Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 04.12.2020 klo 14:47

Kivaa että hameesta tuli mieluinen 🙂 Miten sait nukuttua?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.12.2020 klo 22:12

Soroppi, sain ihan hyvin nukuttuu, kiitos kysymästä. Miten sun yö?

Hyppäsin suoraa 10 kerroksesta mahalleni, eli suomeks aloitin elämäni ensimmäisen villapaidan teon. Olen tehny sitä yli 20 kerrosta nyt illalla enkä osaa hahmottaa vielä. Se aloitetaan kaula-aukosta ja siitä alaspäin. Joku novitan ohje. Olisin halunnu jatkaa, mut yö tuli ja on pakko mennä nukkuu.

Taas kun innostuin päivällä jostain ni menee se äkkiä masennukseksi vaikka mitä tekis.

Olin aamupäiväl äitii auttamas ku se tilas lokakuus 3 painopeittoa, jotka tulivat nyt. Mä sanoin heti ettei niitä yksin kannella, mut äiti oli erii mieltä. Tänään sit hän joutu multa apua pyytää. Samalla autoin isän sängyn laitojen kans, ku äiti on TAAS vaihtanu huomeen järjestystä. Kävimme myös kaupassa ja siel oli ihana heijastin kauppakärrykassi, mummokärry niin ku me sanotaan. Sisäinen mä tahtoo sen alko jyllää sisällä. Sama ku yks päivä katoin heijastinreppuja. Toi heijastin on se joku. Mul on kengännauhat ja käsineet jo ja yhes pipossa ehkä. Tietenki ku kotiin tulin soitin äitil et käyppä ostaa mulle se kärrykassi.

Pitäis alkaa nukkuu. Laskemaan eteisen kellon sekunttiviisarin menoa. Huomenna tulee taas urheilua, että voi koko päibän istuu ja kutoo....

Käyttäjä kirjoittanut 05.12.2020 klo 08:53

Hei toi painopeitto on todella mieltä rauhottava, fyysisesti painoa päällä tuo turvaakin, töissä olen sellaisen asiakkaan unta auttamaan antanut/laittanut. Itsellä on painava makuupussi 20 v takaa, jonka toisinaan vedän lisäpeitoksi. Aika usein kissakin siihen hyppää ja jostain syystä pienellä kielellään nuolee tuota makuupussin pintaa, ehkä se kutkuttaa sen kieltä?

Kiva lukea tuosta, positiivisesta boostista joka sulla on. ☺️

Kädentaidot taitaa olla sun vahvuusaluetta 👍

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.12.2020 klo 21:53

Nyt vasta ruokaa mahaan, eli leivät ja jotain pieniä kurkkuja, jotka äiti toi viikolla.

Koko päivän oon ollu nojatuolilla istuen ja paitatekele sylissä. Tarkasti kirjoittaen millä kerroksella olen. Välillä haahuilin teetä hakee ja samalla reissulla pakkopisulla. Sit taas kutimet käteen. Puhelin ilmoitti koska lääkkeet otettava. Soittelin äitille, tutulle ja tytölle melkein koko ajan. En ymmärtäny enkä muista miten urheilussa on käyny, vaikka katoin sitä. Olin niin täpinöissä, että jalat heilu tai varpaat heilu koko ajan. Nyt nilkat sattuu.

Mä sain ku sainki kaarrokkeen paidasta tehtyy. Loppu laskeminen yli 300 silmukasta on yks hukkunu. Päätin et nyt loppuu ja huomenna lasken uudelleen. Kaarroke ei vienykää kaikkea siihen varattua lankaa, joten saan resorin tehtyä halumallani langalla vielä.

Huomenna kolmas päivä kun alan paitaa tekee. Tarvii silmukat jakaa jasit painaa suoraa oikeaa koko ajan. Kuinkahan pitkän paidan haluan 🤔

Pitäis ottaa yölääkkeet et ne vähän rauhottais. Käyn liikakierroksilla. En halua nukkuu, va mennä neuloo... olen kyl jonkun verta kofeiinii juonu.

Mites sun päivä on menny?

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 06.12.2020 klo 14:21

Kökötän nojatuolissa ja odotan että sienirisoton tapainem valmistuu. Harmittaa vähän, kun ei näytä siltä että tänäänkään ehtisin valoisan aikaan ulos - en ole aikaisemmin kaamosoireista kärsinyt, mutta tänä vuonna niitä on ollut. Kinkussa on nyt sisälämpö noin 40 astetta, joten eiköhän sitäkin pääse illalla maistelemaan...

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 11 kuukautta sitten. Syy: kirjoitusvirhe
Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.12.2020 klo 22:10

Kiitos soroppi kuulumisista.

