Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.09.2021 klo 13:53

Purjevene, vaikea päivä täälläkin. Päätä särkee ja on ihmeen levoton olo. Pitää tehä miljoona asiaa yhtä aikaa, muka. Lepätin tunnin tossa jo ja sain hiukan pääkivun pois, mut alko heti ku nousi taas. Puurosta tuli ihmeen hyvää, ainakin eilen oli. En mitannut yhtään mitään, laitoin va kattilaan aineksia järjestyksessä ja toivoin parasta.

Alkaa käydä hermoille jo toi naapuritalon tontin (mikä hitto se sana on) se ku ne poraa maahan jotain reikii ja liittyy lämmitykseen. Mulla alkaa sanat hukkuu. Ehkä olis parempi laittaa tietsikka kii ja mennä takas sohvalle.

Sain vasta 2 jälkeen unta viime yönnä. Oli liian raskasta hengittää. Tuntu että tukehtu ja rintalastaan sattu. Missään asennos ei ollu hyvä olla. Lopulta olin nukahtanut. SIt kello soittiki ennen 10 jo.

Oon yrittänyt chateis olla, mut lähtenyt sieltä pois. EI riittänyt keskittyminen eikä levottomuus antanut periksi. TÄytyy illalla koittaa uudelleen.

Mut nyt vois mennä hakee puuroo ja syä ja sen jälkeen mennä sohvalle levolle.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.09.2021 klo 21:51

Pääsärky sen ku jatkuu. Olen yrittäny olla rauhallisesti. Yöksi mietin otanko dolia vai codia. Ilman en yritä.

Sain mä astiakonehommat tehtyy. Muuten olenki maanu sohvalla tai istunu tuolissa.

Taidan mennä ajoissa nukkuu, ainakin yritän.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.09.2021 klo 14:42

n. 13 h yöunet takana. Luulis että jaksais, mut ei niin ei. Onneks täällä on vähän helpompi hengittää, mut ei silti niin hyvä. Sain eilisen pääkivun hellittää kun otin illalla codia ja menin nukkumaan. Vähän aikaa sitten söin viimisen annoksen puuroo, huomenna teen kinkkukiusausta.  Olis pitänyt suihkussa käydä, mut ei jaksa. Yritin kässitöitä tehä, mut YLLÄRI, ei jaksanut. Taidan kohta mennä sohvalle maate ja pysyy siellä loppu päivän.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 29.09.2021 klo 16:50

Mulla huonot yöt katkesi lääkkeellä lopulta ja sain vähän enemmän nukuttua viime yönä. Silti piti kuudelta herätä, kun tytöllä aikainen kouluaamu.

Saloka, kiva että puuro maistui myös hyvältä!

Tämä olotila kuulostaa tutulta, mitä saloka kirjoitit: "Pitää tehä miljoona asiaa yhtä aikaa, muka."

Mulla on myös usein juuri sellasta, että loputon määrä kaikkea odottaa tekemistä ja on pakko jaksaa mutta ei jaksa. Sitä olotilaa ei saa millään poikki. Jotkut asiat on oikeasti pakko aika pian hoitaa, mutta ei kaikki. On vaan sellanen rauhaton olo ja yritän jaksaa yli voimieni tehdä ja tuntuu, ettei se lopu ikinä.

Mulla myös on ajoittain tietynlaista ahdistuspäänsärkyä. Se menee välillä huimaukseksi ja välillä ahdistukseksi ja välillä särkee päätä.

Chatit ei ole onnistunu taas yhtään, kun ei satu olemaan yhtään chattia koskaan silloin kun olen yksin kotona. Niitä on paljon tarjolla mutta ajat menee ristiin. Sitten kun ajankohta olisi hyvä, aihe on sellanen, etten voi mennä, kun en kuulu siihen ryhmään. Tänäänkin olis vielä neljä chattia, mutten kuulu mihinkään ryhmään niistä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.09.2021 klo 18:59

ei ole äiti vastannu tänään, olkoon!

