Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.10.2021 klo 14:54

Purjevene, koitan lähettää täältä jaksamista ja voimia. Kuinka nuori tyttö sulla on? ei pakko ole kertoo. Tiedän kuinka raskasta on esim. murkkuikäisen kanssa. Meillä oli sota täällä silloin.

Söin just ruuan, en erikoista, mut kumminki. Oli hyvää uunissa perunaa, porkkanaa ja nugetteja. En viittinyt mahaani täyteen ahtaa. EIlen sain vielä lihapiirakoiden jälkeen ennen nukkumaan menoo makkaraa syötyy. TÄnään ois tarkoitus vielä iltapala syä.

Yö meni jotenkuten, Illalla valvoin yli 2 ja sit aamulla olin jo joskus 10 hereillä. Ei vaan tullu unta.

Isällä on kuulemma taas paastopäivä, maha ei toimi.

Isän sukat edistyy. muistin että pii kaventaa ja olen kohta toisen kerran kaventanut.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.10.2021 klo 17:27

eipä ruuasta paljoo ollu hyötyy, mut kokeillaan iltapalaa sit. Ei lannistuta tästä, yritetään kovemmin ensi kerralla. TÄssä oli aika iso tauko ennen kun taas retkahdin.

Mul on oloh. kello vielä vanhaa aikaa ja pelästyin et kello on jo 18 ja unohin kynttilät. Mut kello onkin 17. Ulkona säkki pimeetä.

En jaksa yhtään enempää aivotyötä tehä. Kukat jää siis taas. Eipä se äitikään onneks tullu tänään.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 31.10.2021 klo 19:51

Kiitos saloka! Murkkuikäinen on, kohta täyttää 13. Nyt ilta on mennyt helpommin. Aamulla ja iltapäivällä oli kauheeta. Sota on hyvin kuvaava sana. Lohduttavalta tuntuu, että olet kokenut samanlaista aiemmin.

Mullakin oli vielä viiden aikoihin kellot vanhaa aikaa. Vasta sitten ihmettelin, kun läppärin kello oli "liian vähän". En ollut yhtään huomannut talviaikaan siirtymistä. Eikä huomannut tyttökään. Molemmat oltiin katsottu kännykän tai läppärin kelloa ja silti taas palattu olohuoneen kellon vanhaan aikaan eikä huomattu mitään. Olohuoneen kellon mukaan elettiin. Jäi sitten vähän lisää aikaa. Väsyttää kyllä jo.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.10.2021 klo 20:21

Iltapala syöty ja kärsitty pahaa oloa tunnin jo. En käsitä mistä tämä taas johtuu.

Isän sukkien varret melkein tehty. Nyt metin, voiko niihin tehä 23 cm resorit nilkkoihin niin että varren kokonaispituus on n. 30cm. Äiti jo vastaskin kysymykseeni, että ei haittaa. En vaan kässää missä meni vika, kun mittasin 5cm, 5cm, 5cm jne, mut silti toi varsi on liian lyhyt. 17 cm pitkä vaan.

Yks mikä voi johtuutohon pahaan oloon on jonkinlainen närästys. tai voiko sitä närästykseksi sanoo. Ilmaa tulee. Mietin et pitäiskö mun ottaa illalla mahasuoja/ närästyslääke, mikä menee joka aamu.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.10.2021 klo 20:54

Oli pakko ottaa ruokasooda-vesiseosta. Ei se mitään nannaa ole, mut jos auttaisi vähän ees tohon mahan kuntoon. En jaksa toista yötä enää kärsiä tästä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.10.2021 klo 23:20

Sooďa tais kääntää mahan ympäri. Mut  ei ainakaan röyhtäytä enää eikä ole paha olo. Aloitetaan huomenna uudelleen asiat. Nyt kärsitään mahakivut ja muut jutut.

Aamulla saan onneks nukkuu vähän kauemmin.

Jos vaikka sais huomenna tehtyy jotain.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 01.11.2021 klo 10:05

Saloka, kylläpä nopeasti teet sukkia, taidat olla tosi hyvä kutomaan. Käsityötaidot on ihania, jos sellaisia on.

Nukuin onneksi paljon viime yönä. Lääkkeitä piti ottaa mutta vain vähän. Nyt on rauhallisempi olo mutta oikein mitään en jaksa tehdä. Tyttö lähti kouluun. Aamiaisjutut sain tehtyä aika helposti tänä aamuna.

