Minulla taisi olla elämäni ensimmäinen paniikkikohtaus.
Lähdin viettämään joulua neljän sadan kilometrin päähän lomakotiin täyshoitoon, reilun vuorokauden ehdin olla ja ahdistus lisääntyi koko ajan, vihdoin löi päälle varsinainen paniikikohtaus. Lukitsin itseni autoon ja yritin soitella apua, en tahtonut saada hengitettyä, yritin puhua, haukoin henkeä, oli kuolema kielissä, tuntui siltä, itkin , haukoin henkeä, yritin huutaa.
Minulle tarjottiin että menisin hotelliin, olisin yön siellä, ajaisin vasta aamulla valoisaan aikaan kotiin, saisin olla yksin hotellissa, kun toiset ihmiset aiheutti ahdistusta, en suostunut. Ainoa mikä tuntui hyvältä oli että pääsisin kotiin.
Niinpä sitten ajoin jouluaatoa vasten yöllä kotiin lähes kuusi tuntia, minä, kokematon kuski, ja varsinkin kun noilla isoilla teillä ei edes ollut katuvaloja. Vasta neljän tunnin ajon jälkeen löysin ensimmäisen huoltoaseman joka oli auki, pääsi kahville. Itketti ja hirmuinen tärinä oli päällä.
Mitenhän siihen pystyin, en ymmärrä vieläkään.
Aamuyöstä olin kotona, ja nyt olen melkein torkkunut koko joulun.
Poikani osti minulle jouluruokaa, omat rahat meni bensoihin.
Olen tässä syksyn aikana lopettanut masennuslääkkeitten käytön, siis ihan itsekseni, pikkuhiljaa vähentäen.
En ole ollut lääkärin valvonnassa, kun lääkäriähän ei täällä meillä saa, tai saa mutta ei asialista, joten itse vaan on yritettävä jotain. En tiedä miksi sen lääkityksen lopetin, oli minulla varmaan joku ihan oikea syy, näin jälkeenpäin en vaan sitä muista.
Pääsin tässä joulun alla psyk.polille yhdelle käynnille, siellä lääkäri määräsi uutta masennuslääkettä, pitäisi tehota myös ahdistukseen.
Minua vaan inhottaa käyttää näitä lääkkeitä, olla zombi, tai jos ei zombi niin ei ainakaan oma itseni.
Pakosta nyt kuitenkin aloitin lääkityksen, oli se kohtaus niin kauhea.
Vuodenvaihteen jälkeen kuulemma olisi jotain vertaistukitoimintaa tarjolla minulle, nyt vaan kestettävä itseni kanssa.
Nyt vaan tuntuu siltä että minulta putosi lopullisesti pohja pois elämältäni. Miten tällaisen kohtauksen jälkeen voi jatkaa elämään?
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.