Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.08.2021 klo 12:46

Keskustelua, olen pahoillani. Tiedän kuinka raskasta se on, ku toinen hiipuu ja tarvii apua yhä enemmän ja enemmän.

Tääl oli viime yönnä taas ukkosmyrsky. Sato välillä kaatamalla ja ukkonen kiersi ympyrää vissiin. Kerran oli "pään päällä" ja menin paniikkiin hiukan.

Nyt kun laitoin johdot paikoilleen, alko ekana telkkari väittää ettei johdot o paikoillaan ja sitten tietokone ettei ole internet yhteyttä.

KOhta teetä hakemaan, että herää tähän päivään. Kattoo samalla onko lisää kärpäsiä jäänyt satimeen. Tossa ainakin eilisessä teemukissa pörrää 2., tiku ja taku.

Äiti menee huomenna aivopesuun -korvahuuhteluun. Käskin sen kysyy niiltä hoitajilta, miten ihmeessä mä saan tota suihketta korvaan.  mun pitäis Ceridalia pistää kun korvat kutisevat ihan järkyttävän paljon, mut miten saan sitä siitä suihkepullosta, kun vanupuikkoo EI SAA käyttää ja sitä ainetta tarvii saada korvakäytävään, ei pelkästään suulle. No äitin pitäisi kysyy, jos muistaa.

Huomenna lähen liikenteeseen iltapäivällä, toivottavasti ei sada. Tai mulle on ihan sama vaikka satais, mä tykkään siitä, mut epäilen että kun pääsen vanhemmille, ni äiti käskee vaihtaa vaatteet heti. Joudun viemään mun portaat / tikkaat, äitin luo, kun heille tulee ikkunan esijä sillä aikaa ku he ovat mökillä. Sit tarvii ärrälle viä yks paketti. Toivotaan että toi toinen kirja menee siihen pussiin tai laatikkoon.  Kaupasta tarvii saada multaa, kun tytön kukka sanoo sopimuksensa irti, eli ei ole tarpeeksi multaa kasvaa.

Mut mä taidan mennä hakee sitä teetä, että jaksan eteenpäin. SIt vois jatkaa käsitöitä, samalla kattoo kuinka paljon virheitä eilen tuli neulottuu...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.08.2021 klo 15:00

Luvataan ja ei luvata huomenna sadetta. Päättäis jo,kumpaa.

Iski väsy ja jaksamattomuus. Pitäis loppu ruoka mennä lämmittää, mut.... Silmät menee väkisin kii, mut en anna periksi. Ulkona on masentava keli, laitoin lukulampun päälle, että näen miten silmukat menee. Olen nyt saanut molemmat varret tehtyy.

Pakko mennä ruokaa hakee....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 15.08.2021 klo 16:48

Voi saloka, voimia sulle!

Minulla on tänään ollut toimintakykyisempi päivä jostain syystä. Välillä makasin sohvalla, mutta sain pestyä lakanat. Tai viimeiset on vielä pesukoneessa. Miten se onkin aina niin isolta tuntuva urakka. Pystyin myös siivoamaan vähän.

Nyt pistää rinnasta, vasemmalta puolelta. Tällaista ei normaalisti ole. En tiedä, mistä se tuli. Ei tunnu olevan sydämen kohdalla. Mikään asento ei auta. Ehkä joku lihaskramppi. Toivottavasti ei mene pahemmaksi.

Minunkin pitäisi lämmittää ruokaa. On nälkä, mutta en jaksaisi enää tehdä mitään. Olisi niin mukavaa saada valmis ruoka-annos eteen ja vaan syödä siitä. Miten ruuan lämmittäminenkin voi tuntua niin ylivoimaiselta joskus. Tai pitäähän se ensin kasata lautaselle ja sitten mikroon.

Kaikki voimat meni lakanoihin ja siivoamiseen, mutta olen tyytyväinen siihen, mitä sain tehtyä. On vähän puhtaampaa. Se parantaa aina oloa hiukan ja on vähän helpompi hengittää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.08.2021 klo 17:46

Ruoka teki huonon olon, taas. EIkä isän kunto paranna sitä. Isä on nukkunut koko päivän, eikä ole ruoka maittanut. Sanoin äitille että antaa isän nukkuu. Sillä on tulossa raskas viikko, kun mustan että hänellä on lääkäri. Silti toi isän väsymys huolettaa. Mut kai hän huomenna on jo ok, kun tänään lepäilee ja nukkuu.

Pidän pienen tauon kutomisesta. Sormet sanoi sopimuksen irti. Kipeetä tekee.

Sisko olis tuonnu mustii viinimarjoja, et olisin mehuksi tehnyt. Sanoin tällä kertaa suoraan, etten tiiä  (muka) koska ehin ne keittää mehuksi ja niitä on niin vähän. TUnnen itteni kamalaksi, kun en ala keittelemään niitä. Eihän mulla ole tällä viikolla kun huomenna menoja.

