Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.07.2021 klo 22:03

kiitos soroppi. Olen vähän herkillä ja tekstisi sai kyyneleet valumaan. TIedän että mulla on paljon täällä ihmisiä, tai no jonkin verran. Mut nyt on mieli niin matala ja kaikki tuntuu niin vaikeelta ja turhalta. Yritän jaksaa, mut en vaan jaksa. Joskus on liikaa ihmiselle joku. Nyt taitaa olla mulle se.

Juttelin joku aika sitten äitin kanssa taas. Puhe kääntyi isään ja isän sairaalavuosiin. Äiti sanoi ja muistutti sanoillaan taas sitä kuinka huonona isä oli. HÄn oli joutunut 2 vko sairauslomalle ja raahasi mut joka päivä isää kattomaan sairaalaan ja näkemään täysin avutonta rakasta ihmistä joka tuijotti vaan koko ajan eteenpäin. Äiti ns. pakkosyötti sitä ja joka lusikallisena pelkäsin että isä tukehtuu siihen ruokaan. Äiti ei tajua et käyn sitä sairaala-aikaa mielessäni koko ajan ja yhtä pahalta se tuntuu kirjoittaa, sanoa tai ajatella. Silloin en saanu mistään apua, en perheeltä enkä polilta. Lääkäri kirjoitti jonkun ahdistuslääkkeen, muuta ei kuulemma voinut tehä.

Itken varmaan itelleni pääsäryn taas, näiden asioiden kanssa. Olen monena yönnä joutunut ottaa särkylääkkeen ihmeen olkapääkivun vuoksi. Ei se oikee ole sattunut eikä särkenyt, mut en o saanu pidettyy sitä missään asennossa hyvänä. Kun olen ottanut särkylääkkeen ni 15 min ni taju on kankaalla. En tiiä onko se vaan mun pään sisäinen juttu tai mikä.

Reilun viikon päästä aijon pistää itteni aika huonoon kuntoon. Mä en välitä. EN jaksa välittää. Välitin 1.6 vuotta, nyt en enää. Pistän pääni sekaisin, pahemmin kun juhannuksena. Silloin täällä ei tuu ketään. Siihen mennes tarvii kämmä tarvii saada kuntoon.

Join sitä tekemääni raparperi-mansikkamehusoppaa.Kuumaa se vielä oli, vaikka jääkaapissa tunnin oli ja sitä ennen huoneenlämmössä tunnin. Mut ihan hyvää siitä tuli. Vois tehä uudelleenki ja juua sitä. En tiä saako siitä muuta kun sokeria, jota meni aika paljon. Mut ei sitä siinä maistanut.

Pitäis varmaan allkaa laittaakone kiinni ja mennä nukkuu, jos se äiti tahtoo raahaa mut huomenna kauppaan. Ei yhtään kiinnosta eikä jaksais,mut en taho äitin vihaa niskaani. Kai mulla on linja-autoon rahaa,että pääsen sinne ja takas.

Kukat jäi laittamatta uusiin purkkiin, tosin ei mulla ole lisää multaakaan. Vessan tavarat komeilee edelleen eteisessä ja keittiössä. Tiskit oottaa koneessa tyhjennystä ja likasien laitto sinne. Huomenna ennen kun lähen, vien ton vajaa roskiksen jossa on rämmäleet,että sais vähän noita kärpäsiä pois. HUomisen ruuan ehkä heitän roskiin, se on niin vastenmielistä syyä. Ostan lisää j.lihaa ja teen siitä makaronin kanssa ruokaa. Kyl mä ton ohran syön pikku hiljaa. Ehkä sekoitan sen risin kanssa seuraavalla kerralla.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.07.2021 klo 10:45

Lähdössä kohta ahdistumaan. Mä niin toivon, että ulkona olisi viileetä. Et olis ennemmin kylmää. 2kk sähkölasku tuli 44e. En tiä onko paljon vai vähän. Maksan sen ku tuun kotiin. Täällä jossain rempataan. Kaamee ääni.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.07.2021 klo 18:18

Tulin joskus 14.40 kotiin ja lähdin tunnin päästä taas kauppaan. Kuskasin 3 kassia kotiin. Yks oli täynnä pakastetta ja muut ruokakauppakamoja.

