Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.09.2021 klo 17:33

muistin kun muistinki maksaa vuokran. Meinas unohtua.

sillä aikaakun kasvikset kypsyivät mikrossa, pakastin jauhelihan, joka on ollu jääkaapissa oottamassa.

Sukkia oon kutonut ja juonut teetä AIVAN liikaa. Olen myös juonu vettä, eli juonut aivan liikaa ja juossu vessas vähän välii. Ei ees o tullu pahaa oloa.

Kädet sattuvat, jalat sattuvat.

Isä oli jonkun juuren poistossa hammasl. tänään. Ei sekään menny ihan niin ku piti. Juu operaatio meni vissiin ihan hyvin ja äijä on kotona eikä haava vuoda, mut ne alku jutut ja kädettömät hoitajat jotka sanovat että ei hän voi nostaa tai avustaa. No äiti teki odottaessa TAAS valitukset tai palautteen johonkin.  Pitääkö "kuolevaa" nöyryyttää tai kiusata noi paljon koko ajan.

Huomenna ois tukihenkilön tapaaminen, vissiin. Ei harmainta aavistusta, mitä teemme tai mihin meemme.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.09.2021 klo 12:10

KÄytiin tukih. kanssa 2 kaupassa ja nyt on juotavaa isälle ja mulle, vessapaperia, yks heräteostos kukka ja ruokaa, tai no leipää, perunoita ja porkkanaa ja pakastekasviksia.

Keskusteltiin äitin kanssa, että lähdemme huomenna aamusta kaupunkiin. Kumpikaan ei oikee jaksa tänään enää mennä. Äitillä omat jutut ja mä oon puhki kauppareissusta. Harmikseni tämä oli viiminen käynti tällä tukih. llä. Enää palaveri ja sitten jatkuu toisen kanssa. Pelkään vaan ettei se ole yhtä kiva kun nykyinen oli. Pitää keksii jotain kivaa läksiäislahjaksi. Yksi ajatus olisi, mut en tiiä ehinkö.

Koitin tyttöä taas kehottaa tarttumaan härkää sarvista ja soittamaan ja hoitamaan asioitaan. Ei ollu järin innostunut.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 08.09.2021 klo 12:41

Tytön asioita ja koulujuttuja hoitaessa mennyt kaikki voimat ja päivät. Ja ruuanlaitossa. Kaupassakäynnissä. Tänään vielä pitää jaksaa. Sitten olen yksin loppuviikon. Olen ihan lopussa. Peruin työt huomiselta, kun tuntuu, etten pysty tekemään mitään enkä ajattelemaan mitään.

On myös ahdistusta aika paljon koko ajan. Tulee kauhuja. Tiedän, ettei ne ole "totta" mutta silti ne tuntuu todelta ja tulee voimakkaasti ja jään niihin jumiin. Viime yö oli huono.

Saloka, hyvä että sait ilmoitettua huoltomiehelle viat. Ei se ole turhaa valittamista. Tuollaiset asiat pitää hoitaa, ja taloyhtiössä on huoltomiehet juuri sitä varten.

Minullakin on monta asiaa, jotka pitäisi hoitaa mutta en ole pystynyt ajattelemaan muuta kuin käytännön arjen pyörittämistä moneen päivään. Jotenkin olen kahlannut näistä päivistä läpi ja vaan tehnyt ja tehnyt ja tehnyt. Väsyttää tosi paljon mutten osaa rauhoittua millään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.09.2021 klo 20:09

Äiti epäilee ettei mun kämpässä ilma kierrä jostain kumman syystä.

Isä alkaa olee hammasoperaatiosta toipunut. Saa nähä koska tikit alkaa kutimaan.

Mulla on ollu tänään vaikeuksia puhuu. Kirjaimet menee sekaisin suussa. Huomaan sen sitten vasta kun yritän sössöttää jotain. Samoin sanat menee sekaisin. En tiiä onko mun aivot niin jumissa tai ajatukset harhailee tai mistä johtuu.

Huomenna näen EHKÄ tytön. Kerroin että olemme mummin kanssa menossa kaupunkiin. Hän ite ehotti, että vois tulla mukaan. Mut hänellä on alamahakipuja tänään (menkka). Kaikki riippuu mikä hänen olo on huomenna aamulla. Olisi niin ihanaa nähä tyttö taas varmaan kuukauden jälkeen.