Aineenvaihdunta taas ei toimi. OLen juonut ja juonut, mut mitään ei tuu ulos. Mustan niitä vuosia kun join teetä, ni juoksin vessas koko ajan. Nykyään en. On pakotettava ittensä vessaan ja pakotettava pissaa, muuten alkaa polttaa. Sama on, on pakko juoda ihan sairaan paljon, muuten alkaa polttaa. Ja se poltto ei ole kivaa.

Ostin kaupasta jotain hiilihapotettua vettä, mikä oli sitruunalla maustettu. Luulin et se on ihan okei, mut maistuukin ihan ku jotain sulanutta lääkepilleriä jois. Mut mähän en tykkääkään wichyistä tai kivennäisvesistä. Novellen pro menee alas, mut muut tökkii ja pahasti.

Pitäis noi lipastotkin vaihtaa joku päivä. Kattoo koska viikolla on voimia niin paljon että jaksaa täys puisen senkin raahata yli 5 metriä ainakin.

Huomenna suunnittelin, et menen suihkuun kun tulen kotiin, mut sekin voi mennä metsään. Ei o oikee kannattavaa mennä tänään, kun jos huomenna on luvattu sadetta. Joutuis kummiski huomenna sit menee. En mä viel niin paskanen oo.

JOs hakis taas 4 dl teetä, lisäis tätä pahaa oloa. Tai onko tä jotain närästystä, en tiiä. TOi keltainen tee saa aina sellainen olon että ei ruoka pysy sisällä. Mut sit kun saa ilmaa jotenkin pikkusen pois, ni olo helppaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.08.2021 klo 21:44

Purjevene, toivottavasti kipusi hellitti. Mulla alkaa taas päätä sattuu, ni ku eilenki. Saa nähä tarviiko lääkitä.

Jaon lääkkeet taas ensi viikoksi. Samalla päivitin lääkelistan ja ruokaallergia ja lääkeallergia listan.

Äiti soittaa viel tälle iltaa. En tiä mitä asiaa hänel on. Isä oli hetken ollu ylhäällä, kunnes menny takas nukkuu.

Tällä hetkellä kaipaan va halausta. Mut joudun tyytyy tyynyyn.

Mietin, pitäiskö hoitaa itteäni. Pestä kasvot ja rasvata. Sekin on jääny. Kaikki jää. Tänään sentään katoin noita jalkakylpy juttuja, jota siskoni anto. En tiiä koska uskallan kokeilla, kun molemmis kantapäis on puhjennu verinen rakko ollu. Ei ne kyl o verta vuotanu pitkään aikaa, vaikka mun pakkomielinen kyniminen on ollu.

Mut kai mä otan yölääkkeen ja alan lukee...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.08.2021 klo 15:20

Päivän lenkki suoritettu. Kävin ärrällä viemässä paketin ja sit kaupassa. Isää kävin moikkaamassa ja kuuntelemassa pirteetä ihmistä. Tyttöä olen koittanut tsempata kouluun päivällä ja muutenkin päivän mittaan.

Mulla on muutama raparperin pala ja mansikkaa sulaamassa, avokado ja banaani on lämpeemässä huoneenlämmössä. chiansiemenrouhe on turpoomassa  soijajuomassa jääkaapissa. Jossain vaiheessa pitäis ne sekoittaa sekaisin ja syä/jua se smoothie. Siinä on mun ruokani tänään. En jaksa alkaa hellan ääressä olla. Ja jos siitä tulee hyvää, teen huomenna uudestaan.

Sain pitkästä aikaa nukuttuu suht hyvin yön. Kun nukahin, heräsin aamulla vasta. Ehkä siksi jaksan tänään hukan enemmän.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 16.08.2021 klo 17:24

Hyvältä kuulostaa sinun smoothiesi, saloka. Toivottavasti jaksoit tehdä!

Minulla kivut menivät pois seuraavana yönä pääosin. Enää sellasta normaalia pientä.

Laitoin ruokaa tytölle, nyt ihan väsyksissä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.08.2021 klo 09:37

"Puhuin", tai kuuntelin tytön huutoitkua 44 minuuttia, ennen ku sain hänet ehkä rauhalliseksi. Käskin unohtaa koulun ja painua takas nukkuu. Hänellä on identtikriisi. Tai miten sitä sanotaan. Muotoja ja painoa tullu ja paikat kasvanu. Hän ei oikee hyväksy sitä.

Olen niin väsyny ja itkuinen. Olin valmis hyppää linja-autoon, mut tyttö ei halunnu. Olin valmis käymään kaupassa, mut ei haluttu. En tiä mitä ja koska hän on viimeks syöny. Ei ne tukiasunnos mitään välitä.  Äitiä en uskalla häiritä.

