Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.08.2021 klo 16:53

Meinas laatta lentää. Menin keittiöön ja siellä leijaili kalanhaju. Mulla siis tekee pahaa kala kaikissa olomuodossa hajusta-makuun. Se takii mä haistan jo kaukaa jos äiti on tehnyt kalasta jotain.  Mulla tulee liesituulettimen kautta naapureiden tai jonkun naapurin ruuan hajut. Ne ei oo ees rapussa niin voimakkaat, kun täällä on. Äiti sano et ne tosiaan haisee,jos sellaista voi ruuasta sanoa. Nyt sit kärsin pahasta olosta, keittiön kiellosta, pääsärystä ja toiveesta, että keittiön ikkuna tuulettais hajun pois ja että se ei leviä pitkin kämppää.

Tyttö kärsii ahdistuksesta ja yritän keksii, miten hän sais sen laantuu tai laukeamaan. Jos keksitte, ni kertokaa. Mä oon ehdottanut hengittämistä, muuta ajattelua ja jne.  Hän ei haluais olla yhtään ihmisten ilmoilla vaan mennä kotiin ja itkee siellä. Kumpa voisin jotenkin auttaa häntä.

Mut nyt alan syömään ton jätskin. SIt mul on kylmää teetä tossa vielä, makua en tiiä. Kyl mä näillä hetken pärjään,kunnes tarvii mennä hakee lisää juotavaa.

anteeksi avautu,imem

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.08.2021 klo 19:40

En tiä mikä tyttöä oikee vaivaa. Pelkään va että aamulla on taas tunnin puhelinsoitto jossa hän itkee ja huutaa. Nyt hän ei saa yhtä pöytää vietyy isovanhemmille.

En tiä kauanko jaksan tätä enää. Olen nii loppu jo kaikkeen. Isään, äitiin, tyttöön, kotiin, ihmisiin, itteeni ja kaikkeen. Haluaisin vaan nukkua, mut joku mussa ei anna periksi.

Pitäis iltapalaa mennä hakee, mut ei kiinnosta kävellä keittiöön ja voidella leipiä ja ennen kaikkea syödä niitä. Ehkä mä istun hetken ja sitten kokeilen.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.08.2021 klo 13:08

Kerranki kun tytöllä on hyvä päivä, ni koulu tekee hänet surulliseksi ja kiukkuseksi. Mut niin tekee mutkin. EIlen oli tytön lukkarista näkynyt että tunnit on, hän on mennyt kouluun ja ne tunnit oli poistunut. Lähti sit pois, mut nyt tunnin päästä lukkariin on taas ilmestynyt että tunnit on ja on käynnissä. EI hän enää koululle ehi. Käskin hänen laittaa opolle tai kuraattorille viestiä tai molemmille, et mitä tämä nyt taas on. Tyttöä pidetään ihan heittopussina eikä opet välitä hänestä enää, saati ketään muukaan.

Mä nukuin suht hyvin ja pitkään. Olisin kauemmin kalunnu sängyssä viettää. Mut joku mussa käsi nousta. Huomenna onkin sit aikainen herätys kun on lääkäri. Kauankohan täs menee aikaa, ku sinne kävelee... hmm.

TÄksi päiväksi ei o ruokaa, taaska. Keitän vissiin pelkkää riisii itelleni ketsupin kanssa. Ei jaksa paneutuu ruokaan. Ei jaksa paneutuu mihinkään. Käytän vieläkin samoja vaatteita, vissiin toista viikkoa. Huomenna tarvii vaihtaa, kunnon vaatteet... onko mulla sellaisia ees...

Nyt varmaan toinen mukillinen teetä....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.08.2021 klo 20:23

Otin leipää ja banskua iltapalaksi. Että jaksan huomenna kävellä. Lataan kumminki kortin varmuudeks, jos huomenna iskee kaatosade.

