakin siihen ku porkkanaa 😂 ja onko mun pakkasis tilaa. Vois huomen kattoo mitä toi toinen pakastin on syöny, jos sais jotain kivaa sieltä. Pitäis varmaan kokeilla tehä mansikkamehukeittoa, kun mansikoita mul on ja vissiin raparperia. Viimeks se keitto oli hyvää juoda. Pitäisikö tehä pakastimen tyhjennys operaatio. Ja onhan mulla mansikkaraparperimehuakin jääkaapissa.

Pitäis pikku hiljaa alkaa nukkuu. Koittaa saako unesta kii ja millaista se uni on. Etten seilais ruottinlaivalla joidenki striimaajien kans kännis ku käki. Se on ihmeellistä, ku kellot siirrettiin, mun uneni väheni. Olis luullu toisin päin.

Mut joo, taidan lopettaa kirjoittelun tänään ja laittaa peiton korville ja alkaa nukkuu...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.11.2021 klo 16:14

Selkä on okei taas. Ei eilisestä kivusta ole tietoakaan. Hyvin olen saanu siivottua hiukan täällä. Olen hiukan tehnyt aina silloin tällöin. Olen saanut tiskit hoidettuu, roskat hoidettuu ainakin osaksi , ruoka on tulossa.

Olen väsyneen energinen, älä kysy miten se on mahdollista. Voisin nukkua, mut samalla päästä raksuttaa että nyt tarvii tehä tota ja tota ja tota jne. Olen yrittänyt, etten vedä itteäni loppuun.

Yö meni perinteisesti. Sit ku sain unesta aloin näkee ihme unta ja heräilin koko ajan. Mut en silti jaksanut nousta sängystä vaikka kolisteltiin joka puolelta.

Pitää varmaan mennä kattoo tota kattilaa. Viimeks suloisesti kiehu.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.11.2021 klo 22:52

3 pvä on perunaporkkanasosekeittoa. Huomen tarvii ehkä tehä iltapalaksi puuroa. Leipä loppu. Tosin vois tehä jonku pannarityyppisenki. En tiä.

Selkä on taas kipeenä. Se näköjään kipeytyy päivän mittaan. Aamulla todella kipee ja päivällä ei mitään ja illalla kipeenä taas.

Huomen vois kokeilla muistaa laittaa pesukone puhdistukseen, jos vaikka alkais uskaltaa pestä ite pyykkiä.

Jos lukis hetken ja sit menis nukkuu...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 09.11.2021 klo 14:00

Katkonaisesti nukuin yön ja lopulta heräsin herätyskelloon. Kävin kaupassa, en löytänyt mitään uutta. Söin. Väsyttää. Yritän pestä pyykkiä.

Tyttö kiukutteli eilen koko illan. Olin tehnyt valmiiksi ruokaa ja kaikkea. Kiire oli ollut.

Taidan mennä lukemaan. Kirjaa on vielä vähän jäljellä. Ehtisin vähän levätä, ennen kuin hän tulee ja alkaa taas kiukutella.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.11.2021 klo 00:38

Ei o oikee mitään kerrottavaa. Olen nolannu itteni netissä, onneksi nimimerkin takaa. Olen ollu ku kuplassa tämän päivän. Tai siis eilisen ku eletään jo ke. Istuin 11h tietokoneen takana. Tekemättä mitään järkevää.

Pelkään hitosti huomista iltapäivää ja sen jälkeisiä aikoja. Äiti ja isä menee 3. Rokotukseen ja influenssapiikille.

Kerroin vähän olostani tytölle. Mun oli jollekki pakko sanoo, ketä ymmärtää. Tytöltä tuli viesti "pärjäänkö mä?". Pakko mun on pärjätä.

Pelkään va et nä yöt saa mut sekomaan tosi paljon. Että joku kerta herään siihen etten tiä mikä on oikea ja mikä vasen.  Mistä silloin saan apua. Ei äiti ymmärtäis ja he ku vielä suunnittelee lähtöä mökille viikoks ehkä. Tiedän että tyttö tulee vaikka toisesta maasta uiden, mut voinko rasittaa häntä enempää. Vituttaa välillä olla yksin ja välillä se on ihanaa.

