Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 20.09.2021 klo 11:36

Voi saloka, miten paljon sulla on kaikkea tekemistä. En minäkään pysty tekemään noita kotityöjuttuja millään, kun on huono olo. Se on kurjaa, kun ei jaksa, mutta sille ei voi mitään. Jos tulee huono päivä, ei pysty, vaikka kuinka yrittäisi. Joskus pystyy väkisin tekemään vähän, kun oikein itseään pakottaa. Se on hirveää.

Hyvän aikataulun teit itsellesi. Jos puoletkin siitä saat tehtyä, niin hienoa. Jos et, niin sitten et vaan jaksa. Minäkin yritän tehdä välillä juuri tuollaisia aikatauluja, jotta saisin kaikkein välttämättömimmät asiat tehtyä ja hoidettua. Joskus en pysty edes suunnittelemaan aikataulua, kun pää on kuin sumussa eikä ajatus kulje. Se menee ohi jossain vaiheessa mutta voi kestää kauan.

Saloka, kyllä sun teksteistä ymmärtää hyvin, millainen tilanteesi on. Minulla on ajoittain ihan samanlaisia vaikeuksia. Et ole ainoa, joka ei jaksa eikä pysty silloin, kun on huonoja päiviä.

Kunpa voisit olla miettimättä painoa ja pystyisit syömään juuri sellaisia tavallisia hyviä ruokia, mitä jopa jaksat tehdä välillä. Porkkanaa ja perunaa tai puuroa. Kunnollisia aineksia ne on. Ihminen tarvitsee ravintoaineita painon määrästä huolimatta. Ovathan ihmiset hyvin eripainoisia. Ole sellaisen painoinen kuin olet. Tärkeintä minusta on syödä jotain kunnollista joka päivä, jos vaan mitenkään pystyy.

Jos sama ihminen sinua on usein satuttanu, voitko olla hänestä enemmän erossa?

Sain aamulla soitettua yhden puhelun ja hoidettua edes yhden asian. Muuten on ollu taas huonompaa. Yritän nyt lähteä palauttamaan vaatteen, joka ei käyny tytölle. Etten unohda sitä. Jospa kävisin samalla ostamassa ruokaa.

Ai niin, pystyin eilen tekemään pitsan! Laitoin tonnikalaa ja paprikaa ja vähän tomaattiakin, kaikkea mitä sattui olemaan. Tuli ihan hyvää vaikkei ollut oikeanlaista juustoa. Laitoin sitä mitä sattui olemaan jäljellä. Lämpimänä se oli ihanaa. Nyt sitä on vielä jääkaapissa onneksi. Ei tarvitse jaksaa laittaa ruokaa tänään. Edellisestä pitsasta on pitkä aika.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.09.2021 klo 14:46

Nyt on suihkussa käyty, puuro tehty, lattia pyyhitty suurimmaksi osaksi, tiskit hoidettu, roskat ja pullot kerätty. Mietin mitä vielä, jääkö mulla joku huomaamatta ja sit huomenna saan kuulla siitä. Roskat jää kai viemättä.,en jaksa ainakaan tänään.

Ehtisin kaikki 2 tunnin sisällä reilusti. ja kamala hiki. Onneksi pääsin viileeseen suihkuun. Vielä olisi ruuan teko, pottujen ja porkkanoiden kuorumista ja uunittamista. Mut sen hoidan myöhemmin. Jos vaikka menis kohta teetä hakemaan. Olen kai ansainnut sen.

Ootan tytön soittoa. Hänen piti jo aikaisemmin soittaa, mut pyysin soittaa klo 15 jälkeen, kun menin suihkuun.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.09.2021 klo 17:08

Puhuttiin tytön kanssa. Käskin pitää hauskaa. Hän on ollu kampaajalla tänään. Hän kuulosti muutenki ihan okei:lta. Kun taas ite huomasin että ajatukseni harhaili välillä ihan muualla.

Huomenna olis sossu. Saa nähä paljonko sillon ajatukset harhailee ja keskittyminen menee. Voi olla ettei sossu tulekaan.

