Pahaa oloa aina vaan
On niin ahdistunut olo, että pitää yrittää purkaa taas pahaa oloa tänne. Mietin ensin, että kaivanko esiin vanhan viestiketjun, johon olen kirjoittanut viimeksi joskus vuosi sitten, mutta aloitanpa nyt kuitenkin uuden.
Elämä junnaa pahasti paikallaan, enkä vain osaa nousta ylös kuopasta, johon olen pudonnut. Olen joutunut pahasti sivuraiteilla: ei ole parisuhdetta, ei työtä, opinnot ovat jumiutuneet pahasti. Kaveripiiri on suppea, eikä kavereillakaan kovin hyvin tunnu menevän. Olen siis 37-vuotias mies, ja tuntuu, etten koskaan pääse elämään normaalia työssä käyvän ihmisen elämää.
Kielteiset ajatukset myllertävät mielessä nykyään aamusta iltaan, ja joskus yölläkin valvon ja vatvon sitä, miten pieleen elämä on mennyt. Viime yö oli sellainen, en tainnut muuta kuin torkahdella lyhyitä pätkiä ja silloinkin näin ahdistavia unia. Meinasin jo yöllä tulla kirjoittamaan tänne, mutta yritin sitten kuitenkin parhaani mukaan saada unta.
Elämä tuntuu nykyään hirveän turhalta. Koen olevani täysin tarpeeton ihminen ja olevani melkein kaikesta normaalista elämästä ulkona. Häpeän itseäni voimakkaasti. En osaa nauttiakaan entiseen tapaan asioista, jotka ovat olleet minulle tärkeitä, esim. musiikki, lukeminen ja elokuvat. Koko ajan on vaan hirvittävän painostava olo. En olisi halunnut tällaista elämää 😞