Pakko-oireinen häiriö jne.
Moi,
olen 30-vuotias nainen. Minulla on todettu masennus ja pakko-oireinen häiriö. Olen tällä hetkellä kesäkuun loppuun saakka sairaslomalla ja ennen sen loppua olisi tarkoitus tavata psykiatri, joka varmaan arvioi onko tarvetta jatkaa sairaslomaa jne. Olen siis työtön, joten en ole sairaslomalla töistä, mutta sairaslomalla kuitenkin.
Sain tiedon, että saisin opiskelupaikan koulunkäyntivustajaksi. Voi olla, että kuitenkin peruutan paikan, koska en ollut pääsykokeissa ihan rehellinen..esim.kun kysyttiin onko mitään psyykkisiä sairauksia, vastasin ei… :-/. Mikä ei ollut totta. Ja kun olen pohtinut niin ehkä se ala ei sitten olisikaan minua varten.
Minulla on ennestään käytynä lukio ja kaupallista koulutusta..työkokemusta on aika vähän, lähinnä erilaisia kesätöitä ja työharjoitteluja.
Mietityttää, että mitä minun kannattaisi tehdä tulevaisuudessa? En ole keksinyt oikein mille alalle sovultuisin, kun moni ala tuntuu ahdistavalta. Kai minun jotenkin tulevaisuudessa pitäisi elontoni ansaita…tosin pitää ensiksi keksittyä oman mielenterveyden hoitoon..
Onko täällä muita pakko-oireistahäiriötä eli ocd:ta sairastavia?