Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 14.10.2021 klo 14:56

Kun on huono olo, silloin voi olla tosi vaikeeta päästä sängystä ylös, koska heti odottaa monta asiaa, jotka pitää tehdä. Pelkät aamutoimet kuten hampaiden peseminen ja vaatteiden päälle laittaminen voi tuntua valtavalta urakalta, jos on oikein huono olo ja huono yökin ehkä vielä takana. Kaikki se on itsensä pakottamista ja tuntuu ihan kamalalta.

Roskiksen vieminenkin vaatii silloin tosi paljon. Vaikka muulloin tuollainen olisi vaan pikkujuttu, näitä pikkujuttuja on vaikka kuinka paljon ja niiden väkisin tekeminen on kauheaa. Samanlaisia on kukkien kasteleminen, kaikki siivoaminen ja tavaroiden järjestäminen, postin avaaminen jne. Postistakin voi tulla vaikka mitä ja sitten pitää taas hoitaa jotain asiaa mitä ei millään jaksaisi.

Minulla meni tämä aamu hiukan helpommin. Lääkkeillä nukuin mutta sain sillä tavalla nukuttua.

Hienoa saloka, että jaksoit tehdä kasvissosekeiton. Osaat tehdä kaikenlaisia hyviä ruokia. Ja olet jaksanut tehdä! Ruuanlaitto vaatii tosi paljon voimia minusta. Mulla on onneksi edelleen jäljellä sitä jauhelihakeittoa...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.10.2021 klo 22:42

En jaksa kamalasti kirjoittaa, päätä sattuu. Huomen pitäis kauppaan mennä. Saa nähä monenko päivä särky taas on.

Ilta kului telkkaa kattoes peiton alla sohvalla. Loppuillan jouduin va kuuntelee. En jaksanu kutoo ees.

Mut nyt sammutan valon.. annan kasvojen hoidon olla... alan koittaa nukkumista...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.10.2021 klo 13:04

Pakko on ruokaa men kaupast hakee, vaikka kipuja olisi ja olo on muutenki ku jyrän alle jääneellä.

Nukuin pitkään ja pyörisin sängys sen jälkeenki. Lopulta oli pakko nousta.

Lääkkeitä en voi aamulla ottaa. Ei se kerta mitään vaikuta, jos ne mömmöt jotain vaikuttaa.

Telia on taas digiboksin päivittäny ja valikko on ihan erinlainen. No on ainakin kunnossa nyt toiki aparaatti.

Mut nyt täytyy lopetella 30min pääst lähtee linja-auto. Saa nähä jaksanko sen jälkeen mitään enää. Kauppa on sekasempi ku kauppatori. Vie pirusti energiaa...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.10.2021 klo 16:49

Mennes bussilla, bussi ajoi harhaan ja joutui koukkaa aika pitkän matkan. Sit ku oli aikataulusta myöhässä, ni ajoi "mutkatsuoriksi" tyyliin.

Kaupassa oli porukkaa. Löysin heijastinhanskat, kun vanhat ovat paikassa nimeltään jemma. Nyt mulla on toiset. Löysin puoleen hintaan myös jokasään kengät.Sellaiset ns, vaeltajan kengät vissiin. Ikinä mulla ei ole tommoisia ollu ja nyt hankkisin. Rahaa niihin meni, mut ei haittaa jos on hyvät. Halti-merkkiset.  Loput olikin sit ruokaa mitä ostin, eli en paljoo mitään.

Puhuttiin tossa tytön kanssa hänen joululahjasta. Sovittiin että mä annan rahan ja hän hakee sillä määrätyn asian mitä haluaa. Menin myös lupaa maksaa puolet hänen poikakaverille olevasta lahjasta. Huomaan että jakelen taas rahojani jokaiseen paikkaan. Pitäis olla vähän itsekuria.

Väsynyt olen, ni ku vähän veikkasin. Päätä sattuu taas. Taitaa olla pipo ilmatjo ulkona. Vettäsin tuli kun mentiin. Ei mitenkään kovin, sellai ihanasti.

Olen yrittänyt äitille soittaa ja kysyy, onko isä pärjänny hyvin. Isä oli menny nukkumaan, ku äiti lähti. Aamulla isä ollu verikokeilla, joka ei ollu menny ihan niin hyvin ku meillä nuorilla. Mut onneks oli kokeiden verran saanu verta.

TYttö kehui taas mun makaronilaatikkoa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.10.2021 klo 19:36

päätä sattuu taas aika pahasti, pitää alkaa pipoo tosiaan harkita. Mahdanko näyttää tyhmältä pitäväni pipoa tähän aikaa vuodesta jo.

Aamulääkkeet tosiaan jätin ottamatta.Miksi ottaa, kun voi ihan hyvin. Ei o oikeastaan mitään.Nyt iltalääkkeen ja yölääkkeen otan.

