Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.07.2021 klo 20:34

On oollu koko päivän huono olo, eikä o maittanu mikään. Ei ees alko. Koko ajan tekee mieli oksentaa, vaikka mahas ei o ku vettä ja 4 paahtoleipää. Leipien kanssaki oli nii paha olla et pelkäsin koko ajan et oksennan. En mä ikinä saanu itteäni känniin, kaukana siitä.

Kaikki mitä suunnittelen, menee päin mäntyy. Siinä yks syy pahaan oloon. Monen muun syyn lisäks.

Olen jo tunnin puoltoista maannu sängys ja kuunnellu musaa. Välil itkeny ja laulanu mukana. Puhelin on täysillä.

Yritin, jos joku olis halunnu puhuu mulle, mut ei kenelläkään oo aikaa. Niillä on tv.  Tyttöö en viitti tressata.

Pitkästä aikaa on nii yksinäinen ja paha olla. Nii paha että olisi maailma parempi ilman mua. Mä oon ihan selvä. Ei tullu live-ystävä kylään. Kuka ny tänne ees haluis tulla tai mun kans olla.

Tyttö tulee joskus, jos tulee.

En pysty enää kirjoittaa... 😭

Käyttäjä kirjoittanut 18.07.2021 klo 09:16

Yksinäisyys on kuin vihoillinen. Siinä tilassa on täälläkin tukinetissä moni. Yksin.

Tulkaa tätä kautta toisten seuraan te kaikki yksinäiseksi itsen kokevat. Siksi itekin täällä usein olen. Toivo taitaa olla vähän semmonen asia, että se kantaa vaan silloin kun se yhdistää meitä?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.07.2021 klo 13:40

Keskustelua 💗

Tänään on vielä ainakin hiukan parempi olo, mitä eilen illalla oli. MÄ itkin klo 18-23 ajan vähän välii ja olin ihan romahtanut.  HUono yö, kun miettisin taas kaikkea mm. mökin ikkunat, onko äiti laittanut ne kiinni.

Äiti tossa soitti pari tuntii sitten ja kysy lähenkö heille auttaa lehtien kanssa. Sillä on valtavasti käsityö ja askartelulehtiä. Nyt ne meni myyntiin. Samalla kävin kaupasta ostamassa pariksi päivää pyttipannua ja jätskii lisää, mehujätsii joka maksaa alle 60 senttii kappale ja on HYVÄÄ. Söinkin yhen tossa ja sain kroppani viileäksi.

Mulla alkaa menee hermot noihin isoihin kärpäsiin. Niitä on vissiin 5 täällä oloh. ja keittiössä lisää. Onneks makkaris ei ole, kun siellä on pimeetä ja kärpäset ei tykkää siitä ilmeisesti.

Pelästyin et tutulle ei ole kaikki okein, kun en ole saanu koko päivään kiinni. Nyt hän vihdoin tajusi laittaa viestiä. HÄnel oli sokerit eilen vähän laskenut ja hänen sokeritasapainoa ei oikee ole löytynyt vieläkään, vaikka muutama vuosi koitettu.

Mut mä taidan mennä laittaa pyttipannua uuniin. Se on semmoinen pakastejuttu ja on hyvää, mitä ennen oon maistanut. EN o pitkään aikaa maistanut tai syöny. TOivon että en pety.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.07.2021 klo 16:57

Ilma viilentynyt ja väsymys pahentunut. Olen maanu sohvalla ja koittanut nukkuu, mut rauhaa en o saanut. Yöllä oli ihanaa, kun ei hikoillu ollenkaan, mut vaikeaa oli aamulla silti nousta. Ei oikee lähe tämä päivä käyntiin ja muutenkin voimat on poissa. saa nähä onko tämä joku palautus viikko sitten.

Ei oikee ajatuskaan kierrä.  Laitoin telkkariin tulee mr. Beanin elokuvan. Mietin, pitäisikö syä leipää, kun on vähän semmoinen olo ettei nesteet oikee imeydy taas. Tai sit muuten vaan on huono olo ja kurkussa koko ajan vesi jota joudun nielee alas.  Olen mä syönyt tänään jo. Et en oo pelkällä vedellä ja limujätskillä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.07.2021 klo 12:19

Äiti soitti 7.30 että lähtisinkö viemään isää suuröntgeniin ja takas kotiin. Hänellä on mahaongelmia. EI siinä auttanut muu ku nousta ja alkaa lähtee kohti vanhempia. Matka meni ihan hyvin ja nopeestikkin.

Kotimatkalla kun olin isän vienyt, kävin kaupasta ostamassa lisää jätskii. Oon niin ihastunut noihin 60 sentin jätskeihin.