Nyt alan taas itkee, jippii...

Varmaan tarvis sammuttaa valo, laittaa kirja pois (en lukenukaan) ja kattoo millainen yö tulee. Koska saa itsensä unesta kii, kuinka monta herätystä tulee, olenko aina kartalla, mitä kummallisia unia näen. Kuinka aikaisin herään, kun laitan herätyksen klo 10.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.11.2021 klo 13:26

pääsin kun pääsinki käymään isällä ja kaupassa. Samalla kävin apteekissakin. Nyt on vähän ruoka-aineksia taas ja juotavaa.

Yö oli taas ihmeellinen. Aamulla makoilin 30 min herätyksen jälkeen vielä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 10.11.2021 klo 14:02

Saloka, hyvä että selvisit, vaikka oli kamala olo. Onko niin, että olet oikeasti nolannut itsesi netissä vai tuntuuko vain siltä. Minulla se menee usein niin, että tuntuu siltä mutta muut eivät ole huomanneet erityisesti mitään. Silti on mahdotonta päästä pois siitä nolouden tunteesta.

Huonot päivät on kamalia. Toivottavasti olosi olisi jo vähän parempi!

Yritän hoitaa asioita, mutten saa niitä eteenpäin. Sain hammaslääkärin sentään varattua. Kaikki muu on kesken. Olen liian ahdistunut. En saa tehtyä.

Kävin tänään syömässä valmista ruokaa. Se teki hyvää eikä itse tarvinnut laittaa. Tyttö syö koulussa.

Auto toimii taas. On helpompi liikkua, kun on tarvetta. Ruokakaupasta voi ottaa paljon kerralla.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 10.11.2021 klo 20:32

Hirveä olo tuli muutama tunti sitten, ihan epätoivoinen. Nyt alkaa helpottaa. Söin iltaruuaksi sämpylää ja jugurtin. Riittääkö se. On vieläkin nälkä. Pitää syödä vielä jotain. Kohta voi onneksi mennä nukkumaan. Väsyttää tosi paljon.

Pitää ostaa lisää sämpylöitä pakastimeen. En jaksa itse leipoa vaikka tykkäisin itse tehdyistä. Kunpa jonain päivänä jaksaisin tehdä. Sämpylät on niin hyviä, kun ne on juuri paistettuja. Pakastettunakin on hyviä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.11.2021 klo 23:11

Purjevene, kyl mä nolasin. Kerroin yhes striimis unestani, jonka yhtenä yönnä näin. En sanatarkasti, mut aiheita sieltä täältä. Se striimeri huomasi viestini ja meni uteliaisuuteen. Olen aika hiljaa striimeissä just sen takii etten nolaa ja kun en tunne ketään. Olen totakin striimii kattonu yli 270h ja silti tunnen itteni ulkopuoliseksi. On muitakin striimei mitä katon ja olen kattonut enemmän, mut niissä en uskalla ees moikata ketään.

Vanhempien rokotus on menny ihan hyvin. Äitillä ei oireita ja isä meni heti nukkuu, ni ei tiiä siitä.

Tyttö on maalannut kauniita kuvia. Hän on hämmästyttävän hyvä maalaa, vaikka on vaikea värisokeus. Hän osaa maskeerata itteään ja halloweeninä poikkista. Hän haluis maskeeraajaks, mut ei sitä linjaa ole tässä kaupungissa ja siellä missä on, on todella pitkä matka. Enkä tiä kuinka paljo toi värisokeus häiritsee.

Mul on iltaan asti ollu huono päivä. Tuli reissun jälkeen todella kylmä ja olin 2 viltin alla ja silti oli kylmä. Samalla iski hirvee väsy. Muutamien tuntien jälkeen lämpenin. Sit alko keittiös haisee kala ja meinasin oksentaa heti. Lopult oksensinki taas.

Katoin et huomen tulee urheilua melkein aamusta iltaan. Perjantainakin tulee ja la ja su. Tietää ainakin mitä mä teen.

Selkäki oireilee taas. Huomenna pitäis loppu siivous tehä, ku tukari tulee pe päivällä. Onneks ei ole paljoo siivottavaa enää. Pöydän tavarat laitan ehkä kestokassiin...