Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 26.08.2021 klo 21:18

Tsemppiä rokotusreissulle! Mulla menee vielä joitakin viikkoja että saan kakkosannoksen, ellen yritä varata aikaisempaa aikaa. Kai senkin jo saisi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.08.2021 klo 08:47

Kiitos soroppi.

Täs ootan äitiä ja sit me mennään. Onneks se on n. Tunnin keikka matkoineen. Mut hyvin huomaa et jännitän ja hermoilen, maha on meinaan hiuka kipee.

Yö meni taas nopiaan. Tosin nukkumaan menin joskus klo 1 aikoihin. Nukutaan sit päikkärit, jos tarvii.

Pitäis varmaan kassi mennä ĺaittaa kuntoon. Täs sängys on va niin ihana köllötel, vaik lakana on puoliks rullal.

Mut joo. Kirjoittelen sit taas, jos selviin reissusta.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 27.08.2021 klo 15:53

Miten rokotusreissu meni, saloka? Toivottavasti voit sen jälkeen levätä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.08.2021 klo 17:17

Piikki meni hyvin, mut äiti päätti sit et sen jälkeen mennään isoon kauppaan kävellen sieltä rokotuspaikasta. Mä yritin olla spaghetti-jalkojen kanssa kaupassa sitten.

Nyt on tullu pikku hiljaa pientä flunssankaltaisia oireita. Mut kaikki on okei.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.08.2021 klo 13:30

Sain itteni just hereille, kun äiti soitti ja kerto et on tulossa. Vitales! Mä en tosiaan ala siivoo täällä.

Mä en muista, kerroinko et naapureiden ruuan hajut tulee mun kämppään. Tein huoltopyynnön ja nyt ne on tarkistanu sen ja joku lämpörele tai mikä lie poistoputkessa on lauennu. Saa nähä saatiinko se toimii, sillä nytki ruuan haju on kämpäs.

Molemmat pohkeet on kipeet. En tiä onko kävelystä vai piikistä. Väsyttää ja vois va maata peiton alla, tosin mun peittona on ikean päiväpeitto.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.08.2021 klo 16:18

Käteen ilmestynyt punainen kipee läiskä. Vasen jalka on kipee. Muuten kaik okei.

Äiti lähti. Koitimme siivota keittiöö, et saatais banaanikärpäsiä pois. Laitoimme puoliks äitin tuomat langanloput, pitäis niistä tehä sukkia. Vedin silppurilla vanhoja papereita. Ihan kiva äitin käynti. Toi mulle 2 mehujäätä. Harmi va, et salmiakkisia. En oikee tykkää niistä. Mut kummiski.

Pitäis kohta mennä ruuan lämmitykseen. Katon ton formulan ekana.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.08.2021 klo 18:46

Tekis mieli koittaa tota joogarullaa, mikä lie. Mut en uskalla ku kropas on oireita piikistä. Jos sittenki tulee jotain. Tallensin kyl puhelimeen ohjeita eri liikkeistä ja mietin, tarviiko kirjoittaa ne ylös, vai pitää puhelimessa.

Mul on puhelimes mehulinko-ohjeitakin. En o vielä sitäkään kokeillu. Pitäiskö huomenna tehä pikkunen porkkanamehu. Mul on muutama porkkana vielä.

Ei oikee kiinnosta olla tuol keittiös, ku siel on miljoona pikku kärpästä. Mul on ansoja, mut ei ne silti lähe. Putsattiin äitin kans viemärikin.

Se ois iltalääkkeen ottokin. Nopeesti menny tämä päivä. Huomen aamulla saa taas loikoilla, eikä o kiire nousta. Kuhan formulan näkee ja illalla pelin. Mahtaako tulla 2 peliä huomenna.

Käsitöitä en jaksa tänään väsää. Äiti vei mun työt, kaikki. Prässää ne. Mun pitäis kuulemma tehä n. 36-37 numeroisia sukkia. Riemun kirjavat, kun on jämälangoista tehty ja nekin on monivärisii.

Mut nyt alkaa käsi sattuu ni, ettei puh pysy kauan kädes.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 28.08.2021 klo 20:04

Toivottavasti rokotusoireet meni jo ohi, saloka.

Mulla hirmu väsyttävä olo. Kävin kaupassa ja hoidin asioita tänään. Sain tehtyä. Ostin lamppujakin. Nyt kun vielä jaksaisi vaihtaa ne palaneiden tilalle. Huomenna yritän.

Tekee mieli jo mennä nukkumaan. Ehkä katson vielä jotain telkkarista ennen sitä. Lämmin suihku tekee hyvää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.08.2021 klo 06:09

pistokohta kuumottaa. Täytyy päivemmällä kysyy äitiltä siitä. Ei tässä muuta, ku et mul olin 1. Pvä piikkipäivä ja se on just vasuri käsi. Täytyy ehkä pyytää äitiä pistää se oikeaan käteen, jollen mä osaa. Se et luotanko siihen on eri asia.

