Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 03.11.2021 klo 13:51

Voi saloka, lohdutuksen ajatuksia sinne sinulle!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.11.2021 klo 15:13

Äiti on ollut hiljaa. Ei ole reagoinut eiliseen viestiin mitään. Käyn huomenna siellä tai viimeistään perjantaina. TÄnään on sateinen ja masentava päivä, etten lähtenyt ja muutenkin on kipuja.

Laitoin nuudeleita ja makkaraa likomaan. Saa mennä tääkin päivä sillä ruualla.

Sain isän sukat valmiiksi ja jarrut niihin laitettuu. Huomenna vien ne ja toivon että ne menevät isälle, eikä kiristä.

Ei oikee o kiinnostanut muu ku tehä kässäjuttuja ja istuu. Tos olis lankoja joita pitäisi puolittaa ja alkaa tehä niitä "monoja".

Tyttö on yöllä voinut huonosti. Nyt hän on kampaajalla jo. Ihana huomata että se lääke mitä se syö, on ilmeisesti auttanut ja saanut hänet liikkeelle.

Oma yö meni kerran herätessä ja sit heräsin 12 aikoihin. Yöllä sain jotenkuten nopeesti unesta kiinni. Eli sillä näkymin, yö tais mennä ihan okei.

Tässä rapussa kaikki vehkeet rikkoontuu. Ekana se rele ja sit laakeri ja nyt ilmanpoistokone on hajalla. En tiä, johtuuko nä kaikki samasta ja kuinka kauan tätä on ollut. Pitäisikö muuttaa vaan jonnekkin utsjelle. Johonkin peräkylän peräkylään, missä lähin ihminen on 100 kilsan päässä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.11.2021 klo 19:50

Tyttö on tyytyväinen kampaamokäyntiinsä. Katomme jouluna mun hiuksia, jos niitä tarvii siistiä hiukan. Siihen asti yritän kasvattaa niitä, onnistumatta siinä.

Nyt on katottu ja laitettu langat tytön tilamiin sukkiin. Kattelin netistä taulukkoja, mut ne loppuu just 46-47. Pitää vaan arvata ja toivoa sit. Muutenkin ne numerot vaihteli aika rajusti, mä otin ylösne isommat numerot.

Ei tee mieli iltapalaakaan tänän syödä. Taidan jättää väliin. Kai mä nudelilla ja parilla makkaralla pärjään. Huomenna jos jaksais kuorii porkkanoita ja perunoita ja laittaa uuniin, tai mahtaisko poprillista saada hyvää keittoa?

Mä haisen niin pahalle hielle jo. En jaksa tänään enää mennä suihkuun.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.11.2021 klo 11:21

Kipuja joka puolel kroppaa, mut uhmasin niitä ja menin vesisateessa porukoille (ei ketään kotona) ja kauppaan. Valvoin 3 asti yöllä, ennen ku tajusin ottaa särkylääkkeen. Sen jälkeen nukahin. Nyt alkaa kivut olee taas semmoisia et pitäis purkille mennä.

Saa nähä tuleeko äitiltä kommenttia sukista. Jätin ne keittiön pöydälle.

Nyt tarvis sit alkaa tekee 47-> kokoiset sukat sokkona.

Ehkä mä täs vähän aikaa oon, syön tota jätskiä ja oon netis. Sit otan särkylääkkeen, et pystyn liikkumaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.11.2021 klo 14:28

Sain oloh. kukat kasteltuu. Vielä olis noi 2 isoo kukkasta.

Soitin äitille, se vastasi. Kysyin niistä sukista, jotka tyttö on tilannut. Lopulta päätin laittaa 60 silmukkaa ja toivon että niistä ei tuu liian löysät.

