Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.06.2021 klo 22:32

Laitoin lääkärille viestiä tosta korvasta, ootan vastausta.

Nyt taas hikoiluttaa, mut olkas oli ihanan viileetä.

Laitoin kellon taas soimaan 9 aikaa. Saan torkkua lääkkeiden oton jälkeen, ennen ku lähen kauppaan. Ajattelin aamusta, et olis viileempää.

Jos yrittäis jo nukkua....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.06.2021 klo 14:02

tääl sataa ja ukkostaa jossain kaukana ja mun ahdstus on tapissa. En tiiä miten selviin tästä. Oon ihan toimintakyvytön, melkein.

Aamulenkki meni ihan hyvin. Menin kotimatkalla vielä vanhemmille. Siellä äiti tuuppasmehua mun nenän eteen ja käski juua. Marenkia en saanu.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.06.2021 klo 16:57

Jaksoin ku jaksoin mennä isoon kauppaan ja olla ahdistumatta. Ostin 4 lonkeroa josta on 3 jäljellä enää. Harmittaa kun en enempää ostanut.

Oon hiukan höppelissä kun tyhjään mahaan niitä join. Ja sit aamulääkkeet. Illalla en enää ota lääkkeitä.Onneks ne ei oo sellaisia tarvittavia, apua antavia va.

Olo on hikinen. Piti parna kertana kaupassa painaa pää kärryihin ja olla istuvalteen.EI oikee jaksanut. Sit vielä kun joutu menee vanhempien kautta, vei se enemmän energiaa.

Kohta vois mennä tekee mansikka-marenki.soijavaahtoa. Se on hyvää. En ookka vielä mitään syönyt ja juonut mukillisen kylmää vettä ja noi juotavat.

Kaupasta ostin lisää kylmähaudeteetä. Nyt sitä on ainakin tarpeeksi, varmaan 4 pakettia.

Mietin tässä, makkaraa tai lihapullaa.

Väsymys alkaanousta pahemmin pintaan.

Äitiä kysyin huomiseen taloyhtiön juhannus juttuun. Yksin en kestä mennä sinne.Mut nyt mietin, jaksanko mennä sinne huomenna, olenan täs jo 3 päivään menny ku aropupu ja illalla ollu ku kuollu eläin pientareena. TOsin huomen vois käydä ostaa lisää juotavaaja sitten sen jälkeen kattoo mitä tehä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.06.2021 klo 12:28

Onpa hyvää jääteetä, sitruuna-appelsiini-inkivääri, muistaakseni. Tein kannullisen taas.

Korva on vähän kipee. Toivon ettei kipeytyis enempää. Pääsen vasta ke näyttää sitä.

Isä oli yöllä saanu jonku kipukohtauksen. Ei ollu paikannusta osannu sanoa. Samalla ollu hikinen yms. Näitä kohtauksia on alkanu tulee yhä enemmän. Eilen isä oli kokovartalo tt:ssä. Epäilen ite et silloin laitettu varjoaine ja huonosti juonu on saanu kipuja. En ole lääkäri.

Mun jalat on nii väsyneet, etten jaksa lähtee sinne taloyhtiö juttuun. Ajattelin juhannuksen ottaa va rennosti ja koittaa levätä.

Yöllä joku hyttynen eksyi makkariin ja imi polvesta verta. . Nyt siin on pieni, peukun pään kokoinen, läikkä.

Rauhallista ja turvallista juhannusta kaikille!

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 25.06.2021 klo 16:45

Kiitos samoin, saloka!

Minäkään en lähteny mihinkään. En jaksa. Söin mutta ruoka ei maittanut. Väsyttää kamalasti. Yritän lukea, mutta keskittyminenkään ei oikein onnistu. On uupunu olo.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.06.2021 klo 20:12

Purjevene ❤

Vähän aikaa jaksoin kutoo. Mut muuten päivä menny sohvalla. Nyt tulin jo sänkyyn, mut en tiä mitä tekee. Ei oikee viitti nukkua vielä. Kai laitan musan soimaan ni ku 2 iltana ja makaan kuoleena sängyssä.

Ei pysty enää tänää enempää syömään eikä juomaan. Paha olo jo. Päivällinen makkaramunakas meni hampaat irves kurkusta alas. Tökki pahemman kerran.