Ajattelin huomenna kokeilla jotain uutta ruokaa. Ostin yhtä puol valmistetta. Niitä kuppeja joihin lisätään vettä. Löysin maidottoman kana. Se on vissiin jotain aasialaista ja siinä on hirveesti kaikkea siemenistä kasviksiin. JOllen tykkää, ni on pottuja ja porkkanoita ja ryynäriä.

Äiti tos soitteli, ajatteli vkl:na mennä IKEAan. sanoin heti että mulla on vapaa vkl, joten mä en o ainakaan hänen kans ole lähdössä.

Apua, kello on 20 ja ylikin jo. Iltapala syömättä. Pitää seuraavalla mainoskatkolla mennä tekee.....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 09.09.2021 klo 14:54

Kokeilitko jo kanakeittoa, saloka?

Olen tänään yrittänyt hoitaa asioita. En saa ketään puhelimella kiinni. Olin tehnyt kaikkeni, jotta sain aloitettua ja tein paperille listaakin asioista, jotka pitää hoitaa. Vain yksi asia on edennyt vähän, muut eivät. On aina iso kynnys yrittää soittaa ja hoitaa jotain. Harmittaa, etten saa nyt tehtyä eteenpäin, vaikka sain itseni ahdistuksen läpi tsempattua aloittamaan kerrankin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.09.2021 klo 21:25

Purjevene: juu söin mä sen, tosin ilman kastiketta. OLi hyvää, mut maha ei tykänny siitä. Tuli melkein heti kipeeksi. Onneksi on nyt iltaa kohden rauhottunut. En taida pystyy ostaa sitä enää. 🙁

En nähnyt tyttöä tänäänkään 🙁 Mut sain käytyy äitin kans käytyy kaupungis. TOsin ostin vaan sukkia ja peilin itelleni. En ees kahvilasta ottanut mitään. Ei ole oikee sellaista fiilistä että ostaisin jotain. Ei kiinnosta.

Loppu päivä on menny koneella. Olen mä vauvan sukkiin varret saanu neulottuu. Huomenna sit kantapää yms.

On tullu hiukan juotuu tänään kofeiinipitoisia juomia. Onneks nesteet poistuu myös.

Kohta meen sänkyy kohti. En varmaan taas nukaha ku joskus 1 aikaa. On 2 aamua pitänyt 8lta herätä, mut en oo saanu itteäni hereille. Tänään äiti sit soitti hiukan yli 9 ja kiireellälaitoin vaatteet päälle ja lähin. Huomenna saa onneks nukkuu vissiin klo 12 asti, jollei nyt huoltomies päätä tulla tupsahda.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.09.2021 klo 14:38

EI näkynyt huoltomiestä, mut onneks huomenna ei voi tulla ku on viikonloppu. Saa aamulla nukkua rauhassa ja sitten mennä vaikka aamusuihkuun.

Haaveilen tässä ruuan tekoa. Pitäisi va aloittaa peruna ja porkkanateatteri. Maailman tylsintä hommaa. Mut oon innostunut nyt noista uuni potuista ja porkkanoista.

Onneks maha ei sen eilisen ruuan jälkeen ole ollu kipee. Sille tais olla järkytys että oli jotain uutta.

Tytön puhelimes on jotain vikaa tai liittymässä. Ei pysty soittamaan mihinkään, mut muut toiminnot onnistuu. Saa nähä saadaanko se toimimaan jossain vaiheessa.

Olo on väsy, mut silti jotenkin kummallisen energinen. Sellainen sekava olotila. Tekis mennä nukkumaan, mut silti olis energiaa tehä hukan jotain pientä. Siis omituista.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 10.09.2021 klo 18:41

Tein tänään vähän töitä. Huono päivä oli. Väsytti enkä saanut kuin vähän aikaiseksi. Pakotin itseni keskittymään. Hirveän vaikeaa oli.

Tuntuu, että olen ihan uupunut. Vaikea on rauhoittua lepäämäänkään. Nälkäkin vähän on, mutten jaksaisi laittaa ruokaa. Jääkaapissa olisi vanhaa ruokaa, mutta pastaa tai jotain pitäisi keittää sen kanssa. Tuntuu suurelta urakalta sekin nyt.

Saloka, eikö huoltomies tullut tänäänkään? Toivottavasti nyt sentään maanantaina tulisi, jos ei enää tänään tullut.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.09.2021 klo 12:50

Purjevene, ei ole huoltomiestä näkynyt. Ei näköjään ole akuuttia toi kylppäri.