Tyttö sano et hänel on huomen verkosto. Saa nähä miten se menee. Toivottavasti ne ei saa tyttöö taas kuoleman partaalle.

Jotenki on naatti olo. Väsyttää ja voimat tuntuu menevän aina ku syö. Onneks iltapala ei tarvi ku lämmittää. Vois sittenki mennä sohvalle pötkölleen, kerää voimia. Jaksaa illalla vielä vaihtaa petivaatteet.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.09.2021 klo 19:33

olen ylittänyt pahat olot ja pystynyt olemaan "noemaali" ihminen ilman oksuja, vielä.Kaikki tämän päivän ruuat on syöty ja juotavat juotu, joten nyt ootellaan vaan, koska pääsee nukkumaan. Vähän aikaa sohvalla lepäilin ja luulin että on voimii istuu, mut taidan mennä sohvalle taas lepäilee.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.09.2021 klo 23:03

Peti tehty ja ihana tuoksu sängys. ❤

Pystyin siihen! Saa nähä miten huomenna menee. Elän päivä tai hetki kerrallaan. Riisipuuroon tuli hiukan liikaa suolaa, mut on se syötävää viel. Saa nähä mihin asti pärjään näillä ruuilla, kun en voi aamulla juakaan. Toivon kädet ristis et pärjään ainakin klo 15 asti. Vois kattoo, onko mul ennen palaveria aikaa pilkkoo noi muutamat perunat ja porkkanat.sit ei tarvis ku heittää öljyy ja yrttisuolaa ja uuniin.

Tos alkuillast ajattelin semmosta, jos menisin viikolla vielä tonne superiin, kauppaan. Sinne pitää mennä ja tulla linja-autol. Mut en ota siitä nyt paniikkia, kun pärjään joten kuten ilman jauhoja ja leipää. Tekis va mieli jotain hyvää pitkästä aikaa. Ja toi vegejuusto menee vanhaksi 24. Pvä. Sitä ennen tarvii tehä jöko pitsaa tai juustosarvia.

Näin tämäkin päivä meni taas. Päätä sattuu hiukan. Alan epäillä jo somaattista kipua kropassa. Tosin ne helpottaa ku ottaa särkylääkettä. Paitsi pääkipu.

Akkukin alkaa sopivasti loppuu. Kuuntelen musaa samalla. Hengittäminen sattuu hiukan. Ahdistaako. En tiedä oikeastaan.

Ikävä on edelleen. Yritän sivuuttaa sen. Laitoin tytölle jätesäkistä kuvan ja tekstin, et tä oottaa sua. Jätesäkissä on tyhjiä pulloja. Jollei tällä viikolla tuu, lentää säkki parvekkeelle.

Mut joo, mä taidan alkaa ettii hyvää asentoo, sammuttaa musan ja valon ja alkaa nukkuu. Aamul on vähän ennen 10 herätys kumminki.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.09.2021 klo 16:55

sossun palaveri muuttui puhelinkeskusteluksi, jippii 🙁  , mut asiat saatiin taas muutamaksi kk eteenpäin. Samalla joudun luopuu ihanasta tukarista ensi viikolla. Toinen tukari alkaa ensi kuussa.

Ruoka vähän väsyttää ja ajattelin, jos menis tunniksi levolle. Joutusin päivälläkin 1,5 h lepää ennen palaveria. Saa nähä miten huomenna menee.

RUoka oli hyvää tänään. Paistoin munia  proteeiiniksi kun uunissa kypsensin loput perunat ja porkkanat. Huomenna tarvii kaivaa pakastinta ja käyttää sieltä kasviksia. Ehkä paistetun munien kanssa.

Kauppaanki pitäisi mennä. Tänään en ainakaan jaksa ja nyt on jo aika myöhä. katotaan huomenna uudelleen.

Mutnyt vois mennä hakee mukillisen teetä ja mennä sohvalle maate. Reilu tunnin päästä alkaa peli telkkarista, jota vois katella ja rauhottua.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.09.2021 klo 23:29

Toinen päivä, olen iloinen. Mä vielä selätän sen pirun.

Tästä illasta ei o oikee mitään sanottavaa. Oon kutonu, levänny ja kattonu telkkaa.