Huomenna taas sama kidutus jatkuu. Öisin hyttyset syö, ku päivisin on ikkunat auki. Maha laittaa ilmeisesti nesteet läpi. Joten on ehkä turha juua. Vuos sitten toi selkä/kylki mikä lie vihottelee. Saa nähä joutuuko codia ottaa vielä ennen ku nukahtaa.

Osa musta haluis tehä nopeen im:n kun en jaksa tätä uupunutta kipeetä kroppaa. En halua enää elää tätä elämää. Tä on liian rankkaa ja vaikeaa mulle. Tahdon pois täältä ...

Käyttäjä kirjoittanut 25.06.2021 klo 21:47

Kyllä me vaan tarvitaan ne pisarat virkistävää vettä.... Yötön yö  kotona  levossa. ...?

Täällä (tuuletus)ikkunat moneen suuntaan auki, pistorasiassa raidin jotain myrkkyä eikä siksi mitään ötököitä. (Kuukauden kestää yksi pistorasiaan laitettava neste, jo kolmas menossa tänä kesänä...)

Voimaannuttavaa lepoa, jos uni ei kunnolla tulekaan....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.06.2021 klo 11:16

yöllä joutui codia taas ottaa, kun toi selkä/kylki mikä lie, ei antanut olla missään asennossa levossa. Sit aamulla muistin, etten ollu aamulääke hälytystä laittanut, nekin myöhästy 2.5 tunnilla. Kipu alkaa taas tekee tuloaan, saa nähä miten tä päivä menee.

Mieli kivusta on aka matala. En ole kenellekään, ku täällä kertonut, että olen codeja ottanut ja että mulla on kipuja. Ei sitä ketään muutenkaan ymmärrä. Ei ees lääkäri, kun ei se ees tutki sitä kivun syytä. Olen vikolla kävelly aika paljon ja huomaan sen lisäävän tota kipua tohon paikkaan.

Ruuat alkaa loppuu, mut en halua lähtee kauppaan, kun en jaksa sitä matkaa kävellä. Viikolla kumminki tarvii se paketti hakee. Viikolla vanhemmat lähtevät ehkä mökille, joten jään taas yksin tänne.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 26.06.2021 klo 12:37

Voi ei, kipu on ihan kamalaa, saloka. Eikö lääkäri edes yrittänyt selvittää, mistä kipu tulee?

Pystyin käymään ruokakaupassa tänään. Ostin eineksiä ettei tarvitse laittaa ruokaa. Nyt taas makaan sohvalla, hirveä ahdistus, kauhuja välillä.

Minustakaan välillä elämä ei tunnu elämisen arvoiselta kun on oikein huono olo pitkän aikaa. Kaikki tuntuu ylivoimaiselta. Ei millään jaksa. En oikein tajua, mistä tämä huono vaihe nyt tuli. Kaikenlaista harmia on mutta en ymmärrä, miksi on näin huono olo nyt koko ajan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.06.2021 klo 20:39

Keskustelua ❤ mulla ei voi olla ikkunat öisin auki.

Purjevene, ei ne sano ku et joku lihasjuttu, et fysioon saat lähetteen, muualle et. Vedän noita codeja taas "2 käsin" ja pelkään munuaisteni puolesta.

Yritän huomenna loihtia jauhelihasta jotain. Ehkä laatikkoa. Mieli voi muuttua.

Juu, päiväl piti codia taas popsii ja nyt alkaa tuntuu et saa illallakin ottaa. Pelkään va niitä ottaa.

Puolitin tos yhen puuvillalangan ja ajatus olisi huomenna aloittaa uudet tossut tekee. Riippuu missä kunnossa olen.

Tääl oli hiljainen ukkonen ja pirni vesisade.

Olen miettiny sairaalaa, mut siinä on liian isoja muttia matkassa. Ei se o helppoo mennä ja koittaa onnea sinne.  Enkä tiä, kuinka helposti nyt saan apuu, ku en ole hoidon piirissä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2021 klo 12:06

Se on sit korvat tukkeessa, enkä saa niitä auki millään. TOivottavasti auttaa pystyssä olo. Codia en o viel ottanut, yritän pitkittää sitä mahd. kauan.