Lepään ja ehkä luen vähän. Sain kirjastosta pari kirjaa, joista toinen on vasta puolivälissä. Tänään ei ole mitään erityistä ohjelmassa. Imuroida pitäisi. Täällä on hirveät villakoirat seinien vieressä jo, kun en ole jaksanut siivota. Ehkä yritän pahimmat ottaa vaikka sen jälkeen, kun olen syönyt. Saa nähdä jaksanko. Helpompi olo kuitenkin on nyt. Ahdistus on taka-alalla, mutta tuntuu kuitenkin vähän väliä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.11.2021 klo 11:40

Et mä inhoan taas tätä päivää. Olin viittä vail menos suihkuun, ku äiti soittaa et pitää hänen kans lähtee kaupoille. Enhän mä siis suihkuun voi mennä, ku kipeeksi tuun jos märil hiuksil meen ulos. Suihku jää ja paskasena kuljen edelleen.

En tiä ees onko kortissa rahaa, joten tarvii rahaa varata.

Koko päivä menee pilalle kiireen ja väsymyksen takii. Ku tulen, pitää heti alkaa ruokaa tekee.

Inhoan tätä päivää. Kerroinko sen jo?

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 01.11.2021 klo 14:25

Kurjaa, että sulla huono päivä, saloka. Kiire on kauheaa. Minäkin inhoan kiirettä kaikessa. En pärjää sellaisissa tilanteissa. Yritän välttää. Aina ei onnistu, usein on silti kiire.

Kävin kävelyllä. Teki hyvää vähän liikutella jalkoja. Siivoaminen jäi. Silti tämä päivä on ollut aika hyvä. Kohtuullinen olo on ollut koko ajan tähän mennessä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.11.2021 klo 16:30

yliaktiivisuus tila meni näköjään päälle. Johtuuko siitäetten ole ku juonut tänään, en ole ees lääkkeitä ottanut.

Äiti katteli joulujuttuja.Sanoin sille et mun kämppään ei ainakaan verhoja tule. Saati muutakaan joulua. Haluaisin edelleen löytää isälle sen elovena kalenterin.

Mä en paljoo muista kauppareissusta mitään. Jotain etaappeja muistan ja sen, et meni kerran olo sellaiseksi että missä v.... mä oon.  Ostin tai äiti osti yheltä ns. kirpparilta mulle kirjan. Kaupasta ostin jotain ruuan näköistä.

Nyt on kokeilussa potut ja porkkanat uunissa ja jossain vaiheessa laitan makkaraa sekaan. Saa nähä mitä maha tykkää.

HUomenna pitäisi olla kotipäivä. Saa nähä saako olla. Pitää muistaa viimeistään pe maksaa lasku ja vuokra. Äkkiä tämäkin marraskuu tuli. Mihin kummaan nä päivät menee?

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 01.11.2021 klo 17:44

Nyt on taas pelkkää huutoa ja kiukkua meillä. Tyttö halusi, että auttaisin läksyissä, ja alkoi sitten heti huutaa. En jaksa kuunnella tuollaista. Eihän ne läksyt minun syytäni ole, koulustahan ne tulee. Tuntuu, että tämä järjettömyys vie kaikki voimat.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.11.2021 klo 20:13

Ei onnistunut syöminen tänäänkään 🙁 mut onneks juominen onnistuu, mut en tiä kuinka paljon siitä imeytyy.

Alan väsyy tähän. Miksi en voi olla normaali. Miksi mun täytyy olla tämmönen.

No huomenna taas päätä puuhun hakkaaminen.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 02.11.2021 klo 08:17

Yö meni aika hyvin. Sain aamutoimet ja aamiaisen tehtyä. Yritän lukea lehteä, mutten pysty keskittymään. Luen pienen pätkän ja sitten ajatus harhautuu väkisin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.11.2021 klo 17:43

tä päivä on ollut hirveä. Tyttö sanoi siskostani suorat sanat mummille ja mummi alkoi itkee ja lähti mun luota pois. Ite itkin tunnista kahteen ja vieläkin on surullinen olo. Sain äskön vasta syötyy ekan kerran ja maha on koko ajan kipee. Paha olo, niin henkinen ku fyysinen.

Isän sukatkin meni päin mäntyy. Liian lyhyet ja liian rumat.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.11.2021 klo 23:54

Huomiseks luvattu huonoo kelii, uhraudunko vai siirränkö kaupan torstaille. Sen näkee sit, ku herään.