Ei taas tee mieli syä mitään. Pelkkä ajatus siitä että pitäis ruokaa tehä, tuntuu kaukaiselta ajatukselta. Pitää miettii.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 04.11.2021 klo 19:00

Tänään on ollut aika hyvä päivä. Heräsin keskellä yötä ja valvoin, ja aamu oli huono. En olisi halunnut nousta sängystä. Silti päivä on mennyt kohtalaisesti. Tein vähän töitäkin. Hain auton korjaamolta. Sain asioita tehtyä.

Nyt pitäisi jaksaa käydä suihkussa ja syödä jotain. Haluaisin vaan maata lopun iltaa. Tuntuu, että tässä päivässä on ollut jo tarpeeksi. Huominen on ihan epäselvä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 05.11.2021 klo 08:07

Naapurit juhlivat ja melusivat taas koko yön. Nukuin vain vähän ja katkonaisesti, vaikka otin lääkkeitä. Päätä särkee mutta onneksi tänään ei tarvitse jaksaa juuri mitään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.11.2021 klo 13:47

Aamulla tai päivällä oli taas todella vaikea nousta, mut päätin mennä suihkuun heti niin piristyin. Nyt en olen juonut teetä ja keksinyt tai yrittänyt keksii mitä tehä. Olen noita sukkia tehnyt ja nyt ajattelin kattoo jos kääntyis yhes chätis vähän aikaa. Ruokaa pitäisi tehä, mut ei tee mieli, ylläri. Eilen illalla taas oksentelin ja ketutti niin paljon.

Yö meni heräilessä. Tosi katkonainen yö.

Äiti ei tule tänään, onneks.

Laskut on maksettu, joten saa rauhassa olla. Nyt mietin mihin rahaa laittaisin ku viime kuussa säästin 400 euroo. Osittain on kivaa sairastaa masennusta, ku välillä ei kiinnosta raha yhtään ja sitä säästyy. Mut sit alkaa masentaa kun ei keksi mihin sitä laittaa ja tekee mieli ostaa kaikkea, mut sit on morkkis kun tuhlaa rahaa. Mahtoko joku saada selvää tosta, mä en. Mä en halua antaa mihinkään sitä rahaa, koska hyväntekeväisyyteen on jo sukkia menny yms. Mulla tuntuu että mulla on kaikkea ja kaikki on maksettu. Mitä ihminen tarvii vielä, mitä voisin vaikka joululahjaksi ostaa itelleni? vanhemmille on valopuu hommattu ja ehkä hommaan lisää ledi kynttilöitä, jos pääsen sellaiseen kauppaan. Se tietää sitä että tarviin tukaria siinä, koska äitin kanssa en voi mennä. TYtölle annan rahaa, että hän voi mennä ostaa alusvaatteita itelleen. Ollaan se päätetty. Se on tärkeempää kun se että jotain hiusjuttuja lisää. Pitääkin laittaa tänään viestii tytölle ja kysyy, koska tahtoo joululahjansa, et kuinka kiire siinä on.

Mut joo, tämmöistä tänne tällä kertaa. Kasvot alkaa kiristää, joten tarvii kohta alkaa öljyy ne.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 05.11.2021 klo 16:12

Säästämisestä itse ajattelen niin, että on hyvä kerätä rahaa koko ajan vähän säästöön ja pitää pientä vararahastoa. Voi tulla yllättäviä menoja, ja sitten on hyvä, että on mistä ottaa. Voi vaikka mennä jokin laite rikki, esim. telkkari tai puhelin, ja pitää yhtäkkiä ostaa uusi. Tai lääkäri voi määrätä uusia kalliimpia lääkkeitä, jotka pitäisi pystyä maksamaan. Tai tulee tilaisuus käydä jossain tai osallistua johonkin, ja se maksaa. Kaikkea yllättävää voi tapahtua.

Ymmärrän tuon ajatuksen, että rahaa säästyy, kun sairastaa masennusta. Mikään ei kiinnosta, eikä mihinkään sen takia kulu rahaa. Minulla on vähän sama tilanne, samasta syystä rahaa säästyy. Tämä tosiaan on yksi masennuksen hyvistä puolista. Siinäkin on myös hyviä puolia selvästi. En ole ennen tullut ajatelleeksikaan.