TÄlle päivää ei o suunnitelmia ollenkaan. JOssain vaiheessa pitää ruokaa tehä. JOs tekis sitä pika makaronilaatikkoo, siinä ei ainakaan kamala hiki tuu.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 27.06.2021 klo 20:26

Tänään kääntyi itkuksi pitkästä aikaa. Helpompi olla. Silti rintaa puristaa edelleen enkä pysty rauhoittumaan, ahdistusta on paljon.

Olet tosi aikaansaava, saloka, kun jaksat laittaa ruokaa. Tosi hienoa! Teitkö makaroonilaatikkoa?

Söin koko juhannuksen eineksiä, en jaksanu muuta. Siitä kyllä tulee usein hiukan parempi olo, jos jaksan laittaa edes jotain yksinkertaista. Ehkä siinä on se, kun tekee jotain käytännöllistä, niin se vähän auttaa pahaan oloon.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2021 klo 21:05

Sain tehtyy makaronilaatikkoa ja syötyy sitä. Olen tos käsitöitä koittanut tehä, mut aika heikolta on tuntunut. Codia en ole ottanut, kun en tiiä sekoittiko se mun mahani täysin vai kuumuus vai jokin syömiseni. Odotan kauhulla sitä että se mun mehulinko tulee vissiin viikolla. Mun pitäisi se hakea tuon mäen toiselta puolen. Nyt vasta olen tajunnu, et olisin kotiin voinu sen tilata. No kai mä sen saan jotenkin tuotuu.TOivottavasti ei paljoo paina ja on hyvät kantokahvat.

Äiti ja isä lähtee tiistaina vissiin illalla mökille viikoks. En tiiä miten pärjään täällä. TUkari tulee keskiviikkona,muistaakseni. Ke menen korvien huuhteluun. Saa nähä onko niissä jonkin sortin tulehduskinki. Muuten mulla ei ole mitään. Tyttö tulee viikolla jossain vaiheessa käymään. Roskat tarvii viä seuraavalla ulkona meno päivänä. Kukatkin piti kastella, mut unohin. Suihkussa pitäisi käydä, mut ootan ehkä ke asti että meen, sit tiiän etten tee korville vahinkoa.

Leipoa tekis mieli, ennen kun munat täysin loppuvat. Mokkapaloja. Aineksia pitäisi olla, yli kilon tomusokeria.

ALan olla aika väsy. EI oikee tiiä mitä kirjoittaa.Ei jaksa keskittyy. TÄnään on vielä lääkkeiden jako, mitenköjän sekin menee.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.06.2021 klo 18:22

Purjevene, itkuksi ja huoleksi se mullekki meni tämä päivä. Viimeistään sitten kun tytön poikakaveri laitto viestin, et mitä tytön kanssa tehä kun sillä on niin isot kivut. Onneks ne on nyt loppunut tai helpottaneet. HUomenna aamusta koittaa soittaa lääkärin itelleen.

Pesin käsin parit cabrit itelleni, kun muuten ei ole ke housuja jalkaan. En mä näillä kotihousuilla ulos kehtaa mennä.

En oo mitään tehnyt tänäänkä. Jotenkin yritän kerätä voimia keskiviikon kävelemiseen. Tulee aika paljon käveltyy...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.06.2021 klo 17:43

tänään on ollut veto ihan tosiaan pois. 3 tunnin heräämisen jälkeen piti tunnin päikkärit ottaa. Sen jälkeen jaksanut joten kuten. Sain astiat koneeseen ja vielä pitäisi roskia kerätä, jos huomenna veis ne kun ulos menee.

Vanhemmat lähtevät tänään mökille. Jään yksin loppu viikoksi.

Huomenna aamusta tukih. tulee ja sit pitäis yks paketti hakee mäen toiselta puolen. Ennen 15 on tk:n meno ja sit sen jälkeen jo tyttökin tulee tänne kattoo noita omia tavaroita.  Et kiireinen päivä huomenna tiedossa, ei viitti ehkä ollenkaan olla huomenna koneella.

TÄ tietsikka kettuilee mulle. Mun täytyy kai siskolta kysyy tulisko tai tietäiskö se, mikä ongelma tässä on. Virustorjunnan laitoin läpi, ja niitä ei ainakaan löytynyt. Silti se monistaa ylimääräisiä sivuja, jos ottaa uuden sivun käyttöön. Sit kun jos poistaa, voi mennä kaikki sivut .  Samalla sisko sais ton kultaköynnöksen pätkii taas.