Zirkoni, Isäni on alkanut puhuu enemmän ja enemmän omasta kuolemastaan ja hautajaisistaan. Mitä hän tahtoo ja mitä ei. Sit hän kertoo niitä meille ja tietenkin toivoo että me tehdään niin. Isällä on vielä järki päässä sen verran että pystyy kertomaan ketä haluaa hautajaisiin ja ketä ei ja jne. Isästä puhuminen muutenkin saa mut surulliseksi. En tiä miten äitille kertoisin sellaista mitä mun kuuluu tietää.
Nyt ensi kuun alussa on taas koettelemus. Isältä yritetään poistaa joku juurenpala suusta. Me ollaan kieltäväisii, jopa isä on, mut lääkärit haluaa. Me vaan pelätään että siitä tulee ongelmia, kun isä on huonossa kunnossa, muistisairas ja käyttää verenohentajaa. Verikokeetkin on ana jännä juttunsa, joskus se pistojälki alkaa vuotaa ku härän kurkku ja joskus menee ihan niin ku normaalilla. Onko toi sittenkin jo tässä kuussa, en muista.
TÄs pitäisi isällä olla hematologi, jossa saamme EHKÄ tietää lisää siitä onko isällä .... vai ei ja mikä sillä todellisuudessa on.
JOtenkin tuntuu että jaksan vaan noiden isän käyntien takii eteenpäin. Eniten toivon, etten joudu näkee isää sen hammaslääkärin aikana tai jälkeen vähän aikaa. Ja että se menee hänellä hyvin.
Äiti soitti 11.30 aikoihin ja käski nousta jo. Hän ei tiedä sitä että olen ollu 4 aikaa vielä ylhäällä ja muutenkin heräilly pitkin yötä. Herätyksen syyn sain tietää tunti sen jälkeen kun hän soitti taas, jos lähtisin linja-autolla tonne vähän kauemmas kauppaan. Kyl sinne kävelläkkin voi, mut linja-autolla menee nopeemmin. En mä sieltä mitään etikoista ostanut. Ajattelin tossa, jos ruuaksi paistan loput perunat ja sit lämmitän muutama nugetin. HUomenna sit paistan uunissa loput perunat ja loput nugetit. Helppoa ruokaa, mut se, et koska ne syön on eri asia. KOska jaksan pakottaa itteni siihen rumpaan.
Nyt on taas väsynyt.Siivottiin äitin kanssa astiat ja roskat pois. Astiakoneen laitoin käyntiin, että saan haisevat astiat pois. Ajattelin jos koittais kutoo vaikka pientä pesulappua/ pyyheliinan. se on helppo tehä kun oikeeta va.