Äskön oli pakko syä pari makkaraa, vaik ei yhtään tehny mieli, mutta ku aloin laskee et oon viimeks syöny 25h sitten ja sillonki sitä keittoa. Kunnon kiintee ruoka on menny about 21h sit. En nyt saa päähäni noita tunteja laskettuu. Kumminki joskus 13-14 aikaa söin ruuan eilen. Tänään on menny 2 makkaraa ja jätski. Ajatus olisi se loppu soppa jua vielä, et huomen saisin tehtyy lisää.

Energiaa silti riitti kävellä yli 4600 askelta, ennen ku lysähdin sohvalle.

Mietin täs, meniskö sänkyy lukee, tai kattoisko telkkaa. Ei oikee jaksa kiinnostuu mistään. Haluais vaipua uneen va.

Ostin koko mekon tänään ja 4 lankakerää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.07.2021 klo 19:40

Sain syötyy vielä 2 makkaraa. Sit tuli kiintiö täyteen tälle päivää.

Siirryin sänkyyn. Jalat, tai pohkeet, on nii samperin kipeet ku kävelee. Jos pystyisin nukahtaa ilman s.lääkettä.  en mä vielä nukkumaan mee. Makoilen täs ja mietin et laittaisko musiikkia tai lukisko.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.07.2021 klo 12:35

14h tuli nukuttuu, ja vielä on väsy. Samalla selkä kertoo olemassa olostaan. Pitäis mennä tekee ruokaa, mut ei tee oikee mieli. Vaikka tykkään ruuasta mitä oon ajatellu tehä. Tiskit pitäis saada koneeseen ja muutenkin sivottuu keittiötä. Mut en tiä koska jaksan ryhtyy niihin.

Yöllä vihdoin sato täälläkin....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 10.07.2021 klo 13:22

Saloka, toivottavasti jaksat jotenkin selvitä näistä päivistä. Voimia sulle.

Mulla ahdistus taas noussut. Meni jo pari päivää helpommin välillä. Nyt taas tuntuu epätoivoiselta, ettei jaksa millään enää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.07.2021 klo 15:26

Purjevene, kyl mä täällä jotenkin yritän pärjätä, vaikka vaikeeta se on.

Kävin tos kävellen vanhempien luonna. Isää moikkaamassa taas pitkästä aikaa. Ehkä se on väärin. nyt oon hiestä märkänä ja hiki valuu. Sit loukkasin selkäni siellä. Nyt on vasen alaselkä kipeenä ja oikea keskiselkä. Epäilen tota oikeaa puolta että siinä alko joku lihas kramppaa tai sit se tuolii nortaessa muljahti ikävästi.

en kyl jaksa tänäänkä seistä hellan ääressä. Joten en syö ruokaa tänään. Päivän ruoka koostuuhamppareista ja makkaroista.

Äiti teki päätöksen tytön suhteen. Ma soittaa tyttö yksityiselle. Maksaa mitä maksaa. Äiti kattoo 2 yksityisen osalta, kumpi on halvempi.

Mut nyt mietin,meniskä sohvalle maate...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.07.2021 klo 12:17

Alaselkä kertoo olemassa olonsa, niin ku aina aamusin. Yläselkä on jo hiukan parempi. Otin eilen relaksantin, joka on yön aikana vaikuttanut. HArmi ku en voi tänään ottaa yhtään, huomenna sitten kun kaupassa on käyny.

Mietin tässä pitäiskö mennä kohta hakee lisää vettä ja samalla vaihtaa paita kevyempään ja kuvempaan. Olen taas uinu hiestä  koko yön. Tunnin olen nukkunu ja sit juonu ja taas tunnin nukkunu ja juonu ja jne.Koko yönnä meni 2x 1.5/2 litran pullollista vettä. Ekan kerran meninäin paljon.

TÄnään ei o mitään suunnitelmia, kuhan saan kivut hallintaan. Muuten ei pysty ollenkaan nauttimaan jos nyt pystyy nauttii, kauppareissusta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.07.2021 klo 19:21

Jännään, kuivuuko noi caprit ees yhet huomiseen aamuun mennessä.

