Pakkoajatuksista
Hei!
Kärsin aika ajoin pahoista pakkoajatuksista ja se tuntuu vievän tosi paljon hyvää energiaa, joten siksi toivon ,että joku joka on kärsinyt samoista asioista uskaltaisi täällä niistä puhua ja varsinkin jos on vielä selvinnyt niistä niin aina vaan parempi asia 🙂 Käyn terapiassa ja minulla on lääkitys , sekä nukun äärettömän huonosti lääkityksestä huolimatta. Käyn töissä ja asun jo kohta täysi-ikäisen poikani kanssa kahden. Menen aina töihin, vaikka en olisi nukkunut tuntiakaan, vaan pakotan itseni työhön. Olen väsynyt.
Minua on hyväksikäytetty pienenä, josta nyt vasta aikuisena yli 30v myöhemmin puhun niistä ja huomaan , että se on vaikuttanut tuhoisasti omaan minä-käsitykseeni naisena ja yleensä ihmisenä.😭
Lisäksi lapsuuden perheessämme oli paljon ongelmia lähinnä sen takia, että perheessämme asui isäni naimattomia veljiä ja siskoja, jotka eivät hyväksyneet äitiäni, veljeäni, sekä minua. Äidillä oli paljon töitä ja ahdistavaa aikaa ja minusta tuli pikkuhiljaa hyvin pienestä asti äitini ns. terapeutti. Koin, että en ole missään muussa hyvä kuin toisten tsemppaamisessa, vaikka nyt vasta myöhemmin olen tajunnut, että minulla ei kuitenkaan lapsena ollut täysin kapasiteettia ymmärtää kaikkia aikuisten ongelmia. 4v. sitten sairastuttuani uupumukseen kerroin äidilleni miten koin kaiken. Hän on jo yli 80v ja ymmärrän, että hänellä itsellään ei aikanaan ollut kykyä hoitaa asioitaan toisin, mutta ei ole ymmärtänyt kuinka alituisen huolen se on jättänyt minuun. Olen aina huolissani kaikesta.
Pakkoajatuksista pahinta on se, kun ajatukset menevät esim. johonkin läheiseen esim. poikaani,,,miesystävääni niin tulee pakokauhun sekaisia ajatuksia siitä , että teen jotakin pahaa heille. Se on niin ahdistavaa, että en sellaista olotilaa toivoisi kellekään.
Yritän ajatella, että anna ajatusten tulla ja mennä, mutta kun on riittävän väsynyt niin se ei välttämättä toimi. 😭 mietin liikaa myös asioita ja varsinkin yöllä,,,
Kertokaa please omia tarinoitanne ja selviytymisstrategioitanne🙂👍