Yö meni nopeesti, sen jälkeen ku sain itteni rauhotettuu ja uneen.

Nyt lepään viltin alla sohvalla. Yritän herätä tähän päivään.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 29.08.2021 klo 11:42

Herätessä oli hirveän väsynyt olo ja päätä hiukan särki. En olisi halunnut nousta ylös ollenkaan.

Vaihdoin lamput mutten jaksanut muuta. Se oli kyllä hankalaa. Se on niin vaikea lamppu ottaa alas. Kaksi oli palanut mutta vaihdoin kaikki kerralla, ettei taas pitkään aikaan tarvii tehdä sille mitään.

Pitäisi imuroida mutten saa tehtyä. Pyykit laitoin koneeseen. En jaksaisi ottaa niitä pois.

Mistähän tämä väsymys nyt tulee. Onko ollut liikaa kaikkea viikolla. En tiedä. Tuntuu kuin koko keho olisi ihan uupunut.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.08.2021 klo 13:03

Mahtaako sitä pystyy kutomaan, jos mä hiukan kokeilisin?

TOi käsi on pistokohta lämmin ja turvonnut ja hiukan punoittaa. Kyynärpäässä joku ihmeellinen vihlontakipu, ihan ku olisin lyönyt hermon johonkin. Muuten kaikki on tällä hetkellä okei.

Yhen mukillisen teetä on juotu, pitäisi vissiin lisää juua. Maha ei ole reagoinu vielä mihinkään, kummallista.

Laitoin 3 jämälankakerää tossa yhteen. Vähän sellai että ne sopivat yhteen.Toss olis 2 sukkaan langat laitettu. TYtön ja pojan. Mun pitäis saada tehtyy mulle liian pienet sukat. Mitenköhän sekin onnistuu. TIedän et niistä tulee liian isot tai liian pienet. Ollaan äitin kanssa silmukkamääristäkin erii mieltä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.08.2021 klo 17:14

Aloin kutomaan.  Harmittaa ku 1. Pvä on piikkipäivä, joudun pyytää äitii laittaa sen. En uskalla tohon käteen laittaa.

Vanhemmilla on isän synttärikahvitus. Mä olen kotona. Ei siel muutenka o mitään mitä voisin ottaa.

Mieli on aika surullinen. Tekee mieli oksua ruoka pois, mut en halua. Yritän kestää tän pahan olon ja kivun. Pitää va keksiä jotain tekemistä.

Huomiseksi ajattelin joko riisipuuroo tai mansikka-raparperivispipuuroo. Riippuu kuinka paljon on voimia.

Taidan yrittää kutoo taas.

Purjevene: voimia oikee roppakaupalla.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 29.08.2021 klo 18:26

Sain pestyä 2 koneellista pyykkiä. Siivoaminen ei onnistunut. Ei vaan jaksa.

Miten kutomisen kanssa kävi, saloka?

Kutominen voisi olla rauhoittavaa, jos osaisi. Juuri tuollaisen fyysisen käytännöllisen asian tekeminen saattaisi vähän rauhoittaa.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 29.08.2021 klo 20:28

Kiitos, saloka! Voimia sinulle myös!

Sinun ruuat kuulostaa aina niin herkullisilta. Mansikka-raparperivispipuuro, nam! Mansikka ja raparperi kuulostaa hyvältä yhdistelmältä. Alkaa tehdä mieli. Olisikohan jossain kaupassa raparperia. Raparperihillo... alkaa tehdä mieli kaikenlaista. Tai riisipuuro ja mehukeitto...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.08.2021 klo 22:02

Havahduin, olen maanisena tehnyt noita sukkia. Molemmissa on 15cm varret ja kantapäät. Ei haittaa kipu sormis tai käsis. Mä va tilkutan. Pitäis vessas käydä ja iltapalaa hakee, mut mä va tilkutan....

Purjevene, tein nyt kesällä ite raparperi-mansikkamehua. Pitäis alkaa sitä käyttää pikku hiljaa. Onhan mul raparperii ja mansikoita pakkasessakin.

Isäl on veritankkaus huomenna. Jännitän ja hermoilen, et meneekö se hyvin ja mitä sen jälkeen.

Huomenna tarvii men suihkuun. Pyykkejäkin on ihan älyttömästi. Mut en uskalla pestä niitä. Pitää kai viikolla viedä äitille.

Kai mä jatkan sukkien tekoo ja meen joskus sit pillerit jakaa ja nukkuu...