Mä tein yli 9h sitä villapuseroa ja sain va pikkusen tehtyy. Petyin itteeni. Pakko oli lopettaa ku lääkkeenjako puski päälle.

Siinä mun itsenäisyyspäivä olikin. Ruokana oli 3 puikulaa ja päivän  mittaa aika harvakselta juotu tee ja laimee mehu.

Saa nähä paljonko huomenna saan tehtyy. Mul on vartalo-osuus ja koko ajan tuntuu että teen elefantille sitä. Pakko tyytyy tähän ja tehdä seuraava sopivammaks. Keksisin tänään tehdessä sitä puseroo, et miltä näyttäis jos tekis valepalmikon jonnekkin tai resoria. Mut seuraava paitaan tarvii järkevästi langat valita.

Maha on hiukan kipeenä. Kai se yöllä rauhottuu.

Viikolla pitää mennä apteekkiin,taas.

Miettisin joululahjoja. Jos mä isälle ostan peiton, alkaa äiti nyrpistää nenää. Joten mun on kai ostettava hänellekkin.. en voi mitään 100 euron peittoja ostaa. Mut mitä halvempi ja hyvä, ni sen parempi.tyttö saa sen herätyslampun tai mikä onkin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.12.2020 klo 18:51

Mä oon ihan täpinöissäni, hyvä kun pystyn kirjoittamaan. On samalla kylmä ja koko kroppa tärisee.

Menin tilamaan uuden aktiivirannekkeen. Saman merkkisen kun nyt on, mut astetta paremman. Vanhan annan tytölle.

Käytiin äitin kanssa isossa kaupassa. En mä mitään erikoista ostanut. JOtain kumminki. Mietin tossa kelpaisko iltapalaksi pari hodaria ja yks ruisleipä.

Yli huomenna menemme tukarin kanssa ostaa äitille, isälle ja tytölle lahjan. Päätin sit että ostan äitillekin peiton. Hän valittaa koko ajan että heijän kämppä on kylmä ja hänel on kylmä. TIedän että äiti ei halua mitään lahjaa, mut ajattelin yllättää hänet. En mä siihen satasia voi laittaa, mut joku lämmin kumminki. Pitää ajatella isääki että hän lämpenisi. TYttö saa sen herätyslampun tai mikä se onki. Siinäkin on eri hintaluokkaa.

Mä elän taas loppu kuusta köyhän elämää, mut se auttaa kun näen että jos lahjat ovat hyviä ja saajat tyytyväisiä.

Mut kaipa mä meen iltapalan tekoon. Et jotain söisin. On toi juominenki jäänyt tänään alle 2 litraan vissiin.

Ai niin, villapaita etenee, vaikka nyt arkena vähän hitaan puoleisesti

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 11 kuukautta sitten. Syy: villapaita
Käyttäjä soroppi kirjoittanut 08.12.2020 klo 14:54

😯 Onko asunnossa kylmä, vai innosta/hermojännityksestäkö vaan täriset? Tavallaan ihanaa kuulla että olet energisempi ja virkeämpi kuin aiemmin, mutta kuulostaa myös siltä että vaaka keikahtaa herkästi vähän liikaa sinne Duracell-puolelle - toivottavasti ehdit myös hengittelemään ja rauhoittumaan välillä, niin hyvät tuuletkin ehkä jatkuvat pidempään. 🙂

Ihanaa että olet ehtinyt miettimään joululahjoja! Mitä toivoisit muilta itsellesi (tai minkä lahjan voisit itse itsellesi antaa) tänä vuonna?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.12.2020 klo 15:57

Soroppi, hermo/jännitystärinää tä on. Käyn niin ylikierroksilla, eikä pepsi max auta asiaa.

Mä en toivo itelleni mitään, en oikeastaan halua mitään, mutta tiedän että silti saan niitä.

Eilen en jaksanu enää kirjoittaa. Kello läheni 00....01..... jne. Pyörisin sängys. Yritin kuulla jotain, mut kaikki sekoittui parin sekan jälkeen. Lopulta olin nukahtanu kaaokseen. Heräsin 8:lta lääkkeiden ottoon, jäin pyörii sänkyyn ja  nousin. Aloin heti neuloo.

Tukari tuli hakee. Annoin hänelle joululahjan. Lähdimme kauppoja kohden. Ekana haimme tytölle pienen sievän herätyslampun. Sit menimme toiseen kauppaan ostaa äitille ja isälle mahdollisimman lämmin peiton.löysin jonkunlaisen. Toivon että se on lämmin yms. Sit menimme postiin kun tuli viesti että mun uusi aktiiviranneke on tullu. Sit käytiin isossa kaupassa. Kotimatka ja täällä tukih. Oli eka joka näki paidantekeleen livenä.