Mietin tässä sohvalle siirtymistä. Mut haluaisin tehä kässätöitä. Voimat on vaan aika pois ja joka puolella kroppaa sattuu jokin paikka. Ajatukset menee sekaisin

On tainut masis-kärpänen iskee ja lujaa, jo tähän aikaa. Tulee ehkä pitkä ja vaikea talvi edessä päin.

Haluaisin vaan oloni sellaiseksi että sietäisin sitä. TÄllä hetkellä en siedä.

HUomenna tulee olee vaikee aamu. Pitäisi lenkille jaksaa. Ekana pitäisi jaksaa nousta klo 9 aamusta. TOivon että tukari on armollinen ja antais vaan pienen lenkin.

Mut taidan tehä sen ja sulkee tän tietsikan, vaikka tulis kivoja striimejä. Sammuttaa valon ja käpertyy peiton alle sohvalle. Söin jo iltapalan, joten ei tarvii sitäkään ajatella enää. Iltalääkkeet ku tos vielä otan, ni saan senki pois murheista.

4h kumminki nukkumaanmenoon...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 30.09.2021 klo 08:52

Nukuin enemmän. Silti väsyttää. Join vielä toisen kupin kahvia saadakseni päivän käyntiin, mutta sekään ei tunnu auttavan. Tänään pitää käydä ostamassa ruokaa.

Ahdistava olo on. En haluaisi hoitaa asioita. Haluaisin vaan maata sohvalla koko päivän. Moni asia tuottaa ahdistusta koko ajan.

Saloka, toivottavasti jaksaisit tukarin kanssa tänään ja olisi edes hiukan parempi päivä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.09.2021 klo 09:39

Ei millään jaksa laittaa itteään kuntoon. Aika vähenee ja mä oon saanu vasta vaatteet pääl. Siihen voimat sit menikin.

En tiä yhtään kuinka lämmintä ulkona on. Olisin toivonu sadetta, mut ei sitä näköjään tullu.

Näin unta minuuttia ennen kellonsoittoo et kello soi. Olin hämilläni ku se sit soi.

Pitäiskö hiukset laittaa jotenki tänään. Ne on ni likaset ettei aUkikaa voi olla. Kai se on alettava hommiin....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.09.2021 klo 12:10

Aamulenkki yli 3500askelta suoritettu. Kaupassa käyty huvikseen. Ruoka uunissa, kypsymässä. Päätä meinas alkaa särkee, mut niistin ni helpotti. Mitään järkevää en tee tänään. Otan iisisti ja syön hyvää ruokaa.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 30.09.2021 klo 16:04

Saloka, ihanaa että jaksoit laittaa ruuan uuniin! Siitä usein tulee hiukan parempi olo, kun se alkaa tuoksua ja saa ihan lämmintä ruokaa syödä tuoreena. Pitää vaan ensin jaksaa tehdä sen uuniin. Se vaatii paljon voimia. Sitä ennen vaatii voimia käydä kaupassa. Jotenkin tämä kaikki vie tosi paljon voimia. Huonona päivänä ei onnistu.

Nyt kun on hiukan parempi olo, tuntuu vaikealta uskoa, että huonona päivänä ei pysty laittamaan mitään ruokaa. Silti yritän parempinakin hetkinä pitää mielessä, että olo voi huonontua yhtäkkiä ja on hyvä pitää varalla valmisruokaa mitä voi lämmittää.

Nyt on pitkästä aikaa vähän parempi hetki. Kohta se taas vaihtuu.

Ostin kalaa kun kirjolohi oli tarjouksessa halpaa ja tuoretta. Pitäisi huomenna jaksaa laittaa se uuniin.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 30.09.2021 klo 22:14

Ei tule taaskaan uni. Rauhaton olo on, mutta väsyttää. Yritin kaikenlaisia keinoja rauhoittuakseni, mutta millään ei ole mitään vaikutusta. En edes tiedä, mitä nyt on tapahtunut, kun en nuku. Kaiken piti olla ihan hyvin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.10.2021 klo 09:39

Purjevene, miten meni yö?