Huomen tarvii muistaa luotto maksaa ja toi toinen olkan kattolampuista korjata. Kauppaanki vois koittaa mennä.

Mul on eilen illalla ja nyt taas maha ja kyljet vihlovan kipeet. Missään asennos ei o hyvä olla. Eilen löysin lopulta jonkun asennon ja nukahin, tänään täytyy taas ettii. Toi kipu tuntuu ja on pelottavaa. Mut lääkärille en mee!  Päivällä eikä aamulla o mitään, mut iltasin sattuu. Voi olla joku suolistojuttukin. Mist sitä ikinä tietää.

Kaipa sitä vois pikku hiljaa alkaa ettii sitä asentoo ja koittaa nukahtaa.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 22.09.2021 klo 08:35

Saloka, tosi hienoa, että pystyit tekemään tuon kaiken!

Tänään lääkäri. Tuntuu, etten tiedä, mistä kaikesta pitäisi muistaa puhua. Helposti aika menee ohi, enkä ole saanut sanottua tärkeitä asioita.

Väsynyt olo on. Ulkona on tosi kylmä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.09.2021 klo 15:30

Miten pää voi olla näin tyhmä. Kirjoitin kauppalapun, mut en kertaakaan kattonu sitä. Unohin sit sokerin. Mut nyt uusi kokeilu jauhojen kanssa huomenna, ku teen sitä pitsaa. Teetä täytyy vähän säännöstellä sokerin takii ja en pääse vielä ainakaan leipoo. Jollen huomenna eksy TAAS kauppaan.

Olo on aika naatti.

Pitäis kasviksia ja makkaraa lämmittää ruuaksi. Söin jo jätsii tos. Ehkä mä ootan n. 30 min ja sit teen ruuan. Saa nähä onko mitä kasviksia...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.09.2021 klo 19:19

Huh ku väsyttää, mut vielä ei nukkumaan voi mennä. Yritän tota peliä katella ja jos sitten menis nukkuu, jos siltä tuntuu.

Söin ruuanki, mut en tiä jaksanko enää iltapalaa syä. Mul olis sitä riisipuuroa tuolla vielä. TÄytyy tässä katella.

Jos ottais kutimet käteen ja yrittäis niillä jotain saada aikaan, ei viitti mennä sohvalle peiton alle maate, voivahingossa nukahtaa.

Huomenna olisi pitsakokeilu sitten heti kun herää....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.09.2021 klo 23:04

Oon syöny tänää ihan sairaan paljon. Joka kerta ku sovin itteni kans et nä on vikat, ni löydän itteni hetken päästä jääkaapilta. Ehkä se kuuluu tähän sh:öön. En mä mitään sipsii ja karkkii o syönny. Ehkä se kasvisateria ei täyttäny tarpeeksi. Mut en o oksentanu.

Nyt ku sängys mahalleen kirjoittelen, sattuu rintalastaa ihan järkyttävästi. Ei pysty kauan olee.

Äiti joutu ehkä lopettaa isälle se lääkitys. Isä on ollu ihan ulapalla tänään. Saa nähä mitä äiti tekee. Sit ku isän maha ei toimi. Äiti oli antanu sitä ja tätä, jos se huomenna toimis.

Huomen aamulla saa taas onneks nukkuu. Ei o mitään mihinkään. Olen koht viikon saanu nukkuu aamusin melko pitkään ja ottaa päikkärit. Ilmeisesti mun kroppa tarvii unta vaa tällä hetkellä. Nukutaan tä loppu viikko ja ens viikolla taas mut pakotetaan joka suuntaan.

Mut nyt alkaa olee sen verta ikävä olla rintalastas, et pakko laittaa itteni selälleen....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 23.09.2021 klo 09:56

Voimia päivään, saloka!

Mulle käy myös usein niin, että syön koko ajan jotain, koska ruoka ei ollut tarpeeksi täyttävää. Proteiinia yleensä on ollut liian vähän silloin. Koko ajan vaan on edelleen nälkä, enkä huomaakaan, että olen koko ajan napsinut jotain. Sitten on liian täysi olo lopulta, usein juuri illalla. Onneksi se menee yön aikana yleensä ohi.