Vähän aikaa miettisin ja sit päätin siivota wessan ihan kokonaan. Lattia oikee kunnolla ja huuhtelu. Ja jne, kyl te tiedätte.

Tyttö soitti kesken siivouksen ja sain armoa siivota loppuun ja sit tilata hänelle kampaamoajan.

Tavarat, jotka ennen lattiapesua otin pois, roudasin takas.

Sit tos äiti alko äksyilee, kun en lähteny enää hänen kans bussilla kauppaan.

Sit ku otin uuden rannekkeen laturista, alko se ite yhdistää puhelimeen. Ilostuin todella paljon. Olin  melkein itku kurkussa tytöltä pyytäny jelppii. Olin ottanu samsung tukeeseenki chattiyhteyden joka muuten on kuraa. Tein sen lopulta ite, yksin.

Nyt en tee enää tänään mitään. No käsitöitä ja chattäilyy, EI LASKETA😂

Sit olen jo siskolle laittanu viestin että hän ymmärtää mitä maskia mä tarkoitin, huh, oli ymmärtänyt.

3h pääst joskus iltapala, ilman päällystystä. Ahmisin eile 400g palvikinkkuu eilen. "Ettei homehu".

Huomenna meen kai apteekkiin ja testaan ranneketta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.12.2020 klo 21:27

Taas iltapalaa syödessä, mietin, kuinka ihmisen mieĺi voi olla näin hajalla, että säännöstelee ja minimoi ruuan. Tänään nyt illalla mulla on aikaa miettiä vähän asioita. Teenkö tätä va kiduttaakseni itteäni, vai miksi. Kuinka kauan kroppa kestää. Todellisuus on se että lämmin ruoka saa mut voimaan pahoin. En voi siirtää sitä salaattiin, koska salaatin lehdet ei oikee tykkää mun mahastani. Kanaa olen viimeks joskus touko-kesäkuussa syöny, eikä se o ykkösvaihtoehto nyt. Jauhelihaa ja soseita on. En saa ees mansikkasmoothietä tehtyy. Tai mansikoita ja soijamaitoo.ehkä huomenna mun on pakko yrittää.ottaa mansikat sulamaan ja jos käyn kaupas, katon sielt omaa jogurttia. Jollei ole niin teen va mansikoita ja soijamaitoo. Yrittäisin sitä jua niin usein ku voin.eihän se mikään luksus ruoka o, eikä varmaan ruuaksi lasketa, mut on se pepsi maxia ja teetä parempaa, luulisin. Mul on nyt aikaa ens ke saada kroppaan jotain, että mä jaksan sit kävellä aamusta tukih.kanssa.   haluan samalla kokeilla mun uutta ranneketta.

Harmittaa va toi korvani, joka on tukkeessa. Ei se kamalan lukossa o, kun voin kuulla puhelinkeskustelun. En uskalla ainetta tänä yön laittaa.

Vois ottaa lääkkeet ja alkaa selaa facebookkia ja lopulta nukahtaa nopeemmin mitä viime yönnä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.12.2020 klo 21:15

Annoin tukarille linkin tästä ketjusta. Julkisia nä kumminki ovat. Olen ennen hänen kanssa puhunu ja on oikeastaan helpotus antaa "kasvot" sanoille.

Eilen iltaiset pohdinnot ja ajatukset meni romukoppaan. Vedin joulutorttuöverit ja päälle pepsi maxia. Ei o hyvä yhdistelmä. Siinä vissiin tapahtuu joku kemiallinen reagtio. Ei siitä enempää, eikä lisäsyömisestäkään mitään. Mut enpä oksentanu!

Kävin apteekis hakemas kassillisen lääkkeitä, taas. Sitä ennen äiti oli antanu mulle ison ikeakassillisen puhtaita petivaatteita, PUHTAAT PETIVAATTEET JOULUKS.  Sit hän sano et isä tahtoo ostaa mulle ja siskolleni kukan kukkakaupast. Ei muuta ku sinne. En haluais mitään mikä ei kestä. No jonkun valkoisen asetelmakukan otin sit. Sieltä mentiin kauppaan, kaikki kukat ja kassit kärryyn. En tiä miksi ostin pitsan. Mut en ymmärrä muitakaan ostoksiani.

