Itselläni ei ole juurikaan pakko-oireita, mutta pakkoajatuksia kyllä riittää. Juuri tuollaisia väkivaltaisia ajatuksia, kuten muillakin tuntuu olevan. Omani kyllä kohdistuvat lähinnä koiraani. Se on ihana eläin enkä ikinä oikeasti satuttaisi sitä, mutta joskus, kun se haukkuu eikä hiljene komennosta tulee vain semmoinen ajatus, että löisin tai potkisin sitä. Kauheita ajatuksia ja ne vaivaavat minua todella.
Lisäksi minulla on irrationaalisia pelkoja. Pelkään, että joku tulee asuntooni. En siis pelkää, että joku murtautuu, vaan juurikin tulee avaimella sisään. Outo pelko. Lisäksi pelkään, että jotain hajoaa asunnossani. Pelkään, että joku putki murtuu tai ikkuna hajoaa, kun siihen lentää jotain tai lavuaari tippuu alas yms. Lisäksi pelkään lattian romahtavan. Joskus joudun nousemaan iltaisin sängystä ja menemään tarkastamaan, että kaikki on kunnossa. Tavallaan tuo on kai sitten jo pakko-oire.
Ja on minulla myös noita siivousjuttuja. Ahdistun, jos tavarat eivät ole oikeilla paikoillaan. Kulutan siis usein aikaani "turhaan" järjestelyyn. Puhtaudesta en skitsoile juurikaan. Minulla on myös paljon toimintoja, jotka on suoritettava juuri tietyssä järjestyksessä ja tietyllä tavalla. Jos poikaystäväni tekee jotain esim. siivoaa, tulen usein väliin ja teen asian itse, koska minusta hän tekee asian väärin. Ehkä olen sittenkin pakko-oireisempi kuin luulinkaan.