Sain käytyy suihkus ja jalassa on villasukat ja puhtaat vaatteet. Edessä lämmin tee. Päätä alko taas sattuu, kun suihkussa kävi. En tiiä miksi.

Laitoin faceen vauvan sukan kuvan. Saa nähä mitä toiset reagoi siihen. TUleeko kyselyitä ja koska. Nyt aloin tai eilen jo aloin tekee lapasia siihen seuraks.

Ajatukset taas karkaavat. Äiti on tulossa jossain vaiheessa Jippii 🙁

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 11.09.2021 klo 16:51

Saloka, kiva että jaksat ja osaat kutoa. Vauvan sukat kuulostaa söpöltä!

Kävin kaupoissa ja lopuksi vielä ruokakaupassa. Ostin sellaista keittoa, johon riittää lisätä vesi. Tämä on jotain kanajuttua. Pitää kokeilla, miltä se maistuu. Helppo se ainakin on.

Saloka, tuollaistako keittoa kokeilit tässä jonain päivänä, että vaan kuuma vesi lisätään?

Ostin myös kaalin. Kotimaisia tuoreita kaaleja näkyi olevan. Tekee mieli paistettua kaalia, mutta nyt on niin väsynyt olo, etten taida jaksaa kuin tuon keiton tehdä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.09.2021 klo 21:20

Purjevene, se oli komeron ateriakippo, mitä silloin viikolla söin.

Tänään on menny suokailun osalta taas päin helvettiä. Nyt on maha kipeenä. Päätä sattuu.

Sain tehtyy pienet tumput valmiiksi. Aloitin sinisävysiä sukkia tekee. EI face räjähtänykään, ainakaan vielä. Harmittaa.

Äiti toi 30 kpl munia mulle. Ajatus olisi tehdä jotain hyvää, vaikka huomenna, jos on voimia. mokkapalat houkuttelisi.

Valvon vielä bb verran oloh. ja sit meen sänkyyn valvoo.

Olen iloinen että sain käytyy tänään suihkussa ja sain puhtaat vaatteet päälle.

Mut nyt on haettava yks pepsi max, että piristyisi hiukan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.09.2021 klo 00:21

Pitäis nukahtaa, mut on jotenki levoton olla. Johtuu ehk kofeiinist. Päätäki sattuu ja rintalastan ympäriltä. On kuuma, mut ilman peittoa kylmä.

En olis halunnu millään lopettaa käsitöitä. Haluan mahd. Paljon pikku sukkia tehä tässä kuussa.

Huomenna tarvii kukat vettä. Ne on taas ollu monta viikkoa ilman.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.09.2021 klo 11:38

ajattelin, jos huomenna päivällä menis lähikauppaan kävellen. Yrittäis jaksaa mennä ja tulla takas. Ei sinne pitkä matka oo, mut kotiin päin on pelkkää ylämäkee alusta loppuun asti. Inhoan asua täällä.

TÄnään ollaan ja kudotaan vaan. Telkkasta tulee urheilua ja bb. Lääkkeet tarvii jakaa.

Selkä taas näyttää olemassa olonsa, mut en anna sen haitata.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 12.09.2021 klo 11:41

Saloka, minun kanakeittokippo ei ollu kovin hyvää. Aika vähän ruokaa siinä oli. Menetteli mutta en osta enää sitä.

Hienoa, että osaat tehdä käsitöitä. Vauvoille kutominen kuulostaa hellyttävältä.

Minunkin pitäisi nyt saada itseni tekemään edes jotain. Jos tulisi parempi olo. Ensin pitää yrittää syödä jonkinlainen ruoka. Mitä sitten. En tiedä. On niin väsynyt olo ja koko ajan muistuu mieleen raivon tunteita tuottavia ajatuksia. Pieniin asioihin liittyvät, mutta tunne on voimakas eikä millään rauhoitu. Jos pystyisin vaikka pesemään vähän pyykkiä, kun olen syönyt. Yritän.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.09.2021 klo 14:57

sain puolet kukista kasteltuu ja syötyy. Nyt onkin sit tekemistä, että se ruoka pysyy mahassa. Ajattelin vähän aikaa olla ja neuloskella ja sit kastella seuraavat kukat.

En tiiä johtuuko neulomisesta tai säästä, kun sormet on kipeet. En tos saanut ees pulloa auki. Nyt sekin onneksi onnistuu.

Huomenna alkaa taas odottelu. Odottelu huoltomiestä. TOsin mä en oota ku klo 13 asti ja sitten lähen kauppaan.