Tuntuu et olen syönyt taas valtavasti. Ei uppoa enää. Vaikka olen syönyt va sosekeittoa ja yhen saarioisen pitsan. Pitäisi juuakin enemmän. En ole ku mukillisen teetä ja limupullon juonut.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 15.10.2021 klo 20:30

Nukuin vain muutaman tunnin viime yönä. En saanut unta millään ja heräsin sitten muutaman tunnin päästä. Tänään on päivä mennyt välillä sohvalla ja välillä yritin tehdä jotain ja oli vaikeaa. Tyttö kiukutteli koulusta tultuaan koko ajan. Piti tehdä vaikka mitä ja väsyttää. Tänään on ollut huono päivä. Viikonloppu ahdistaa jo nyt, pelottaa miten selviän vaikeista asioista.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.10.2021 klo 20:36

Jumalaton pääkipu. En tiä onko jotain migreenii, ku toinen puolisko va sattuu. Se siitä iltakutomisesta. Sekin vaihtu ilta makaamiseen peiton alla.

Söin tos pussillisen lihapullia ja join mukin teetä. Silti liian vähän juotavaa.

Soitin äitille ja kysyin piposta. Hä sano et voi jo pitää. Mun on ehkä pakko ja samalla kattoo, mikä pipo sopii mun päähäni. Ettei kiristä tai ole liian löysä.

Tuntuu ku joku porais ohimosta sisään. Ja kaivais silmän päästä. Onneks kohta pääsee makkariin, täysin pimeeseen huoneeseen..

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.10.2021 klo 23:53

En tiä auttoko juominen päähän, mut nyt ei niin paljoo enää satu.

Alan lukee Inkeri Markkulan -kaksi ihmistä minuutissa, olevaa kirjaa. Olen sivulla 106. Hiukan ihmeellinen kirja, mut kyl se täs iltasin menee välillä. Nyt luen ilman taustamusaa, saa nähä kuinka monta lukua jaksan lukea....

Ettisin netistä jo helpon tiikerikakun ohjeen, löysinki. Jos huomenna jaksan, ni teen sen ja hoidan tiskit koneeseen. Tällä hetkellä olen iloinen että pääsen omaan sänkyyn nukkumaan, lukemisen jälkeen....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.10.2021 klo 13:56

Kakku on uunissa. Vielä pitäis täyttää tiskikone ja laittaa käyntiin.  Olen va ihan ventti jo nyt. Piti tulla sänkyyn hetkeks maate. Tääl on keittiö ku sauna. Saa nähä millast kakkuu tulee.

Tänään ei ole muuta hommaa sit. Jos vaikka yrittäisin puikkoihin tarttua.

Mut nyt keittiöön...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 16.10.2021 klo 14:26

Nukuin paremmin, ja tämä päivä on mennyt helpommin tähän asti. Kävin tapaamassa yhtä kaveriani. Käytiin syömässä ja vähän aikaa juteltiin. Se oli hyvä. Tyttö on synttäreillä, tulee varmaan kohta.

Yritän levätä vielä sen aikaa kun pystyn.

Kyllä nyt jo minusta voi pipoa hyvin käyttää. Päänsärkyä tosiaan voi tulla siitä, jos on kylmässä ilman pipoa, varsinkin tuulessa. Mulle ainakin tulee herkästi siitä päänsärkyä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.10.2021 klo 18:28

OLen aika huonossa hapessa nyt. Tossa seisoskelin, kun sisko toi mulle pesukoneen puhistusainetta, tuntu että jalat lähtee alta ja taju lähtee. Onneks sisko ei kauan ollu.  Mä en kässää mikä mulla on. Olen taas sumussa ja jalat on vetelät ku spaghetit. Taidan kohta mennä sohvalle. Eniten pelottaa se, että äiti on tulossa huomenna tänne ja maanantaina pitäis vissiin mennä sen kans isoon kauppaan tai kirpparille.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 16.10.2021 klo 19:21

Sain tehtyä pitsaa. Tyttö auttoi. Hyvää tuli, vaikka juusto ei ihan pitsaan sopivaa ehkä ollut. Nyt väsyttää kauheasti.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.10.2021 klo 21:16

Purjevene, sun päiväs kuulosti kivalta. Kivaa et teet tytön kanssa kaikkea. Me ei olla tehty. Ehkä siksi ollaan etäännytty.

Voiko normi ihminen unohtaa minkälainen lapsi hänellä on, minkä näköinen.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.10.2021 klo 21:55

Itken ja pelkään että saan lähi viikkoina /kuukausina kuulla et enkelit hakevat väsyneen matkaajan. Isällä on pieniä ja isoja hengityskatkoja koko ajan. Sillä on pientä lämpöä vissiin, kun on vilunen. Ruoka ei maita. Pissaa minkä kerkee. Nukkuu.

Mä en halua luopuu isästä, mut en taho et hänel on huono olla.

Ehkä mun täytyy va alkaa keskittyy telkkariin...

Anteeksi et pommitan viestejä koko ajan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.10.2021 klo 12:41

jep jep. Nyt on sit koko alaselkä jumissa. Pitäisi alkaa relaksantteja alkaa syä, mut en voi, jos huomen pitää mennä sinne kaupoille. On siis vaan kestettävä tä kipu.

Ulkona näköjään paistaaaurinko. Sisälläni paistaa tyhjyys ja suru. Tummuus.

Nousin vasta sängystä, ei vaan jaksanut nousta aikaisemmin.

Voi (kirosanoja) tota mun selkääni...