Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.12.2020 klo 21:27

Tänään on ollut henkisesti ja fyysisesti rankka päivä. Joka näkyi sit alkuillan wiener nougattien ahminnalla ja myöhemmin illalla, melke loppuillan oksentamisella. Myös mahan sekoilut ja pääkipu kuului asiaan. Tietenki ja ku en voi enempää ottaa panadolia.

Mut sain isän hoidettuu. Sain lahjapeitot vietyy. Tänään huomasin isän jaloissa poikkeavuuden. Isälle sanoin heti ja äitille soitin kotimatkalla, kun en ois voinu kummiskaa tehä mitään. Isä saatiin kevyempiin vaatteihin. Ja hän jäi nuokkuu tuoliinsa. Tunnin päästä soitin  ja hän oli nukkunu. Äiti sano et isä oli koko viime yön valvonu, mut sellast syytä hän (isä) ei keksiny sille.

Toin jo äitiltä ja isältä joululahjan. Äiti oli kärrykassin täyttäny tavaroilla. Kassi oli heijastava.

Eipä täs ihmempää. Taidan soittaa äitil ja kysellä peitoista.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.12.2020 klo 15:05

Aamulla jatkui ihme pääkipu. Nukuin ja torkuin 2.5 h sohvalla, eikä 0auttanu. Sit aloin juomaa teetä ja tein marja"maitoa". Pikku hiljaa oon huomannu että kipu hiipuu.  Mut ei silti kokonaan pois.

Olen kokeillu neuloo noita hihoja. Nyt mun pitäis tehä jouluks tutulle pussukka, et hän saa sokerimittarin rolloon kii, ettei tarvis aina ettii sitä.

Ihmeen väsyttävä päivä tänään on.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.12.2020 klo 21:15

Kuuntelen kuulokkeista musiikkia ja mietin mikä mussa on vikana. Sisko oli äitilt ja tytölt kysyny, jos olis mökkiseuraa, vissiin edellis vkl:nna  .multa tollasta kysymystä ei tullu. Mulle ei ees tuoda joululahjaa, va mun täytyy se hakee vanhemmilta. Vaikka hänen miesystävä asuu tos muutaman sadan metrin pääs.

Jos huomen siivois vessan tavaroist ja menis suihkuun. Äiti anto jotain saippuaa.

Olen henkisesti ni väsy etten tiä mitä teen. Sani cmoreen etukoodin 3kk. Kaikki meni hyvin, mut ku ruvettiin kysyy pankkikorttii, menin panikkiin ja lähdin sielt pois. Hetken päästä tuli viesti etolen rekisteröityny sinne ja toivotettiin tervetuloa. Mä teen kohta jotain, mistä kärsin. Yritän ens yönnä nukkuu 8 jälkeenki. Laitan kellon myöhemmin soimaan.

Puoltakaa en voi sun kivuistas tietää.... jotain tollast tulee korviin.

Äitillekään en o soittanu. En ees muista koska oon isälle soittanu. Iltapalan söin jo 18 aikaa.

Mut nyt mä yritän keskittyy näihin kappaleihin....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.12.2020 klo 11:55

Olen 7 asti torkku0nu ja odottanu et kello sois 8. Ja sit yritin nukkua, mut turhaan.

Join tos teetä ja glögiä ois tos viel tarjolla. Kattelen urheilua ja alan tekee möykkyä, paitaa mikä lie.

En jaksa enempää kirjoittaa. Laitoin tos kalenterin kuntoon. Siivota pitäis, mut muut asiat painaa päälle....

Käyttäjä kirjoittanut 20.12.2020 klo 11:55

Hyvä kun olet ottanu aikaa omalle ololle. 💕

Jos sait lahjaksi etukoodin 3kk, sehän on sitten maksettu? Ellei ole cmoren mainosstrategiaa? En ole sitä kokeillu, en tiedä siitä.

Tuo on hankalaa, kun mieli omanolon ajasta huolimatta kelailee muihin liittyviä huolia.. He ei kaiketi katoa mihinkään tavoittamattomiin, ehkä he on huomanneet kuormittaneet sinua paljon vuoden aikana ja siksi haluavat sulle antaa aikaa olla vaan tai sitten hekin niin väsyneitä tästä loppuvuodesta, etteivät enempiä yhteydenpitoja nyt jaksa.

Hyvät sanat tuossa laulussamitä kuuntelit....