Kotova käärepaperit keittiön lattialla ja ruuat jääkaappiin. Jätskin söin.  Jokunen hetki kulu ja mietin, vois tehä ne joulutortut. Levyt pellille ja 15min sulatus. Levyt ihan jääs. Lisää odotusta. Kyl ne siitä muuttu kohmeeks, teen normi torttuja. Uuniin ja uunista pois liian aikaisin. Kun olivat jäähtyneet överit ja pelti tyhjänä.

En ole paitaa kauheesti neulonu. Mittailin et pitäis vielä 10cm neuloo ja sit resori. Äiti käski mitata se ja toi ja tä. EN JAKSA. Muutenki se on ruma, tuskin menee mun päälle. Mut en voi kokeilla ennen ku oon tän vartalo-osan tehny. Sinänsä tyhmää.

Laitoin lääkärille viestin kasvoistani. Nyt laitoin bepanthenia. Ei se enää kirvele. Katotaan saanko siltä jotain tujumpaa vai lämmintä kättä. Voiko rasvoihin jäädä koukkuun?

Kaikest täst hulinast, on mun korvaniki ok. Nyt ku sanon tä, ni huomen on lukossa.

Siivoskelin vähän tätä salahuonetta, makuuhuone.

Huomenna pitäis pyykkiä pestä ja astiat pestä. Tullu taas kerättyy. Kukkiakin vois kastella, jos muistaa. Sen mansikkamaidon yritän toteuttaa, jogurttia en muistanu ees kattoo. Aamulla heti mansikat sulaa ja juo sen, saa purkit ja mukit tiskiin. Mun aamuni voi alkaa klo 11.50....

Hitsi ku aina pelästyn tota hissiä, kun kuulen sen liikķeet. Pelkäsin ekana et äiti tulee, et isälle on sattunu jotain, mut nyt pelkään myös sitä että mulle tullaan kertoo tytöst jotain.

Mä laitan hänelle "hyvää yötä 🧸" viestin. Ainut yhteydenpito tänään. Soitin päivällä ja kiukkusesti puolihuudolla kysyttiin onki jotain asiaa, en jaksa puhua. Sit löin luurin korvaan.

Mut mä laitan ton viestin ka koitan huomenna kertoo tuliko vastausta. Nyt on ainakin itku todella lähellä.. kai kirjan lukeminen jostain natsisaksasta vuodelt ennen 1960 lukua, auttaa saamaan ajatukset pois. Ja kirja on edelleen remeksen pahan perimä. En saa ikin sitä luettuu. Onneks seuraava kirja on ohuempi....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.12.2020 klo 11:25

Tyttö herätti 10 aikaa ja olis halunnu puhuu, mut ei hänel sit ollukkaa aikaa. 😥

Llaitoin pesukoneen päälle. Vielä pitäis astiat kerätä. Tein rahkan ja söin sen.

Tunnin päästä tulee urheilua. Pääsee sitä kattoo. Harmi ku isä ei nää, ku on kerhossa.

Yö meni taas herätes uneen. Ja herätykseen. Sen jälkeinen uni oli katkonaista.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.12.2020 klo 00:51

Sain vasta äskön pyykit kuivuu, 12 tunnin päästä.

Tyttö luuhaa ja mä valvon. Murehin missä kaikkialla hän on ollu. Ja on.

Neuloin paitaani ja pääsin ekaa kertaa sovittaa. On ainakin mahan yli menevä. Huomen, tai tänään, poimitaan hihojen silmukat ja aletaan niitä tekee. Ja sit kaulus.

Koko päivä ollu huono olla. Varmaa pepsi max kerryttää liikaa ilmaa enkä saa sitä pois.

Tk lääkäri tahtoo mut nähdä maanantai aamupäivästä, mun iho-ongelman takii.

Pitäis varmaan koittaa nukkuu. Aamulla kummiski urheilu alkaa aikasin.....

Käyttäjä kirjoittanut 12.12.2020 klo 08:48

Hei oisko pierujumpasta apua?💗 Ennen kuin lähdet lääkäriin?

Kaikenlaisia liikehdintöjä jotka vois avata ilmalle teitä tulla ulos.. rentoa avautumista, mielen rauhoittamista? Hyvää vknl!👍😅

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.12.2020 klo 12:44

Keskustelua, kyl se ajan kans helpottaa.

Hihoja neulomassa. Vaikeeta.

Aivot ihan solmus. Lyhyet yöunet. Tyttö soitti viel yöllä.

Kofeiinia vaa.

Ei o nuha tai mikä lie pahentunu. Iho-ongelma jatkuu.

Teetä juonu 2 mukillista, ei hyvää. Miksi juon sitä. En tiedä.

Villasukat pyörii jaloissa. Ehkä liian isot.

Rupeen kattoo urheiluu....