TÄnään oon miettinyt paljon elämää. Jaksanko sitä elää ja miten elään. En jaksa vastoinkäymisiä yhtään. En jaksa murheita ollenkaan. En jaksa mitään ollenkaan. Olen vaan ni tolkuttoman väsynyt. Väsynyt, vaikka olen nukkunut.

Huomenna yritän jaksaa kävellä tk:hon aamulla. Sinne on pitkä matka. 4 linja-auto pysääkkiä. Pääsen tosta ohittamaan kun menen poikki. Takasin tulles tarvii kaupassa jaksaa käydä ja taas joutuu menee kävellen kotiin. Ainut on, jos meen tonne toiseen kauppaan, sieltä pääsisin linja-autolla kotiin suoraan. Pitää miettii. Mut voi olla, et vedän itteni huomenna ihan piippuun. Sitten on kipuja ja väsymystä.

Mut kai mä syön ton banskun ja juon vettä vähän. Kutoon hetken ja sit menen nukkumaan.

Käyttäjä Hantzki kirjoittanut 20.08.2021 klo 12:34

Sun uni ei oo palauttavaa unta todennäkösesti?

Mä nukuin hyvät yöunet pitkästä aikaa moneen kuukauteen. Klo 11 olin valmis alkamaan taas nukkumaan. Mua häirittiin kuitenkin naapurista poralla joten päätin nousta peristeiselle päiväkahville. Paskat tästä mitään tuu, noustaan kahville. Juon sitä tunnin ja tuijotan eteeni ikkunasta ulos, vilkasen telkkaria välillä tai jotain pöydällä, lojuvaa puhelinta, päiväkirjaa tms. Mun päiväkahvirutiineihin enivei kuuluu se etten liikauta eväänikään. Mutta saispa kahvin makuista teetä niin voisin siirtyä kokonaan teehen. Tsemppiä. Itse valmistaudun hammaslääkärikäyntiin. Viimein sain ajan soitettua.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.08.2021 klo 12:42

En mä sit kävelly tk:hon, kun tuli aamulla vettä ni paljo ja on muutenki sateen tuntuinen ilma.

Pohkeessa ei ole tulppaa. Mut se on vissiin ylirasittunu kävelystä ja painosta. Pitäis joku lääkekuuri syä ja kävellä pikku hiljaa.

Mietin, söiskö tänään riisii vai makaronia. Tosin voisin riisipuuroakin tehä. Ei o mitään sellaista hyvää ruokaa, ku en jaksanu kauppaan kävellä. Pakkases olis kasvis-jauhelihalaatikkoa. Pitäiskö sitä ottaa sulamaan ennemmin. Pitää kattoo.

Olo on väsy, sanoin sen lääkärillekkin. Ei se reagoinu mitenkään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.08.2021 klo 15:39

Hantzki, Epäilen etten palaudu unesta.  Miten sun h-lääkärikäynti meni? TOivottavasti ei sattunut.

Mä aloin taas oksentelee 🙁 En tiä miten saan sen kierteen tänään pois. Söin ihan normaalisti ruuan ja sit alko paha olo. Jonkin ajan päästä laatta lensi. Ei tarvinut ees avustaa. 🙁

En tiä mitä koittaisin syä. Onko banaani hyvä vai paha. Tai jne. Leipä?

TOivon ettei enää tarvii mennä. Saisin rauhassa olla.

Ei mulla muuta... 🙁

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.08.2021 klo 17:12

Mun on ihan turha näköjään syä tai jua tänään 😕. Olen niin väsyny... 😔. Taidan koittaa jua vettä va, välillä. Ja istua tässä tuolilla hetken.  Jaksaisko sitä tarttua puikkoihin.  Oli väärin mennä aamupäivällä lääkäriin!!! 😔😥😔

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 20.08.2021 klo 18:15

Voi saloka, miten huono olo sulla on ollut tänään! Kunpa vähän rauhoittuisi iltaa kohti.