Levollista löysäilyn aikaa... Sulle ❤️

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.12.2020 klo 21:29

Kiitos keskustelua ❤

Taas lääkkeitä laitos miettisin kaks kertaa mihin ne lääkkeet menee, dosettiin vai suuhun. Tällä kertaa luopusin panadolista kokonaan. Saa nähä miten käy. Arcixiaa on viel vissiin muutamaks viikoks ja sit sekin lähtee. Miksi syön tehottomia lääkkeiitä. Panacod autto, mut se käskettiin lopettaa.  Haluaisin kaikki lääkkeet pois.

Sain villapaidan puokoilta. Tuttu ihmetteli kun mun lempineula on mustaks muuttunu. Tein tutulle joululahjaksi sokerimittaripussin.

Söin pakkasesta hernerokkaa ja otin huomiseks sulaa kans. Se meni hyvin alas, eikä ongelmia. Ainut et oli puolkylmä.

Olen koittanu siivota täällä, mut joku kummitus sekoittaa heti. Haluaisin oloh. Pöydän puhtaaks, et saan tuikkuja palaa. Muutenki tä kaipaa siivousta. Yritän huomenna suihkun jälkeen, ku vkl en käyny. Vois kokeilla uutta sitruksen tuoksusta saippuaa joka vaahtoutuu jo ennen ku tulee purkista.

Mieli on vähän alla, kun face kamu kysy joulusta. Ei mul oo mitään joulua. Se on monen hirveen vaikea ymmärtää. Mulla on liian vähän rahaa ja mä en tykkää jouluruuasta. Riisipuuroon mulla on kerma jja riisit. Kaneli-sokeria pitäis kans olla. Me varmaan tytön kanssa katotaan telkkarii ja pölistään. Mitataan tytön villatakki ja teen sitä joulun pyhät, et saisin sen hänelle matkaan. Lahjat olemme saaneet jo, joten ei siinäkään mitään.

Et näin ankeaa joulua vietän. Ehkä illalla itken itteni uneen ja  miettiny, miksen ota noita lääkkeitä, kaikkia.

Vois soittaa äitil ja sen jolkeen vähän lukea.....

Käyttäjä Zirkoni kirjoittanut 20.12.2020 klo 22:58

Siks et ota, et et halua oikeesti pois. Vaikka on vaikeeta, ni ei se meinaa et niin tulee olemaan aina. Sulla on täällä jotain mikä estää, ja hyvä niin. Niitä asioita kannattaakin miettii. Itsemurha on lopullinen ratkaisu eikä paluuta oo ni on hyvä kerrata onko OIKEESTI valmis luopumaan kaikesta mitä täällä on, ja jättämään läheisille sen hirveen tuskan.
Oon itsekin huonommassa voinnissa miettinyt lähtöö oman käden kautta ja mietin välillä edelleen, mut joku vaan pitää täällä.

Mikset sä voi mennä myös käymään vanhemmilla jouluna, jos vaihtoehtona on napottaa yksin kotona kun muut on siellä? Aikuisena on itsellä oikeus ja mahdollisuus päättää joulustaan, meneekö,  ja jos menee niin olla vain hetken tai koko päivän, tai päättää olla menemättä. Mut jos se tekee noi vahvan tunteen siitä et oot yksin koko joulun ja pahan olon, ni miks teet itelles just sen valinnan?
Ja jos haluaa olla siel kotona yksin vaikka ois tarjolla seuraakin ni tekee sit kotiin joulunsa itselle hyväks. Vaikka neuloo, kuuntelee musiikkia, juo glögiä ja syö suklaata jnejne. Ei se joulu oo sen kummempaa. Ei vaadi älyttömiä määriä rahaa mitä kiiltokuvajoulut antaa ymmärtää. Se et saa olla rauhassa omassa lämpimässä kodissa, ja turvassa, on jo aika paljon.
Joulu ei saavu tekemällä ja suorittamalla kaikkee, se asuu mielessä ja sydämessä ja sen voi rakentaa itselle sopivaks, miten hyvälle tuntuu. Kiva et sun tyttö tule käymään kuitenki.

Mukavaa joulun odotusta toivon kaikesta huolimatta. Toivon et sulla on ees yks hetki joka on hyvä, ja huomaat sen itsekin kaiken huonon alla. <3

Käyttäjä kirjoittanut 21.12.2020 klo 04:18

Sulla on todella joulu, jos ja kun sun tyttären kanssa voit yhteistä aikaa viettää 🎄sulle rakkaan ja merkitsevän kanssa oleminen on enemmän kuin rosollit hmmm tai muut jutut.... Raivatkaa vaikka kimpassa teille yhteinen lämmin joulu. ❤️

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.12.2020 klo 18:56

Zirkoni ja keskustelua  kiitos. 💖

Mä olen täällä jo sanonut että vanhempien luonna ahdistaa monesta syystä. Käyn siellä vain kun on pakko ja lähen heti pois kun pääsen. Vanhemmat tietävät asiasta.