Joululahja itselle kuulostaa hyvältä, saloka. Olet sen ansainnut! Teet niin ahkerasti käsitöitäkin, ja olet selvinnyt kamalistakin päivistä. Kuulostaa tosi hyvältä, että muistat myös itseäsi.

Minulla on nyt vaikeuksia keksiä lapsille joululahjoja. Ei ole kovin monta lasta, mutta jotain pitäisi keksiä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.11.2021 klo 17:40

Äiti on mulle jostain käärmeissään, en tiä yhtään mistä. Se miksi tiiän sen, on et kuulin just tytöltä että poikkis oli mutsin luonna  käyny aamulla ja äiti ei o siitä sanallakaan sanonut. Soitin sit sille ja kysyin asiasta ja hän oli vähäsananen, eli suorastaan et mitä v...a se sulle kuuluu. No olkoon. Olkoon omassa kuplassa vaan. Mulla ei ole sinne mitään asiaa enää ja hänellä ei ole mitään asiaa tänne.

Poikkis ja tyttö menevät myöhästyneeseen halloween juhliin. Onneks se on pieni tilaisuus. Tyttö oli poikkiksen maskeerannut taas.

Tyttö sano et nostaa tänään lääkkeensä annostusta. Hän olis saanut sen nostaa jo vissiin 2vko sitten jo, mut silloin sanoin että kannattaa kuun vaihtees enemmin. Ja nyt kun hän menee poikkikselle ja siellä on 3 aikuista vahtimassa häntä alkupäivät ja poikkis voi vahtii ensi viikonki, jos on tarvis.

UV on pelastettu.

Joulustakin puhuttiin tytön kans. HÄn tulee tänne ainakin, mut sitä ei tiä meneekö hän isovanhemmille. Ymmärrettävää, jos he menee esim. mökille. Tyttö tulee vissiin 23. pvä tänne ja mun täytyy tehä jauhelihakeittoa hänelle. Sit 24. pvä aamulla mä teen aamupalaksi riisipuuroa, kuulemma joulun paras ruoka ja hetki on mun riisipuuroni. Sanoin tytölle että poikkis voi tulla sit kans puurolle, jos tahtoo, mut siitä täytyy kertoo aikaisemmin että osaan varautuu tarpeellisen määrän puuroo.

Kysyin tytöltä koska annan hänelle joululahjarahan, että hän pääsee alusvaatteita ostaa. TYttö sano ekana että hän ei ole viel kattonut minkä lahjan haluu, mut kun sanoin että eiks se ollu alusvaatteita. Hänellä on kuulemma 5 alushousut. Hänelle on tullu kesästä painoa aika paljon ja vanhat on menny pieneksi. Se rahanantaminen jäi vähän vaiheeseen, taas.

Mua ketuttaa se, kun kysyn isän vointii, ni äitiltä tulee kylmä vastaus aina. Sit multa tulee olo että anteeksi et kysyin. Okei, mä voin joskus kysyy monen monta kertaa, mut isän vointi voi tunnissakin vaihtuu äärestä eeriin.

ALkaa taas kipuja tulee. En eilen ottanut ku silloin klo 11 särkylääkkeen. Nyt alkaa tuntuu että kohta tarvii mennä purkille taas. Inhottaa kun kroppa on kiputilassa ja tota lääkettä menee. Onneksi pärjään tolla laimeemmalla.

Ja kun on kipuja, on myös huono olo ja ainakin ku söin just. Mahan päällä ei voi ees käsii pitää. täytyy kattoo mihin tä taas taas menee...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 05.11.2021 klo 19:47

On yksinäinen olo. Väsyttää jo, muttei vielä oikein voi mennä nukkumaan. Toivoisin saavani enemmän unta ensi yönä. En tiedä vielä, mitä teen huomenna. On paljon kaikkea, mitä pitäisi tehdä, mutten tiedä, jaksanko mitään. Ehkä yritän vaan olla ja lukea.