Minulla tämä päivä on mennyt jotenkin. Laitoin ruokaa tytölle ja itselle. Hän olikin hirveän nälkäinen ja söi valtavat määrät hyvällä ruokahalulla. Syön itsekin usein paremmin, kun on pakko hänelle laittaa ruokaa. Olen kyllä ihan lopussa. Kävin eilen jo kaupassa. Tuntuu, etten jaksa samana päivänä kaupassakäyntiä ja ruuanlaittoa.

Viikonlopun jaksaminen vähän huolettaa.

Hantzki, miten hammaslääkärissä kävi?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.08.2021 klo 19:39

Söin 4 paahtoleipää ja nyt on huono olo TAAS. Yritän olla oksentamatta. Kroppa tärisee ja ajatukset poikkuaa. Yritän purkaa tätä oloa käsitöihin nyt.

Käyttäjä Hantzki kirjoittanut 21.08.2021 klo 08:02

Huomenta

H-lääkärikäynti meni yllättävän hyvin. Ei sattunut. Epäilin etukäteen sitä miten jaksan pitää suuta auki koko sen ajan. Muuta en hermoillut mikä on aika yllättävää iteltä, varsinkin kun olin juonut kahvia vähän ennen sitä ja se lisää hermoilua. En silti osaa olla juomatta kahvia. Joskus siitä ei tule sitte mitää oireita. Et en ymmärrä.. no perus keskityin hengityksee nenän kaut ja sit sain pitää nappeja korvilla mistä tuli youtubesta ohjelmaa. Leuat oli hellinä. Sen jälkee halusi kauppaa jotai lohturuokaa hakeen. Tein kaikkein laiskimma version lihapullakastikkeest ja muusista eli joo jauheesta ja valmiista pyöryköistä. En todellakaa ois jaksanu alkaa tehä ite alust asti. Mut aina ei tartte jaksaa sitte nii..!

Toi on ikävä tunne toi etomise tunne. Kaikkein vatsaystävällisin ruoka mikä varmaa on on on kaurapuuro. Keitän ite löysempää litkua jos mahassa paha olo ni saa helpommin syötyä. Mulla jos tuntuu että mahassa alkaa närästää ni otan hapankaalia. Se maistuu happamalle ja ihan kamalalle. Sitä pari lusikallista aamuisin ni alkaa maha saa maitohappobakteereja ja alkaa toimimaan. Toi on perseestä suoraansanottuna toi et alkaa oksetuttaa! No mutta hyvää ja toivon mukaa levon täyteistä viikonloppua sinullekin. Edes hetkisen pienoisen.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 21.08.2021 klo 11:46

Huomenta saloka, saitko nukuttua/miten tänä aamuna voit? Sulla taisi olla aika kamala päivä eilen. Uupumus ja rasitusko sut sai eilen katumaan lääkärikäyntiä, vai oliko siihen joku muu syy?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.08.2021 klo 15:00

Huomenta. Jaksoin vasta 14.30 avata silmäni ja nousta. Äiti kyl soitti joskus 10. Jälkeen. Mut en mä puhunu ku jotain önähdin ja puhelun jälkeen otin lääkkeet ja nukahin. Menin kyl joskus 4ltä nukkuu.

Yyöllä paistoin 7 munaa ja ne pysy sisällä ja osa paahtoleivistä.

Hantzki, muuten söisin kaurapuuroo, mut mun maha ei tykkää kaurasta 😥. Ja muut hiutalepuurot on pahoja. Riisi ja mannapuuroa teen ain silloin ku jaksan ja vispipuuroo.

Olihan se eilinen ilta rankka. Silloin ku päässä naksahtaa, se naksahtaa. Vielä on ihan ok olo, mut en o syöny mitään. Pelkään alkaa syä.

Piti mennä suihkuun tänään, mut vielä ei ainakaa jaksa. Olen unen rajamailla melkein.

Anteeksi jos en muista vastata kaikille. Yritin. Mut kiitos kaikille ketkä jakso kommentoida ja kirjoittaa.