Äiti soitti päivällä ja kysy onko mulla käsityöt vapaana. Pitäis kuulemma hänen työkaverille tehä villasukat. Mä sit suostuin ja äiti etti kätköistään langat.

Olen alkanut huolestuu ittestäni. Mun muistini on tosi huono. Päivällä kun soitin tytölle, hän ärähti mulle, kun en muistanut yhtä asiaa. Se alko kiukustuttaa itteäni ja muutenkin alko mietityttää. Laitoin nyt illalla äitille vietin ja kysyin, pitääkö olla huolissaan. Hän sano että sitten vasta kun en muista nimeäni.  Mutta olen silti hiukan huolissani. Johtuuko tämä masennuksesta vai jotain pään jututsta.

Tänään en oo oikeen tehny mitään. Oon koittanut siivota,mut,,, Ai nii, kukat kastoin ja maaorkidean paikkaa vaihtui. Suihkussa kävin ja pesin äitin antamalla saippualla. Oli ihanan pehmeetä kun oli valmiiksi vaahtoa. Ei ainakaan allergiaa tullu,

Olen huonosti hoitanut kasvojani. Välil muistan vasta sängys ennen ku nukahan ja aamulla on yhtä häslinkiä ja kaikki unohtuu.

Äitille puhuin et isän juomaa juotavaa, isän tykätyssä pullossa, olisi nyt lähi kaupassa. 24 päkkinä. Äiti otti kopin heti.  Meen ehkä huomen, jos saan siivottuu tai sit keskiviikko aamulla hänen kans lähikauppaan.

Tytölle laitoin viestiä että Lidlissä on taiteilutarvikkeita kaupan taas.

Kohta taas pillereitä naamaan. siirsin kalkin myöhäsemmäks yölääkkeen kanssa. Jätin panadolit pois, eikä ainakaan o vielä mitään tuntunut. Samanlaista kipua koko ajan. Parin viikon päästä lopetan sen yhen kipulääkkeen, tai sitten kun loppuu. Pitäis uudestaan kirjoittaa lääkelista, et muistaa sit mitä jakaa ja mihin.

Mut kaipa tässä voisi mennä oottaachattia ja sen jälkeen mennä nukkumaan, tai mennä sänkyyn tekee jotain....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.12.2020 klo 22:15

Aamulla 10 aikoihin aloin siivota. 6 pussia roskia vein. 2 jäi vielä viemättä. Ja lehdet. Tukari toi ihanan kukan. Kastelin sen, kun tuntu kuivalta. Samalla kastelin isän "ostsman" kukka-asetelman. Jatkoin siivousta ja lopulta pesin vedellä lattiat. Jos liukkaus lähtis pois. Klo 13-15 olin chatis, vaikka samalla hoidin juttuja puhelimessa. Klo 15 jälkeen lähdin lähikauppaan. Ostin isälle 2x24 bäkin kivennäisvettä. Onneks matka vanhemmille ei ollu pitkä, vaikka siltä tuntu. Selässä monta kiloa ruokaa, juotavaa ym. Kärrykassis yks bäki ja lisää ostoksia. Ja kädes yks bäki.

Äiti sit anto monia, ku unohin ostaa. Sain tilauksen langat ja sit sain ylimääräiset 5 kerää lankaa, ku mullahan ei kankaa ole.

Kotiin tulin, laukkujen purku. Tytön kans pitkä puhelu. Metukkapaketin syönti. Teetä monta litraa. Villapaidan lankojen päättely. Kerroinko jo et teetä monta litraa 😂. Soitto äitille et tee loppuu kohta tätä menoa samalla kysyen missä kunnossa isä on, hermostui aika paljo kun olin siel. Kuuli tyttärenpojasta yhen aika vakavan asian. Mut nyt kaikki pojalla hyvin. Tulee vissiin viettää joulua taatan kansaan ja mun tyttären. En tiiä. Isä on kuulemma rauhottunu ja nukkuu jo.