Nyt mulla on ruoka uunissa. Paistoin vuokaan jauhelihan ja laitoin raa´at makaronit ja herne-maissi-paprikapussin . Päälle laimennettuu paserattuu tomaattimurskaa jossa oli 2 lihaliemikuutiota. Saa nähä millaista siitä tulee. Tuoksuu ihan ok:lta. Mietin vaan kuinka kauan pidan sitä uunissa.

Ihana jalkakipu. Inhoan näitä kerran kk jalkakipuja. Ei mul muuten satu, mut toi oikea jalka menee ihan kipeeksi. JOutusin codia ottaa siihen että helpottais nopeammin.

Ulkona on ihana viileä keli taas. Ihanasti oli 13 astetta lämmintä kun aamulla lähin. Nyt on 21 astetta ja aurinko ei paista. Sen piti sataa, mut eipä näy. Luonto tarvis kevyttä sadetta. Täällä on nurmikot palaneet jo melkein kaikki.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.07.2021 klo 18:10

Mä päätin että syön mitä syön. JOs iltapalana on toisen kerran ruokaa kylmänä, sit on. En pakota sitä leipää syömään. TOsn nyt ku söin ruokaa, tuli hiukan huono olo.

Muutenki olen päiväruokailun jälkeen ollu ihan naatti. Yritän tässä jotenki ysyy hereillä. Tai poissa sängystä.

Tyttö kävi moikkaamassa ja samalla haki tyhjät pullot ja tölkit. Oli iloinen niistäkin pienistä hiluista.

Tyttö tressaa va sitä, kun ei saa mistään asuntoo tai sit jos pääsee kattoo, ni ne on ihan kamalia. Sit sitä huolettaa koulun alku, et miten se menee ja lähtee käyntiin. Mitään ei ole koulusta tullu meinaan. Se mahakipu jatkuu vaan ja nyt lääkäri ei anna ees kipulääkkeitä. Sanoin tytölle että kysyy suoraa lääkäriltä, miksei anna lisää lääkkeitä, kun kerta kipuja on ja kun ei kerta pääse lääkäriin kun vasta syyskuussa.  Saa nähä mitä hän tekee asian kanssa.

Kai mä jatkan tätä ajan tappamista kärpästen seassa.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 21.07.2021 klo 09:14

Onnistuiko eilinen ruoka, saloka?

Mä olen syöny tänä kesänä 40 sentin jätskituutteja. Tai taitaa hinta olla 42 senttiä tarkkaan ottaen tuossa kaupassa. Ihan hyvää, vohvelikin on hyvän makuista.

Pystyin kävelemään lenkin aamulla. Tuntui ihanan viileältä. Muuten on rauhaton olo tässä. Minäkään en pysty lepäämään ja rauhoittumaan millään. Yö meni onneksi aika hyvin vaikka jäi lyhyeksi. Vain kerran heräsin naapurien mekastukseen ja valvoin ehkä tunnin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.07.2021 klo 11:41

Purjevene, ihmeen hyvää siitä ruuasta tuli. Pitää tehä uudestaanki se tollai.

Hienoa että oot ulkoillu tänään. Mä vasta heräsin.

Tossa kun yritin nousta, onnistu puoleen väliin, kunnes aloin täristä. Annoin itelleni luvan laskeutua maate, mut tärinä jatkui. Sit se onnuks loppui. Mikä lie häiriö jossain. Tajuissani olin koko ajan. Mut tä oli eka kerta. Nyt ei oo mitään muuta ku et jalat kihelmöi. Kävin jo vessas ongematta.

Jaaha, taas yli 450 tartuntaa. Pelottaa, kun tyttö on menossa hesaan pe-la. Toivon suuresti ettei tuo tuliaisia.

Pitäis varmaan nousta ja alkaa tankkaa juotavaa kroppaan. Nyt ku on viileämpää, huomaa käyvänsä vessas useammin ku kuumalla.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.07.2021 klo 12:46

Ei se näytä tä päivä olevan sen parempi. Jostain kumman syystä selkä on kipee, maha on sekaisin ja särkylääkkeitä menee. Tuntuu et joka paikassa on kipuja. En mä ihan joka kipuun lääkettä ota.

Äiti kertoi että heidän hoidokisu oli lasistetulla parvekkeella pyydystänyt linnun ja tuonnu hänen eteensä ja antanut hänelle kiltisti.  Nyt ihmettelee missä lintu on, kun äiti laittoi pois sen.

Mitä sitä tänään tekis. TOi selkä ei kauhiasti kestä mitään. Pyykkiä pitäis käsin pestä, kun koneellista ei ole. Ja jos ensi viikolla on tappohelteet tulossa, niin tarviin noita sortseja ja cabreja yms.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 21.07.2021 klo 14:50

Hyvä että ruoka onnistui saloka! Voi tehdä sitten toistekin. Kuulosti aika hyvänmakuiselta yhdistelmältä. Kaikki minkä voi sekoittaa ja laittaa uuniin on minusta käteviä. Tulee paljon kerralla, jos pystyy jaksamaan siihen asti että saa sen uuniin. Taas pärjää monta päivää vaikkei jaksaisi mitään.

