Paniikkihäiriötäkö?
Elikkä minulle on ilmaantunut ihan outoja oireita viime kuukausien (ehkä jopa jo vuoden) aikana. Tuntuu, että ”säikyn” tosi helposti. Esim. jos olen kotona, ja istuskelen vaikka koneella, ja puhelin alkaa soimaan, säikähdän ihan kamalasti ja tuntuu että sydän hakkaa tuhatta ja sataa.
Lisäksi minulla on välillä ihmeellisiä ”näköhäiriöitä”, eli näen valopalloja sun muuta näkökentässä. Migreeniä mulla ei ole (ainakaan tietääkseni).
Eilenkin illalla minua ahdisti ihan kamalasti, enkä tajua miksi. Menin nukkumaan jo 23 maissa, mutta olin hereillä vielä klo 03.. Sydän hakkaa, tuntuu ettei saa henkeä kunnolla, ahdistaa, pelottaa… Ja mies nukkuu vieressä, eli mistään ”oikeasta” pelosta ei ole kyse.
Ja monesti, kuten nytkin, olo on ihan kummallinen ja ”epätodellinen”. Päässä huippaa. Ja jos alan miettimään näitä oireita, niin tuntuu että ne pahenee. Mutta läheskään aina muun ajattelu/tekeminen ei auta.
En tajua mikä mulla on?! Näitä oireita on alkanut tulemaan lähes päivittäin.
Olenko luulosairas? Mies on alkanut sanomaan niin. 🙄 Mutta nämä on todellisia oireita mulle, enkä omasta mielestäni kuvittele.
Todella ahdistava fiilis. Nytkin. 😑❓