Käyttäjä Zirkoni kirjoittanut 05.11.2021 klo 21:37

Hei. 🙂
Kiva ajatus ostaa itselle joululahjaksi jotain, kun olet säästänytkin. Osa tietysti on hyvä pitää jemmassa pahan päivän varalle kun koskaan ei tiedä mitä elämä tuo. Ja toisille on kivaa ostaa kans, eikä tietenkään kaikkea tartte sellaseen.. edes hyväntekeväisyyteen.
Mikä piristäis tai ilahduttais sua? Ehkä jotain kasvohoitoa itselle kotiin, jalkakylpyä? jotain itsen hemmottelua vähän. Tai jos tykkäät niin kävisitkö kampaajalla tai jossain hieronnassa? Kotiin joku hierontatyyny tms, mikä tulee tuolille ja sillä voi hieroa selkää?
Olet käsityöihminen, olisko siihen liittyvää jotain? jotain uusia matskuja mitä voisit kokeilla? Pidätkö aikuisten värityskirjoista tai jostain raaputuskirjoista, niitäkin on nykyään paljon kaikkea sen tyylistä. Palapeleistä?
Piristäisikö kotona joku uus sisustusjuttu? vähän erilaista värimaailmaa, erivärisii verhoja, mattoja, tauluja, koristetta tai kynttilää tms? =)
Itselle jotain vaatetta? Lämmintä talveksi tai muuten vaan, joku kiva oloasu kotiin vaikkei se olekaan sellanen mitä tartteis pakosti. Mut siks että se on itselle kiva juttu, se on hyvä syy kans. 🙂

Yritähän keksii jotain itsellekin!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.11.2021 klo 00:07

Monta viestiä jonossa, saa huomenna lukea.

Ihmeellinen ilta. Sisko lähestyi viestillä. Tekisinkö heille yhen hiluvitkuttimen, siis jonku jonka nimeä en tiä ja joka työvaiheet ja valmistunut työ on piirtynyt jo  mun aivoihin. Lupasin yrittää.

Sit sisko kysy mitä haluisin joululahjaksi. Kerroin et ne vähän maksaa ja en odota et kukaan niitä ostais. Yks on heijastinreppu (tai millä nimellä sitä kutsutaanki). Sisko siihen et se reppu voi olla palkka siitä työstä mitä teen. En osannu vastata mitään.

Käyn niin ylikierroksilla ja toivon et kohta saan kalikkanukutuksen pilleristä.

Huolettaa tässä samalla tytön varvas, mis on paha kynsivallin tulehdus ilmeisesti. Tyttö on viikolla yrittäny tk:hon soittaa, mut sieltä tulee korona juttua ja sit katkee puhelu. Sanoin et sit on päikky. Se maksaa 50e, mut se on pakko jossain hoitaa. Tai mahtaako päikky kirjoittaa puhelin reseptin? Tai mikä hoito kynsivallintulehdukseen on.

Joo, tunnen et kädelläni kiipeili joku, mut ei näkyny mitään.

Taidan koittaa lukee ennen ku silmät näyttää toinen kittilään ja toinen kattilaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.11.2021 klo 11:44

Kiitos ihanista ehdotuksista purjevene ja zirkoni.

Tänään on näköjään päivä, jolloin kaikki menee päin mäntyy. Yö meni päin mäntyy. Ei tullu va uni millään. Aamulääkkeet meinas jäädä kurkkuun.

Hiihtokausi näköjään on alkamas, taidan alkaa kattoo sitä...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 06.11.2021 klo 11:56

Nukuin enemmän. Koko aamupäivän vaan olen lukenu kirjaa. Luen edelleen. Syön kohta einestä. Onneksi ostin niitä valmiiksi siltä varalta, jos en jaksa lähteä mihinkään.