Käyttäjä kirjoittanut 17.08.2021 klo 14:25

Kyllä ne välittää, jos ne tietää tytön tilanteen. Monen tukiasuvan ongelma ettei halua.huomiota, ei rohkene ottaa yhteyttä? Tiedät kai nron sinne, joka vastaa tukiasumistoiminnasta? Huoli ilmaituksen saa tehdä, jos on huoli omasta lapsesta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.08.2021 klo 15:49

Asia rauhottui, lähdin linja-autolla tytön luokse. Tai kaupunkiin ja tyttötuli sinne. OStin hänelle yhet housut, jotka on hänen tulevat synttäri ja nimpparilahja. Käytiin syömäs, tai äiti ja tyttö kävi. Sen jälkeen tyttö alko voimaan huonosti ja meni kotiin. Mä jatkoin äitin kans isoon kauppaan linja-autolla. Sieltä sit vähän pidemmän kaavan mukaan kotiin.

POhje on kipeenä taas. Kokeilin ja otin panacodia kun muutakin kipua on, mut ei se auta tohon pohjekipuun. ALko pelottaa. Mikä on semmoinen kipu, johon codikaan eiauta.

Soitin tytölleja kuulin että hänen olonsa on hiukan parempi. Illemmalla he menevät ruokaostoksille. HÄnen poikkis on siellä ensi yön. Sanoin poikkikselle että kattoo et tyttö syö ja juo hyvin.

Pitäis nugetteja lämmittää, et söisin jotain ees tänään. Vettä oon tossa juonut, kun kotiin tulin. Vesipullo on vieressä vielä.

Kaipa tämä menee tässä eteenpäin, jotenkin. Ulkona sataa. TOivottavasti ei tuu ukkosta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.08.2021 klo 21:14

Innostuin lukee 3 pitkää lukua kirjasta, samalla kuuntelin rentoutusmusiikkia.

Muuten vois mennä nukkuu jo, mut maha tuli kipeeksi. Kai se täs makoilles rauhottuu.

Vois laittaa tytöl hyvät yöt ja alkaa ite seikkailee netis, kunnes lääke vaikuttaa.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 18.08.2021 klo 08:46

Hyvä, että tyttösi tilanne rauhoittui, saloka. Paljon olet jaksanut tehdä.

Tänään jostain syystä väsyneempi olo taas. Heräsin hirveän aikaisin aamuyöllä. On ollut paljon tyttären asioita hoidettavana. Koulustakin tulee paljon kaikkea koko ajan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.08.2021 klo 11:03

Yö oli yhtä helvettiä, kivut otti vallan ja särkylääke ei auttanut. Mut olen saanut jotenkuten nukuttuu kumminki.

Isän lääkäri meni reisilleen. Okei, isä pääsee veritankkaukseen, mutta me ei muuta tiedetä. Joku verisairaus isällä vissiin on, mut ei tiedetä onko se perinnöllinen vai ei, koska lääkäri oli äitin kysymykseen vastannu "mitä se sulle kuuluu". Isää oltiin pidetty täysin vammaisena, ymmärtämättömänä. Isällä on järkeä päässä ja niin kauan ku sitä on, hän vastaa hoidoistaan. Äiti on vaan tukena ja selittämässä tarkemmin, jos tarvii. Äiti tekee valituksen lääkäristä ja ehkä jostain muustakin, en tiiä tarkkaan. Äiti on ihan hiilenä.

Mun lääkäri haluaa nähdä ja tsekata ton jalan kunnon perjantai aamusta. Pääsin vihdoin lääkärille sen kans. EIlen kesti 2-3 tuntia ennen ku codi vaikutti.  Mietin tässä, pitäisikö mun kävellä sinne tk:hon, et toi jalka olis vielä pahemmassa kunnossa.

Että tällästä täällä, millaista siellä?

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 18.08.2021 klo 13:46

Tänään on rauhaton olo. , en tiedä, mistä se tulee. Kävin lyhyellä lenkillä ja kaupassa. Haluaisin rauhoittua. Huomenna ei ole mitään ohjelmaa. Olisikohan joku chatti mihin pääsisi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.08.2021 klo 14:47

Inhoan olla nainen. Joka kk menee toi oik. jalka kipeeksi. Enää siihen ei auta panadol, va pitää codia ottaa ja toivoo että menee ohi. Ennen oli vaan eka päivä sit siitä jokunen vuosi alku ja loppu päivä ja nyt näköjään alku ja siihen asti että loppuu. Kun lääkkeen vaikutus loppuu, ni kipu palaa. Ei mulla satu maha eikä selkä, vaan toinen jalka.

No otin codia äskö, saa nähä koska vaikuttaa.

En jaksanut pahemmin panostaa ruokaan. Keitin riisiä ja raastoin muutaman porkkanan ja pilkkosin suippopaprikan. Siinä mun ruokani oli.