Purjevene, hyvin olet jaksanut tähän asti. Mistä sun tyttösi tykkää, ruokana? Saisitko hänestä apua ruuan tekoon?
Mulla kutiaa korvat niin paljon et tekis mieli hakee puukko ja tunkee se korvaan. Olen ceridal-öljyä yrittänyt sinne laittaa, kun lääkäri käski joku aika sitten. Enää en uskalla vaxolia käyttää, jos oon sille oliiviöljylle allerginen. Ainakin sen jälkeen kutina meni PALJOn pahemmaksi.
Katoin säätiedotusta huomiseksi, ei taida tulla kauppareissua. Pitää kehittää pakkasesta ja kaapista jotain. Jollei muuta niin käytän noi munat sit kokkeliin.
Haaveilen yhteen kauppaan menoa. Kysyin jo siskolta kyytiä. Ajattelin jos kattoin sieltä vanhemmille sellaista valopuuta. ns. lehdetön puurunko missä on valot. Sisä ja ulkokäyttöön sopii. On niin vaikeaa hommata heille jotain, kun heille ei tarvii kuulemma mitään ostaa. Viime vuonna ostin peitot heille, vaikka äiti oli sitä vastaan. TÄnä vuonna jotain vähän pienempää. Oli siellä mainoksessa lyhteitä (miten sekin taipuu). Mulla on parvekkeella 3, mut 2 niistä on puisia ja yks metallisia. Nä kaupassa olevat olis sivulta avattavia, kun mun noi puiset avataan pohjasta ja se on pakkasella niin inhottavaa ku va voi olla. Äiti sano et se rikkinäinen, jota ei voi ripustaa, voi heittää roskiin. Pitäis muutenki toi parveke laittaa talviteloille. Siellä on kaikki sikinsokin. Mut ootan siskon viestiä, et voiko se viä sinne kauppaan joku päivä, se meinaan (kauppa) on naapuri kaupungis, tos ihan lähellä.
Olo on ollu ihan ok. Kerran itkin päivällä kun aloin miettii, koska olen viimeks tytön nähnyt livenä.
Mut mä taidan laittaa sille lääkärille viestiä noista korvista. Vastaa huomenna tai maanantaina sit. Mut kysyn kumminki.
TOi viiminen luottolaskukin pitää maksaa. Sit on äitin tietsikka oma. Äiti on se jo mulle maksanut, mut kun erässä oli telkkari ja aktiivirannekkeen, ni se makso vanhasta ekana pois. Olen tyytyväinen että nyt toi luoton maksaminen loppuu. Vielä muistan että sitä oli lähemmäs 1000 euroo tai ehkä enemmänki. Nyt kun olen 100 e tai enemmän maksanut, ni menny luotto nopeesti läpi. Nyt ensi kuussa säästyy 100 euroo kuukaudessa, mut se ei paljoo helpota, kun vuokra nousee melkein 10 euroo kk, ehkä. TOi vuoden vaihtuminen on ihmeellinen asia, silloin kela voi päättää että maksaa eläkettä muutaman sentin enemmän.
Mut nyt alan sulkee tietsikkaa ja ottaa illaksi. Ottaa kutimet käteen. Olen noita lasten sukkien varsia tehnyt eilen yhdestä langasta. Olen langan puolittanut, mut olen kerinnyt väärin päin. Nyt noi varret on toinen menee toisinpäin raidat ja toinen toisinpäin. Vekkuli sukat.