Kurjaa että sulla on kipuja. Ne vie kaikki voimat.

Olen pessy pyykkiä myös tosi vajaita koneellisia kun en ole jaksanu käsin pestä. Lopulta käynnistän koneen silti. Voi olla että useampikin vajaa pitää sitten pestä kun on erivärisiä. Joskus ei jaksa pestä koneellakaan.

Nyt on taas vähän toimintakykyisempi päivä, vaikka ahdistusta on ollu paljon tänään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.07.2021 klo 16:56

Meni sit poskihammas lohkeemaan. Huomenna aamulla pitää soittaa h-lääkäriin ja uskaltautuu mennä sinne. Olen hoitanut hampaita niin huonosti, etten kehtaa mennä sinne. En ees tiä mitä sinne sanoa. "mulla on poskihammas lohjennut, mut ei kipua siinä. Saanko ajan?"  "juu et saa, kun ei särje".

Mun piti huomenna sitä mehuakin tehä, mut se menee myöhäsemmäksi ajaksi sitten, jos huomenna tarvii h-lääkäriin mennä.

EEEEEIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!  Meniskö joku muu, mun puolestani?

Purjevene, mä jaksoin kävellä vanhemmille ja tuoda sieltä ison painavan kassin. SIt äitin kans katottiin noi mehustusjuttu valmiiksi. Siinä on mun tekemiset ollu tänään.

Olo on väsynyt ja aamuinen tärinä juttu hermostuttaa. Koitin äitille kertoo siitä, mut ei äiti kuunnellu ollenkaan. Olisin valmis nukkumaan...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.07.2021 klo 18:57

En jaksa ees kiinnostuu noista kärpäsistä, kuhan ei suuhun eikä silmiin tuu. Olen niin väsynyt ja jaksamaton.

Huomenna tarvii jaksaa soittaa sinne hammaslääkäriin. Miten jaksan mennä sinne, jos se on jossain kaukana. Huomenna tarvii tehä ainakin toi mansikka-raparperimehu. Ehkä noi herukat ja karviaiset voin keittää myöhemmin.

En tiä mitä uskallan syä. Enkä oikee jaksakaa mitään syä.

Olen henkisesti finaalissa.... täältä taas koitetaan yritetään nousta.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 22.07.2021 klo 09:02

Voi saloka, noi hammasjutut on niin kamalia! Kaikki inhoaa niitä. Ei ole kovin harvinaista, että iso hammas lohkeaa. Hyvä että olet korjauttamassa sitä heti, ettei mene pahemmaksi. Tosi ikävä juttu. Toivottavasti saat ajan hammaslääkäriin pian niin tulee hoidettua, vaikkei jaksaisikaan. Inhottavia vastoinkäymisiä. Koita jaksaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.07.2021 klo 09:45

Sain aamuksi ajan, olen ymmälläni.

Tyttö soitti yöllä itkien. Kipuja ja pahaa oloa. Puheltiin vähän aikaa. Nyt on voimaton olo, kun halu olis auttaa tyttöä, mut en tiä miten. Pelkään koko ajan et hän murtuu.

30 min pääst lähtee bussi. Joudun sillä menee, ku se hammaslääkäri on vähän kaukana. Bussil kyl menee n. 15min. Parasta et menee, sillä aika on 10.30. Tiukkaa tekee..

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.07.2021 klo 13:08

Paikkaus onnistu hyvin ja oli ihana lääkäri. Ei haitannu vaikka oli melkein 30min myöhässä. Hän selitti ja ohjeisti koko ajan.

Lähi bussiin oli yli 30min aikaa, kävelin toiselle pysääkille, josta tuli heti melkein linja-auto tänne.

Jalkaan ja selkään koskee koko ajan. Pitää varmaan ottaa lääkettä niihin kohta.

Mehua on tullu yön aikana melkein 3 litraa. Sulaneista mansikoista ja raparpereista. Nyt on maija lämpenemässä, että lopuista saadaan mehut irti. Sit sokerointi ja pullotus vielä tänään, mut äiti tulee ehkä auttaa.

Kurkku tuli lääkäris kipeeksi yhdestä kohtaa. Äiti sano et johtuu puudutteesta. Voi olla. Sen jälkeen se iskikin. Saa nähä jatkuuko kun puudute loppuu.

Mä en saa mitään kovaa syä tänään. Tarviiko mun keittää riisipuuroa itel tai tehä mehusta soppaa. Täytyy viel miettii, ku täs aika kuluu. Ei toi puudute o viel ees menny pois, joten ei tarvii ruokaa ajatella.