Nyt juon viimisen teen. Katon ton alppihiihon ja sit menen nukkuu. Otan mehupullon mukaan. Herään aamulla klo 8 lääkkeiden ottoon ja sit meen takas nukkuu ja herään joskus. Huomen teen tortut ja yritän tiskipöytää siivota. TYTTÖ pitäis TULEE HUOMEN. 😘🙂😊

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.12.2020 klo 13:32

kilo torttuja tuli tehtyy. Puolet on kuppimallisii ja puolet joko tähtitortun näköisiä tai ihan räjähtäneeltä. Mut kyl ne räjähtäneet mulle kelpaa.

Sain tossa villapaidan valmiiksi. Ihan kokonaan. Nyt pitäis yks lankakerä puolittaa ja sitten alkaa tehä polvenyli sukkia, äitin työkaverille. Onneksi tässä tulee suomen jääkiekkopelejä iltaisin ja öisin, ni hyvin menee ja sukat voi valmistuu nopeestikki.

Selkä on kipee, mut yritän olla sen kanssa. Tyttö tietää siitä, mut en silti halua näyttää sitä hänelle.

Isän vointi on heikentynyt. Hänen yksi lääkearvo on kuulemma korkea. Siitä johtuu vapina ja sekavuus ja nukahtelu mm. TÄytyy toivoo ettei nyt pyhitä tarvi mihinkään lähteä. Se olisi isälle paha paikka

Mut joo, alan puolittaa sitä lankaa. Tunti aikaa...  (en osaa taas tietokonetta käyttää)

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.12.2020 klo 02:21

Melkein 12h leffaputki piti lopettaa, että heräämme aamulla järkevään aikaan.

Sain tytöltä 600g lankaa. ❤😊

Olemme molemmat pärinöissä. Sanat meni sekasin ym, vaikka ei yhtään alkoa otettu.

Voi olla et tyttö tulee toiseksi yöksikin, kun yhen viettää isovanhemmilla.

Yli polven sukat edistyy hyvin. Pelkään ettei 300g lankaa riitä. Sit olemme nesteessä.

Mut nyt hyvää joulua, vaikka siltä ei tunnukkaan.

Hyvää yötä...

Käyttäjä kirjoittanut 24.12.2020 klo 11:05

Oot kyllä ihan mestari noitten puikkojesi kanssa, ja pakkko sanoa, a h k e r a!

Jos oisin kateellista lajia, joutusin tunnustaan, kateellinen oisin tuosta kaikesta kaiken aloittamas valmiiksi 👍 saamisesta! 😬

Hienolta kuulostaa tuo teitien yhdessäolo tyttösi kanssa. Ite aprikoin mennäkö vai ei, nuhan tapasta ehkä, eilen pistäydyin kaupassa ja apt enkä muistanu naamaria laittaa🤐 Kissan yskimiseen heräsin ja mieli ehti vatvoa tilanteen kriisiin asti, jos kissassa onkin SE🤔gulp! Unta en saanu 03sta 05een enkä 06een ja lopulta kävi ylivoimien ja heräsin 07.55

Ehdin jo kokeakin sen, että vaan viestisin vieväni heille mitä olin heille paketoinut.

Mutta kunnolla herättyäni ja aamulenkiltä palattua alkoi asiat ja olot asettua, pelko pienentyä, että ehkä sittenkin piipahdan, kissoille pitää vielä tehdäkkn jokaiselle oma herkkuyllätys.

Tortut pitää paistaa. Täytyy lähteekkin ottaa sulamaan taikinalevyt....

Hyvää joulua ❤️

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.12.2020 klo 15:29

Keskùstelua, hyvää joulua sinullekki.

Tytön pitäis isoidälle men, mut tos dohval se makkaa.

Tein joulupuuron ja kaikki meni. Pitää tehä kai lisää. Tosin mul ei ole ku yks kerma enää.

Olen täs neulonu noita isoja tai pitkiä sukkia. Haen välillä teetä.

Ens yöllä tulee pikkuleijonien peli, pääsee taas valvomaan....

Nyt yritän saada ton tytön liikkeelle....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.12.2020 klo 17:27

Tyttö lähti yli tunti sitten. Olen kutonu tässä vaan ja miettiny, pitäiskö makaronia keittää, tai hedelmii purkista ottaa. Ei mulla nälkä ole, se on jotain turvallisuuden tunnetta. Illalla kumminki syön leivät.

Päätäki hiuka sattuu. Väsyttää kun yöllä menin 4 aikoihin nukkuu ja heräsin 10-11 aikoihin.

Mut kaipa mä jatkan sukkien tekoo. Tylsää, 14krs kavennus 14 krs kavennus jne ni et puikoil 12 per puikko.