Mä joudun lähtee citymarkettiin äitin kans. Äiti ei antanu vaihtoehtoja. Hieman olen kiukkunen. En jaksa, enkä tarvii mitään. Silti mun tarvii raahautuu sinne. Mikä hemmetin henkivartia must on tullu? Missä mul semmonen on? No sen tietää sit ketä on väsyny iltapäivästä lähtien taas.

Ei mul muuta...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 01.10.2021 klo 17:52

Saloka, yö meni sitten kuitenkin ihan hyvin, kun lopulta sain nukahdettua. Sain nukuttua lopulta melkein seitsemän tuntia yhtä pötköä. Se on minun unilla tosi hyvin. Piti kyllä ottaa lisää lääkettä illalla, kun vaan valvoin eikä siitä meinannu tulla mitään.

Saloka, mitä tapahtuisi, jos sanoisit äidillesi, että et halua tai jaksa nyt lähteä? Suuttuuko hän tai rupeaa muuten ikäväksi?

Toivottavasti selvisit jotenkin citymarketin reissusta. Noin isossa kaupassa käymisen jälkeen olen ainakin itse aina ihan väsyksissä, kun siellä kaupan sisälläkin tulee käveltyä varmaan monta kilometriä, vaikkei kovin monta asiaa osta.

Minäkin olen ihan väsyksissä mutta eri tavalla. En ole liikkunut tänään oikein mihinkään, mutta tuli monta puhelinsoittoa ja monta keskeneräistä asiaa. Tuntuu vieläkin, että päässä surisee. Koko ajan joku soitti. Joku myyjä taas tai joku taloyhtiön asiasta. Verottajakin soitti ja Kela. Ne oli tavallaan keskeneräisistä asioista mutta kuitenkin. Tekstiviestejäkin tuli. Taas jotain liittymiä yrittävät myydä. Nyt on varmaan myyntiaika.

Yritän tässä samalla tehdä ruokaa tytölle. Hän kirjoittaa jotain läksytehtävää, jota on kuulemma paljon. Ei tarvitse nyt apua. Minun pitää vaan pystyä tekemään ruoka loppuun. Kala on uunissa. Toivottavasti siitä tulisi kohtuullisen makuista. Ei saa liikaa paistaa. Pitää kokeilla kohta, olisiko se jo tarpeeksi kypsää. Tämä pitää jaksaa vielä laittaa.

Voimia iltaan!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.10.2021 klo 20:01

Purjevene, äitini ei kuuntele kieltävää vastausta.. eikä hän kuuntele multa kieltävää vastausta.

Vähän aikaa jaksoin olla ylhäällä, mut sit kylmyys aloi sohvalle filtin alle. Vaikka oli hupparikin, nii ei auttanu, oli pakko hakee sängyst peitto. Nyt on lämmin olo, mut pää hiukan kipee. Olen tulosta asti yskiny, kun joutusin kävelee raput ylös asti.

Syöny olen ja juonu vähän vähemmän.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.10.2021 klo 13:00

yritin, mut en jaksanut neuloo. Yritän hetken päästä uudelleen. EI olis ku kärkikavennukset enää. Sit taas uusi lanka ja uudet sukat.

Päätä alkoi taas sattuu, kun naapurin ruuan tuoksut tuli nenään. Ne on niin vaan voimakkaita, että mun pääni ei kestä. On eri asia ite pilkkoa sipulia, kun että joku muu tekee sen.

Mietin tässä, koska söis ton loppu kinkkukiusauksen. Oon 2x 4dl teetä juonu. Et hiukan piristyisin. Mut jotenkin tuntuu et se vaan pahentaa oloa.

TÄnään eikä huomenna mitään erikoista. Äiti pyysi sinne,mut mä en sinne lähe. En jaksa noita portaita nousta. Mul on niin huono kunto.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 02.10.2021 klo 16:35

Meillä naapurit on taas riehunu koko päivän muttei onneksi yöllä taas hetkeen.

Sain tehtyä ruuan ja pestyä vähän pyykkiä. Pitäisi siivota, mutten jaksa. Nälkä on ja väsyttää. Haluaisin olla virkeämpi.

Toivottavasti saisit edes vähän levättyä, saloka.