Nyt jatkan teen juontii, ni kauan ku mul on sokeria.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.08.2021 klo 16:22

Purjevene, kivaa että tytöllesi ruoka maitti. Olet tehnyt hyvää ruokaa. Hyvä että oot saanu ittekkin saanu syötyy. TOivottavasti tänään on parempi ja jaksaminen on parempi. KOita muistaa levätä kans.

Hantzki, kivaa kuulla että sun h-lääkäri meni hyvin ja et ei sattunut. Että jaksoit pitää suutasi auki koko ajan. Mitä kuuntelit youtubesta?

Soroppi, ehkä lääkärissä käynti aiheutti eilisen jutun. Se et lääkäri kommentoi painooni, taas. Tuli sit päässä ajatuksia että ei mun kroppa tarvii tommosta ja jne. Se oli henkistä pahaa oloa, mikä näkyi fyysisenä.

Mun pohjekin tuntuu paremmalta. Ei o niin kipee enää. EIlen katoin netistä prisman valikoimaa, jos tukihenkilön kans mentäis tiistaina sinne. Katoin jotain joogarullaa, tai semmoista. Olis kuulemma hyvä tohon pohkeelle, va vssiin muualle kroppaan. SIt mulla meni hermot kraanaveteen ja googletin vedensuodatinkannua. Muutenkin olen huomannu et keittiön hanasta tulee aika kalkkipitoista vettä. Jos kaikki mitä ajattelin ostaa, jos pääsen ti kaupoille, menee 100 verran. Musta ei kamalasti, kun jos pääsen Lidliin ostaa yhen jutun, mikä vois auttaa jalkojen lihaksiin, jos niitä on siellä vielä. Mut sen näkee ma tai ti viimeistään.

Muutenkin on ensi viikko ahdistava. Olis 2. rokotus perjantaina. Tyttö olisi poikkiksen kans valmis viemään ja tuomaan kotiin ja äiti on valmis tulee taksilla seuraksi. Ihanaa huomata että tyttö ja äiti tietävät, kuinka paljon pelkään sitä piikkiä, tai sen jälkiseurauksia. Ja ovat valmiit seuraan. Kumpa äiti ymmärtäisi masennustakin yhtäläisesti.

Tytölle on vaatekriisi menossa. Jos menee lantiosta, ni mahasta on liian isot. JOs on mahasta sopivat, ni lantiosta ei mee. Meijän perheen iso perseiset. MÄ ootin koska tämä kriisi tulee, nyt se tuli. Harmi just mun masis jaksolla. No yritän mahdollisimman paljon auttaa häntä kriisissä.

Mul on kriisi noista sukista. Niistä tulee ihan eri parit. Ainut yhdistävä tekijä on varsi ja kantapää ja kai varpaat (kärki), muuten toi väli on vihertävää monivärilankaa. Mut oon päättänyt tehdä ne ja vaikka ite käyttää ne sit. Kohta saakin alkaa villasukkia käyttää, vielä pärjää paljain jaloin.

Piristyin vähän. Join 1,5 litraa teetä. Pysyy silmätkin auki vähän paremmin ja jaksaa jotain tehä. Mut aivot ei o vielä heräneet, sen huomaa kun koko ajan saa pyyhkii tekstii tästä pois.

Mut nyt jatkan neulomista, aivotonta työtä....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.08.2021 klo 18:49

tänään on menny hyvin, kun on teetä vaan juonut monta litraa. Oon puhunut puhelimessa ja kattonut urheilua. Muistellut sitä että en ole 2 vuoteen mökillä ollu, kuinka paljon se piha on muuttunut. Olen neulonut tossukoita niin että joudun jo laskee kerroksia, ettei tule liian isoja. Olen vieläkin vähän suolanen siitä että noista tulee eripariset, täysin. Mut nyt iltalääkkeen ottoon ja vois koittaa syä leipää vähän, uskallanko? Illalla tulee vielä jukolan viesti, jonka ajattelin kattoo vielä, kun saan huomenna taas nukkua.