Olen kutonu tänään. Tein ruokaa itelleni. Jaon lääkkeet.  Tälläst pientä duunii.

Käyttäjä Zirkoni kirjoittanut 11.07.2021 klo 22:57

Heippa! Aika hurjat helteet on ollut jo kauan.. alkaa kyllä ihan todella jo kaivata Suomen peruskesää. Tällainen kuumuuskupoli kärventää niin kropan kuin mielenkin! :/
Pienestäkin tekemisestä hiki virtaa sisällä sekä ulkona. Ihan todella tuskaista olemista on. Ootko käynyt muuten uimassa Saloka, onko lähelläsi rantaa? Vilvoittaa mukavasti, tosin ei kovin pitkäksi aikaa, mutta kuitenkin.

Aika huonoa on syömiset kyl ollut näin kuumalla. Hellan ja uunin edessä ei todellakaan tee mieli olla kokkaamassa, kun ilmankin kämppä on kuin sauna. Tuntuu et nälkää ei oo, niin joutuu kello kaulassa syömään ettei jää kokonaan. Herkästi tulee huono olo jos jää pois syöminen.
Näyttääkö mittarit sun (Saloka) tai muiden kotona mitä lukemia? Mulla sisällä on 28-32astetta ollut näillä kuumilla säillä.. Vaikka on useampi tuuletin ja päivisin verhot tiukasti kiinni ettei aurinko pääse porottamaan suoraan sisään. Aika hurjaa. :/

Eikö Saloka sun tytärtäsi hoidettu / tutkittu siellä julkisella puolella kunnolla kipuilun vuoksi? Yksityinen on kyl hyvä, jos vaan sellaiseen on mahdollisuus (eli rahaa). Toivottavasti ei löytyisi mitään ikävää. 🙁

Mulla on kans paljon lihaskipuja, eniten selässä ja niskassa. Pitäis jaksaa liikkuu enemmän ja huoltaa itseensä. Ihan liian paljon tulee istuttua ja matkatkin taitan pyörällä vaikka kävely tekis myös hyvää ja kävisi eri kohtiin kropan lihaksistoo.
Itsellä oon huomannut, et jos en oo pitkään aikaan kävellyt enempiä, niin kävelyn aloituksen alussa (ainakin pidemmällä matkalla) alkaa ne selkäjumit ja jalat oireilla. Olen olettanut et on vain liikkumisen puutetta ja lihaksisto ilmoittaa tehneensä jotain kipuilemalla aluksi, kunnes tottuu taas. Voisko sullakin olla jotain sellaista? (heittelen arvauksia siis vaan, en oleta.) =)

Ehkä kun kävelee enemmän välillä, niin reisien ja pohkeiden venyttely voisi auttaa? hierominen? Hengitellä ja venytellä. Pahaa tuskin ainakaan tekee, kun varoen venyttelee ettei revähdä.

Tsemppiä sulle ja kaikille näiden helteiden keskelle. Muistakaa syödä ja juoda ja viilentää itseänne =)

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.07.2021 klo 15:45

Zirkoni 💗

EI tässä ole rantaa missään lähellä, mihin vois mennä.

Eilen oli yli 30 astetta sisällä lämmintä. Nyt onneks vaan 29.6

Julkisella kestää niin pirun kauan että pääsee hoitoon tai saa apua. Sit kun pääsee yhelle lääkärille, se laittaa toiselle lähetteen ja taas odotetaan. TÄnään tyttö on käyny yksityisellä. Sai yhtä lääkettä kokeiluun. Nyt toivotaan kädet ristissä että se auttaisi ja antaisi tytölle kivuttoman elämän.

Olen vähän väsynyt. TOrkahdin tossa hetkeks, mut ei se auttanut. Nyt juon pitkästä aikaa mehua, oikee mehua. En tyrnilaimennettuumehua.

Sijaistukarin kanssa käveltiin ekana 20 min, sit mentiin kauppaan, mut olin jo niin väsynyt etten jaksanut kauppalappuu vilkasta. Otin sitä ja tätä sieltä, ehkä liian vähän.

