Käytiin äitin kanssa TAAS kaupoilla. Oltiin 3-4 tuntia liikenteessä, mä ilman ravintoa ja juotavaa. Hyvin jaksoin, vaikka päästä heitti aina ku tekeemäärättyjä liikkeitä. Ei ollu kylmäkään, kun laitto kevyt pipon ja kevyt käsineet.Pysääkillä äiti noteeras pipoon heti ja sano et mä oon aloittanut jo pipo kauden. Pakko sitä on,jollei halua pääkipua. TÄnäänki ku tuli jäätävää isoa vesisadetta niskaan. Näin mä hennon sateenkaarenkin tänään. Tehtiin maaseutuajelu linja-autolla kun tultiin, kierrettiin melkein puol kaupunkii,kun ei jaksettu eikä haluttu autoa oottaa 20 minsaa vesisateessa.
Kaupasta en oikee ostanut mitään, mistään. 2 rullaa roskapusseja tarttui mukaan, kokeilumielessä. Äiti osti juotavan, jonkajoin kotona vasta. Apteekista hain lääkkeitämuutaman. AIka kevyt kassi mulla tuoda kotiin.
Äiti sano, et isä oli meinannu tukehtuu sipseihin ennen kun hän lähti. Isä oli meidän matkan aikana nukkunut ja ehkä nukkuu nytkin. Äiti sano ettei saanut eilen isää millään ylös ja hereille. Sen verta sai että isä sai lääkkeet ja piltin ison soseruuan syötettyy. Onneks siinä soseessa oli vissiin jotain viljaamukana, ni ei ollu ihan höhhöä.
Mun pitäis varmaan mennä potut ja porkkanat kuorii ja syä tänään jotain. ALkaa päässäkin tuntuu hiukan siltä että se vois auttaa.TOsin mulla itelläni ei ole nälkä ollenkaan ja voisin ihan hyvn olla ilman ravintoo,mut pakottamalla syön tänäänkin jotain. Huomiseksi pitää keksiijotain ruokaa taas. En tiä onko mulla lihaa enää pakkasessa. SOijarouhetta olisi, jos vaikka kokeilis tehä pastaa.siitä. Se tulis ainakin nopsaan.
Mut eipä tässä kai tämän enempää tällä hätää. AI niin,näin netistä Elovena Puurokalenterin ja heti tuli isämieleen, että haluan isälle sen ostaa, kuhan eteen tulee ekana. HÄn sais joka päivä uuden maun puuroonsa. Puuro on vielä sellaista, mitä isä pystyy syömään. Keskiviikkona lääkäri soittaa äitille ja kertoo vissiin isän tuloksista ja kysyy vointia.
Soroppi. toi saattohoito sanana sattui hiukan, mut kai se sitä tämä on. Virallisesti sitä ei ole sanottu, mut kyl me kaikki se tiedetään että isä on joko lopettanut yrittämisen elää tai sit joku sairaus vie häntä nyt ja lujaa. Kauan isä on jaksanut taistella. Äitin kanssa he puhuvat kuolemasta melkein joka päivä, ainakin silloin kun isä on hereillä. Isä haluaa lähteä jo ja ymmärrän sen. Mut en vaan jotenkin osaa hyväksyä sitä. TÄnään muistelin linja-automatkalla, mitä kaikkea isän kans olen tehnyt ja missä ollut. JAkunka hyvässä kunnossa hän oli v. 12. Kulki koiran kanssa teillä. Mutta nyt kun häntä kattoo, ni on enää ruumis jäljellä. Ja pirun hyvät aivot, mitkä leikkaa juttua.
Mut joo, lopetan ennen kun alan itkee. Ulkona meni jossain hälyytysneuvoja 2. EN tiä tuliko telkkarista tai ulkoa. Pelottaa jos menivät vanhemmille. En uskalla soittaa... Menen kuorii potut ja porkkanat...