Minäkään en syö sipsejä tai karkkeja, mutta jos ruuasta ei lähtenyt nälkä tarpeeksi pitkäksi aikaa, kaikenlaista pientä purtavaa tulee kotona haettua koko ajan. Tunnistan tuon ilmiön kyllä itsessäni. Ei siinä muuta ongelmaa ole, mutta olo ei ole lopulta hyvä. Tulisi parempi olo, jos söisi tarpeeksi proteiinia silloin, kun yrittää syödä ruokaa. Tiedän sen, mutta aina ei onnistu tai en muista miettiä sitä, kun on muuten vaikea päivä ja huono olo ja yritän vain selvitä jotenkin muista vaikeuksista.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 23.09.2021 klo 10:04

Jatkankin vielä edelliseen. Juuri eilen tuli huono olo siitä, että ostin valmista lasagnea ja söin sitä valtavan ison määrän pelkästään. Se oli vielä kasvislasagnea, eikä tässä versiossa ollut proteiinia kai oikeastaan yhtään. Se maistui hyvältä, joten söin sitä reilusti. Parin tunnin päästä siitä tuli hirvittävä uupunut väsymys ja lihakset tuntuivat veltoilta enkä meinannut jaksaa kävellä edes lyhyttä matkaa, väkisin kävelin kun oli pakko. Tätä huonoa tilaa kesti ehkä 5-6 tuntia. Se tuli lasagnesta. Jos olisin syönyt sen kanssa jotain proteiinia enemmän, olisi tullut tukeva olo eikä heikotusta. Tai jos lasagnessa olisi ollut myös proteiinia. Ei ollut. Juustossa kai hiukan aina on, mutta selvästi ei tarpeeksi. Lasagnelevyä oli niin paljon siinä.

En ajatellut tätä, ei ollut mielessä. Huomasin vasta sitten, kun ihmettelin, miksi on näin vetelä olo. Tällasta se on. Ei aina muista eikä pysty syömään kauhean hyvin, mutta sitten tuntuu ikävältä, kun tulee huono olo.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.09.2021 klo 18:37

Kiitos Purjevene teksteistä.

Tänään katkes putki, mut yritän huomenna taas tai oikeastaan heti. Annan sen yhden haidahduksen olla, enkä anna sen lannistaa.

Sisko soitti 10 aikaa aamulla ja kertoi että jos tekisin hänen työkaverille minihameen/selätin. Aloin sitä nyt illalla tekee. Onneksi saa jämä lankoja käyttää, ni nekin saa vähän vähemmäksi.  Äiti tahtoisi noita pikkusukkia. Mulla ei vaan riitä jaksaminen eikä voimat ihan kaikkeen, mut yritän tehä mahdollisemman paljon.

Aamulla tai aamupäivällä/iltapäivälllä kun heräsin, tein pitsaa. 3 päivää saan sitä syä vielä.

Olen väsynyt, oliko yllätys. Huomenna taas hiukan joutuu herämään. Vanhemmat tulee lauantaina kotiin, en tiä missä kunnossa isä on. On ollu vähän poissaoleva.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.09.2021 klo 18:37

Kiitos Purjevene teksteistä.

Tänään katkes putki, mut yritän huomenna taas tai oikeastaan heti. Annan sen yhden haidahduksen olla, enkä anna sen lannistaa.

Sisko soitti 10 aikaa aamulla ja kertoi että jos tekisin hänen työkaverille minihameen/selätin. Aloin sitä nyt illalla tekee. Onneksi saa jämä lankoja käyttää, ni nekin saa vähän vähemmäksi.  Äiti tahtoisi noita pikkusukkia. Mulla ei vaan riitä jaksaminen eikä voimat ihan kaikkeen, mut yritän tehä mahdollisemman paljon.

Aamulla tai aamupäivällä/iltapäivälllä kun heräsin, tein pitsaa. 3 päivää saan sitä syä vielä.

Olen väsynyt, oliko yllätys. Huomenna taas hiukan joutuu herämään. Vanhemmat tulee lauantaina kotiin, en tiä missä kunnossa isä on. On ollu vähän poissaoleva.