Sit ku tultiin kaupasta, alettiin tunniks siivota täällä kuumassa kämpässä. Laskin vaan minuutteja, koska saan olla ja mennä maate.

Söin loput eilisestä makaroni-jauhelihamössöstä. Huomiseksi ei olekaan ruokaa, mut miettisin jos tekis puuroo.

Nyt yritän pysyy hereillä loppu illan, jotenkin. En tiiä miten.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.07.2021 klo 15:42

Mehut kropasta ihan loppu ja tekis mieli mennä nukkuu va. Kävin vanhemmilla ja samalla apteekkiin ja kaupassa. TOin äitiltä kasan pyykkejä ja kaupasta repullisen tavaraa. Jouduin kantaa ne ylämäkee yli kilsan. Palkaks söin jätskii ja oon 2 tölkkii pepsi maxia juonu.

nyt laitoin lohkopotut ja ryynärit uuniin ruuaksi. Toivon että maistuu mulle ees vähän.

Aamulla ei oikee jaksanu nousta, mut kumminki nousin.

Aivot on niin sulaneet, et unohin taas kauppaan olennaisen jutun, minkä takii menin sinne. TOsin ei olis kasseihin mahtunutkaan. Ei muuta kun huomenna takas kauppaan taas, jos se kolmas kerta toden sanoo.

Käyttäjä kirjoittanut 13.07.2021 klo 23:10

Aika usein taitaa täälläkin kolmas kauppareissu tuottaa sen mitä vaaaaan alunperin lähti hakemaan 🙂

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.07.2021 klo 14:14

Keskustelua 💗

Joudun huomenna hoitaa isää läpi yön perjantai johonki aikaa. TOivonsuuresti että kaikki menee hyvin. Että siskon kissa on sillä päällä kans että antaa isän olla . Huomenna illalla täytyy käydä kattoo että kaikki on okei. Pe aamusta aamupalat ja lääkkeet, iltapäivällä ruoka. Sen jälkeen käydä jossain vaiheessa ja soittaa hänelle.

Siinä mun synttärit sit meneekin.

TUlin hetki sitten cittarista, ja apteekista. Nyt sain sen lääkkeen, mitä eilen en saanu. Kaupasta tuli hommattuu kaikkee "roskaa" ja 2 sortsit. Äiti makso kaikki paitti lääkkeen.

kerrankin ulkona on kuumempaa, mitä sisällä. Ulkona mittari näyttää 31 ja sisällä 30.

KOhta pitää vissiin mennä ruokaa tehä. Samaa mitä eilenkin. Illalla pitää muistaa leipää syä, ettei mene huonoksi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.07.2021 klo 19:35

Miksen ikinä opi juomaan, pieniä määriä kerrallaan. Taas sain pahan olon aikaan. Ehkä huomenna olen viisaampi.

Äiti on helisemässä, kun vaadin kellon aikoja, koska pitää sinne mennä ja mitä sillon tehä.

Huomasin tossa vessareissulla, että jalat on ruskettuneet, tai nilkat.

Siskon kissa on vanhemmilla hoidossa, eikä syö märkäruokaa ollenkaan. Ehdotin äitille, että laittaa sen märkäruokapussin jääkaappiin yöksi ja koittaa jos huomen aamulla maittais kylmä ruoka. En nyt tiä tekeekö äiti sitä. Mä tekisin. Kyl se syö makupaloja ja kuivanappuloita, eli pissa ja kakka kulkee.

Hiukan hermostuttaa ja jännittää, miten isä pärjää yksin. Onneksi hän tietää ettei ulos mennä. Mut nyt hänellä on siellä myös kissa, joka on täysin omapäinen. Voi olla että joko nukun sen yön ihan ok, tai sit en nuku ollenkaan.

Mut kai sitä tarvii mennä iltapalaa hakee, leipää. Jos sais tämän huonon olon pois. En rupee enempää oksentelee. Mut joo. "nähdään" taas huomenna. Huomenna on iltaan asti ihan chillii kotona oloa. Ehkä koitan nukkua aamulla pitkään.